Resultats globals: 4 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
21 p, 238.6 KB La organización y gestión de centros educativos, ¿una apuesta pendiente? / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación se plantea la incidencia que las sucesivas reformas educativas realizadas en España han tenido sobre los procesos organizativos y de gestión institucional. Clarificado el sentido de ambos términos y su relación con la política y administración de la educación, se analiza la realidad de la autonomía institucional como condición de entrada y de los condicionantes de proceso (proyectos institucionales, dirección escolar y mejora permanente). [...]
This contribution is based on the impact that the successive educational reforms carried out in Spain have had on the organizational and institutional management processes. Once both terms and their relationship with the politics and administration of education have been clarified, we analyze the reality of institutional autonomy as a starting point, and the conditioning factors affecting the process (institutional projects, school management and continuous improvement). [...]

2020 - 10.23824/ase.v0i33.682
Avances en supervisión educativa, Vol. 33 (junio 2020) , article 682  
2.
15 p, 109.1 KB Autonomy and school management in the Spanish context / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Processes of educational decentralisation often arise in the development of institutional autonomy. Through this, a contextualisation of education is sought as well as a greater involvement of its key players. [...]
2015 - 10.7358/ecps-2015-011-gair
Journal of educational, cultural and psychological studies (ECPS), Núm. 11 (2015) , p. 103-117  
3.
27 p, 501.5 KB Retos en la gobernanza de las universidades españolas / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El artículo profundiza sobre los retos a los que se enfrenta el sistema de gobernanza universitaria en España centrándose en tres aspectos básicos: la Autonomía institucional, la Participación en el gobierno y la Rendición de cuentas. [...]
This paper helps to understand the challenges of the governance system at the Spanish universities more deeply. It is focused on three essential elements: institutional autonomy, participation in governance and accountability. [...]

2013
Perspectiva educacional, Vol. 52, núm. 1 (2013) , p. 4-30  
4.
14 p, 1.1 MB Combining planning and the market : an analysis of the Government strategy towards higher education in the Netherlands / van Vught, Frans A.
This article discusses and analyses the government strategy towards higher education in the Netherlands as it has been designed and implemented since the publication of an influential policy document in 1985. [...]
1997
Higher education policy, vol. 10 n. 3-4 (1997) p. 211-224  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.