Resultats globals: 41 registres trobats en 0.05 segons.
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 33 registres trobats
Articles, 6 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
15 p, 312.5 KB Iuriservice : ontologies per a la representació del coneixement jurídic / Vallbé, Joan Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Congrés Català de Filosofia (1r : 2007 : Barcelona, Catalunya)
En filosofia, l’ontologia és l’estudi o investigació d’allò que existeix, de l’ésser, de les seves categories o propietats fonamentals. Aquest concepte ha estat traslladat als àmbits de la computació i la intel·ligència artificial per a fer referència als intents de formulació d’esquemes conceptuals per a la representació del coneixement. [...]
2007
Actes del Primer Congrés Català de Filosofia, 2007, p. 117-131  

Documents de recerca 33 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 1.5 MB Ninja Runner / Clemente Rodríguez, Xavier ; Pàrraga, Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Ninja runner es un proyecto que tiene como finalidad desarrollar una aplicación para dispositivos Android, siguiendo las fases de creación de videojuegos de principio a fin. Para su realización, se ha utilizado el entorno de programación Unity 4. [...]
Ninja runner is a project that aims to develop an application for Android devices, into following the phases of the videogame creation process from beginning to end. In regard to its creation, the programming environment that was used is Unity 4. [...]
Ninja Runner és un projecte que té com a finalitat desenvolupar una aplicació per a dispositius Android, seguint les fases de creació de videojocs de principi a fi. Per a la seva realització, s'ha utilitzat l'entorn de programació Unity 4. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
12 p, 1.0 MB Secret of Perspectives / Boïgues Lopez, Arnau ; Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Secret of Perspectives es un projecte que inclou totes les fases de creació i desenvolupament d'un videojoc estil plataformes en dues dimensions. Aquest videojoc, ha estat desenvolupat a partir de la metodologia de creació de videojocs SUM, que és la més estesa en aquest tipus de projectes. [...]
Secret of Perspectives is a project that includes all the stages of the creation and development of a two dimensional platform style videogame. This game has been developed based on the methodology SUM used for creating video games, which is a commonly used methodology for this kind of projects. [...]
Secret of Perspectivas es un proyecto que incluye todas las fases de creación y desarrollo de un videojuego estilo plataformas en dos dimensiones. Este videojuego ha sido desarrollado a partir de la metodología de creación de videojuegos SUM. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
10 p, 949.6 KB Hit Code : Optimitzant el mastermind per a dispositius mòbils / Vila Xicola, Jordi ; Gil Resina, Debora, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Hi ha diferents videojocs del mastermind arreu de les diferents plataformes, però no hi ha cap aplicació que permeti jugar al usuari contra la màquina i viceversa per a dispositius mòbil. En aquest projecte, s'analitzen diferents algorismes d'intel·ligència artificial per tal d'afrontar el repte d'elaborar un joc per a jugar al mastermind que ofereixi la possibilitat d'encertar el codi de l'usuari mitjançant algorismes, i que a l'hora sigui capaç de poder-se executar en un mòbil de gamma baixa amb sistema operatiu android per a fer-lo més accessible a la majoria dels usuaris.
There are a lot of videogames for playing mastermind games throughout the diferent platforms, but there isn't any application that allows users the possibility to play against the computer and vice versa for mobile devices. [...]
Hay diferentes videojuegos del mastermind para muchas plataformas diferentes, pero no hay ninguna aplicación que permita jugar al usuario contra la máquina y viceversa para dispositivos móviles. En este proyecto, se analizan diferentes algoritmos de inteligencia artificial para afrontar el reto de elaborar un juego para jugar al mastermind que ofrezca la posibilidad de acertar el código del usuario mediante algoritmos, y que a la hora sea capaz de poderse ejecutar en un móvil de gama baja con sistema operativo android para hacerlo más accesible a la mayoría de los usuarios.

