1.
|
|
2.
|
18 p, 272.9 KB |
Química Verde y Sostenibilidad en la educación en ciencias en secundaria
/
Mascarell, Laura (Universitat de València) ;
Vilches Peña, Amparo (Universitat de València)
Este trabajo se plantea estudiar el papel de la Química Verde en la educación científica para contribuir, desde ese campo, a la Ciencia de la Sostenibilidad y, por tanto, a la transición hacia sociedades sostenibles. [...] Aquest treball es planteja estudiar el paper de la Química Verda a l'educació científica per contribuir, des d'aquest camp, a la Ciència de la Sostenibilitat i, per tant, a la transició cap a societats sostenibles. [...] This paper proposes to study the role of Green Chemistry in Science Education, to contribute with Sustainability Science and therefore the transition to sustainable societies. For this purpose it will show the results of the analysis carried out about the teaching and the research attention to the contributions of Green Chemistry and the possibility to incorporate it in the formation of the citizenship and the adoption of measures to build a sustainable future. [...]
2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1688
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 25-42 (Investigaciones Didácticas)
|
|
3.
|
17 p, 1.2 MB |
Contactos entre poblaciones en el mundo micénico
/
Santiago Álvarez, Rosa-Araceli (Universitat Autònoma de Barcelona)
El análisis de los documentos en Lineal B del ii milenio a. C. aporta testimonios indirectos de que en el mundo micénico del ii milenio existía un sistema de fluídas relaciones entre los distintos reinos micénicos, pero también con las élites del Próximo Oriente, Chipre y Egipto, que presenta una cierta semejanza con los testimonios posteriores de los textos homéricos. [...] The analysis of Linear B documents of the 2nd millennium provides pieces of evidence showing that, in the Mycenaean world of the 2nd millennium, among the Greek kingdoms and with the elites of the Near East, Cyprus and Egypt, there was a system of fluid relationships akin to the one witnessed afterwards by the Homeric texts. [...]
2013
Faventia, Vol. Extra, Núm. Supplementa2 (2013) , p. 11-27
|
|
4.
|
18 p, 267.8 KB |
Immigrant Youth as Linguistic and Cultural Brokers in Parent-School Interactions
/
Faulstich Orellana, Marjorie (University of California)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008. In this paper I examine the transcultural negotiations that the children of immigrants from Mexico to the United States engage in when they serve as "language brokers" (Tse, 1996), "family interpreters"(Valdés, 2003), or "para-phrasers" (Orellana, Reynolds, Dorner and Meza, 2003) between their families and the English-speaking world. [...] The transcultural repositioning that happens in translation events is shaped in particular by immigrant youths? paradoxical positionalities within relationships of power. On the one hand, as children (and as the children of immigrants in particular), youth translators constitute subaltern others (Spivak, 1988) who are not authorized to speak as adult, English-speaking citizens are, but at the same time they must speak if their parents? voices are to be heard. [...]
2007
EMIGRA working papers, Núm. 42 (2007) , p. 1-18
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
29 p, 100.8 KB |
Tipos de interacciones, formas de confianza y relaciones
/
Degenne, Alain (Centre National de la Recherche Scientifique (França))
Existe una distancia importante entre la complejidad de las relaciones sociales, que son historias compuestas de interacciones múltiples, y la pobreza de los modelos de relación de los que se ocupa el análisis de las redes sociales. [...] There is an important gap between the complexities of social relations, which are histories made of multiple interactions, and the poverty of relations models in social network analysis. In this article, I start with interactions for distinguishing four categories of forms, which are base on the analysis of the mode of regulation. [...]
2009 - 10.5565/rev/redes.365
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, V. 16 (2009) p. 0-0
2 documents
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|