Resultats globals: 207 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 137 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 25 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 12 registres trobats
Documents de recerca, 26 registres trobats
Materials didàctics, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Articles 137 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
23 p, 258.9 KB Los valores makers y su contribución al modelo económico post crisis Covid-19 / Cabrera van Cauwlaert, Cristian (Université d'Ottawa)
La respuesta de los makers a la crisis del Covid-19 visibilizó el movimiento, contribuyendo así a que un sector importante de la sociedad se interese sobre este savoir-faire que combina lo artesanal y lo numérico para fabricar objetos útiles y novedosos. [...]
La resposta dels makers a la crisi de l'Covid-19 va visibilitzar el moviment, contribuint així al fet que un sector important de la societat s'interessi sobre aquest savoir-faire que combina l'artesanal i el numèric per fabricar objectes útils i nous. [...]
The makers' response to the Covid-19 crisis has given the movement visibility, making a broad sector of society more interested in this know-how combining craftsmanship and digital technology to make useful and innovative objects. [...]
La réponse des makers à la crise du Covid-19 a doté le mouvement de visibilité, ce qui a fait en sorte qu'un secteur large de la société s'intéresse davantage à ce savoir-faire combinant l'artisanal et le numérique pour fabriquer des objets utiles et novateurs. [...]
A resposta dos fabricantes à crise de Covid-19 tornou o movimento visível, ajudando assim um importante setor da sociedade a se interessar por esse savoir-faire que combina o artesanal e o numérico para fazer objetos úteis e novos. [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.843
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 4-26 (Artículos)  
2.
11 p, 357.7 KB Camí Batut : un procés de formació i innovació docent per afavorir l'ambientalització curricular a l'Educació Secundària / Gual Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Olmos Casado, Úrsula (Museu de la Mediterrània)
Es presenta la descripció d'un projecte de formació i innovació docent dut a terme durant el curs 2019-2020 entre diferents institucions educatives -el Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Girona- que té com a objecte el disseny, la implementació i l'avaluació d'un material didàctic que permeti abordar l'educació ambiental en l'àrea del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter a l'Educació Secundària Obligatòria. [...]
The description of a teaching training and innovation project carried out during 2019-2020 between different educational institutions - the Museum of the Mediterranean of Torroella de Montgrí, the Department of Education of the Generalitat de Catalunya and the University de Girona- is presented. [...]
Se presenta la descripción de un proyecto de formación e innovación docente llevado a cabo durante el curso 2019-2020 entre diferentes instituciones educativas -el Museu de la Mediterrànea de Torroella de Montgrí, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya y la Universitat de Girona- que tiene como objetivo el diseño, la implementación y la evaluación de un material didáctico que permita abordar la educación ambiental en el área del Parc Natural del Montgrí, las Illes Medes y el Baix Ter en la Educación Secundaria Obligatoria. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.448
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 10-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
16 p, 334.7 KB La transferencia de los proyectos de innovación docente : un estudio sobre su capacidad de transformar la enseñanza y el aprendizaje / Feixas, Mònica (Zurich University of Teacher Education) ; Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universidad de Valencia)
El artículo reflexiona sobre la capacidad de los proyectos de innovación docente financiados en convocatorias universitarias para transformar las prácticas educativas, la cultura de aprendizaje de los equipos pedagógicos, el desarrollo de titulaciones y el avance de la didáctica de la disciplina (Scholarship of Teaching and Learning - SoTL). [...]
L'article reflexiona sobre la capacitat dels projectes d'innovació docent finançats en convocatòries universitàries per transformar les pràctiques educatives, la cultura d'aprenentatge dels equips pedagògics, desenvolupar titulacions i avançar en la didàctica de la disciplina o la Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]
The article analyses the capacity of university-funded educational innovation projects to transform teaching practices, the learning culture of teaching teams, the development of study programmes and the advancement of the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1407
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 69-84  
4.
17 p, 223.8 KB La participación de las familias en los procesos de innovación educativa de los centros escolares / Riera-Jaume, Maria Antònia (Universitat de les Illes Balears) ; Ferrer-Ribot, Maria (Universitat de les Illes Balears) ; Pinya-Medina, Carme (Universitat de les Illes Balears) ; Mut-Amengual, Bartomeu (Universitat de les Illes Balears)
El éxito de un proceso de innovación educativa depende en buena parte de que toda la comunidad pedagógica se sienta parte integrante del cambio, y a menudo las familias participan poco en estos procesos. [...]
