Results overview: Found 252 records in 0.02 seconds.
Articles, 121 records found
Contributions to meetings and congresses, 41 records found
Periodical publications, 3 records found
Books and collections, 12 records found
Research literature, 72 records found
Learning materials, 1 records found
Course materials, 1 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Articles 121 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
14 p, 856.6 KB Derechos y deberes frente al racismo y la integración de los inmigrantes en la sociedad receptora / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2000
Sociedad y utopía : revista de las ciencias sociales, Núm. 16 (2000) , p. 119-132  
2.
19 p, 230.9 KB Diversidad, integración y discriminación en las Fuerzas Armadas Españolas / Frieyro de Lara, Beatriz (Universidad de Granada)
Esta investigación tiene como objetivo principal el estudio de determinados grupos sociales que a día de hoy están integrados en las fuerzas armadas españolas, pero que numéricamente son minoritarios. [...]
Aquesta recerca té com a objectiu principal l'estudi de determinats grups socials que avui dia són integrats en les forces armades espanyoles, però que numèricament són minoritaris. Bàsicament, fem referència a tres col·lectius: dones, soldats nascuts a l'estranger i militars musulmans. [...]
The main objective of this research article is the study of specific social groups that, although currently integrated into the Spanish armed forces, are still a minority. Specifically, we take about three groups: women, born abroad soldiers and Muslim army staff. [...]

2019 - 10.5565/rev/rubrica.173
Rúbrica contemporánea, Vol. 8 Núm. 15 (2019) , p. 105-123 (Articles)  
3.
3 p, 285.3 KB A call for contributions from Content-Pedagogy Specialists / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings section of CJ aims to become a forum where the role of PCK in CLIL can be explored collaboratively, thus helping to fill a gap in the field. With this purpose, The A-B-C invites content-area specialists and PCK-Language teacher tandems to make informed contributions about how best to approach the teaching and learning of their particular subject matter in language development settings such as CLIL and Immersion classrooms, or Language Reception programmes for newly arrived students with migration backgrounds.
La secció L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos CLIL de CJ pretén convertir-se en un fòrum on es pot explorar el paper de CPC (Coneixement Pedagògic del Contingut) en AICLE de forma col·laborativa, ajudant així a omplir un buit en aquest camp. [...]
La sección El A-B-C del aprendizaje de contenidos en contextos AICLE de CJ pretende convertirse en un foro donde el rol de CPC (Conocimiento Pedagógico del Contenido) en CLIL pueda explorarse colaborativamente, ayudando así a llenar un vacío en el campo. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.7
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 45-47 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  
4.
22 p, 2.5 MB The Chinese in Southern Europe : has urban regeneration addressed their new form of clustering? / Verdini, Giulio (University of Westminster. Department of Urban Planning and Transport) ; Russo, Enrico (Xi'an Jiaotong-Liverpool University. Department of Urban Planning and Design)
This paper attempts to analyse the particular features of Chinese clustering in two southern European cities and the urban regeneration responses employed in the decade 2005-2015: Prato in Italy and Santa Coloma de Gramenet in Spain, which are among the cities with the highest rate of Chinese in-migration within their respective countries. [...]
Aquest treball analitza les característiques particulars de les comunitats xineses en dues ciutats del sud d'Europa i les propostes de regeneració urbana que s'han dut a terme en la dècada 2005-2015. [...]
Este trabajo analiza las características particulares de las comunidades chinas en dos ciudades del sur de Europa y las propuestas de regeneración urbana que se han llevado a cabo en la década 2005-2015. [...]
Cet article tente d'analyser les particularités des communautés chinoises dans deux villes du sud de l'Europe et les propositions de régénération urbaine mises en œuvre dans la décennie 2005-2015 : Prato en Italie et Santa Coloma de Gramenet en Espagne comptent parmi les villes présentant le plus taux d'immigration chinoise le plus élevé dans leurs pays respectifs. [...]

