Resultats globals: 169 registres trobats en 0.04 segons.
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles, 124 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 37 registres trobats
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
17 p, 97.6 KB Els altres catalans : entusiasme i pertorbació a la Catalunya dels anys seixanta / Parramon, Clara Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Antropologia Fonamental i Orientada)
Fa 50 anys, Paco Candel va abordar molts dels elements que són bàsics per a l’estudi de les migracions. D’una banda, les descripcions pioneres de les condicions de vida de la immigració més recent es poden comparar amb els itineraris de millora seguits per immigrats més antics, de manera que es posen en joc els factors principals que defineixen la integració social. [...]
Hace 50 años, Paco Candel abordó muchos de los elementos que son básicos para el estudio de las migraciones. Por un lado, las descripciones pioneras de las condiciones de vida de la inmigración más reciente pueden compararse con los itinerarios de mejora que siguieron los inmigrados más antiguos, de forma que se ponen en juego los principales factores que definen la integración social. [...]
50 years ago, Paco Candel tackled many of the elements that are basic to the study of migration. On the one hand, the pioneering descriptions of the living conditions within the most of recent immigration can be compared with respect to improving itineraries followed by older immigrants, so come into play the main factors that define social integration. [...]
Il y a 50 ans, Paco Candel a abordé plusieurs des éléments qui sont à la base de l’étude des migrations. D’une part, les descriptions pionnières des conditions de vie de l’immigration plus récente peuvent être comparées aux itinéraires suivis et aux progrès accomplis par les migrants plus âgés, de façon que les principaux facteurs qui définissent l’intégration sociale entrent en jeu. [...]

Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)
Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana, 2015, p. 219-235  

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
48 p, 374.7 KB Els mecanismes de resolució arbitral de disputes relatives a les inversions : una nova era en el Dret Internacional de les inversions? / Dimant De Visscher, Léa ; Ayuso, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El dret internacional de les inversions és una branca del dret internacional públic i del dret internacional econòmic que tracta de resoldre els problemes derivats de les relacions contractuals entre Estats i persones privades que realitzen inversions en el territori dels primers. [...]
2017
Graduat o Graduada en Dret [949]  
2.
10 p, 1.3 MB Disseny d'una activitat pedagògica musical amb visió per computador / Sans Pena, Jordi ; Fornés Bisquerra, Alicia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Vilariño Freire, Fernando Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En un nou intent d'apropar la tecnologia a la societat i, més específicament, a les aules, en aquest projecte s'ha dissenyat i creat, amb la col·laboració de l'Escola de Música de Sant Cugat, un prototipus d'activitat didàctica enfocada a l'aprenentatge musical. [...]
In a new attempt to bring technology to society and, more specifically, to classrooms, a prototype of educational activity focused in musical learning has been designed and created, with the collaboration of Sant Cugat's music school. [...]
En un nuevo intento de acercar la tecnología a la sociedad y, más específicamente, a las clases, en este proyecto se ha diseñado y creado, con la colaboración de la Escola de Música de Sant Cugat, un prototipo de actividad didáctica enfocada al aprendizaje musical. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
1 p, 629.6 KB Cooperación Sur-Sur como herramienta de integración latinoamericana / Moreno Juste, Lucía ; Martín Faus, Carlos D., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El presente trabajo analiza la relación de la Cooperación Sur-Sur (CSS) con la integración regional latinoamericana, entendiéndolos como dos procesos interrelacionados e interdependientes. En los últimos tiempos, la CSS ha incrementado su volumen e importancia en el sistema internacional, especialmente en el continente latinoamericano. [...]
En el present treball, s'analitza la relació de la Cooperació Sud-Sud (CSS) amb la integració regional llatinoamericana, entenent-los com a dos processos inter-relacionats i interdependents. En els últims temps, la CSS i la integració regional han incrementat el seu volum i importància en el sistema internacional. [...]
This paper analyzes the relationship between South-South Cooperation (SSC) and regional Latin American integration as two interrelated and interdependent processes. Recently, SSC has incremented its volume and importance in the international system, especially in the Latin American continent. [...]