L'èxit d'un procés d'innovació educativa depèn en bona part del fet que tota la comunitat pedagògica se senti part integrant del canvi, i sovint les famílies participen poc en aquests processos. [...]
The success of an educational innovation process depends to a large extent on the entire educational community feeling like an integral part of the change. However, families often participate little in these processes. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1346
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 255-271  
5.
23 p, 391.6 KB Diseño y valoración de una audioguía multilingüe y accesible / Conde Ruano, José Tomás (Universidad del País Vasco (UPV/EHU))
Este trabajo describe y valora el producto desarrollado en virtud de un proyecto de innovación educativa cuyo objetivo es la creación de una audioguía multilingüe, accesible e inclusiva, de la Facultad de Letras de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). [...]
Aquest treball descriu i valora el producte desenvolupat en virtut d'un projecte d'innovació educativa, l'objectiu del qual és la creació d'una audioguia multilingüe, accessible i inclusiva, de la Facultat de Lletres de la Universitat del País Basc (UPV/EHU). [...]
This article describes and assesses a product that was developed as part of an educational innovation project aimed at creating an accessible and inclusive multilingual audio guide for the Faculty of Arts at the University of the Basque Country (UPV/EHU). [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.280
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 253-275 (Tradumàtica dossier)  
6.
21 p, 985.5 KB El engagement de participantes en MOOC (Massive Open Online Courses) : análisis del diseño instruccional y elementos alternativos / Castillo-Abdul, Bárbara (Universidad de Huelva y ESAI Business School) ; Bonilla-del-Río, Mónica (Universidad de Huelva) ; Civila, Sabina (Universidad de Huelva)
Los MOOC (Massive Open Online Courses) han significado una oportunidad de formación y emprendimiento en el escenario educativo. La presente investigación aborda un caso de estudio, cuyo objetivo es conocer e identificar las características que inciden en la motivación de los participantes de las vídeo-lecciones que conforman tres cursos ofertados en las plataformas MiríadaX, Edx y ECO: E-learning, Communication y Open-Data". [...]
Els MOOC (Massive Open Online Courses) han significat una oportunitat de formació i emprenedoria en l'escenari educatiu. La present investigació aborda un estudi de cas amb l'objectiu és conèixer i identificar les característiques que poden incidir en la motivació dels participants de les vídeo-lliçons que conformen tres cursos oferts a les plataformes MiríadaX, Edx i ECO: E-learning, Communication i Open-Data. [...]
The MOOC (Massive Open Online Courses) have meant an opportunity for training and entrepreneurship in the educational arena. The present research addresses a case study, which aims to know and identify the characteristics that affect the motivation of the participants of the video-lessons that make up three courses offered on the platforms MyriadX, Edx, and ECO: E-learning, Communication and Open-Data. [...]
Les MOOC (Massive Open Online Courses) sont devenus une opportunité de formation et d'entrepreneuriat dans le scénario éducatif. La présente recherche porte sur une étude de cas, dont l'objectif est de connaître et d'identifier les caractéristiques qui influencent la motivation des participants aux leçons vidéo qui composent trois cours offerts sur les plateformes MiríadaX, Edx et ECO : E-learning, Communication and Open-Data". [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.944
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e944 (Articles)  
7.
17 p, 174.0 KB La innovación en los centros de enseñanza de Bachillerato : análisis realizado en la Comunidad Valenciana / Cuñat Giménez, Rubén J. (Universitat de València)
La capacidad para innovar en un establecimiento escolar depende de los recursos disponibles y utilizados para contribuir a generar nuevas prácticas en su funcionamiento. En el presente trabajo se analizan dichos recursos en los centros de Bachillerato de la Comunidad Valenciana, así como la influencia que pueden ejercer su tamaño y su antigüedad sobre la innovación. [...]