2019 - 10.5565/rev/dag.402
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 1 (gener-abril 2019) , p. 163-184  
5.
44 p, 188.4 KB Alumnes amb necessitats especials : quins canvis d'actitud i cooperació s'han produït en la percepció dels seus companys? / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Asín, Antonio (Universitat de Barcelona)
L'anàlisi longitudinal del procés seguit en la promulgació de les lleis internacionals i nacionals, per tal d'aconseguir el desenvolupament dels principis de «normalització» i «integració» de les persones amb alguna discapacitat, ha representat un treball difícil per a aquells que han lluitat per la instauració plena de la filosofia de la integració, que té les seves arrels en els drets humans. [...]
The longitudinal analysis of the process followed for the enactment of national and international laws, in order to develop the «normalization» and «integration» principles of disabled people, has been a difficult task for those who have fought for the fully endorsement of the integration philosophy, which has its roots in human rights. [...]

2004
Revista catalana de pedagogia, Vol. 3 (2004) , p. 349-391  
6.
20 p, 490.8 KB La integració en aules AICLE : quan les mestres creuen fronteres / Cladera Artigues, Catalina (CEIP Nadal Campaner Arrom) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The process of globalization over the last decades has fostered the appreciation of the learning of foreign languages. In the European context, the learning of English as a second language becomes a priority in the educational systems, which have introduced several bilingual programs. [...]
El procés de globalització de les últimes dècades ha fomentat la valoració de l'aprenentatge de llengües estrangeres. En el context europeu, la llengua anglesa esdevé un objectiu prioritari en els sistemes educatius, que han anat introduint diferents programes bilingües. [...]
El proceso de globalización de las últimas décadas ha fomentado la valoración del aprendizaje de lenguas estranjeras. En el contexto europeo, el aprendizaje de la lengua inglesa es un objetivo prioritario en los sistemas educativos, que han introducido varios programas biligües. [...]
Le processus de mondialisation des dernières décennies a encouragé la valorisation de l'apprentissage des langues étrangères. Dans le contexte européen, l'anglais devient un objectif prioritaire dans les systèmes éducatifs, qui ont introduit différents programmes bilingues. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.741
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 1 (february-march 2018) , p. 43-62 (Articles)  
7.
34 p, 322.0 KB Asociacionismo inmigrante en Galicia : demandas desde la precariedad / Fernández-Suárez, Belén (Universidade da Coruña. Departamento de Sociología y Comunicación) ; Verdía Varela, Verónica (Universidade da Coruña. Departamento de Sociología y Comunicación) ; DePalma, Renée (Universidade da Coruña. Facultad de Ciencias de la Educación)
La llegada de inmigración extranjera a Galicia sin lazos con la emigración gallega y por causas económicas a comienzos del siglo xxi provocó el asentamiento de comunidades migrantes de forma estable. [...]
Since the beginning of the 21st century with the arrival of external immigrants who were motivated by economic factors and lacked ties to prior Galician emigration, Galicia has witnessed the consolidation of migrant communities. [...]
L'arribada d'immigració estrangera a Galícia sense vincles amb l'emigració gallega i per causes econòmiques al començament del segle xxi va provocar l'assentament de comunitats migrants de forma estable. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2563
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 4 (octubre-desembre 2018) , p. 661-683 (Artículos de monográfico)  
8.
11 p, 130.3 KB L'ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenents a l'educació terciaria : el cas del Grau d'Educació Primària de la UAB / Borras Comes, Joan Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d'alumnes del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D'una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l'altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.6
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 79-89  
9.
7 p, 642.7 KB La llengua com a variable d'identitat / Rovira, Marta 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El fet de parlar una llengua implica interioritzar una determinada consciencia nacional? El que es desprèn de l'estudi Les representacions simbòliques de la identitat nacional és que sí, que la variable llengua és la més determinant en la identificació nacional, tot i que això no vol dir que determini tots els casos. [...]
2008
Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, Num. 42 (2008)  
10.
19 p, 612.8 KB Integración de literatura y lengua : la enseñanza de cursos básicos de español y la recuperación académica de periódicos hispano-estadounidenses / Feu López, M. Montserrat (Sam Houston State University)
Este artículo examina las posibilidades y los retos de enseñar literatura en la clase de lengua española. Considerando la necesidad de diversificar contenido, este ensayo integra objetivos lingüísticos y humanísticos al describir el pasado con textos literarios recuperados de periódicos estadounidenses.
This essay examines the possibilities and challenges of teaching literature in the Spanish language class. Considering the need to diversify content, this essay integrates humanistic objectives when describing the past with literary texts recovered from U. [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.29
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 31-49 (Dossier)  