2016
Graduat o Graduada en Ciència Política i Gestió Pública [818]
2 documents
4.
46 p, 876.3 KB Nació japonesa : identitat, immigració i integració / Fontrodona Montals, Marçal ; Rodríguez Navarro, Ma Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Malgrat la varietat d’opinions sobre què és una nació, com s’han creat i quins factors han influenciat en el naixement d’aquestes, hom no pot negar que gran part dels ciutadans dels països industrialitzats lliguen la seva identitat a una nació determinada. [...]
A pesar de la variedad de opiniones sobre qué es una nación, como se han creado y qué factores han influenciado en el nacimiento de estas, uno no puede negar que gran parte de los ciudadanos de los paises industrializados vinculan su identidad a una nación determinada. [...]
Despite the variety of opinions about what is a nation, how they were created and what factors have influenced the birth of these, can not be denied that much of the citizens of industrialized countries link their identity into a nation. [...]

2016
Estudis d'Àsia Oriental [842]  
5.
10 p, 1.1 MB Freyja : Aplicación iOS basada en el descubrimiento social / Ramírez Martínez, Jose Manuel ; Otazu Porter, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Desde esta última década, las personas hemos evolucionado mano a mano junto a la tecnología repercutiendo así en nuestra forma de relacionarnos, creando nuevas costumbres, formas de hacer, introduciendo nuevos gustos y preferencias. [...]
Ever since the last decade, people have evolved side by side alongside with technology, having an impact in the way we engage, creating new habits, ways of doing, introducing new likes and preferences. [...]
Des d'aquesta última dècada, les persones hem evolucionat mà a mà al costat de la tecnologia repercutint així en la nostra forma de relacionar-nos, creant nous costums, formes de fer, introduint nous gustos i preferències. [...]

2015-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
149 p, 2.2 MB Agent based virtual electronic patient record. From intra to inter-institution data integration / Vieira Marques, Pedro Manuel ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions
A través dels anys els sistemes d'informació mèdica (SIM) s'han desenvolupat i desplegat, seguint agendes específiques abordant els problemes individuals. Encara que hi ha hagut diversos esforços, encara és necessari millorar la integració de sistemes per tal de superar les barreres de disponibilitat de les dades, sobretot quan l'status quo revela que la majoria de les vegades els sistemes coexisteixen com autistes. [...]
Através dos anos, os Sistemas de Informação em Saúde (SIS) foram desenvolvidos seguindo agendas específicas, muitas vezes direcionados para a resolução de problemas particulares e de âmbito departamental. [...]
Through the years, Health Information Systems (HIS) have been developed and deployed following specific agendas, addressing individual or departamental problems. Albeit several efforts, system integration enhancements are still needed in order to surmount data availability barriers particularly when the status quo reveals that most of the time they coexist as autistic systems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7.
321 p, 4.8 MB Redes de amistad del alumnado extranjero en los institutos: Causas institucionales e impactos académicos / González Motos, Sheila ; Àngel Alegre, Miquel, dir. ; León, Margarita ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Política Pública
La presente tesis plantea dos objetos de estudio para dar cuenta de las dinámicas relacionales y formativas que tienen lugar en los institutos de educación secundaria: en primer lugar, el nivel de interculturalidad de las redes relacionales del alumnado extranjero y, en segundo lugar, su efecto sobre el rendimiento académico de este alumnado extranjero. [...]
This doctoral dissertation has two objects of study to account for the relational and educational dynamics that take place in high schools: first, the interculturality level in the networks of foreign students, and, second, its effect on the academic performance of these foreign students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Articles 124 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l’educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d’accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria–Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l’intégration d’une langue étrangère) dans l’enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
2.
17 p, 221.1 KB Internacionalització en el Grau d'Educació Primària - docència universitària en anglès : mirades crítiques dels estudiants i del professorat / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
L’inici de l’itinerari «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA) dins del context català va ser una decisió valenta de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, i la seva entrada en funcionament, un èxit —avalat, entre d’altres indicadors, per la bona acceptació dels estudiants. [...]
Comienzo del itinerario «Grado de Educación Primaria – Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI) en el contexto catalán fue una decisión valiente de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB, y su entrada en funcionamiento, un éxito —avalado, entre otros indicadores, por la buena aceptación de los estudiantes. [...]
Dans le contexte catalan, le "Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais" (GEP-DUA) est le fruit d’une décision courageuse de la faculté des sciences de l’éducation de l’UAB et son lancement a été un succès à en juger, notamment, d’après le bon accueil reçu auprès des étudiants. [...]
The courageous decision of the UAB’s Faculty of Education to launch the Bachelor’s Degree in Primary Education – University Teaching in English (GEP-DUA) in the Catalan context has proved a success when we consider such indicators as how well it has been received by students. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.3
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 33-49  
3.
20 p, 629.9 KB El efecto de la inmigración en la movilidad social intergeneracional en España / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball)
El artículo se plantea el efecto que la inmigración tiene en el comportamiento de la movilidad social intergeneracional ¿hasta qué punto la población inmigrante ha alcanzado posiciones similares en el tiempo con respecto a los autóctonos? Y en este sentido ¿cabe plantear la tesis sobre la convergencia en el largo plazo? y ¿cabe confirmar la hipótesis de una caída de la tasa de movilidad ascendente de los varones y la acentuación de la rigidez masculina? Siguiendo la metodología habitual basada en los aportes de J. [...]
The article discusses the effect of immigration on intergenerational social mobility, to what extent the immigrant population has reached similar positions in time with respect to native people? In this sense, does the thesis be raised on convergence in the long term? In addition, it should confirm the hypothesis of a fall in the rate of upward mobility of men and accentuation of masculine rigidity? Following the usual methodology based on the contributions of J. [...]

