Resultats globals: 229 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 114 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 39 registres trobats
Llibres i col·leccions, 12 registres trobats
Documents de recerca, 61 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 114 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 490.8 KB La integració en aules AICLE : quan les mestres creuen fronteres / Cladera Artigues, Catalina (CEIP Nadal Campaner Arrom) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The process of globalization over the last decades has fostered the appreciation of the learning of foreign languages. In the European context, the learning of English as a second language becomes a priority in the educational systems, which have introduced several bilingual programs. [...]
El procés de globalització de les últimes dècades ha fomentat la valoració de l'aprenentatge de llengües estrangeres. En el context europeu, la llengua anglesa esdevé un objectiu prioritari en els sistemes educatius, que han anat introduint diferents programes bilingües. [...]
El proceso de globalización de las últimas décadas ha fomentado la valoración del aprendizaje de lenguas estranjeras. En el contexto europeo, el aprendizaje de la lengua inglesa es un objetivo prioritario en los sistemas educativos, que han introducido varios programas biligües. [...]
Le processus de mondialisation des dernières décennies a encouragé la valorisation de l'apprentissage des langues étrangères. Dans le contexte européen, l'anglais devient un objectif prioritaire dans les systèmes éducatifs, qui ont introduit différents programmes bilingues. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.741
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 1 (february-march 2018) , p. 43-62 (Articles)  
2.
34 p, 322.0 KB Asociacionismo inmigrante en Galicia : demandas desde la precariedad / Fernández-Suárez, Belén (Universidade da Coruña. Departamento de Sociología y Comunicación) ; Verdía Varela, Verónica (Universidade da Coruña. Departamento de Sociología y Comunicación) ; DePalma, Renée (Universidade da Coruña. Facultad de Ciencias de la Educación)
La llegada de inmigración extranjera a Galicia sin lazos con la emigración gallega y por causas económicas a comienzos del siglo xxi provocó el asentamiento de comunidades migrantes de forma estable. [...]
Since the beginning of the 21st century with the arrival of external immigrants who were motivated by economic factors and lacked ties to prior Galician emigration, Galicia has witnessed the consolidation of migrant communities. [...]
L’arribada d’immigració estrangera a Galícia sense vincles amb l’emigració gallega i per causes econòmiques al començament del segle xxi va provocar l’assentament de comunitats migrants de forma estable. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2563
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 4 (octubre-desembre 2018) , p. 661-683 (Artículos de monográfico)  
3.
11 p, 130.3 KB L'ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenentas a l'educació terciaria : el cas del Grau d'Educació Primària de la UAB / Borras Comes, Joan Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ; Arnau Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Flecha, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d’alumnes del Grau d’Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D’una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l’altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.6
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 79-89  
4.
19 p, 612.8 KB Integración de literatura y lengua : la enseñanza de cursos básicos de español y la recuperación académica de periódicos hispano-estadounidenses / Feu López, M. Montserrat (Sam Houston State University)
Este artículo examina las posibilidades y los retos de enseñar literatura en la clase de lengua española. Considerando la necesidad de diversificar contenido, este ensayo integra objetivos lingüísticos y humanísticos al describir el pasado con textos literarios recuperados de periódicos estadounidenses.
This essay examines the possibilities and challenges of teaching literature in the Spanish language class. Considering the need to diversify content, this essay integrates humanistic objectives when describing the past with literary texts recovered from U. [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.29
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 31-49 (Dossier)  
5.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l’educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d’accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria–Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l’intégration d’une langue étrangère) dans l’enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
6.
17 p, 221.1 KB Internacionalització en el Grau d'Educació Primària - docència universitària en anglès : mirades crítiques dels estudiants i del professorat / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
L’inici de l’itinerari «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA) dins del context català va ser una decisió valenta de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, i la seva entrada en funcionament, un èxit —avalat, entre d’altres indicadors, per la bona acceptació dels estudiants. [...]
Comienzo del itinerario «Grado de Educación Primaria – Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI) en el contexto catalán fue una decisión valiente de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB, y su entrada en funcionamiento, un éxito —avalado, entre otros indicadores, por la buena aceptación de los estudiantes. [...]
Dans le contexte catalan, le "Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais" (GEP-DUA) est le fruit d’une décision courageuse de la faculté des sciences de l’éducation de l’UAB et son lancement a été un succès à en juger, notamment, d’après le bon accueil reçu auprès des étudiants. [...]
The courageous decision of the UAB’s Faculty of Education to launch the Bachelor’s Degree in Primary Education – University Teaching in English (GEP-DUA) in the Catalan context has proved a success when we consider such indicators as how well it has been received by students. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.3
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 33-49  
7.
33 p, 186.9 KB El concepto de integración desde la sociología de las migraciones / Solé, Carlota, 1944- (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Alcalde, Rosa (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Pont Vidal, Josep, 1957- (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Lurbe, Kàtia (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Parella Rubio, Sònia (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques))
El texto presenta las distintas perspectivas bajo las que se ha definido el concepto de integración en la sociología clásica y contemporánea. Se distingue integración de asimilación y se aborda la utilización y aplicación del concepto para afrontar los temas de la inmigración de realidades socioculturales distintas.
The text presents the different sociological, classical and contemporary, perspectives on the concept of integration. The distinction between integration and assimilation is rellevant. The text presents the use and application of the concept in or-der to deal with several dimensions of immigration coming from different countries and cultures.