Articles : 121 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 41 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
14 p, 670.9 KB Del pluralisme metodològic als múltiples usos de la tècnica : la integració metodològica en la investigació-acció / Martí Olivé, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball)
Més enllà del diferent potencial -en termes genèrics- dels mètodes i tècniques per abordar determinades dimensions de la realitat social, en el marc d'una estratègia d'investigació-acció una mateixa tècnica pot tenir diferents usos i objectius. [...]
Más allá del diferente potencial -en términos genéricos- de los métodos y técnicas para abordar determinadas dimensiones de la realidad social, en el marco de una estrategia de investigación-acción una misma técnica puede tener diferentes usos y objetivos. [...]

2003
Congrés Català de Sociologia. Poder i societat civil. Reus (Catalunya), 4t. : 2003
2 documents
2.
1 p, 54.5 KB Engines of growth and paths of development in the Euro-area / Simonazzi, Annamaria (Sapienza University of Rome) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Book of abstracts)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
3.
18 p, 155.7 KB Engines of growth and paths of development in the Euro-area / Simonazzi, Annamaria (Sapienza University of Rome) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37a : 2016  
4.
7 p, 262.1 KB Instruments de síntesi i integració : guia per a l'elaboració de l'anamnesi i l'informe / Navarro Ruiz, M. Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament Filologia Catalana) ; Hernàndez Encuentra, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; San Martin Martínez, Conchi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica)
Per tal d'escollir un eix temàtic hem revisat base que sustenta el nostre treball i que detallem a continuació: (1)Creiem que el procés de canvi impulsat per l'IDES exigeix un canvi en les estratègies d'ensenyament aprenentatge, és per això que presentem una guia que pot servir com a un instrument de síntesi de diferents assignatures cursades al llarg de la diplomatura. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
5.
14 p, 992.5 KB CLIL Methodology, strategyfor developingbasic competencies for participating in European projects / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament de Catalunya) ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Taller dirigit a docents i professors de centres educatius de primària i secundària, interessats en participar amb activitats CLIL en Projectes europeus (Comènius, Grundtvig, eTwinning). Objectius 1) Oferir exemples i models de programació de projectes educatius europeus des de plantejaments coordinats i aprenentatges integrats de continguts i llengua estrangera (AICLE), en comunitats i xarxes subvencionades pel Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP 2007-2013). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
6.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Les dades que presentarem formen part d'un treball de recerca dins del Màster d'Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
7.
19 p, 920.0 KB Desenvolupament de bones pràctiques de l'AICLE mitjançant la col·laboració a l'ensenyament i a la reflexió / Wilson, Annie ; Leite Campos, Camila ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
8.
20 p, 644.3 KB A Quantitative Approach to FL Learner Oral Data : methodological Issues / Evnitskaya, Natalia ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
This paper proposal presents an exploratory study in which the T-unit - the most popular unit of analysis applied in SLA research - was tested against FL learner empirical data. The aim was to investigate its appropriateness and effectiveness for the assessment of complexity of learners' academic explanatory oral production in the target language. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
9.
13 p, 241.4 KB The puzzle of academic discourse. Students' essays from a genre-based perspective. Applying genre theory to the analysis of students' written product in first-year Humanities essays in L2. / Oliva Girbau, Àngels ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
The internationalisation of present day university demands from students the ability to understand and produce academic discourse in English. However, students find themselves entrapped by problems regarding not only their foreign language skills, but also their ignorance of the culturally-coined conventions of their knowledge communities, its domain-specific procedures and its substantive concepts. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
10.
75 p, 2.9 MB Environment. El tema del medio ambiente en inglés. Material de apoyo para AICLE con MALTED / Oliver Guasp, Mª Victoria ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Environment se presenta como un material digital didáctico de apoyo realizado con el programa MALTED. Habiendo sido experimentado en alumnos de 1º de bachillerato en el aula informática durante el curso 2007/2008, pretende en primer lugar introducir y avanzar en la enseñanza con las nuevas tecnologías; en segundo lugar introducir material específico AICLE, en el área de las Ciencias Naturales y en tercer lugar intenta integrar el tema del medio ambiente, como tema transversal, en la asignatura de lengua inglesa. [...]
2009  