2017 - 10.22325/fes/res.2017.25
Revista española de sociología, Vol. 26, núm. 3 (2017)
2 documents
4.
15 p, 1.1 MB Les conditions de vie des immigrés d'origine africaine et latino-américaine de Barcelone / Domingo i Valls, Andreu, 1958-
L'immigration n'est pas un phénomène nouveau ni en Catalogne, ni dans la Région Métropolitaine de Barcelone. En effet l'immigration a fortement influencé le profil démographique de la région comme de la ville pendant le siècle dernier. [...]
La inmigración no es un fenómeno nuevo ni en Cataluña ni en la Región Metropolitana de Barcelona. De hecho, la inmigración ha conformado durante el último siglo el perfil demográfico tanto de una como de la otra. [...]
The phenomenon of immigration in Catalonia and in the Metropolitan Area of Barcelona is not new. Infact, in the last century, the immigration has been the key of the demographic system of both areas. [...]

1996 - 10.3406/remi.1996.1496
Revue européenne des migrations internationales, Vol. 12 Núm. 1 (1996) , p. 39-52  
5.
7 p, 178.6 KB Perspectivas para la inclusión de la educación ambiental en la educación básica : el pensamiento de los profesores / Cardona Restrepo, Juan Diego (Universidad de Antioquia (Colòmbia)) ; Perales Palacios, Francisco Javier (Universidad de Granada)
La educación ambiental en el currículo colombiano se concibe como área transversal que se desarrolla a través de las disciplinas que conforman el plan de estudios. Sin embargo, en la práctica, la integración curricular de los temas ambientales sólo se realiza desde el área de ciencias naturales y, cuando se enmarca desde el punto de vista de proyectos ambientales, su inclusión se orienta alrededor de perspectivas ecologistas-naturalistas del ambiente. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 655-661 (Innovacions didàctiques)  
6.
23 p, 618.1 KB La intervención en red para catalizar la innovación agrícola / Aguilar Gallegos, Norman (Universidad Autónoma Chapingo (Mèxic). Centro de Investigaciones Económicas, Sociales y Tecnológicas de la Agroindustria y la Agricultura Mundial) ; Olvera Martínez, José Alfredo (Universidad Autónoma Chapingo (Mèxic). Centro de Investigaciones Económicas, Sociales y Tecnológicas de la Agroindustria y la Agricultura Mundial) ; González Martínez, Enrique Genaro (Universidad Autónoma Chapingo (Mèxic). Centro de Investigaciones Económicas, Sociales y Tecnológicas de la Agroindustria y la Agricultura Mundial) ; Aguilar Ávila, Jorge (Universidad Autónoma Chapingo (Mèxic). Centro de Investigaciones Económicas, Sociales y Tecnológicas de la Agroindustria y la Agricultura Mundial) ; Muñoz Rodríguez, Manrrubio (Universidad Autónoma Chapingo (Mèxic). Centro de Investigaciones Económicas, Sociales y Tecnológicas de la Agroindustria y la Agricultura Mundial) ; Santoyo Cortés, Horacio (Universidad Autónoma Chapingo (Mèxic). Centro de Investigaciones Económicas, Sociales y Tecnológicas de la Agroindustria y la Agricultura Mundial)
Se reconoce que los procesos de innovación suceden entre un conjunto heterogéneo de actores, donde el Análisis de Redes Sociales (ARS) es una herramienta prometedora para su análisis y comprensión y, así, diseñar intervenciones basadas en red para catalizarla. [...]
It is recognized that innovation processes occur within a heterogeneous set of actors, where the Social Network Analysis (SNA) is a promising tool in order to analyse and understand it, thus, interventions based on network can be designed for catalysing it. [...]