2002
Migraciones: Revista del Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones, Núm. 12 (2002) , p. 9-41  
8.
106 p, 11.0 MB La escolarización de hijos e hijas de inmigrantes y de minorías étnico-culturales en España / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La presencia creciente de hijos e hijas de inmigrantes en las aulas reabre y actualiza dilemas y debates en torno a cuestiones de multiculturalidad y educación, en relación con otros colectivos minoritarios en ventaja múltiple frente a la escuela –los españoles gitanos–, y en aspectos más generales de representación de la diversidad cultural. [...]
«Schooling of Immigrants and ethnic-cultural minorities' sons and daughters». The growing presence of immigrants' sons and daughters in classrooms reopens and updates dilemmas and debates about multiculturalism and education, relative to other minority collectives who have a multiple advantage regarding school –Spanish gypsies— and to more general aspects of representation of cultural diversity. [...]

2003
Revista de educación (Madrid), Num. 330 (2003) , p. 99-136  
9.
28 p, 302.4 KB ¿Capital económico o cultural? : El efecto del origen social sobre las desventajas académicas de los hijos de inmigrantes en España / Álvarez de Sotomayor, Alberto (Universidad de Córdoba) ; Martínez-Cousinou, Gloria (Universidad Loyola Andalucía)
Tanto la literatura internacional como la centrada en el caso español muestran que el origen social es el factor que más influye en el habitual rendimiento académico inferior de los hijos de inmigrantes. [...]
Tant la literatura internacional com la centrada en el cas espanyol mostren que l’origen social és el factor que més influeix en l’habitual rendiment acadèmic inferior dels fills d’immigrants. [...]
Both the international and national literature have shown that social background is the most influential social factor in determining the consistently lower educational outcomes of children of immigrants compared to that of natives. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2200
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 4 (Octubre-Desembre 2016) , p. 527-554 (Artículos)  
10.
4 p, 24.5 KB Italia : tutela de la salud / Solé Planas, Maria Rosa
Experiencia pedagógica desarrollada en Bolonia (Italia) con intervención médico-psicológica en las escuelas y a nivel territorial. Se propugna un tipo de intervención ligado a las necesidades de la colectividad. [...]
1979
Cuadernos de pedagogía, Num. 51 (Marzo 1979) , p. 39-41  

