Resultats globals: 83 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 59 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 22 registres trobats
Articles 59 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 197.9 KB Didáctica de la lengua y la literatura : entre la intervención y la investigación / Bombini, Gustavo (Universidad de Buenos Aires)
El propósito de este artículo es indagar acerca de la didáctica de la lengua y la literatura como campo de investigación diferenciado al que caracterizamos como regido no solo por los protocolos habituales y previsibles de cualquier campo de investigación en términos de formas de institucionalización y de legitimación sino también por otras formas específicas de institucionalización y legitimación atendiendo al hecho de que partimos de definir a la didáctica de la lengua y la literatura como una disciplina de intervención, lo cual nos lleva necesariamente a reflexionar sobre las relaciones entre producción de conocimiento en la academia y producción de conocimiento en el campo escolar. [...]
The purpose of this article is to investigate the didactics of language and literature as a differentiated field of research. We characterize it as governed not only by the usual and foreseeable protocols of any field of research in terms of forms of institutionalization and legitimation, but also by other specific forms of institutionalization and legitimation based on the fact that we start to define the didactics of language and literature as an intervention discipline. [...]
El propòsit d'aquest article és indagar sobre la didàctica de la llengua i la literatura com a camp d'investigació diferenciat al qual caracteritzem com a regit no només pels protocols habituals i previsibles de qualsevol camp d'investigació en termes de formes d'institucionalització i de legitimació sinó també per altres formes específiques d'institucionalització i legitimació atenent al fet que partim de definir didàctica de la llengua i la literatura com una disciplina d'intervenció, la qual cosa ens porta necessàriament a reflexionar sobre les relacions entre producció de coneixement a l'acadèmia i producció de coneixement en el camp escolar. [...]
Le but de cet article est d’examiner la didactique de la langue et de la littérature en tant que domaine de recherche différencié que nous caractérisons comme étant régi non seulement par les protocoles habituels et prévisibles de tout domaine de recherche en termes de formes d’institutionnalisation et de légitimation, mais également par d’autres formes spécifiques d’institutionnalisation et de légitimation fondées sur le fait que nous définissons didactique du langage et de la littérature comme une discipline d’intervention, ce qui nous amène nécessairement à réfléchir aux relations entre la production de connaissances dans l’académie et la production de connaissances dans le domaine scolaire. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.784
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 5-20 (Invited Authors)  
2.
10 p, 321.6 KB La Ricarda : una mirada antropològica / Aranda, Enric ; Bedoya, Zareth ; Palau, Iona ; Soler Sueiro, Clara (Universidad Autónoma de Barcelona)
Aquest article està pensat com una aproximació a la importància i al valor de la casa Ricarda des de la investigació antropològica. És una revisió del context i l'experiència de la casa, viscuda a través de les metodologies utilitzades des de la disciplina per tal de confeccionar una proposta d'intervenció.
This article has been thought as an approach to the importance and value of La casa Ricarda from an anthropological perspective. It is a context and a first person experience review of the methodologies used within the discipline to develop an intervention proposal.

2018 - 10.5565/rev/periferia.654
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 23 Núm. 2 (desembre 2018) , p. 192-201 (Patrimonio Cultural)  
3.
43 p, 277.5 KB Estabilidad presupuestaria y deuda pública : su aplicación a las Comunidades Autónomas / Arias Abellan, Mª Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
Este trabajo tiene como finalidad analizar los límites constitucionales y legales establecidos en materia de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera y su posible aplicación a la Comunidades Autónomas. [...]
Aquest treball té la finalitat d’analitzar els límits constitucionals i legals establerts en matèria d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i la seva possible aplicació a les comunitats autònomes. [...]
This paper aims to analyse the constitutional and legal limits which have been established with regards to budgetary stability and financial sustainability and their possible application to the Spanish autonomous communities. [...]

2013
Revista d'Estudis Autonòmics i Federals, Núm. 18 (2013) , p. 126-168  
4.
8 p, 456.1 KB Intervenció per a la promoció d’actituds de fair play en futbolistes cadets / Palou Sampol, Pere (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Borràs Rotger, Pere A. (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Ponseti, Xavier (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Vidal Conti, Josep (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
En aquest article es descriuen els processos de disseny i elaboració d’una intervenció per a la promoció del fair play i l’esportivitat i també l’estudi realitzat per tal de comprovar-ne l’efecte. [...]
En este artículo se describen los procesos de diseño y elaboración de una intervención para la promoción del fairplay y la deportividad, así como el estudio realizado de cara a la comprobación del efecto de la mencionada intervención. [...]
Process to design and develop a protocol for sportpersonship and fair play promotion intervention is described in this paper, the posterior study to check the influence of the interventión is related too. [...]