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
11 p, 1.2 MB Dimension Defender / Molero Hoyos, Francisco ; Vázquez Bermúdez, David, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto consiste en el desarrollo de un videojuego 3D para poder experimentar los diferentes procesos a seguir durante el desarrollo como pueden ser el diseño, la programación, la creación de modelos, etc. [...]
This Project consists on the creation of a 3D videogame in order to experiment the different processes to be followed during the development, such as design, programming, modeling, etc… Therefor it's been used the smallest possible amount of third party material, except music which due to time limitations couldn't be created. [...]
Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d'un videojoc 3D per tal de poder experimentar els diferents processos a seguir durant el desenvolupament com poden ser el disseny, la programació, la creació de models, etc. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
14 p, 1.3 MB Natural Language Interpreter and Arithmetic Word Problem Solver / Franzen, Jozef ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The field of Natural Language Processing (NLP) belongs nowadays to most studied and developing fields of Artificial Intelligence. Of countless applications of tasks of the NLP it could be particularly remarked that the intelligence test of a machine – Turing Test – involves detection of a human-like intelligence precisely through the language-based chat aimed to demonstrate sufficient mental capacities. [...]
Avui en dia, el domini de Processament del Llenguatge Natural pertany als camps més tractats de la Intel·ligència Artificial. En el context de la varietat immensa de les seves aplicacions es pot destacar, que la prova d'intel·ligència de màquines – el test de Turing – comporta la detecció de la intel·ligència justament mitjançant el xat fent servir el llenguatge per demostrar les capacitats mentals. [...]
Hoy en día, el dominio de Procesamiento del Lenguaje Natural pertenece a los campos más tratados de la Inteligencia Artificial. Entre las aplicaciones de las tareas asociadas a éste se puede apreciar particularmente, que la prueba de inteligencia de máquinas – el test de Turing – comprende la detección de la inteligencia precisamente mediante el chat empleando el lenguaje para demostrar las habilidades mentales. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
11 p, 2.9 MB Mòdul de visió per computador per a videojoc 3D / Martínez Pérez, David ; Roca i Marvà, Francesc Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és el desenvolupament d'un mòdul de visió per computador per a un videojoc en 3D multiplataforma però molt enfocat a plataformes mòbils, fent servir les càmeres que disposen avui en dia aquests típus de dispositius. [...]
The aim of this project is to develop a computer vision module for 3D multi-platform game but focused on mobile platforms, using the cameras that nowadays are available in these devices. This project is focused mainly on the development of an artificial intelligence (AI) in a Unity environment, which is able to detection and face tracking in order to bring more realism to the main character of the game. [...]
El objetivo de este proyecto es el desarrollo de un módulo de visión por computador para un videojuego en 3D multiplataforma pero muy enfocado a plataformas móviles, haciendo uso de las cámaras que disponen hoy en día este tipo de dispositivos. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
13 p, 522.0 KB Twitterbot : robot de Twitter per a la generació de notícies / López de Recalde i Sanfeliu, Pau ; Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Des de sempre l'ésser humà ha tingut la necessitat de conèixer i comprendre el que succeeix al seu voltant. Primàriament es pot veure clarament com un mètode de supervivència al saber com interacciona el nostre entorn i com podem nosaltres anticipar-nos a aquest. [...]
Humans have always had the need to know and understand what is happening around them. That point can clearly be seen primarily as a method of survival in how it interacts with our environment and how we can anticipate this. [...]
Desde siempre el ser humano ha tenido la necesidad de conocer y comprender lo que sucede a su alrededor. Primariamente se puede ver como un método de supervivencia al saber cómo interacciona nuestro entorno y cómo podemos nosotros anticiparnos a este. [...]

2016-02-09
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
10 p, 2.1 MB The Ancient Maze : Joc en primera persona / Ledesma Sánchez, Sergi ; Martí Gòdia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The Ancient Maze és un projecte que tracta de la creació d'un videojoc per ordinador, en primera persona, per un sol jugador. L'aventura ofereix a l'usuari un entorn laberíntic capaç de captivar-lo. [...]
The Ancient Maze is a project about a first person single player PC videogame development. The adventure brings the user into a captivating labyrinth enviroment where only his orienteering skills and his astuteness will allow him to discover and accomplish the game objectives. [...]
The Ancient Maze es un proyecto que trata de la creación de un videojuego por ordenador, en primera persona, para un solo jugador. La aventura ofrece al usuario un entorno laberíntico capaz de cautivarle. [...]

2016-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
10 p, 1.1 MB Knockout Racing : Joc de curses amb Intel·ligència artificial / Aparicio Romero, Lucía ; Martí Gòdia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La intel·ligència artificial (IA) és una de les parts més importants que caracteritzen el gènere de curses en videojocs. Aquesta IA ha de calcular la posició dels cotxes contrincants en el circuit d'una forma realista. [...]
Artificial intelligence (AI) is one of the most important features that characterize the genre of racing games. This IA has to calculate the position of the car rivals on the circuit. The genre consists in a set of vehicles that aim to reach the finish line first after giving a certain number of laps. [...]
La inteligencia artificial (IA) es una de las partes más importantes que caracterizan el género de carreras en videojuegos. Esta IA debe calcular la posición de los coches contrincantes en el circuito de una forma realista. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
42 p, 837.2 KB PLN aplicado a los exámenes de selectividad de matemáticas / Sánchez Moral, José Enrique ; Benítez Fernández, Yolanda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte tracta sobre la resolució automàtica dels exàmens de selectivitat de matemàtiques II. En un primer moment s'aborda la qüestió de si és plausible, arribant a la conclusió que és molt probable que sí es pugui, encara que fa falta estudiar amb més detall el procés d'interpretació dels enunciats. [...]
Este proyecto trata sobre la resolución automática de los exámenes de selectividad de matemáticas II. En un primer momento se aborda la cuestión de si es plausible, llegando a la conclusión de que es muy probable que sí se pueda, aunque hace falta estudiar con más detalle el proceso de interpretación de los enunciados. [...]
This project is about the automatic resolution of math university entrance exams. At first the question whether it is plausible is discussed, concluding that it is highly probable, but need to examine further the process of interpretation of statements. [...]