La capacitat per a innovar en un establiment educatiu depèn dels recursos disponibles i utilitzats per a contribuir a generar noves pràctiques en el seu funcionament. En el present treball s'hi analitzen aqueixos recursos en els centres de batxillerat de la Comunitat Valenciana, així com la influència que poden exercir la grandària i l'antiguitat sobre la innovació. [...]
The ability to innovate in an educational institution depends on the available resources and how they are used to develop new practices in the school's functioning. In this paper, these resources are analyzed in high schools of the Valencian Community, as well as the influence that the size of the school and its age can have on innovation. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1221
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 413-429 (Temas de investigación)  
8.
13 p, 1.2 MB Les altes capacitats, som-hi? : Empoderant les noies / Secanilla Campo, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les altes capacitats i el seu abordatge és un tema encara pendent en els centres educatius i en la societat. Encara més si parlem de nenes i noies. S'ofereix un marc teòric i diverses línies per seguir propostes psicoeducatives.
2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (Bones pràctiques i Recursos)  
9.
24 p, 422.1 KB La innovación social como herramienta para hacer frente a los retos urbanos : una aproximación al proyecto MARES-Alimentación (Madrid) / Yacamán Ochoa, Carolina (Universidad Autónoma de Madrid) ; Sánchez Moral, Simón (Universidad Complutense de Madrid) ; de la Fuente, Rosa (Universidad Complutense de Madrid)
El proyecto MARES de Madrid, liderado por el Ayuntamiento de Madrid (2016-2019), representa una de las iniciativas de innovación social más importantes de la ciudad en los últimos años. MARES desarrolló estrategias de resiliencia urbana y económica en materia de empleo desde el enfoque de la economía social y solidaria en cinco clústeres clave (alimentación, movilidad, reciclaje, energía y economía de los cuidados) para avanzar hacia un nuevo modelo productivo de la ciudad. [...]
El projecte MARES de Madrid, liderat per l'Ajuntament de Madrid (2016-2019), representa una de les iniciatives d'innovació social més importants de la ciutat en els últims anys. MARES ha desenvolupat estratègies de resiliència urbana i econòmica en matèria d'ocupació des de l'enfocament de l'economia social i solidària en cinc clústers clau (alimentació, mobilitat, reciclatge, energia i economia de les cures) per avançar cap a un nou model productiu de la ciutat. [...]
The MARES project in Madrid, led by the Madrid City Council (2016-2019), is one of the most important social innovation initiatives undertaken in the city in recent years. To advance towards a new productive model for the city, MARES developed a set of strategies for urban and economic resilience strategies for employment based on the Social and Solidarity Economy approach, which are structured around five key clusters (food, mobility, recycling, energy, care economy). [...]
À Madrid, le projet MARES, dirigé par la mairie de Madrid (2016-2019), représente l'une des initiatives d'innovation sociale les plus importantes de la ville ces dernières années. MARES a développé des stratégies de résilience urbaine et économique en termes d'emploi à partir de l'approche de l'économie sociale et solidaire dans cinq pôles clés (alimentation, mobilité, recyclage, énergie et économie des soins) pour s'orienter vers un nouveau modèle productif de la ville. [...]

2021 - 10.5565/rev/dag.666
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 3 (2021) , p. 365-387 (Articles)  
10.
13 p, 605.8 KB Music as a tool for foreign language learning in Early Childhood Education and Primary Education : Proposing innovative CLIL Music teaching approaches / Torras Vila, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
The present paper aims at promoting pedagogical reflection by providing the theoretical foundations on the connections between foreign language learning (FLL) and music, which shapes a CLIL Music program named MOVIC (Movement & Music in English). [...]
Aquest article té com a objectiu promoure la reflexió educativa proporcionant els fonaments teòrics sobre les connexions entre l'aprenentatge de llengües estrangeres i la música, el qual configura els pilars d'un programa CLIL de Música en anglès anomenat MOVIC (Movement& Music in English). [...]
