Resultats globals: 26 registres trobats en 0.05 segons.
Articles, 18 registres trobats
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
17 p, 152.0 KB Language as means and as an obstacle of communication. Phenomenological grounds for intercultural understanding / Lohmar, Dieter (Universität zu Köln. Husserl-Archiv)
In this article I will establish the concept of a “symbolic system of representation” to make clear how it is possible that humans are not only using the language-based system of representation for cognitive contents. [...]
En aquest article parlaré del concepte de sistema simbòlic de la representació per tal d’aclarir com és possible que els éssers humans no només fem servir el llenguatge per expressar continguts cognitius. [...]
En este artículo, hablaré del concepto de sistema simbólico de la representación, a fin de esclarecer cómo es posible que los seres humanos no solo empleemos el lenguaje para expresar contenidos cognitivos. [...]

2016 - 10.5565/rev/enrahonar.1023
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 57 (2016) , p. 35-51 (Articles)  
2.
5 p, 150.6 KB Usos y abusos del concepto de cultura / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La cultura debe entenderse como adaptación y aprendizaje y, en cambio, tendemos a percibirla como algo estético y cerrado. Esta incomprensión afecta también al sistema educativo, donde se registran discontinuidades entre los planteamientos culturales de la escuela y los de los colectivos minoritarios, tanto en los objetivos de socialización como en los contenidos intelectuales y de actitud. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, Dec 1997  
3.
7 p, 274.3 KB Entre la certeza y la duda / Soto Marata, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Tovías, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Un programa de formación coordinado desde la universidad invita al profesorado de cinco escuelas catalanas a combinar reflexión teórica y práctica educativa en el ámbito de la interculturalidad. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, Num. 264 (1997) , p. 67-73  
4.
13 p, 68.9 KB Una aproximació a la pràctica esportiva dels immigrants en el temps lliure a Catalunya / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
L’arribada a Catalunya d’immigració recent procedent de tots els continents posa a prova la capacitat d’inclusió de la societat catalana. Un dels espais privilegiats per fomentar aquesta inclusió és el temps de lleure, i una de les activitats més adequades és l’esport i l’activitat física. [...]
L’arrivée récente en Catalogne d’une immigration provenant de tous les continents met à l’épreuve la capacité d’intégration de la société catalane. L’un des espaces privilégiés pour développer cette intégration est le temps libre, et l’une des activités les plus adaptées est le sport et l’activité physique. [...]

2007
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 33 (2007) , p. 91-103  
5.
18 p, 1.1 MB Apertura cosmopolita al otro : una aproximación al papel de la traducción en la teoría social del cosmopolitismo / Bielsa, Esperança (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el papel de la traducción en la teoría del cosmopolitismo actual y, más generalmente, en una concepción de cosmopolitismo como apertura a los otros. Mientras la teoría de la globalización ha sido, en gran parte, ciega al importante rol de la traducción en los procesos de interconectividad global, desde la teoría del cosmopolitismo más reciente se ha otorgado una nueva centralidad a la traducción, en un contexto en que se subraya la coexistencia de modernidades múltiples y la interacción entre ellas y no la convergencia hacia una única cultura mundial. [...]
Aquest article analitza el paper de la traducció en la teoria del cosmopolitisme actual i, més generalment, en una concepció de cosmopolitisme com a obertura als altres. Mentre que la teoria de la globalització ha estat, en gran part, cega a l’important rol de la traducció en els processos d’interconnectivitat global, des de la teoria del cosmopolitisme més recent s’ha atorgat una nova centralitat a la traducció, en un context en què se subratlla la coexistència de modernitats múltiples i la interacció entre elles i no pas la convergència cap a una única cultura mundial. [...]
This article analyses the role of translation in contemporary theories of cosmopolitanism and, more generally, in a conception of cosmopolitanism as openness to the other. Whereas globalization theory was predominantly silent about the important role of translation in processes of global connectivity, translation has gained a central importance in recent accounts of cosmopolitanism in a context in which the coexistence of multiple modernities and the interaction between them, rather than convergence towards a single global culture, is emphasized. [...]