2017 - 10.5565/rev/redes.653
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 28 Núm. 1 (2017) , p. 9-31 (Las redes en los sistemas socio-ecológicos)  
7.
20 p, 1.1 MB La inmigración en España : ¿Una integración con pies de barro? / Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es analizar el impacto de la crisis económica en la integración de la población inmigrada en España. El punto de partida es la singularidad del caso español que durante los años de intensa inmigración consiguió un notable grado de integración sociocultural. [...]
The aim of the paper is to analyze the impact of the economic crisis on the integration of the immigrant population in Spain. The Spanish case is singular because during the years of intense immigration achieved a remarkable degree of socio-cultural integration. [...]

2016 - 10.5209/rev_POSO.2016.v53.n2.48312
Política y sociedad, Vol. 53 Núm. 2 (2016) , p. 509-528  
8.
33 p, 186.9 KB El concepto de integración desde la sociología de las migraciones / Solé, Carlota, 1944- (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Alcalde, Rosa (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Pont Vidal, Josep, 1957- (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Lurbe, Kàtia (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques)) ; Parella Rubio, Sònia (CEDIME (Centre d’Estudis d’Immgració i Minories Ètniques))
El texto presenta las distintas perspectivas bajo las que se ha definido el concepto de integración en la sociología clásica y contemporánea. Se distingue integración de asimilación y se aborda la utilización y aplicación del concepto para afrontar los temas de la inmigración de realidades socioculturales distintas.
The text presents the different sociological, classical and contemporary, perspectives on the concept of integration. The distinction between integration and assimilation is rellevant. The text presents the use and application of the concept in or-der to deal with several dimensions of immigration coming from different countries and cultures.

2002
Migraciones, Núm. 12 (2002) , p. 9-41  
9.
37 p, 4.2 MB Evaluación de la integración relacional de los inmigrantes en uniones mixtas a partir del análisis de redes personales / Miguel Luken, Verónica de (Universidad de Málaga) ; Lubbers, Miranda Jessica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Solana Solana, A. Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Rodríguez García, Dan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Desde principios de la última década el número de matrimonios mixtos ha crecido considerablemente. En este artículo presentamos resultados que intentan clarificar la relación entre uniones mixtas e integración social, a partir del análisis de datos primarios de entrevistas en profundidad con delineación de redes personales. [...]
Since the beginning of the last decade the number of mixed unions has increased considerably. This study presents some findings that aim to clarify the relationship between mixed unions and social integration. [...]

2015 - 10.5477/cis/reis.150.151
Revista española de investigaciones sociológicas, Núm. 150 (noviembre 2015) , p. 151-172  
10.
9 p, 167.2 KB Políticas de lucha contra el abandono escolar en España : hacia la definición de un modelo teóricometodológico / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del presente artículo es presentar un modelo de análisis que sirva para sistematizar, analizar y comparar las políticas aplicadas para hacer frente al abandono escolar. La motivación de realizar dicha sistematización surge después de comprobar la falta de un corpus sólido que permita realizar un estado de la cuestión exhaustivo de los distintos programas y políticas educativas para combatir el abandono escolar. [...]
2013 - 10.7203/RASE.6.1.8599
RASE : Revista de la Asociación de Sociología de la Educación, Vol. 6 Núm. 1 (2013) , p. 91-99  