Este artículo tiene como objetivo promover la reflexión educativa proporcionando los fundamentos teóricos sobre las conexiones entre el aprendizaje de lenguas extranjeras y la música, el cual configura los pilares de un programa CLIL de Música en inglés llamado MOVIC (Movement & Music in English). [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.60
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 35-47 (Innovació i transmissió de coneixement)  

Articles : 137 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 4.1 MB UAB Open Labs / Mias Mias, Alfons (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Recerca) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Recerca
OpenLabs: què són i quins espais hi ha, en quin context de la UAB s'engloba: innovació oberta UAB, com s'organitzen i quina és la forma de treball: treball col·laboratiu, cooperatiu de tota la comunitat universitària i territori. [...]
OpenLabs: qué son y qué espacios hay, en qué contexto de la UAB se engloba: innovación abierta UAB, cómo se organizan y cuál es la forma de trabajo: trabajo colaborativo, cooperativo de toda la comunidad universitaria y territorio . [...]
OpenLabs: what they are and what spaces there are, in what context of the UAB it is included: open innovation UAB, how they are organized and what is the way of working: collaborative, cooperative work of the whole university community and territory . [...]

2022
Open Education Week. Bellaterra, Catalunya, : 2022
2 documents
2.
12 p, 838.8 KB Aplicació del Pla Bolonya a la docència de l'assignatura de societats mercantils de la Diplomatura de Relacions Laborals / Sierra Noguero, Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
2006
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 3es : 2006  
3.
22 p, 681.3 KB Aspectes ètics de l'H2020 i la Comissió d'Ètica i Experimentació Animal i Humana (CEEAH) / Molina, José Luis (Molina González) (Universitat Autònoma de Barcelona. Comissió d'Ètica en Experimentació Animal i Humana (CEEAH))
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
4.
35 p, 4.0 MB Perquè en diuen RRI quan volen dir / García Jiménez, Daniel
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
5.
18 p, 1.9 MB Dipòsit Digital de Documents de la UAB : accés obert / Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Besson Ribas, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
6.
16 p, 363.2 KB La RRI al programa Horizon 2020 / Claver, Núria (Oficina de Projectes Internacionals de Recerca (OPIR))
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
7.
23 p, 4.5 MB The UAB Library Living Lab : a space for technology, innovation and citizen participation / Kourkoutas, Konstantinos
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
8.
13 p, 732.4 KB Investigació amb perspectiva de gènere : investigació feminista i amb perspectiva de gènere, punts claus i eines / Freixes Sanjuán, Teresa ; Ponferrada Arteaga, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Material de sensibilització i formació en la perspectiva de gènere en la recerca per a professorat i personal investigador de la UAB.
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
9.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  
10.
9 p, 2.5 MB History of veterinary science and innovations in teaching : a proposal from the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) / Gutiérrez García, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Molero Mesa, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Pumarola i Batlle, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Martínez Vidal, Àlvar (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Història de la Medicina)
2006
Congreso Internacional de la Asociación Mundial de Historia de la Medicina Veterinaria (WAHVM) y XII Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria. León, 37è : 2006  

Contribucions a jornades i congressos : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
35 p, 358.3 KB Memòria d'Activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior 2003-2011
9 documents

Llibres i col·leccions 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 144.3 KB PDI. La Universitat en línea : una oportunitat per innovar Personal Docent i Investigador / Universitat Autònoma de Barcelona
2021  
2.
3 p, 226.7 KB La innovació social : l'acció ciutadana en la transformació dels barris / Blanco, Ismael (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Barcelona : Ajuntament de Barcelona: Consell Assessor del Pla de Barris, 2017
Transformar la Ciutat amb la Ciutadania. Criteris i reflexions per al Pla de Barris de Barcelona, 2017, p. 69-73  
3.
13 p, 91.8 KB Innovación docente en los estudios de comunicación en España / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
Madrid ATIC (Asociación Española de Universidades con Titulaciones de Información y Comunicación) 2016
Jornadas de Formación y Empleo en Comunicación, 2016, p. 97-108  
4.
9 p, 83.8 KB Reglament Centre d'Innovació, Recerca i Transferència en Tecnologies dels Aliments (CIRTTA) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Innovació, Recerca i Transferència en Tecnologies dels Aliments
2015  
5.
