Resultats globals: 22 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 17 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 110.5 KB Controvèrsies, contextos i interdisciplinarietat en la formació inicial de docents / Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El Jordi ha deixat una gran empremta en la Facultat d'Educació de la UAB, i més concretament en el Grau d'Educació Primària i en el Màster de Professorat de Secundària. A través del relat de dues companyes de feina en aquests dos programes de formació inicial de docents, ens endinsem en algunes dels trets de com entenia el Jordi la formació de futurs docents, i com ens feia pensar en el paper de les controvèrsies, els contextos i la interdisciplinarietat.
Jordi has left a great footprint in the UAB Faculty of Education, and more specifically on the Primary Education Degree and the Secondary Education Master Degree. Through the story of two colleagues in these two pre-service teacher training programs, we delve into some features of how Jordi understood the training of future teachers, and how he made us think about the role of controversies, contexts, and interdisciplinarity.
Jordi ha dejado una gran huella en la Facultad de Educación de la UAB, y más concretamente en el Grado de Educación Primaria y en el Máster de Profesorado de Secundaria. A través del relato de dos compañeras de trabajo en estos dos programas de formación inicial de docentes, nos adentramos en algunos de los rasgos de cómo entendía Jordi la formación de futuros docentes, y cómo nos hacía pensar en el papel de las controversias, los contextos y la interdisciplinariedad.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.513
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 45-49 (Articles)  
2.
18 p, 1.1 MB Geolocalitzar el coneixement per a 'centennials' / Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Perpinyà i Morera, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Els estudiants universitaris són experts a consultar adreces i calcular rutes en mapes virtuals. Però són capaços de geolocalitzar el coneixement? La comunicació presenta una experiència sobre geolocalització portada a terme per un equip que treballa en àrees i facultats diferents. [...]
College students are expert at querying directions and calculating routes on virtual maps. However, are they able to geolocate knowledge? The communication presents an experience of geolocation carried out by a team working in different areas and faculties. [...]

2021
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 5 (2021)  
3.
18 p, 1.7 MB La conservació-restauració del Castellot de Bolvir : la interdisciplinarietat de l'arqueologia / Eguiluz Maestro, Delia (Arqueòlegs.cat) ; Morell Hom, Alba (Arqueòlegs.cat)
El treball interdisciplinar és, avui en dia, un element plenament integrat dins de qualsevol recerca arqueològica. I dins d'aquesta gran disciplina ens trobem amb un dels elements més importants i indispensables com és la conservació-restauració, ja que garanteix tant la preservació de tot el conjunt de béns que ens arriben del passat, com permet el seu estudi i difusió. [...]
Interdisciplinary work is currently a fully integrated element in any archaeological investigation. Within this large discipline, conservation is one of the most important and indispensable specialties. [...]

2020 - 10.5565/rev/tda.116
Treballs d'arqueologia, Vol. 24 (2020) , p. 245-261 (Articles)  
4.
12 p, 128.2 KB Presentación del "Equip de Recerca en Antropologia Aplicada en Salut" (ERAAS) / Sanjuán Núñez, Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lázare, Sarah (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casado Aijón, Irina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Fernandez, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentamos en este Paper el ERAAS (Equip de Recerca en Antropologia Aplicada en Salut), grupo que nace a partir de la confluencia en planteamientos intelectuales y profesionales de un grupo de miembros del GRAFO que compartimos interés en la Antropología de la salud y en una manera específica de entender la Antropología aplicada. [...]
Presentem en aquest article l'ERAAS (Equip de Recerca en Antropologia Aplicada a Salut), grup que neix a partir de la confluència en plantejaments intel·lectuals i professionals d'un grup de membres del GRAFO que compartim interès en l'Antropologia de la salut i en una manera específica d'entendre l'Antropologia aplicada. [...]
We present in this Paper the ERAAS (Research Team in Applied Anthropology of Health in its Catalan acronym), a group constituted by the confluence of intellectual and professional approaches of a group of members of GRAFO who share an interest in the Anthropology of Health and in a specific way of understanding Applied Anthropology. [...]