Contributions to meetings and congresses : 41 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Periodical publications 3 records found  
1.
1 p, 1.2 MB Notícies UE [butlletí] / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Aquesta publicació conté un extracte del web "Notícies UE: portal del CDE-UAB", que es publica des de 2011. Anteriorment (de 2004 a 2010) es va publicar el butlletí "CDE UAB Info", que es pot consultar també al DDD.
Centre de Documentació Europea 2020-
2 documents
2.
79 p, 971.6 KB Publicacions online sobre la Unió Europea : recopilació del Centre de Documentació Europea UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Recopilació de publicaciones de i sobre la Unió Europea (articles de revistes científiques, working papers de centre de recerca i estudis i informes generats per les institucions i agències de la Unió Europea).
Centre de Documentació Europea 2020-
2 documents
3.
1 p, 956.3 KB Europa a la UAB [butlletí] / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Recull, en format butlletí, les darrerres novetats del portal amb el mateix nom. El mes de juny de 2020 es van publicar tres edicions d'un butlletí amb el mateix títol, que també es poden recuperar en aquest registre.
Centre de Documentació Europea 2020-
5 documents

Books and collections 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
11 p, 238.1 KB Els reptes del moviment associatiu juvenil pel segle XXI / Collet, Jordi (Collet i Sabé) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Sánchez, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC)
Barcelona : Generalitat de Catalunya. Agència Catalana de Joventut. Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), 2010
Els reptes de la participació pel moviment associatiu juvenil al segle XXI, 2010, p. 8-18  
2.
86 p, 414.7 KB De l'aula d'acollida a l'aula ordinària. Orientacions per a la transició / Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe fa una anàlisi del mecanisme d'acollida que en els darrers anys s'ha configurat com el principal dispositiu d'atenció a l'alumnat d'origen estranger als centres de secundària: les aules d'acollida. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (Informes breus. Educació ; 28)  
3.
21 p, 325.6 KB Xarxes interculturals als centres de secundària : una anàlisi dels aspectes organitzatius afavoridors de la integració relacional dels alumnes immigrats / González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Aquest article té per objectiu analitzar els factors de caràcter organitzatiu i pedagògic dels centres educatius que influeixen en la conformació de xarxes relacionals interculturals entre l'alumnat immigrat i l'alumnat autòcton. [...]
Este artículo tiene por objetivo analizar aquellos factores de carácter organizativo y pedagógico de los centros educativos que influyen en la conformación de redes relacionales interculturales entre el alumnado inmigrante y el alumnado autóctono. [...]
This article aims to analyze those organizational and pedagogical factors within schools that influence the creation of intercultural relational networks between native and immigrant students. Based on a fieldwork carried in 8 schools (663 students), we have combined a qualitative approach -interviews with students and members of the school staff- with some quantitative techniques -statistics and network analysis. [...]
L'objectif de cet article est d'analyser les différents facteurs dans le cadre de l'organisation et la pédagogie des centres d'enseignement qui ont une influence dans la formation des réseaux relationnels interculturels entre les élèves immigrés et les élèves autochtones. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2012 (Ciutadania i immigració ; 8)
Recerca i immigració IV : Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 135-155  
4.