52 p, 2.3 MB Manuel d'utilisateur d'edTOOL / Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Llorach-Massana, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Rieradevall, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Farreny Gaya, Ramon (Inèdit Innovació S.L.) ; García Lozano, Raúl (Inèdit Innovació S.L.) ; Martínez Gasol, Carles (Inèdit Innovació S.L.) ; Cormenzana, Markel (Inèdit Innovació S.L.) ; Inèdit Innovació S.L
L'edTOOL est un outil Internet d'aide au processus d'écoconception des produits et des services développé dans le cadre du Project ECO-SCP-MED (Intégration des Expériences et des Recommandations ands l'Eco-innovation pour la Production et la Consommation Durables dans la Zone Méditerranéenne). [...]
2014  
6.
54 p, 8.0 MB User guide for edTOOL / Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Llorach-Massana, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Rieradevall, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Farreny Gaya, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; García Lozano, Raúl (Inèdit Innovació S.L.) ; Martínez Gasol, Carles (Inèdit Innovació S.L.) ; Cormenzana, Markel (Inèdit Innovació S.L.) ; Inèdit Innovació S.L ; Universitat Autònoma de Barcelona. Sostenibilitat i prevenció ambiental (Grup de recerca)
edTOOL is a web-based tool assisting the ecodesign process of products and services, developed within the ECO-SCP-MED Project (Integrating Experiences and Recommendations in Eco-innovation for Sustainable Production and Consumption in the Mediterranean Area). [...]
Bellaterra 2014  
7.
10 p, 68.5 KB El foment de la creativitat i de l'esperit emprenedor en el context dels ECTS / Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Uroz, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objectiu principal d'aquest projecte és fomentar la creativitat i l'esperit emprenedor entre els estudiants de primer curs de la diplomatura de Turisme de la UAB en el context dels ECTS (crèdits europeus). [...]
El objetivo principal de este proyecto es fomentar la creatividad y el espíritu emprendedor entre los estudiantes de primer curso de la diplomatura de Turismo de la UAB en el contexto de los ECTS (créditos europeos). [...]
The main goal of this project was to foster creativity and the entrepreneurial spirit among students in their first year of the Diploma in Tourism at the UAB within the context of the ECTS (European credits). [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 23-32
3 documents
8.
12 p, 1.4 MB Disseny i aplicació d'una plataforma digital per a la millora dels aprenentatges de l'alumnat / Pallarès Parejo, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Sahagún Padilla, Miguel A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Díez Piñol, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Baguè Webermann, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Jofré Sarmiento, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La finalitat del projecte ha estat la creació d'una plataforma multimèdia, que mitjançant l'estratègia didàctica del cas permetés optimitzar el seguiment dels aprenentatges de l'alumnat, millorar els materials de docència i promoure l'autoresponsabilitat i l'autoaprenentatge. [...]
La finalidad del proyecto ha sido la creación de una plataforma multimedia, que mediante la estrategia didáctica del caso permitiera optimizar el seguimiento de los aprendizajes del alumnado, mejorar los materiales de docencia y promover la auto-responsabilidad y el autoaprendizaje. [...]
The purpose of the project was to create a multimedia platform, which by means of the strategy teaching of the case would enable monitoring of students' learning to be optimised, teaching materials to be improved and which would self-promote independent responsibility and independent learning. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 235-246
4 documents
9.
10 p, 1.4 MB Desenvolupament i avaluació de competències de l'estudiant mitjançant l'ús de carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jimenez Pelay, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Segura Aliaga, Didac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; González Monfor, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es presenta la implementació d'una innovació docent portada a terme a la UAB per un grup de cinc professors de cinc titulacions diferents. L'experiència consisteix en la implementació de carpetes d'aprenentatge virtuals (CAVI) per tal de millorar l'ensenyament, l'aprenentatge i l'avaluació de competències generals i especifiques en el context de l'espai europeu d'educació superior, tot incorporant metodologies innovadores de suport no presencial basades en les tecnologies de la informació i la comunicació. [...]
En este trabajo se presenta la implementación de una innovación docente llevada a cabo en la UAB por un grupo de cinco profesores de cinco titulaciones diferentes. La experiencia consiste en la implementación de carpetas de aprendizaje virtuales (CAVI) con el fin de mejorar la enseñanza, el aprendizaje y la evaluación de competencias generales y específicas en el contexto del espacio europeo de educación superior, incorporando metodologías innovadoras de apoyo no presencial basadas en las tecnologías de la información y la comunicación. [...]