Articles : 114 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 54.5 KB Engines of growth and paths of development in the Euro-area / Simonazzi, Annamaria (Sapienza University of Rome) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Book of abstracts)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
2.
18 p, 155.7 KB Engines of growth and paths of development in the Euro-area / Simonazzi, Annamaria (Sapienza University of Rome) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37a : 2016  
3.
7 p, 262.1 KB Instruments de síntesi i integració : guia per a l’elaboració de l’anamnesi i l’informe / Navarro Ruiz, M. Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament Filologia Catalana) ; Hernàndez Encuentra, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; San Martin Martínez, Conchi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica)
Per tal d’escollir un eix temàtic hem revisat base que sustenta el nostre treball i que detallem a continuació: (1)Creiem que el procés de canvi impulsat per l’IDES exigeix un canvi en les estratègies d’ensenyament aprenentatge, és per això que presentem una guia que pot servir com a un instrument de síntesi de diferents assignatures cursades al llarg de la diplomatura. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  
4.
14 p, 992.5 KB CLIL Methodology, strategyfor developingbasic competencies for participating in European projects / Lorenzo Galés, Neus ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Taller dirigit a docents i professors de centres educatius de primària i secundària, interessats en participar amb activitats CLIL en Projectes europeus (Comènius, Grundtvig, eTwinning). Objectius 1) Oferir exemples i models de programació de projectes educatius europeus des de plantejaments coordinats i aprenentatges integrats de continguts i llengua estrangera (AICLE), en comunitats i xarxes subvencionades pel Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP 2007-2013). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
5.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Les dades que presentarem formen part d’un treball de recerca dins del Màster d’Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
6.
19 p, 920.0 KB Desenvolupament de bones pràctiques de l'AICLE mitjançant la col·laboració a l'ensenyament i a la reflexió / Wilson, Annie ; Leite Campos, Camila ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
7.
20 p, 644.3 KB A Quantitative Approach to FL Learner Oral Data : methodological Issues / Evnitskaya, Natalia ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
This paper proposal presents an exploratory study in which the T-unit - the most popular unit of analysis applied in SLA research - was tested against FL learner empirical data. The aim was to investigate its appropriateness and effectiveness for the assessment of complexity of learners’ academic explanatory oral production in the target language. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
8.
13 p, 241.4 KB The puzzle of academic discourse. Students' essays from a genre-based perspective. Applying genre theory to the analysis of students' written product in first-year Humanities essays in L2. / Oliva Girbau, Àngels ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
The internationalisation of present day university demands from students the ability to understand and produce academic discourse in English. However, students find themselves entrapped by problems regarding not only their foreign language skills, but also their ignorance of the culturally-coined conventions of their knowledge communities, its domain-specific procedures and its substantive concepts. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
9.
16 p, 852.7 KB The keeping of journals in CLIL contexts : how to make reflection possible by teachers and pupils / Benvenuto, Guido ; Lastrucci, E. ; Infante, D. ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Sapienza Università di Roma ; Università degli Studi della Basilicata ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
This paper aims to provide an insight into ongoing experimental research on CLIL carried out as part of a PhD programme at the Sapienza University of Rome and the University of Basilicata. This research project, which has involved seven experimental primary school classes and seven control classes in the Lombardy region for two consecutive years, concerns the potential improvement of the quantitative and qualitative level of language learning and the positive effects on learning a subject in a CLIL environment. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
10.
32 p, 141.9 KB Teacher education on the CLIL Approach: A case for inclusion of informed appreciations of complementary curricular area / Horrillo Godino, Zoraida ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d’informació que hi ha a l’abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l’escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  