2015
Enginyeria Informàtica i Graduat o Graduada en Matemàtiques [780]  

Documents de recerca : 33 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Articles 6 registres trobats  
1.
1 p, 161.9 KB Fent els deures amb un robot / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Ara, Núm. 2306 (10 d'abril de 2017) , p. 17  
2.
15 p, 166.1 KB The Eastern Construction of the Artificial Mind / Vallverdú, Jordi, 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
In this paper we will analyse the possible similarities and differences between scientists dealing with AI and robotics from the West and those from the East. Another question that arises is: is there such a thing as an AI & robotics paradigm specific to Eastern research? Through the analysis of cultural, philosophical and technical aspects, this research will show that there is no real Eastern model of the artificial mind, although their background ideas have influenced world-wide research in the field deeply.
En este artículo vamos a analizar las posibles semejanzas y diferencias entre los científicos que se ocupan de la IA y la robótica en Oriente y Occidente. La primera pregunta que surge es: ¿existe realmente un paradigma propio oriental para la IA y la robótica? A través del análisis de los aspectos culturales, filosóficos y técnicos, esta investigación mostrará que no hay un verdadero modelo oriental de mente artificial, aunque sus ideas filosóficas han influido profundamente a nivel mundial en esa investigación.

2011 - 10.5565/rev/enrahonar/v47n0.170
Enrahonar : quaderns de filosofia, Núm. 47 ( 2011) , p. 171-185  
3.
25.6 KB La crisis de los robots se debe a la crisis de los hombres / Peña Acuña, Beatriz
En esta disertación se pretende reflexionar sobre los dilemas éticos entorno a los robots planteados con una proyección al estilo futurista de Julio Verne en el largometraje spielbergiano A. I. Inteligencia Artificial.
This paper offers some thoughts about the ethical dilemmas about robots in a Jules Verne-like projection in the spielbergian film “AI Artificial Intelligence”.

2009
Vivat academia, Núm. 108 ( 2009) , p. 0-0  
4.
17 p, 263.4 KB Genetic Programming for Object Detection : a Two-Phase Approach with an Improved Fitness Function / Zhang, Mengjie (Victoria University of Wellington (Wellington, Nova Zelanda). School of Mathematics, Statistics and Computer Science) ; Bhowan, Urvesh (Victoria University of Wellington (Wellington, Nova Zelanda). School of Mathematics, Statistics and Computer Science) ; Ny, Bunna (Victoria University of Wellington (Wellington, Nova Zelanda). School of Mathematics, Statistics and Computer Science)
This paper describes two innovations that improve the efficiency and effectiveness of a genetic programming approach to object detection problems. The approach uses genetic programming to construct object detection programs that are applied, in a moving window fashion, to the large images to locate the objects of interest. [...]
2007 - 10.5565/rev/elcvia.135
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 6 n. 1 (2007) p. 27-43  
5.
4 p, 219.9 KB Utilización de los ordenadores en la enseñanza de las ciencias / Valdés Castro, Pablo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba)) ; Valdés Castro, Ronaldo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba))
The object of this article is to discuss the relevance of the use of microcomputers in science teaching. The authors consider that using microcomputers in order to let students get familiar with the methodological changes they have caused in contemporary scientific-technical activity, could produce radical transformations in science teaching.
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 412-415  
6.
90x146, 14.7 KB Trascender el cuerpo. La presencia de Internet / Carmona, María Fernanda
Hubert DREYFUS, Acerca de Internet.
2004
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 6 (2004) p. 231-234  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
7 p, 44.3 KB Eines per al desenvolupament de competències d’enginyeria en un assignatura d’intel·ligència artificial / Vazquez Marco, Eduard (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
En aquesta comunicació recollim l’experiència de tres anys en l’adaptació al nou model educatiu en una assignatura de 4rt d’enginyeria informàtica. L’objectiu ha estat el d’aconseguir una metodologia que emfatitzi les competències dels enginyers en una assignatura orientada a la resolució de problemes com és la Intel·ligència Artificial. [...]
In this paper we review a 3 years experience on the adaptation of a subject to the new education model. We are working on the Artificial Intelligence subject that is hold during the fourth year of the Computer Science degree. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.