This work presents the implementation of a teaching innovation undertaken at the UAB by a group of five teachers from five different courses. The experience consists of the implementation of Virtual Learning Files (VLFs) in order to improve the teaching, learning and assessment of general and specific skills in the context of the European Space for Higher Education, while including innovative non-classroom support methodologies based on Information and Communication Technologies. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 203-212
3 documents
10.
14 p, 1.5 MB Competències i habilitats transversals entre geologia i arqueologia prehistòrica / Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Vicens, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Maestro, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Oms, O (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Alvarez, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Obrador, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Clop, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Borrell Tena, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Anfruns, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Guerrero Vila, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Arribas, M. Eugenia (Universidad Complutense de Madrid. Facultat de Petrolología) ; Serrat, David 1949- (Universitat de Barcelona. Departament d'Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es desenvolupa una proposta concreta per abordar alguns dels objectius pedagògics, com ara la transversalitat, el treball en equip o la necessitat d'incrementar els coneixements pràctics. [...]
En este trabajo se desarrolla una propuesta concreta para abordar algunos de los objetivos pedagógicos, como la transversalidad, el trabajo en equipo o la necesidad de incrementar los conocimientos prácticos. [...]
This study develops a specific proposal for addressing some of the educational goals of the EHEA such as transversality, teamwork and the need to increase practical knowledge. The perspective from which the study was conducted was interdisciplinary cooperation among university professors who work in two quite different fields of science: geology and prehistoric archaeology. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 33-46
4 documents

Llibres i col·leccions : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
21 p, 663.6 KB La intel·ligència artificial en l'ecosistema de les agendes compartides / Targas Martínez, Aleix ; Vilariño, Fernando, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Cada vegada recorrem mes a la tecnologia per processar i interpretar la informació, ja que el mon, a mesura que passa el temps, és més complex i requereix tecnologies més potents, com és el cas de la intel·ligència artificial. [...]
We are increasingly turning to technology to process and interpret information, as the world becomes more complex and requires more powerful technologies, such as artificial intelligence, as time goes by. [...]
artificial intelligence in the shared agendas help and what impact will it have. In this case, the impact is a bit difficult to analyse as it is a new world. The research question is answered mainly through a literature review on artificial intelligence and shared agendas. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
2.
135 p, 3.6 MB Innovació educativa o factors socioeconòmics : què influeix més a l'hora d'obtenir bons resultats? / Rodríguez Manzano, Alicia ; Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La innovació pedagògica s'està imposant a Catalunya últimament, com una nova norma educativa, sustentada per la idea que suposa una millora en l'assoliment de coneixements de l'alumnat. Mitjançant la rendició de comptes -les proves externes de Competències Bàsiques- l'administració pública avalua aquest nou sistema d'aprenentatge, amb l'objectiu de generar un control de qualitat.
La innovación pedagógica se está imponiendo en Cataluña últimamente, como una nueva norma educativa, sustentada por la idea que supone una mejora en la superación de conocimientos del alumnado. [...]
Recently, pedagogical innovation is being imposed in Catalonia, as a new educational rule, supported by the idea that it entails an improvement in the command of the knowledge of the student body. Through accountability -the external tests of Basic Competencies- the public administration assesses this new learning system, with the objective of generating a quality control.

2021
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documents
3.
250 p, 1.9 MB Respostes escolars al mercat educatiu. La innovació pedagògica com a lògica de diferenciació / López Guillén, Alba ; Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Diferents factors de privatització endògena construeixen el sistema de quasimercat en l'àmbit educatiu de la nostra societat. Per adaptar-se a aquest context i ser-ne competitius, els centres educatius aposten per una diferenciació en el producte que ofereixen. [...]
Diferentes factores de privatización endógena construyen el sistema de cuasimercado en el ámbito educativo de nuestra sociedad. Para adaptarse a este contexto y ser competitivos, los centros educativos apuestan por una diferenciación en el producto que ofrecen. [...]
Different endogenous privatisation factors build the quasi-market system in the educational field of our society. To adapt to this context and be competitive, educational centres rely on a differentiation in the product they offer. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documents
4.
