Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
15 p, 109.1 KB Autonomy and school management in the Spanish context / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Processes of educational decentralisation often arise in the development of institutional autonomy. Through this, a contextualisation of education is sought as well as a greater involvement of its key players. [...]
2015 - 10.7358/ecps-2015-011-gair
Journal of educational, cultural and psychological studies (ECPS), Núm. 11 (2015) , p. 103-117  
2.
86x119, 287.5 KB Leadership as a driver of entrepreneurship : an international exploratory study / Félix Sandoval, Claudia Margarita (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey) ; Aparicio, Sebastián (Durham University. Durham University Business School) ; Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Purpose: The purpose of this paper is to examine the influence of cultural leadership factors (charismatic/value-based, team oriented, participative, humane, autonomous and self-protective) on the rates of opportunity and necessity entrepreneurship. [...]
2019 - 10.1108/JSBED-03-2018-0106
Journal of small business and enterprise development, Vol. 26, Núm. 3 (2019) , p.397-420  
3.
21 p, 206.3 KB ¿Puede el impacto de las estrategias de desarrollo docente de larga duración cambiar la cultura institucional y organizativa en educación superior? / Madinabeitia Ezkurra, Alba (Universidad del País Vasco) ; Lobato Fraile, Clemente (Universidad del País Vasco)
Evidenciar el impacto organizativo de las estrategias de desarrollo docente (DD) es una necesidad para avanzar en el establecimiento de alternativas curriculares en la enseñanza tradicional. El artículo parte del modelo proporcionado por Kirkpatrick para el análisis del impacto del DD y presenta resultados de una investigación sobre los efectos conseguidos a nivel individual, así como organizativo e institucional, de un programa ERAGIN para el desarrollo de metodologías activas. [...]
Evidenciar l'impacte organitzatiu de les estratègies de desenvolupament docent (DD) és una necessitat per avançar en la tasca d'establir alternatives curriculars a l'ensenyament tradicional. L'article parteix del model proporcionat per Kirkpatrick per analitzar l'impacte del DD i presenta resultats d'una recerca sobre els efectes a nivell individual, així com organitzatiu i institucional, d'un programa ERAGIN per al desenvolupament de metodologies actives (MA). [...]
To demonstrate organizational impact of faculty development strategies (FD) is a necessity to advance in the establishment of curricular alternatives to traditional teaching. The following article is provided by Kirkpatrick model for analyzing the impact of FD, and showcases the outcomes of a research on the effects of the ERAGIN program for the development of active learning methodologies on an individual, organizational and institutional level. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.697
Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 127-147 (Monográfico)  
4.
26 p, 1020.0 KB El liderazgo institucional o liderazgo del sistema : una investigación sobre su desarrollo en Chile / Alvear López, Luis Humberto (Ministerio de Educación de Chile)
En el artículo «El liderazgo institucional o liderazgo del sistema: una investigación sobre su desarrollo en Chile», el Dr. Luis Humberto Alvear refleja una concreción en un mode­lo de liderazgo de sistema experienciado en Bío-Bío (Chile), y establece sus posibles com­ponentes constituyentes. [...]
A l'article «El lideratge institucional o lideratge del sistema: una investigació sobre el seu desenvolupament a Xile», el Dr. Luis Humberto Alvear reflecteix una concreció en un model de lideratge de sistema experienciat a Bío-Bío (Xile), i estableix els seus possibles components constituents. [...]
In this paper, entitled «Institutional leadership or system leadership: a research of its development in Chile», Luis Humberto Alvear, PhD, proposes a model for system leader­ship, developed in Bío-Bío (Chile), and lays down its constituent parts. [...]

2012 - 10.5565/rev/educar.35
Educar, Vol. 48, Núm. 1 (gener-juny 2012) , p. 43-68  
5.
25 p, 1.2 MB Las instituciones terciarias de formación docente en Argentina. Condiciones institucionales para el liderazgo pedagógico / Aguerrondo, Inés (Universidad Católica Argentina) ; Vezub, Lea (Universidad de Buenos Aires)
Numerosos documentos e investigaciones han puesto en evidencia la importancia de los docentes para comprometer a los estudiantes en las actividades escolares y en su aprendizaje, a fin de que participen en los procesos de cambio e innovación pedagógicos. [...]
Nombrosos documents i investigacions han posat en evidència la importància dels docents per comprometre els estudiants en les activitats escolars i en el seu aprenentatge, a fi que participin en els processos de canvi i d'innovació pedagògics. [...]
More and more documents and researches have demonstrated the importance of teachers to involve students in school activities and their own learning, taking part in the processes of pedagogical changes and innovation. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.48
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 211-235  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.