2007
Apunts. Educació física i esports, Núm. 89 (2007) , p. 15-22
2 documents
5.
7 p, 274.3 KB Entre la certeza y la duda / Soto Marata, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Tovías, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Un programa de formación coordinado desde la universidad invita al profesorado de cinco escuelas catalanas a combinar reflexión teórica y práctica educativa en el ámbito de la interculturalidad. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, Num. 264 (1997) , p. 67-73  
6.
14 p, 743.5 KB Metodologías y recursos de intervención / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Tomé, Amparo
Un programa coeducativo que se ha experimentado en diversos centros, con el detalle de los objetivos, estrategias, organización y fases de aplicación. También se incluye una muestra representativa de intervenciones relativas al espacio del patio, la elección y uso de materiales escolares, y las actitudes del alumnado y la violencia escolar.
1996
Cuadernos de pedagogía, Num. 245 (1996) , p. 56-69  
7.
6 p, 152.8 KB Marco para la intervención / Grupo OOE (Observatorio de Oportunidades Educativas) ; Balaguer, Lourdes ; Comellas, María Jesús, 1943- ; Essomba, Miquel Àngel ; Laborda Molla, Cristina ; Núñez, C.
Los autores presentan una propuesta para la mejora de la práctica educativa en Secundaria, centrada en tres grandes ejes: el ámbito organizativo, la adecuación de los materiales educativos y la interacción en el aula. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 327 (Septiembre 2003) , p. 67-73  
8.
26 p, 2.1 MB Implicacions socials de tres intervencions urbanes al Casc Antic de Barcelona : el mercat de Santa Caterina, El Pou de la Figuera i el Born Centre Cultural / Hernández Cordero, Adrián (Universidad Autónoma Metropolitana (Mèxic)) ; López Gay, Antonio (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Ortiz Guitart, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En els darrers anys, el sector del Casc Antic de Barcelona (actual barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, al districte de Ciutat Vella) ha viscut un intens procés de transformació social i urbana que s’ha expressat a través de canvis en la composició sociodemogràfica de la població, en l’activitat comercial, en els espais públics del barri i en la relació amb la cultura. [...]
2016 - 10.2436/20.3002.01.103
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 81 (2016) , p. 111-136  
9.
17 p, 133.0 KB El educador social en los centros para personas mayores : respuestas socioeducativas para una nueva generación de mayores / Martínez de Miguel López, Silvia (Universidad de Murcia) ; Escarbajal de Haro, Andrés (Universidad de Murcia) ; Salmerón Aroca, Juan Antonio (Universidad de Murcia)
En el presente trabajo se hace una reflexión acerca de las posibilidades y límites de los centros sociales de personas mayores como espacios que puedan responder a las nuevas demandas de un colectivo cada vez más formado y concienciado con su papel en la sociedad, y que reclama medidas socioeducativas alejadas de las tradicionales asistencialistas y paternalistas. [...]
En el present treball es fa una reflexió sobre les possibilitats i límits dels centres socials de persones grans com a espais que puguin respondre a les noves demandes d’un col·lectiu cada vegada més format i conscienciat amb el seu paper en la societat, i que reclama mesures socioeducatives allunyades de les tradicionals assistencialistes i paternalistes. [...]
This paper reflects on the opportunities and limitations of senior centers as spaces that can respond to the new demands of elderly citizens. Increasingly knowledgeable and aware of their role in society, senior citizens are calling for a move away from traditional and paternalistic welfare assistance schemes towards more socio-educational measures. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.717
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 451-467 (Puntos de vista)  
10.
21 p, 455.0 KB Programa para el contexto escolar de prevención de violencia en parejas adolescentes / Aroca Montolío, Concepción (Universitat de València) ; Ros Ros, Concepción (Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir) ; Varela Portela, Cristina (Universidade de Santiago de Compostela)
La violencia en la pareja sigue siendo uno de los problemas más preocupantes en el siglo XXI, y llega a comportar considerables costes y consecuencias graves para las víctimas. A pesar de las leyes promulgadas, la prevalencia de esta violencia ha aumentado considerablemente entre los adolescentes. [...]
La violència en la parella continua sent un dels problemes més preocupants al segle XXI, i arriba a comportar considerables costos i conseqüències greus per a les víctimes. Malgrat les lleis promulgades, la prevalença d’aquesta violència ha augmentat considerablement entre els adolescents. [...]
Domestic violence remains one of the major problems in the 21st century entailing severe costs and consequences for the victims. Despite the promulgated laws, this type of violence has increased among adolescents. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.673
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 11-31 (Monográfico)  