288 p, 2.7 MB Students' perspective on the use of a jigsaw reading activity / Gallardo Ferrer, Nuria ; Dooly, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this master's Dissertation is to analyse the students' perspective on the use of innovative teaching methodologies, more specifically, on the jigsaw reading activity. This paper's main objective is to disclose whether the jigsaw reading activity is useful rather than avoidable according to the learners' opinion through action research. [...]
El objetivo del presente Trabajo de Fin de Máster es analizar la perspectiva de los estudiantes sobre el uso de metodologías de enseñanza innovadoras, más concretamente, sobre la actividad de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...]
L'objectiu del present Treball de Fi de Màster és analitzar la perspectiva dels estudiants sobre l'ús de metodologies d'ensenyament innovadores, més concretament, sobre l'activitat de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
5.
318 p, 2.7 MB La influencia del liderazgo del director en la construcción de una cultura organizativa orientada a la innovación de las escuelas / Riveras León, Juan Carlos ; Ion, Georgeta, dir.
La present tesi doctoral és analitzar la influència de l'lideratge de el director en la generació d'una cultura escolar favorable a la innovació. Entès el concepte d ' "innovació escolar" com la introducció de canvis que reporten una millora en els processos i resultats en els diferents àmbits de les institucions educatives. [...]
La presente tesis doctoral tiene como objetivo analizar la influencia del liderazgo del director en la generación de una cultura escolar favorable a la innovación. Entendido el concepto de "innovación escolar" como la introducción de cambios que reportan una mejora en los procesos y resultados en los distintos ámbitos de las instituciones educativas. [...]
The objective of this doctoral thesis is to analyze the influence of the principal's leadership in the generation of a school culture favorable to innovation. Understanding the concept of "school innovation" as the introduction of changes that report an improvement in processes and results in the different areas of educational institutions. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
6.
76 p, 436.6 KB On Education, Open Innovation and Economic Growth / Duong, Hoang Duc ; Sánchez-Losada, Fernando, dir. ; Sala Lorda, Hèctor, dir.
L'acumulació de capital humà i l'avenç tecnològic són uns dels principals motors del creixement econòmic. L'acumulació de capital humà genera creixement directament, ja que és un factor productiu. [...]
La acumulación de capital humano y el avance tecnológico son importantes motores del crecimiento económico. La acumulación de capital humano puede generar directamente crecimiento al ser un factor productivo. [...]
Human capital accumulation and technology advance are among the main engines of economic growth. Human capital accumulation can directly generate growth as it is a productive factor. It can also contribute to raising technical progress and technological progress, in turn, improves the total factor of productivity and hence allows for more efficient production and brings out economic growth. [...]

2020  
7.
12 p, 1.6 MB Mapatge de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya : la reacció davant la crisi i els següents passos cap a la nova societat digital post COVID-19 / Puy i Baqué, Ot ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En el present Treball Final de Grau (TFG) s'exposa un mapatge i anàlisi de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya. Primerament, mitjançant el mapa elaborat per fonts pròpies, ' es contextualitza la situació local i l'estat de l'art dels Living Labs actius i en desenvolupament del territori català. [...]
The current Final Thesis exposes an analysis and a mapping of the Catalan innovation ecosystem of Living Labs. Firstly, through an own elaborated map, which contextualize the Catalan reality and its State of the Art. [...]

2020
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
8.
301 p, 9.4 MB Caracterización de las prácticas innovadoras mediadas por tic del profesorado de posgrado : estudio de caso de la Universidad de La Sabana / Sánchez Duarte, Mónica Marcela ; Navío Gámez, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El present estudi s'ocupa de caracteritzar les pràctiques innovadores amb mediació de TIC a l'una de definir el perfil d'aquests subjectes que es qualifiquen com innovadors en el nivell de postgraus. [...]
El presente estudio se ocupa de caracterizar las prácticas innovadoras con mediación de TIC a la par de definir el perfil de esos sujetos que se califican como innovadores en el nivel de posgrados. [...]
The following study wishes to characterize de innovative practices that use Information and Communication Technologies at the same time that define the profile of the subject being considered as innovative among postgraduates. [...]

2019  
9.
