Resultats globals: 11 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 9 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
14 p, 142.9 KB Oportunidades y necesidades percibidas entre los docentes de Educación Primaria para el uso educativo de las TIC / Larrañaga, Nekane (Universidad del País Vasco) ; Jiménez, Estefanía (Universidad del País Vasco) ; Garmendia, Maialen (Universidad del País Vasco)
La implementación de la tecnología en educación supone cambios para la comunidad escolar. La pandemia del covid-19 reactivó el uso de las TIC en educación, por lo que el profesorado debió prepararse para este reto. [...]
La implementació de la tecnologia en educació suposa canvis per a la comunitat escolar. La covid-19 ha reactivat l'ús de les TIC en educació, per això l'escola ha d'estar preparada per afrontar aquest repte educatiu. [...]
The implementation of technology in education brings with it changes for the school community. The Covid-19 pandemic reactivated the use of ICT in education, so teachers needed to be prepared for this challenge. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1618
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 301-314 (Monográfico)  
2.
10 p, 735.6 KB Els ABJ en l'aula de FOL / Sisternes Alacot, Júlia (IES Lluís Simarro (Xàtiva))
Entenem que l'Aprenentatge Basat en el Joc (ABJ), és una estratègia pedagògica efectiva. Aquesta efectivitat la podem associar a que jugant aconseguim resultats més alts gràcies a l'estat de relaxació i atenció que es produeix. [...]
2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Bones pràctiques i recursos)  
3.
10 p, 620.3 KB El Seminari que vam dedicar a "Repensar Coderch" / Graupera Gargallo, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
S'introdueix l'experiència d'innovació docent que, des de l'antropologia aplicada i en el marc del Seminari de Teories i Recerques Antropològiques Avançades, va possibilitar als alumnes de 3r i 4rt curs del Grau d'Antropologia produir una exposició fotogràfica sobre el treball etnogràfic realitzat al voltant de l'obra arquitectònica de José Antonio Coderch a Sant Feliu de Codines. [...]
The Advanced Anthropological Theories workshop is a subject in the Anthropology Degree of Universitat Autònoma de Barcelona where different experiences of teaching innovation have been tested. One of these experiences gave the students the opportunity to curate a photography exhibition based on the ethnographic work made by themselves around the architect José Antonio Coderch's residential house in Sant Feliu de Codines, a small town in the province of Barcelona. [...]
Se introduce la experiencia de innovación docente que, desde la antropología aplicada y en el marco del Seminario de Teorías e Investigación Antropológicas Avanzadas, posibilitó a los alumnos de 3º y 4º curso del Grado de Antropología producir una exposición fotográfica sobre el trabajo etnográfico realizado en torno a la obra arquitectónica de José Antonio Coderch en Sant Feliu de Codines. [...]
S'introduit l'expérience de l'innovation pédagogique qui, issue de l'anthropologie appliquée et dans le cadre du Séminaire sur les théories et recherches anthropologiques avancées, a permis aux étudiants de 3ème et 4ème année de Licence en Anthropologie de réaliser une exposition photographique sur le travail ethnographique réalisé autour de l'œuvre architecturale de José Antonio Coderch à Sant Feliu de Codines. [...]
Apresenta-se a experiência de inovação pedagógica que, a partir da antropologia aplicada e no âmbito do Seminário Avançado de Teorias e Investigação Antropológica, permitiu aos alunos do 3. [...]

2022 - 10.5565/rev/periferia.904
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 2 (2022) (Patrimonio Cultural)  
4.
15 p, 152.3 KB El fútbol como herramienta pedagógica en la enseñanza de dirección de empresas / Gutiérrez-Aragón, Óscar (Universitat de Girona. Escola Universitària Mediterrani) ; Vizoso Gómez, Carmen María (Universidad de León) ; Fondevila-Gascón, Joan-Francesc (Universitat de Girona. Escola Universitària Mediterrani) ; Berbel Giménez, Gaspar (Universitat de Girona. Escola Universitària Mediterrani)
La implantación del Espacio Europeo de Educación Superior ha puesto de relevancia la necesidad de que el profesorado universitario desarrolle y adopte nuevas formas de docencia que permitan a los alumnos acceder al aprendizaje de las asignaturas desde una nueva perspectiva didáctica. [...]
La implantació de l'Espai Europeu d'Educació Superior ha posat de rellevància la necessitat que el professorat universitari desenvolupi i adopti noves formes de docència que permetin que els alumnes accedeixin a l'aprenentatge de les assignatures des d'una nova perspectiva didàctica. [...]
Following the implementation of the European Higher Education Area, university teachers have had to develop and apply new teaching methods in their educational practice that enable students to learn from a more didactic approach. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1139
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 139-153 (Temas de investigación)  
5.
14 p, 242.0 KB Las herramientas CAIT más allá de la tecnología : el reto de incorporar una nueva didáctica / de Manuel Jerez, Jesús (Universidad de Granada)
En este trabajo nos proponemos hacer un repaso a la evolución de las nuevas tecnologías en la formación de intérpretes de conferencias y sus aportaciones para la renovación de la enseñanza-aprendizaje de esta profesión. [...]
This paper provides an overview of how Computer Assisted Interpreter Training (CAIT) has evolved within the field of conference interpreting and its contribution to modernising both teaching and learning this profession. [...]
En aquest treball ens proposem fer un repàs de l'evolució de les noves tecnologies en la formació d'intèrprets de conferències i les seves aportacions per a la renovació de l'ensenyament-aprenentatge d'aquesta professió. [...]