Articles : 124 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 37 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 349.5 KB Diseño y validación del protocolo de medida para el espectrorradiómetro Ocean Optics USB2000+ en aplicaciones con sensores aeroportados y a bordo de satélite / Pons, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca GRUMETS) ; Moré Gómez, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca GRUMETS) ; Cea López, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca GRUMETS) ; Serra Díaz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca GRUMETS) ; Mira Sarrió, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca GRUMETS) ; González Guerrero, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca GRUMETS) ; Zabala Torres, Alaitz (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca GRUMETS) ; Pérez, Fernando (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) ; Tardà, Anna (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) ; Alamús, Ramón (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) ; Palà, Vicenç (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) ; López, Antonio (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya)
Las medidas de campo obtenidas mediante espectrorradiómetros son una pieza clave para el trabajo en sinergia con imágenes de sensores aeroportados y a bordo de satélite. Sin embargo, existe muy poca información sobre los detalles técnicos de su funcionamiento. [...]
2015
XVI Congreso de la AET. Teledetección. Humedales y espacios protegidos. Sevilla, 16è : 2015  
2.
14 p, 992.5 KB CLIL Methodology, strategyfor developingbasic competencies for participating in European projects / Lorenzo Galés, Neus ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Taller dirigit a docents i professors de centres educatius de primària i secundària, interessats en participar amb activitats CLIL en Projectes europeus (Comènius, Grundtvig, eTwinning). Objectius 1) Oferir exemples i models de programació de projectes educatius europeus des de plantejaments coordinats i aprenentatges integrats de continguts i llengua estrangera (AICLE), en comunitats i xarxes subvencionades pel Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP 2007-2013). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
3.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Les dades que presentarem formen part d’un treball de recerca dins del Màster d’Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
4.
19 p, 920.0 KB Desenvolupament de bones pràctiques de l'AICLE mitjançant la col·laboració a l'ensenyament i a la reflexió / Wilson, Annie ; Leite Campos, Camila ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
5.
20 p, 644.3 KB A Quantitative Approach to FL Learner Oral Data : methodological Issues / Evnitskaya, Natalia ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
This paper proposal presents an exploratory study in which the T-unit - the most popular unit of analysis applied in SLA research - was tested against FL learner empirical data. The aim was to investigate its appropriateness and effectiveness for the assessment of complexity of learners’ academic explanatory oral production in the target language. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
6.
13 p, 241.4 KB The puzzle of academic discourse. Students' essays from a genre-based perspective. Applying genre theory to the analysis of students' written product in first-year Humanities essays in L2. / Oliva Girbau, Àngels ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
The internationalisation of present day university demands from students the ability to understand and produce academic discourse in English. However, students find themselves entrapped by problems regarding not only their foreign language skills, but also their ignorance of the culturally-coined conventions of their knowledge communities, its domain-specific procedures and its substantive concepts. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
7.
16 p, 852.7 KB The keeping of journals in CLIL contexts : how to make reflection possible by teachers and pupils / Benvenuto, Guido ; Lastrucci, E. ; Infante, D. ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Sapienza Università di Roma ; Università degli Studi della Basilicata ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
This paper aims to provide an insight into ongoing experimental research on CLIL carried out as part of a PhD programme at the Sapienza University of Rome and the University of Basilicata. This research project, which has involved seven experimental primary school classes and seven control classes in the Lombardy region for two consecutive years, concerns the potential improvement of the quantitative and qualitative level of language learning and the positive effects on learning a subject in a CLIL environment. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
8.
32 p, 141.9 KB Teacher education on the CLIL Approach: A case for inclusion of informed appreciations of complementary curricular area / Horrillo Godino, Zoraida ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d’informació que hi ha a l’abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l’escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
9.
18 p, 293.2 KB A la recerca de bones pràctiques docents en AICLE / Clemente, Mercè (Universitat de Lleida) ; Cots Caimons, Josep Maria (Universitat de Lleida) ; Irún Chavarría, Montserrat (Universitat de Lleida) ; Llurda, Enric (Universitat de Lleida) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat de Lleida ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
L’objectiu que ens hem proposat en aquest estudi és elaborar una taxonomia que ens permeti descriure i valorar el que podríem considerar bons pràctiques en AICLE per part del professorat. En aquesta presentació farem un repàs del procés que hem seguit per arribar a aquest objectiu i mostrarem la taxonomia, així com una exemplificació de la seva apliació en dues classes d’AICLE impartides per dos professors en formació. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
10.
18 p, 188.1 KB La Alternancia lingüística entre L1 Y L2 en tres contextos AICLE / Costa, Francesca ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
This paper’s aim is to analyze teachers` code-switching from L1 (Italian) to L2 (English) in various CLIL contexts in Italy. For years the shift from L1 to L2 was banned in language classes since it was thought that in this way the learning of the foreign language could be impaired. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  

Contribucions a jornades i congressos : 37 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.