76 p, 2.3 MB La cultura escolar en centres educatius d'educació primària que s'enfoquen cap al canvi educatiu / Pladevall Vilavendrell, Judit ; Tomàs i Folch, Marina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació del segle XXI s'exposa als desafiaments d'un món canviant, i apareix la necessitat de canvis i millora de la teoria i la pràctica educativa. Aquesta recerca té l'objectiu d'identificar les característiques culturals comuns entre centres d'educació primària que s'enfoquen cap al canvi educatiu en el context català. [...]
2019
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
44 p, 1.4 MB La Realidad Aumentada en el "Telenotícies vespre" de TV3 / Gascón Jiménez, Àlex ; Martínez Fernández, Jesús, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació estudia l'ús de la Realitat Augmentada (RA) en l'informatiu de la nit de la principal cadena de televisió catalana. Es diferencien tres formes diverses en què la tecnologia és mostrada adquirint sobretot un valor informatiu. [...]
Esta investigación estudia el uso de la Realidad Aumentada (RA) en el informativo de la noche de la principal cadena de televisión catalana. Se diferencian tres formas distintas en que la tecnología es mostrada adquiriendo sobre todo un valor informativo. [...]
This investigation studies the use of Augmented Reality (AR) in the evening news of the main catalan television channel. It distinguish three different forms to show the technology with an information value mostly. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  

Documents de recerca : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 6 registres trobats  
1.
14 p, 785.4 KB Bibliolab ISC2 - Innovació Social i Ciència Ciutadana : accés Obert Ciència Ciutadana / Claver, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Projectes Internacionals de Recerca)
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  
2.
15 p, 14.1 MB Bibliolabs-ISC2 : recerca i innovació responsable / Miñarro, Begoña
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  
3.
3 p, 670.3 KB Bibliolab ISC2 - Innovació social i ciència ciutadana : el métode científic / Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Vicegerència de Recerca
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  
4.
12 p, 616.2 KB BiblioLab ISC2 : Innovació Social i ciència ciutadana / Burguillos, Ferran (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial. Biblioteques Municipals de Sabadell)
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019  
5.
51 p, 6.3 MB Taller edició viquipèdia / Allué i Blanch, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària
Tallers realitzats a la Biblioteca de Veterinària.
2018- (Eines per a la recerca)
3 documents
6.
27 p, 374.3 KB Taller para la elaboración de la carpeta docente (portafolio docente). Dossier de actividades / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
Este dossier forma parte de un Taller diseñado para la elaboración de la Carpeta Docente entendida como un instrumento de reflexión, evaluación y mejora del profesorado universitario. A lo largo del taller se espera que el profesorado participante sea capaz de identificar el propósito y la estructura de un Portafolio Docente, revisar, analizar y reflexionar sobre su actuación docente actual y finalizar el taller con un primer esbozo de su Carpeta Docente que le permitirá seguir avanzando en su elaboración y uso profesional.
2011  

Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
19 p, 4.1 MB UAB Open Labs / Mias Mias, Alfons (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Recerca) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Recerca
OpenLabs: què són i quins espais hi ha, en quin context de la UAB s'engloba: innovació oberta UAB, com s'organitzen i quina és la forma de treball: treball col·laboratiu, cooperatiu de tota la comunitat universitària i territori. [...]
OpenLabs: qué son y qué espacios hay, en qué contexto de la UAB se engloba: innovación abierta UAB, cómo se organizan y cuál es la forma de trabajo: trabajo colaborativo, cooperativo de toda la comunidad universitaria y territorio . [...]
OpenLabs: what they are and what spaces there are, in what context of the UAB it is included: open innovation UAB, how they are organized and what is the way of working: collaborative, cooperative work of the whole university community and territory . [...]

2022
Open Education Week. Bellaterra, Catalunya, : 2022
2 documents
2.
8.2 KB Recerca i Tecnologia a Catalunya / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca Universitària de Sabadell ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició dedicada a oferir el panorama de la recerca i la tecnologia a Catalunya amb motiu del Fòrum de la Recerca 2006 celebrat a la UAB. L'exposició ofereix informació sobre el catàleg, de recursos a Internet, bases de dades i bibliografia.
2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.