2018 - 10.5565/rev/grafowp.35
GRAFO working papers, Vol. 7, Febrero 2018, p. 66-77  
5.
8 p, 781.6 KB Context, Entorn i Servei : l'aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat / Redondo, Miriam (Institut Quatre Cantons (Barcelona, Catalunya)) ; Ruiz, Neus (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Sánchez, Sara (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya)) ; Solé, Rosa (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya)) ; Calvet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Caño Valls, Marta (Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya))
El treball en contextos rellevants que proposa l'Aprenentatge Basat en Projectes, implica que, a més dels continguts científics, el projecte recluti continguts d'altres matèries. Aquesta interdisciplinarietat té una gestió complexa que, d'altra banda, permet projectes més connectats al món real. [...]
Project-Based Learning approaches in Science Education imply working in real contexts, and this need the work from several disciplines. The interdisciplinary approach is complex to develop but allows to construct projects with strong connections with the real world. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.14
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 49-56 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
6.
32 p, 282.5 KB La historia militar en el contexto de las nuevas corrientes historiográficas : una aproximación / Borreguero Beltrán, Cristina (Universidad de Burgos. Departamento de Historia, Geografía y Comunicación)
Este artículo pretende explorar los avances e innovaciones de la historia de la guerra y, por extensión, de la historia militar, logrados durante el último medio siglo en España. El estudio analiza algunas de sus características más definitorias, en consonancia con el proceso de la historia general, como la extraordinaria multiplicación de los protagonistas, la ampliación del universo temático, el acceso multifactorial en el análisis de las diferentes cuestiones, las nuevas líneas de investigación y los cambios metodológicos generados en diálogo con otras disciplinas - la antropología, la lingüística, la literatura, la psicohistoria, etc. [...]
Aquest article pretén explorar els avenços i les innovacions de la història de la guerra i, per extensió, de la història militar, assolits durant el darrer mig segle a Espanya. L'estudi n'analitza algunes de les característiques més definitòries, d'acord amb el procés de la història general, com l'extraordinària multiplicació dels protagonistes, l'ampliació de l'univers temàtic, l'accés multifactorial a les diferents qüestions, les noves línies de recerca i els canvis metodològics generats en diàleg amb altres disciplines - l'antropologia, la lingüística, la literatura, la psicohistòria, etc. [...]
This article aims to explore the advances and innovations in the study of war history and, by extension, military history during the last half century in Spain. The study analyzes some of its most defining characteristics in line with the process of general history: the extraordinary increase in the number of protagonists, the expansion of issues and topics, the multifactorial access in the analysis, and the opening of new lines of research and methodological changes in dialogue with other disciplines, among them anthropology, linguistics, literature and psychohistory. [...]

2016 - 10.5565/rev/manuscrits.87
Manuscrits, Núm. 34 (2016) , p. 145-176 (Articles)  
7.
11 p, 488.5 KB Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l'Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències / Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya)) ; Saperas, Anna (Institut Duc de Montblanc (Rubí, Catalunya)) ; Tarragó, Mercè (Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès, Catalunya)) ; Tordera, Rosa Maria (Escola Pia de Granollers (Granollers, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya))
L'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les necessitats educatives d'una educació científica més competencial i transferible. En aquest article es descriuen 5 activitats aplicades en matèries científiques en 5 instituts diferents, al voltant de la nutrició, l'energia, la contaminació, la taula periòdica i la connexió de models científics als contextos reals (publicitat, ciència en el dia a dia,. [...]
The Project-Based Learning (PBL) is a plural didactic approach in response to education needs which pursues a more competencial and transferible science education. In this arti-cle, we describe 5 activities which were applied in scientific subjects in 5 different high-schools, about nutrition, energy, contamination, periodic table and the connection between scientific models and real contexts (advertisement, day-to-day science. [...]

2016 - 10.5565/rev/ciencies.26
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 27-37 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
8.
10 p, 322.5 KB La música como punto de partida de la composición visual de imágenes / González, Miriam-Luisa (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Domínguez, Manuel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Este trabajo estudia la generación de imágenes desde un punto de vista no visual, desde diferentes disciplinas, hasta llegar a la música como germen de una imagen. Para ello se han analizado en primer lugar las bases disciplinares gráficas. [...]
Aquest treball estudia la generació d'imatges des d'un punt de vista no visual, des de diferents disciplines, fins arribar a la música com a germen d'una imatge. Per això s'han analitzat en primer lloc les bases disciplinàries gràfiques. [...]
In this paper image generation is studied from a non-visual approach, from different disciplines that interact with the design, up to the music as a germ of an image. For this has first been analyzed the graphics disciplinary bases. [...]

2017 - 10.5565/rev/grafica.62
Grafica, Vol. 5 Núm. 9 (2017) , p. 19-28 (Investigación)  
9.
14 p, 383.3 KB ¿Hay varios El Lissitzky? / Puig Pages, Silvia (Escola Massana (Barcelona, Catalunya))
¿Cuántos El Lissitzky hay? La capacidad de reinventarse de este diseñador multidisciplinar es interminable. Se pretende buscar, identificar e investigar los aspectos comunes en su amplia producción. [...]
¿How many Lisstzky are there? It is endless the ability of this designer to reinvent himself. The target of this small essay /work is the quest and research of identifiable common aspects in Lissitzky's wide production. [...]
Quants El Lissitzky hi ha? La capacitat de reinventar-se d'aquest dissenyador multidisciplinari és interminable. L'objectiu d'aquest treball és la recerca, identificació i investigació d'aspectes comuns en la seva àmplia producció. [...]