2019 - 10.5565/rev/tradumatica.231
Tradumàtica, Núm. 17 (2019) , p. 94-107 (Tradumàtica dossier)  
6.
18 p, 115.4 KB Aportaciones de las pedagogías de género a la calidad de la docencia universitaria / Mena i Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sáez Díaz, Ángela (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujal i Llombart, Margot (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir de la necesidad de introducir la perspectiva de género en la docencia debido al vacío existente en la mayoría de estudios de grado en Cataluña (España), sobre todo en Ciencias de la Salud y Psicología, se diseñó una oferta formativa de talleres. [...]
A partir de la necessitat d'introduir la perspectiva de gènere en la docència atès el buit existent a la majoria d'estudis de grau a Catalunya, sobretot a Ciències de la Salut i Psicologia, es va dissenyar una oferta formativa de tallers, en la qual es va considerar bàsic introduir la perspectiva de gènere, tant a nivell de contingut com metodològic. [...]
Most undergraduate programs of study in Catalonia, Spain, especially in the health sciences and psychology, lack a gender perspective in teaching. To fill this gap, a series of training workshops were designed with a gender perspective in content and methodology. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.999
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 579-596 (Puntos de vista)  
7.
18 p, 227.5 KB Darreres aportacions en l'ensenyament de la geografia a Catalunya i a Espanya / Medir i Huerta, Rosa M. (Universitat de Girona) ; Calabuig i Serra, Salvador (Universitat de Girona)
Aquest article té com a finalitat realitzar una cartografia de les aportacions principals que s'han fet en els darrers anys, a Catalunya i a Espanya, sobre la recerca de l'ensenyament de la geografia. [...]
Este artículo tiene como finalidad realizar una cartografía de las principales aportaciones que se han llevado a cabo, en Cataluña y en España, acerca de la enseñanza de la geografía. Se trata de una investigación de análisis documental que se ha centrado en la revisión de las principales revistas científicas que tratan la enseñanza y el aprendizaje de la geografía. [...]
Cet article propose une description des principales contributions à l'enseignement de la géographie réalisées en Catalogne et en Espagne pendant ces dernières années. Il s'agit d'une recherche documentaire focalisée sur la révision des principales revues scientifiques espagnoles relatives à l'enseignement et l'apprentissage de la géographie, ainsi que de publications issues de congrès et de séminaires organisés par la section géographie d'AGE. [...]
This aim of this paper is to present the main contributions on geography education over the last decade in Catalonia and Spain. This research employs a documentary analysis methodology using data contained in articles of the main Spanish geography education journals and conference proceedings of the Spanish Geography Association (AGE). [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.481
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 597-614 (Articles)  
8.
16 p, 709.6 KB Potencialidades del teléfono móvil como recurso innovador en el aula : una revisión teórica / Gómez Hernández, Patricia (Universidad de Alcalá) ; Monge López, Carlos (Universidad de Alcalá)
El teléfono móvil es una herramienta de gran importancia en la sociedad de la información y de la comunicación, donde los jóvenes son los mayores dependientes y consumidores de ésta. No obstante, la educación ha prestado poco interés a la utilización del teléfono móvil como recurso psicopedagógico hasta el momento. [...]
The mobile phone is an important tool in the information society and media, where young people are the biggest consumers and dependents on it. However, education has paid little attention to use the mobile phone as a psycho-pedagogical resource so far. [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 26 (Octubre 2013) , p. 1-16  
9.
13 p, 201.6 KB Modelo para el diseño de curso en línea bajo en enfoque técnico-pedagógico / Martínez Balboa, Sonia ; Sánchez Ambriz, Mercedes Leticia
Ante las constantes innovaciones de la informática, la educación se ve en la necesidad de buscar mecanismos para establecer una interrelación entre los contenidos, la pedagogía y tecnología, centrada en el aprendiz. [...]
In view of the constant innovations in information technology, the educational sector is in the need to look for mechanisms that establish an interrelation among contents, pedagogy and technology, in accordance to the learner centered methodology. [...]

2010
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 19 (2010) , p. 1-13  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
250 p, 1.9 MB Respostes escolars al mercat educatiu. La innovació pedagògica com a lògica de diferenciació / López Guillén, Alba ; Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Diferents factors de privatització endògena construeixen el sistema de quasimercat en l'àmbit educatiu de la nostra societat. Per adaptar-se a aquest context i ser-ne competitius, els centres educatius aposten per una diferenciació en el producte que ofereixen. [...]
Diferentes factores de privatización endógena construyen el sistema de cuasimercado en el ámbito educativo de nuestra sociedad. Para adaptarse a este contexto y ser competitivos, los centros educativos apuestan por una diferenciación en el producto que ofrecen. [...]
Different endogenous privatisation factors build the quasi-market system in the educational field of our society. To adapt to this context and be competitive, educational centres rely on a differentiation in the product they offer. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
1 p, 1.7 MB Anàlisi de la innovació pedagògica en escoles catalanes / Pladevall Vilavendrell, Judit ; Donada, Susana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'article exposa els principis bàsics de la innovació pedagògica en el Marc legal Català actual a partir de quatre eixos: la història i els precedents, el concepte d'innovació, les característiques de la innovació educativa i el procés d'innovar. [...]
2018
Grau en Educació Primària [896]
Grau en Educació Primària [1140]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.