17 p, 475.8 KB La integración social y los nuevos procesos de socialización : algunas hipótesis de trabajo / Tedesco, Juan Carlos
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina: ¿hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 29-45  
5.
34 p, 1.3 MB Key learnings from the PEER Project : a combined research paper / Bereményi, Bálint Ábel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Larkins, Cath (University of Central Lancashire) ; Percy-Smith, Barry (University of Huddersfield) ; Roth, Maria (Universitatea Babeș-Bolyai)
In this research paper we describe the aims, general approach and activities of the PEER project. We outline the diverse contexts in which we worked. We then provide an overview of the key learning from the project. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2017 (Focus on international migration ; 4)  
6.
152 p, 811.0 KB L'Elecció de centre escolar a Catalunya : elements per a un debat / Rambla, Xavier, 1966- ; Valiente, Oscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; Fundació Jaume Bofill
Aquesta Finestra Oberta és fruit dels debats i deltreball realitzat en el marc del Seminari Internacional sobre Elecció de Centre Escolar que va tenir lloc els dies 9 i 10 de setembre de 2008 a Can Bordoi, i que va comptar amb la participació d'una trentena de per sones, entre les quals hi havia responsables d'administracions i organismes municipals i del Departament d'Educació; investigadors i professors universitaris; associacions de mares i pares; patronals del sector educatiu concertat, i persones d'altres organismes de la comunitat educativa del país.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2009 (Finestra oberta (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  
7.
158 p, 921.2 KB Les Escoles magnet : una aposta per l'excel·lència i l'equitat / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe presenta el programa d'escoles magnet com una estratègia d'innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d'alta qualitat per a tot l'alumnat. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 38)  
8.
17 p, 97.6 KB Els altres catalans : entusiasme i pertorbació a la Catalunya dels anys seixanta / Parramon, Clara Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Antropologia Fonamental i Orientada)
Fa 50 anys, Paco Candel va abordar molts dels elements que són bàsics per a l'estudi de les migracions. D'una banda, les descripcions pioneres de les condicions de vida de la immigració més recent es poden comparar amb els itineraris de millora seguits per immigrats més antics, de manera que es posen en joc els factors principals que defineixen la integració social. [...]
Hace 50 años, Paco Candel abordó muchos de los elementos que son básicos para el estudio de las migraciones. Por un lado, las descripciones pioneras de las condiciones de vida de la inmigración más reciente pueden compararse con los itinerarios de mejora que siguieron los inmigrados más antiguos, de forma que se ponen en juego los principales factores que definen la integración social. [...]
50 years ago, Paco Candel tackled many of the elements that are basic to the study of migration. On the one hand, the pioneering descriptions of the living conditions within the most of recent immigration can be compared with respect to improving itineraries followed by older immigrants, so come into play the main factors that define social integration. [...]
Il y a 50 ans, Paco Candel a abordé plusieurs des éléments qui sont à la base de l'étude des migrations. D'une part, les descriptions pionnières des conditions de vie de l'immigration plus récente peuvent être comparées aux itinéraires suivis et aux progrès accomplis par les migrants plus âgés, de façon que les principaux facteurs qui définissent l'intégration sociale entrent en jeu. [...]

Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)
Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana, 2015, p. 219-235  
9.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosalina ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertrán, Marta ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell, Olga ; Sordé, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)  
10.
318 p, 2.7 MB Polítiques d'inclusió social : recull dels continguts del Seminari permanent de formació i treball en xarxa, anys 2007 i 2008, realitzat en el marc del Programa per al desenvolupament de plans locals d'inclusió social del Departament d'Acció Social i Ciutadania / Seminari Permanent de Formació i Treball en Xarxa (1r : 2007 : Barcelona, Catalunya) ; Sánchez, Marina, (Sánchez Casanovas) dir. ; Martínez, Francesc, (Martínez Pérez) dir. ; Camprubí, Andreu, coord. ; Caramé, Àlex, coord. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques ; Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ; Programa per al Desenvolupament de Plans Locals d'Inclusió Social ; Seminari Permanent de Formació i Treball en Xarxa (2n : 2008 : Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, 2010 (Inclusió social ; 2)  

Books and collections : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 72 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
10 p, 877.0 KB TournamentMaker : creador de lligues esportives amb Laravel i Vue.Js / Hervás Santos, Pablo ; Giner Miguelez, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest document es presenta el desenvolupament d'una aplicació web creadora de lligues esportives enfocada per a empreses, clubs i usuaris comuns. La funcionalitat principal del projecte es donar un suport informàtic a tots els usuaris i administradors que participen en el torneig de forma que tinguin tota la informació necessària d'una manera senzilla, interactiva i intuïtiva. [...]
This present document shows the development of a sportive leagues maker web application that is focused on companies, clubs and common users. The main functionality of the project is giving IT support to all the users and administrators that participate in the tournament so that all the information they need is easy, interactive and intuitively available. [...]
En este documento se presenta el desarrollo de una aplicación web creadora de ligas deportivas enfocada para empresas, clubes y usuarios comunes. La funcionalidad principal del proyecto es dar un soporte informático a todos los usuarios y administradores que participan en el torneo de forma que tengan toda la información necesaria de una manera sencilla, interactiva e intuitiva. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
10 p, 661.3 KB Integración de Software de gestión veterinaria con un gestor de reservas online Bookitit / Campana Cheel, Hanks ; Oropesa Fisica, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Actualmente, la empresa Netandwin con una larga trayectoria en el sector veterinario, desea realizar una actualización de su software, ZooVet, buscando una mejor gestión de las agendas. Para ello, se plantea la posibilidad de integrarla con la herramienta de gestión de agendas online, Bookitit. [...]
Actualment, l'empresa Netandwin amb una llarga trajectòria en el sector veterinari, vol realitzar una actualització del seu software, ZooVet, amb l'objectiu de trobar una millor gestió de les agendes. [...]
Currently, the company Netandwin, with a long history in the veterinary sector, wants to update their software, ZooVet, seeking better management of their calendars. For this, the possibility of integrating it with the online calendar management tool, Bookitit, is considered. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
40 p, 749.7 KB Le mineur et le double sens de la libre circulation des personnes dans l'Union européenne en vertu de la régulation de la citoyenneté européenne / Murillo Belloc, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Europeus
Le but de ce mémoire est de faciliter la compréhension de la progression jurisprudentielle corrélative de la CJUE, qui légitime le processus d'intégration européenne, décisif pour l'architecture du statut de la citoyenneté européenne et l'identité européenne des citoyens. [...]
L'objecte d'aquest Treball de Fi de Màster és facilitar la comprensió de la correlativa progressió jurisprudencial de l'TJUE, que legitima el procés d'integració europea, decisiva per a l'arquitectura de l'estatut de la ciutadania europea i de la identitat europea dels ciutadans. [...]
El objeto del presente Trabajo de Fin de Máster es facilitar la comprensión de la correlativa progresión jurisprudencial del TJUE, que legitima el proceso de integración europea, decisiva para la arquitectura del estatuto de la ciudadanía europea y de la identidad europea de los ciudadanos. [...]
Le but de ce mémoire est de faciliter la compréhension de la progression jurisprudentielle corrélative de la CJUE, qui légitime le processus d'intégration européenne, décisif pour l'architecture du statut de la citoyenneté européenne et l'identité européenne des citoyens. [...]

Bellaterra Institut d'Estudis Europeus 2020 (Working Papers IEE ; 3/2020)  
4.
31 p, 750.1 KB Experiència escolar dels estudiants procedents de famílies immigrants / Jabeen, Iqra ; Sharifi Dryaz, Massoud, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Des dels últims anys, s'ha donat a Espanya un augment considerable dels estudiants immigrants en els centres educatius. La integració d'aquests nouvinguts és un dels reptes més importants per a la cohesió de la societat i l'escola apareix com un dels principals àmbits que permet als joves integrar-se a la societat. [...]
Desde los últimos años, se ha dado en España un aumento considerable de los estudiantes inmigrantes en los centros educativos. La integración de estos recién llegados es uno de los retos más importantes para la cohesión de la sociedad y la escuela aparece como uno de los principales ámbitos que permite a los jóvenes integrarse a la sociedad. [...]
In recent years, there has been a considerable increase in immigrant students in schools in Spain. The integration of these newcomers is one of the most important challenges for the cohesion of society and the school appears as one of the main areas that allows young people to integrate into society. [...]