2015 - 10.5565/rev/papers.2104
Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 3 (juliol-setembre 2015) , p. 365-382 (Artículos de monográfico)  
6.
20 p, 137.7 KB Informar i formar : cap a una pedagogia dels mitjans com a dinamitzadors de la interculturalitat / Lorite, Nicolás (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
En aquest article es recullen alguns exemples sobre les funcions dels mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió i Internet) com a dinamitzadors de les relacions interculturals en contextos locals, regionals, nacionals i internacionals, que permeten endinsar-nos, d’una banda, en la comprensió de l’estudi multipolar del tractament informatiu de la immigració i, de l’altra, al paper efectiu dels mitjans de comunicació com a mediadors de les relacions interpersonals i intergrupals. [...]
En este artículo se recogen algunos ejemplos, llevados a cabo desde el Observatorio y Grupo de Investigación en Migración y Comunicación (MIGRACOM) de la UAB, sobre las funciones de los medios de comunicación (prensa, radio, televisión e Internet) como dinamizadores de las relaciones interculturales en contextos locales, regionales, nacionales e internacionales, que permiten adentrarnos, de un lado, en la comprensión del estudio multipolar del tratamiento informativo de la inmigración, y, de otro, en el papel efectivo de los medios de comunicación como mediadores de las relaciones interpersonales e intergrupales. [...]
Cet article recueille quelques exemples des fonctions des moyens de communication (presse écrite, radio, télévision et Internet) en tant que dynamiseurs des relations interculturelles dans des contextes locaux, régionaux, nationaux et internationaux. [...]
This paper presents some examples of the functions of the media (press, radio, television and the Internet) as catalyst of intercultural relations in local, regional, national and international contexts. [...]

2009
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 36 (2009) , p. 11-30  
7.
11 p, 222.7 KB La visualització dels col·lectius estrangers a la ràdio i a la televisió de proximitat / Gutiérrez García, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat I) ; García Altadill, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat I) ; Mateu, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat I)
L’objectiu de l’article és analitzar la representació de la població estrangera als mitjans de comunicació audiovisual d’àmbit local, partint de la hipòtesi que la proximitat a l’entorn social contribueix a abordar el fet migratori i la diversitat cultural en clau de cohesió social i de convivència. [...]
The aim of this paper is to analyze the representation of foreign people in local media. It is based on the hypothesis that proximity to social environment contributes to properly explain immigration and cultural diversity. [...]