Contribucions a jornades i congressos : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 238.1 KB Els reptes del moviment associatiu juvenil pel segle XXI / Collet, Jordi (Collet i Sabé) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Sánchez, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC)
Barcelona : Generalitat de Catalunya. Agència Catalana de Joventut. Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), 2010
Els reptes de la participació pel moviment associatiu juvenil al segle XXI, 2010, p. 8-18  
2.
86 p, 414.7 KB De l’aula d’acollida a l’aula ordinària. Orientacions per a la transició / Benito, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe fa una anàlisi del mecanisme d’acollida que en els darrers anys s’ha configurat com el principal dispositiu d’atenció a l’alumnat d’origen estranger als centres de secundària: les aules d’acollida. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (Informes breus. Educació ; 28)  
3.
21 p, 325.6 KB Xarxes interculturals als centres de secundària : una anàlisi dels aspectes organitzatius afavoridors de la integració relacional dels alumnes immigrats / González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Aquest article té per objectiu analitzar els factors de caràcter organitzatiu i pedagògic dels centres educatius que influeixen en la conformació de xarxes relacionals interculturals entre l’alumnat immigrat i l’alumnat autòcton. [...]
Este artículo tiene por objetivo analizar aquellos factores de carácter organizativo y pedagógico de los centros educativos que influyen en la conformación de redes relacionales interculturales entre el alumnado inmigrante y el alumnado autóctono. [...]
This article aims to analyze those organizational and pedagogical factors within schools that influence the creation of intercultural relational networks between native and immigrant students. Based on a fieldwork carried in 8 schools (663 students), we have combined a qualitative approach –interviews with students and members of the school staff– with some quantitative techniques –statistics and network analysis. [...]
L’objectif de cet article est d’analyser les différents facteurs dans le cadre de l’organisation et la pédagogie des centres d’enseignement qui ont une influence dans la formation des réseaux relationnels interculturels entre les élèves immigrés et les élèves autochtones. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2012 (Ciutadania i immigració ; 8)
Recerca i immigració IV : Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 135-155  
4.
17 p, 475.8 KB La integración social y los nuevos procesos de socialización : algunas hipótesis de trabajo / Tedesco, Juan Carlos
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina: ¿hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 29-45  
5.
34 p, 1.3 MB Key learnings from the PEER Project : a combined research paper / Bereményi, Bálint Ábel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Larkins, Cath (University of Central Lancashire) ; Percy-Smith, Barry (University of Huddersfield) ; Roth, Maria (Universitatea Babeș-Bolyai)
In this research paper we describe the aims, general approach and activities of the PEER project. We outline the diverse contexts in which we worked. We then provide an overview of the key learning from the project. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2017 (Focus on international migration ; 4)  
6.
152 p, 811.0 KB L'Elecció de centre escolar a Catalunya : elements per a un debat / Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Valiente, Oscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; Fundació Jaume Bofill
Aquesta Finestra Oberta és fruit dels debats i deltreball realitzat en el marc del Seminari Internacional sobre Elecció de Centre Escolar que va tenir lloc els dies 9 i 10 de setembre de 2008 a Can Bordoi, i que va comptar amb la participació d’una trentena de per sones, entre les quals hi havia responsables d’administracions i organismes municipals i del Departament d’Educació; investigadors i professors universitaris; associacions de mares i pares; patronals del sector educatiu concertat, i persones d’altres organismes de la comunitat educativa del país.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2009 (Finestra oberta (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  
7.
158 p, 921.2 KB Les Escoles magnet : una aposta per l'excel·lència i l'equitat / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe presenta el programa d’escoles magnet com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 38)  
8.
17 p, 97.6 KB Els altres catalans : entusiasme i pertorbació a la Catalunya dels anys seixanta / Parramon, Clara Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Antropologia Fonamental i Orientada)
Fa 50 anys, Paco Candel va abordar molts dels elements que són bàsics per a l’estudi de les migracions. D’una banda, les descripcions pioneres de les condicions de vida de la immigració més recent es poden comparar amb els itineraris de millora seguits per immigrats més antics, de manera que es posen en joc els factors principals que defineixen la integració social. [...]
Hace 50 años, Paco Candel abordó muchos de los elementos que son básicos para el estudio de las migraciones. Por un lado, las descripciones pioneras de las condiciones de vida de la inmigración más reciente pueden compararse con los itinerarios de mejora que siguieron los inmigrados más antiguos, de forma que se ponen en juego los principales factores que definen la integración social. [...]
50 years ago, Paco Candel tackled many of the elements that are basic to the study of migration. On the one hand, the pioneering descriptions of the living conditions within the most of recent immigration can be compared with respect to improving itineraries followed by older immigrants, so come into play the main factors that define social integration. [...]
Il y a 50 ans, Paco Candel a abordé plusieurs des éléments qui sont à la base de l’étude des migrations. D’une part, les descriptions pionnières des conditions de vie de l’immigration plus récente peuvent être comparées aux itinéraires suivis et aux progrès accomplis par les migrants plus âgés, de façon que les principaux facteurs qui définissent l’intégration sociale entrent en jeu. [...]

Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)
Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana, 2015, p. 219-235  
9.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosalina ; Ballestin, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertrán, Marta ; Flecha, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies, Jordi ; Parella, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell, Olga ; Sordé, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l’explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d’immigració d’origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)  
10.
318 p, 2.7 MB Polítiques d'inclusió social : recull dels continguts del Seminari permanent de formació i treball en xarxa, anys 2007 i 2008, realitzat en el marc del Programa per al desenvolupament de plans locals d'inclusió social del Departament d'Acció Social i Ciutadania / Seminari Permanent de Formació i Treball en Xarxa (1r : 2007 : Barcelona, Catalunya) ; Sánchez, Marina, (Sánchez Casanovas) dir. ; Martínez, Francesc, (Martínez Pérez) dir. ; Camprubí, Andreu, coord. ; Caramé, Àlex, coord. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques ; Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ; Programa per al Desenvolupament de Plans Locals d'Inclusió Social ; Seminari Permanent de Formació i Treball en Xarxa (2n : 2008 : Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, 2010 (Inclusió social ; 2)  

Llibres i col·leccions : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 61 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
71 p, 1.0 MB Veus veneçolanes a Barcelona / Llamas León, Sergi ; Casamajó Solé, Gemma, dir., (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Retrat col·lectiu de diferents generacions de veneçolans de períodes migratoris diferents que expliquen l'abans, el després i l'imprevisible demà del país caribeny. Històries de gent que surt del seu país d'origen en contextos diversos i arriba a una Barcelona en què ha de conviure, lluitar i integrar-se.
Retrato colectivo de diferentes generaciones de venezolanos de periodos migratorios diferentes que explican el antes, el después i el imprevisible porvenir del país caribeño. Historias que gente que sale de su país de origen en contextos diversos y llegan a una Barcelona en la que tienen que convivir, luchar e integrarse.
Collective portait of different generation of venezuelan from different migratory periods that explain the past, the future and the unpredicatble forthcoming of the caribbean country. Stories of people who leave their own country in diverse contexts and come to Barcelona, where they have to live together, fight and integrate themselves.

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2.
96 p, 3.3 MB Que la Soledad te acompañe : un viatge sense bitllet de tornada / Pedrerol Espinar, Laia ; Bertrán Coppini, Eduard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball presenta un projecte de documental que té com a base un fet històric succeït a Espanya, a la segona meitat del segle XX. La migració andalusa a Catalunya, des del punt de vista d'una experiència personal, és la manera de tractar un tema encara vigent que apel·la als sentiments identitaris territorals de molta gent. [...]
Este trabajo presenta un proyecto de documental que tiene como base un hecho histórico sucedido en España, en la segunda mitad del siglo XX. La migración andaluza en Cataluña, desde el punto de vista de una experiencia personal, es la manera de tratar un tema aún vigente y que apela a los sentimientos identitarios territorales de mucha gent. [...]
This work presents a documentary project based on a historical event that took place in Spain. This was in the second half of the 20th century. The Andalusian migration in Catalonia, from the point of view of a personal experience, is the way to deal with a topic still in force and that appeals to the territorial identity feelings. [...]

2018
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]
6 documents
3.
81 p, 2.1 MB Democracy, Globalization and Financial Crisis. A quantitative essay on the economic sovereignty of nation-states in the Eurozone / Medina-Català, Albert
During the Eurozone crisis, northern Eurozone countries have been able to maintain nation-state politics and high standards of national democracy. On the contrary, periphery Eurozone countries’ national governments have been forced to abdicate part of their nation-state politics through the application of policy formulas with scarce national ownership, which has, in turn, eroded their national democracy. [...]
Durant la crisi de l’Eurozona, els països del nord de l’Euro han estat capaços de mantenir la vitalitat de la política de l’Estat-nació i alts estàndards de qualitat democràtica al mateix temps. [...]
Durante la crisis de la Eurozona, los países del norte del Euro han sido capaces de mantener la vitalidad de la política del Estado-nación y altos estándares de calidad democrática al mismo tiempo. [...]