2020
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documents
5.
14 p, 2.1 MB SecDevOps : Análisis de contenedores Docker e integración de herramientas SAST y DAST / López Rodríguez, Michelle ; Elbaz, Angel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La forma en la que creamos y desarrollamos código, cada vez requiere una respuesta más rápida a las necesidades de un servicio o de un cliente y a la vez que sea susceptible a los cambios para lograr una estabilidad a nivel funcional. [...]
The way in which we create and develop code, increasingly requires a faster response to the needs of a service or a customer and at the same time is susceptible to changes to achieve stability at the functional level. [...]
La forma en la qual creem i desenvolupem codi, cada vegada requereix una resposta més ràpida a les necessitats d'un servei o d'un client i alhora que sigui susceptible als canvis per a aconseguir una estabilitat a nivell funcional. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
11 p, 1.6 MB DevOps : ejemplo de integración continua de procesos en un área de mercados y tesorería / Plúa Gutiérrez, Juan Erasmo ; Benítez Fernández, Yolanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Cufí, Daniel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
DevOps es una metodología de desarrollo en la Ingeniería del Software basada en la comunicación, colaboración e integración entre los desarrolladores del software y los profesionales de operaciones IT. [...]
DevOps is a development methodology in Software Engineering based on communication, collaboration and integration between software developers and IT operation professionals. This methodology involves benefits within the company such as the improvement in the quality of the code and its implementation, increased productivity, decreased costs and high frequency of delivery of development packages. [...]
Devops és una metodologia de desenvolupament en l'Enginyeria de Software basada en la comunicació, col·laboració i integració entre els desenvolupadors de programari i els professionals d'operacions IT. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
45 p, 1.1 MB Breve Análisis de la Europeización de la Política Euromediterránea / Wu, Tong
Debido a la posición dominante de la Unión Europea en las relaciones Euromediterráneas, en el proceso de cooperación se reflejan obviamente la europeización tal como el regionalismo, la economía neoliberal y la norma constitucional como la democracia y los derechos humanos. [...]
A causa de la posició dominant de la Unió Europea en les relacions Euromediterrànies, en el procés de cooperació es reflecteixen òbviament l'europeïtzació tal com el regionalisme, l'economia neoliberal i la norma constitucional com la democràcia i els drets humans. [...]

Facultat de Dret. Universitat Autònoma de Barcelona 2019 (Quaderns de recerca (Bellaterra) ; 48)  
8.
22 p, 324.1 KB UE : gegant econòmic, nan polític, cuc militar. Cap a un exèrcit europeu comú? / Leon Kunst, Victor de ; Font, Nuria (Font Borrás), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El 1950, el cap de govern francès, René Pleven, va proposar la posada en marxa de la Comunitat Europea de Defensa. Aquest projecte preveia la integració dels exèrcits nacionals dels estats que formaven part de la Comunitat Econòmica del Carbó i de l'Acer, per tal d'aconseguir la integració militar i de defensa europea mitjançant un exèrcit europeu comú. [...]
En 1950, el jefe de gobierno francés, René Pleven, propuso la puesta en marcha de la Comunidad Europea de Defensa. Dicho proyecto preveía la integración de los ejércitos nacionales de los estados que formaban parte de la Comunidad Económica del Carbón y del Acero, a fin de lograr la integración militar y de defensa europea mediante un ejército europeo común. [...]
In 1950, the head of French government, René Pleven, proposed the start-up of the European Defence Community. It was a project to accomplish the integration of all the national armies that were part of the European Coal and Steel Community in order to achieve military and defence integration through a common European army. [...]

2019
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
9.
303 p, 2.3 MB Sincronitzant autonomies : estudi d'un servei de vida independent per a persones amb la síndrome de Down / Moyà-Köhler, Joan, autor. ; Domènech i Argemí, Miquel, supervisor acadèmic. ; Rodríguez Giralt, Israel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
L'aparició del paradigma de la vida independent (VI), juntament amb els canvis en les polítiques i els ajuts per promoure la vida independent de les persones amb diversitat intel·lectual (DI), ha produït un canvi significatiu en la forma en què les organitzacions del sector pensen els serveis d'habitatge per a aquest col·lectiu els darrers 15 anys, a l'estat espanyol, però de forma molt especial a Catalunya. [...]
The emergence of the independent living paradigm (IL), together with changes in policy changes the aids to promote the move out of institutions for people with learning disabilities (LD), has produced a significant change in how the organizations in the field worked out their housing programs in Spain, and in a very special way in Catalonia in the last 15 years. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
10.
68 p, 778.7 KB Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas. Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona / Azorín Sotos, Estela María ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. [...]
2018  

Research literature : 72 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
4.0 KB Ampliació de la Unió Europea / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre l'ampliació de la Unió Europea del 2004, amb la incorporació de 10 països d'Europa central i de l'est.
2004 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Course materials 1 records found  
1.
36 p, 792.3 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
6 documents

Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
760x1024, 202.6 KB 1 gener 1986 : Europa / Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE) ; Cesc, 1927-2006
[1985]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.