2016 - 10.5565/rev/grafica.34
Grafica, Vol. 4 Núm. 7 (2016) , p. 43-55 (Ensayos y Reseñas)  
10.
20 p, 491.5 KB Poesia, música i escola : un triangle sonor / Bordons, Glòria (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
L'article parteix de tres idees fonamentals: a) la importància de l'oralitat, en l'educació general i en l'educació poètica i artística en concret; b) la necessitat d'educar de forma holística, més enllà de cada disciplina; i c) els forts lligams històrics entre cançó i poesia en l'àmbit de la didàctica. [...]
El artículo parte de tres ideas fundamentales: a) la importancia de la oralidad, en la educación en general y en la educación poética y artística en particular; b) la necesidad de educar de forma holística, más allá de cada disciplina; y c) los fuertes lazos históricos entre canción y poesía en el ámbito de la didáctica. [...]
L'article part de trois idées fondamentales: a) l'importance de l'oralité dans l'enseignement en général, et tout particulièrement dans celui de la poésie et de l'art ; b) la nécessité d'enseigner holistiquement, par delà chacune des disciplines ; et c) les liens historiques étroits entre la chanson et la poésie dans le domaine didactique. [...]
Three fundamental ideas are the starting point of this article: a) the importance in education, especially poetic and artistic education, of oral tradition; b) the need of educating in a holistic way, beyond each specific subject; and c) the strong historical ties between singing and poetry within the field of teaching. [...]

2012
Temps d'educació, Núm. 42 (2012) , p. 11-30  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
9 p, 1.4 MB Sociologia de la educación e interdisciplinariedad en la mención de cualificación del profesorado de secundaria de la Facultad de CCEE de la Universidad Autónoma de Barcelona / García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2003
Conferencia de sociología de la educación. València, País Valencià, 10a : 2003  
2.
9 p, 131.7 KB La salut des d'una perspectiva interdisciplinar : avaluació de dos anys d'experiència / Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Aradilla, Amor (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Caminal, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina) ; Cònsul Giribet, Maria (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Gutiérrez Rosado, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Martínez Vidal, Àlvar (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
L'any 2003 un grup de professors de diverses titulacions i centres adscrits a la UAB (Facultats de Medicina i Psicologia, Escola d'infermeria Vall d'Hebrón, Escola d'infermeria Gimbernat) ens van proposar desenvolupar una assignatura que permetés als alumnes de les diverses titulacions i centres de la UAB aprendre sobre la salut des d'una perspectiva interdisciplinar i global. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
3.
6 p, 51.3 KB Geología i arqueología : propuesta de una asignatura transversal / Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
Se presenta la propuesta de una asignatura de carácter transversal entre la Geología y la Arqueología para impartirse en los estudios universitarios de grado si bien puede hacerse extensiva a diferentes niveles de conocimiento (postgrado, asignatura de campus,…). [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Quaderns IEE / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Europeus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Quaderns IEE és una revista d'accés obert i gratuït, promoguda per l'Institut d'Estudis Europeus de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb el suport del Centre de Documentació Europea. El seu objectiu és donar a conèixer els estudis que es realitzen sobre temes europeus des d'una perspectiva multidisciplinària. [...]
Quaderns IEE es una revista de acceso abierto y gratuito, promovida por el Instituto de Estudios Europeos de la Universidad Autónoma de Barcelona, con el apoyo del Centro de Documentación Europea. Su objetivo es dar a conocer los estudios que se realizan sobre temas europeos desde una perspectiva multidisciplinar. [...]
Quaderns IEE is a free and open access journal, promoted by the Institute of European Studies of the Autonomous University of Barcelona, with the support of the European Documentation Center. Its objective is to publicize the studies carried out on European issues from a multidisciplinary perspective. [...]

Bellaterra : Centre de Documentació Europea, 2022-
5 documents

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
111 p, 18.7 MB Revelar la frontera. La creació de límits entre Ciutat Meridiana i Pedralbes / Espinosa Miro, Abel ; Jané Checa, Oscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Autoritats d'arreu del globus han afirmat que la Covid-19 no entenia de fronteres mentre s'apressaven a segellar-les. Aquesta actitud mostra l'alt valor simbòlic del límit que transcendeix la pura delimitació de territoris. [...]
Autoridades de todos los rincones del planeta han afirmado que la Covid-19 no entendía de fronteras mientras se apresuraban a sellarlas. Esta actitud muestra el alto valor simbólico del límite que trasciende a la pura delimitación de territorios. [...]
In these days worldwide authorities have affirmed Covid-19 knows no frontiers and in the meantime, they were closing their borders. This attitude shows us the symbolic meaning of the border, that goes beyond the pure delimitation of territories. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Humanitats [1139]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.