Facultat de Dret. Universitat Autònoma de Barcelona 2018 (Quaderns de recerca (Bellaterra) ; 47)  
4.
1 p, 74.3 KB El model d’acollida de la ciutat de Barcelona : excepcionalitat o norma? / Solans Rodríguez, Gemma ; Gomà, Ricard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La incorporació de població immigrada ha estat un dels principals reptes que ens hem marcat des dels Estats-nació. A més, la davallada econòmica suma complicacions a la gestió dels processos d’integració social dels immigrants i dels refugiats. [...]
2018
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
5.
84 p, 1.4 MB Una aplicació de la teoria de les expectatives sobre l’alumnat immigrant : un cas concret / Albarral Cobo, David ; Tarrés Vallespí, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
2018
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
6.
81 p, 640.4 KB El paper de l'esport en la integració de la població adulta immigrant d'origen internacional a Catalunya / Moragas Spà, Miquel de, 1943- ; Kennett, Chris ; Cerezuela, Berta ; Sagarzazu Olaizola, Itxasne ; Correa, Raquel
Informe final de l'estudi finançat per la Secretaria per a la Immigració i la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya (2007). Recull un estudi de la pràctica esportiva per part dels col·lectius d’immigrants adults internacionals de primera generació en els territoris catalans, amb especial atenció a les nacionalitats amb una presència més significativa, i identificació d’indicadors d’integració i d’exemples de bones pràctiques d’integració de grups culturals.
Bellaterra Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB 2007  
7.
8 p, 426.6 KB El futur de les migracions estrangeres a Catalunya : apunts per a una perspectiva escolar / Cabré, Anna, 1943- ; Centre d'Estudis Demogràfics
Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 1992 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 63)  
8.
75 p, 2.4 MB Participación y agroecología escolar : diseño e implementación de un sistema de riego en el huerto escolar por una clase de educación secundaria en riesgo de exclusión social y educativa / Mouka el Falki, Ayoub ; Espinet Blanch, Mariona ; Valdés-Sánchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el marc de l'optativa ‘Hort escolar', que cursen els alumnes de la classe de 3r de la ESO C del IES Barri Besòs, situat en un àrea de classe treballadora de Barcelona, vam dissenyar i aplicar una seqüència d'ensenyament i aprenentatge (SEA) sobre el disseny col. [...]
En el marco de la optativa ‘Huerto escolar', que cursan los alumnos de la clase de 3ro de la ESO C del IES Barri Besòs, situado en un área de clase trabajadora de Barcelona, diseñamos y aplicamos una secuencia de enseñanza y aprendizaje (SEA) sobre el diseño colaborativo e implementación de un sistema de riego. [...]

2017  
9.
64 p, 758.5 KB A way out of the euro / Monge Nunes, Bernat Aritz
This dissertation presents what are the less disruptive strategies for any given Euro Area Member State willing to withdraw from the Euro and the Eurosystem depending on its initial macroeconomic circumstances and what would be the expected results and the consequences of such process.
Aquesta dissertació presenta quines són les estratègies menys disruptives per a un Estat Membre qualsevol de la Zona Euro disposat a abandonar l'Euro i l'Eurosistema depenent de les seves circumstancies macroeconòmiques inicials i quins serien els resultats esperats i les conseqüències de tal procés.
Esta disertación presenta cuáles son las estrategias menos disruptivas para un Estado Miembro cualquiera de la Zona Euro dispuesto a abandonar el Euro y el Eurosistema dependiendo de sus circunstancias macroeconómicas iniciales y cuáles serían los resultados esperados y las consecuencias de tal proceso.

Centre de Documentació Europea - Universitat Autònoma de Barcelona 2017 (Quaderns de recerca (Bellaterra) ; 41)  
10.
48 p, 374.7 KB Els mecanismes de resolució arbitral de disputes relatives a les inversions : una nova era en el Dret Internacional de les inversions? / Dimant De Visscher, Léa ; Ayuso, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El dret internacional de les inversions és una branca del dret internacional públic i del dret internacional econòmic que tracta de resoldre els problemes derivats de les relacions contractuals entre Estats i persones privades que realitzen inversions en el territori dels primers. [...]
2017
Graduat o Graduada en Dret [949]  

Documents de recerca : 61 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
4.0 KB Ampliació de la Unió Europea / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre l'ampliació de la Unió Europea del 2004, amb la incorporació de 10 països d'Europa central i de l'est.
2004 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
36 p, 723.8 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Postgrau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
5 documents

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
760x1024, 202.6 KB 1 gener 1986 : Europa / Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE) ; Cesc, 1927-2006
[1985]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.