2011
Quaderns del CAC, Vol. 14, Núm. 37 (12 2011) , p. 93-103  
8.
13 p, 930.4 KB La interculturalidad a través de las TIC : un proceso de aprendizaje en red / Leiva Olivencia, Juan José (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
El presente artículo pretende suscitar la reflexión educativa sobre las potencialidades de las TIC como herramientas generadoras de interculturalidad en la escuela. En este punto, pretendemos indagar críticamente sobre algunos elementos teóricos y prácticos de las comunidades virtuales de aprendizaje para favorecer la interculturalidad en los centros escolares. [...]
This article aims to raise educational reflection on the potential of ICTs as tools generating multiculturalism in school. At this point, we intend to investigate critically about theoretical and practical elements of virtual learning communities to promote multiculturalism in schools. [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 25 (Abril 2013) , p. 1-13  
9.
18 p, 99.6 KB Diversidad y reconocimiento : propuestas para la confección de una guía para profesorado de secundaria con alumnado magrebí / Marín, Francesc-Xavier (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna) ; Ballarín, Josep Manuel ; Rosich, Cèlia ; Navarro, Angel-Jesús ; Cabié, Maïté ; Carrió, Gabriel ; Amat, Ferran
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Nuestras sociedades son espacio de frontera, zona de confluencia de personas con identidades culturales múltiples, y esto reclama, como mínimo, un enfoque pluridisciplinario donde la dimensión ética actúe como eje vertebrador: las diferencias nos son constitutivas, pero las desigualdades se nos imponen. [...]
Precisamente porque el choque de civilizaciones ha sido construido socialmente, es irrenunciable tomar conciencia de los obstáculos y las limitaciones para dejar espacio al encuentro y al diálogo que, lejos de todo afán homogeneizador, favorece la integración y la participación. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 76 (2007) , p. 1-18  
10.
17 p, 368.8 KB Preguntas abiertas : pedagogías creativas para ciudadanías en construcción / Arribas Lozano, Alberto
El objetivo de este estudio es subrayar el carácter dinámico del estatus de ciudadanía, su construcción histórica como frontera variable de inclusión/exclusión, y las lógicas a partir de las cuales se ha producido su flujo y reflujo, su desplegarse y replegarse, como resultado de la intervención de diferentes actores sociales institucionales y no institucionales. [...]
2007
EMIGRA working papers, Núm. 51 (2007) , p. 1-17  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
21 p, 325.6 KB Xarxes interculturals als centres de secundària : una anàlisi dels aspectes organitzatius afavoridors de la integració relacional dels alumnes immigrats / González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Aquest article té per objectiu analitzar els factors de caràcter organitzatiu i pedagògic dels centres educatius que influeixen en la conformació de xarxes relacionals interculturals entre l’alumnat immigrat i l’alumnat autòcton. [...]
Este artículo tiene por objetivo analizar aquellos factores de carácter organizativo y pedagógico de los centros educativos que influyen en la conformación de redes relacionales interculturales entre el alumnado inmigrante y el alumnado autóctono. [...]
This article aims to analyze those organizational and pedagogical factors within schools that influence the creation of intercultural relational networks between native and immigrant students. Based on a fieldwork carried in 8 schools (663 students), we have combined a qualitative approach –interviews with students and members of the school staff– with some quantitative techniques –statistics and network analysis. [...]
L’objectif de cet article est d’analyser les différents facteurs dans le cadre de l’organisation et la pédagogie des centres d’enseignement qui ont une influence dans la formation des réseaux relationnels interculturels entre les élèves immigrés et les élèves autochtones. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2012 (Ciutadania i immigració ; 8)
Recerca i immigració IV : Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 135-155  
2.
67 p, 855.5 KB La mediació en l’àmbit de la salut / Armadans Tremolosa, Immaculada (Universitat de Barcelona) ; Mola, Bruna (Universitat de Barcelona) ; Aneas Álvarez, María Asunción (Universitat de Barcelona) ; Esparrica, Judith ; Monge, Eva (Institut Català de la Salut) ; Igual, Blanca (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals)
En les darreres dècades s’han produït canvis socials relacionats amb la salut, com ara l’ampliació del concepte de salut i la importància del benestar físic, psíquic i social més enllà de l’absència de malaltia, l’augment de la longevitat, la immigració i la necessitat de garantir el dret a la salut per a tota la ciutadania, entre d’altres. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 518-583
2 documents
3.
26 p, 208.7 KB Immigració i imaginari social des del 1964 : de la barreja a la interculturalitat / Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics)
L’obra de l’escriptor Francesc Candel va canviar la forma que els catalans tenien no sols de veure les migracions, sinó de veure’s ells mateixos i per tant de definir la seva identitat tenint en compte la centralitat adquirida pel fenomen migratori. [...]
La obra del escritor Francesc Candel cambió la forma que los catalanes tenían no solo de ver las migraciones, sino de verse a sí mismos y por tanto de definir su identidad teniendo en cuenta la centralidad adquirida por el fenómeno migratorio. [...]
The work of the writer Francesc Candel (Paco Candel) changed the way Catalans understood not only migration but also themselves; as a result, they began to define their identity considering the central role of the phenomenon of migration. [...]

Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)
Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana, 2015, p. 17-42  
4.
96 p, 1.1 MB El conflicto de las identidades: comunicación e imágenes de la interculturalidad / Silva Echeto, Víctor
El libro indaga, por un lado, sobre la construcción de las identidades, tanto desde el análisis de las posiciones más esencialistas, como desde las más flexibles. Asumiendo, además, el conflicto de las identidades, o en otros términos, de las identificaciones sin identidad. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2013 (eBooks de l'InCom-UAB ; 4)  
5.
145 p, 1.4 MB Interculturalidad: miradas críticas / Pech Salvador, Cynthia ; Rizo García, Marta, coord.
Los textos reunidos en este libro constituyen un acercamiento al tema de la interculturalidad con una visión crítica. Parten del interés por aportar a la reflexión sobre la interculturalidad hoy, pero sobre todo, hacerlo desde una posición crítica a partir de las diferentes experiencias de investigación, tanto teòrica como pràctica, en los distintos ámbitos disciplinares como lo son el de la pedagogía, la comunicación, el derecho y la antropología.
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2015 (eBooks de l'InCom-UAB ; 9)  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
31 p, 282.7 KB La influencia del francés en el vocabulario gastronómico castellano / Anoeta Freire, Flavia ; Savoie, Catherine Francoise Dominique, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball és una anàlisi de la influència que el francès exerceix sobre l'espanyol en el camp de la gastronomia. Es tracta de mostrar fins a quin punt arriba aquesta influència i per això s'ha fet un petit recorregut històric que ens permet entendre la seva vigència posant especial èmfasi en la classificació de les veus i en els problemes de traducció. [...]
Este trabajo es un análisis de la influencia que el francés ejerce en el español en el campo de la gastronomía. Se trata de mostrar hasta que punto llega esta influencia y para ello se ha hecho un pequeño recorrido histórico que nos permite entender su vigencia y se ha hecho especial hincapié en la clasificación de las voces y en los problemas de traducción. [...]
This work analyzes the French influence in the Spanish gastronomy vocabulay. This is to show how far this influence comes and it has become a little history that allows us to understand its effectiveness and has placed particular emphasis on the classification of the voices and problems of translation. [...]

2015
Traducció i Interpretació [1203]  
2.
448 p, 3.0 MB Identité linguistique et culturelle dans le roman franco-maghrébin / Ríos Martínez, Jhon Fredy ; Ripoll i Villanueva, Ricard 1959- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica
Depuis plus de trente ans, un espace littéraire, produit par des jeunes auteurs issus de l'immigration maghrébine, a émergé en France. Cette mouvance a fait son entrée en scène avec la publication de l'ouvrage Le Thé au Harem d'Archi Ahmed de Mehdi Charef, en 1983. [...]
For more than thirty years, a literary space produced by young French authors of North African origin has emerged in France. This movement made its entry into stage with the publication of Mehdi Charef's Tea in the Harem in 1983. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
9 p, 114.4 KB Arquetipos de la xenofobia y del racismo : la imagen del morisco en la monarquía española durante los siglos XVI y XVII / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Vincent, Bernard, dir.
La tesis estudia la unificación de todo un colectivo humano creado a partir de la decisión jurídica del bautismo forzoso de los antiguos musulmanes (los mudéjares) y la construcción de un arquetipo, el morisco inventado, que debe ser ‘convertido’. [...]
La tesi estudia la unificació de tot un col·lectiu humà creat a partir de la decisió jurídica del baptisme forçós dels antics musulmans (els mudèjars) i la construcció d'un arquetip, el morisc inventat, que ha de ser ‘convertit’. [...]
La thèse examine l'unification de tout un groupe humain établi après la décision juridique du baptême forcé des anciens musulmans (les Mudéjares) et la construction d'un archétype, Le morisque inventé, qui doit être «converti». [...]
The Thesis examines the unification of an entire human group established after juridical decision forced baptism of the Muslims (The Mudejares) and the construction of an archetype, the invented Moorish, which must be ‘converted’. [...]

París : École des Hautes Etudes en Sciences Sociales, 1993
21 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.