Articles : 59 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
16 p, 392.0 KB Memòria dels anys [...] / Universitat Autònoma de Barcelona. Síndic de Greuges ; Universitat Autònoma de Barcelona. Consell de Govern
El Síndic de Greuges de la Universitat Autònoma de Barcelona té la funció de rebre les queixes i observacions que se li formulin sobre el funcionament de la Universitat, de garantir el compliment de tot allò que disposen els Estatuts de la UAB, i de realitzar, amb caràcter no vinculant, davant els òrgans competents, propostes de resolució dels assumptes que li hagin estat sotmesos. [...]
2005-
11 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
22 p, 138.3 KB Joves adolescents i escolaritat obligatòria : sis contraarguments i una coda / Bonal, Xavier ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; González, Isaac ; Herrera, Diego ; Rovira, Marta, 1969- ; Saurí, Enric
En els temps que corren topem massa sovint amb interpretacions múltiples del fracàs escolar. L’extensió de l’escolarització obligatòria fins als setze anys, l'arribada constant d’immigrants a les escoles i els instituts de Catalunya, la creixent violència juvenil a les aules, la desaparició dels valors tradicionals de la “família”, són, a tall d’exemple, alguns dels factors que són assenyalats des de fonts diverses (i sovint de validesa qüestionable) com a causes principals de la disrupció i el fracàs dels joves adolescents. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 40)
Construint identitats. Espais i processos de socialització dels joves d’origen immigrat, 2004, p. 77-98  

Documents de recerca 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
68 p, 778.7 KB Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas. Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona / Azorín Sotos, Estela María ; Bertran Tarrés, Marta ; Sánchez Martí, Angelina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. [...]
2018  
2.
26 p, 1.2 MB Avaluació d’una intervenció basada en mindfulness per a pacients amb fibromiàlgia / Pérez Chalabi, Nora ; Borràs Hernández, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La fibromiàlgia és una afectació de dolor crònic que afecta al 2. 9% de la població. Les intervencions basades en mindfulness han mostrat ser efectives per tal síndrome. El present estudi, busca avaluar els efectes d’una intervenció basada en mindfulness de 6 setmanes per a pacients amb fibromiàlgia. [...]

Graduat o Graduada en Psicologia [954]
3 documents
3.
32 p, 1.1 MB Direct Military Intervention and Stability in the United States' Backyard, 1965-1995 / Grass, Kacper ; Etherington, John ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
The United States foreign policy of stabilization through direct military intervention has stirred considerable controversy with regards to both its ethics and effectiveness, not least following the recent failures to stabilize the political systems of Afghanistan and Iraq in the aftermath of intervention. [...]
La política exterior d'estabilització dels Estats Units mitjançant intervencions militars directes ha provocat una important controvèrsia en relació tant a la seva ètica com a la seva efectivitat, i més després dels recents fracassos, conseqüència de la intervenció, per estabilitzar els sistemes polítics d'Afganistan i Iraq. [...]

2018  
4.
745 p, 5.9 MB Intervencion democrática y totalitaria del estado en el reconocimiento y el ejercicio del derecho a la seguridad y salud en el trabajo en España. / Marín Arce, Juan Ignacio, autor. ; Pons Cànovas, Ferran, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques.
La democracia política tiene su razón de ser en la superación de la desigualdad, objetivo inseparable de la mejora de las condiciones de vida y de trabajo de las mayorías asalariadas. En esta tesis se describe y analiza pormenorizadamente el nacimiento y desarrollo del Derecho del Trabajo en España, cuyas primeras expresiones de entidad abordan precisamente la protección de los trabajadores frente a las lesiones laborales, y el posterior reconocimiento de la necesidad de la intervención del Estado en la relación de trabajo. [...]
Political democracy finds its rationale in overcoming inequalities, together with the inseparable objective of improving salaried worker's life and work conditions. In this thesis, a detailed description and analysis of the origin and development of the Labour Law in Spain is carried out. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
5.
28 p, 957.8 KB El potencial de la DMT : una mirada centrada en la persona : / Prats Jover, Laura ; Rodríguez Cigaran, Sarah ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
A través de la metodología cualitativa y desde la investigación fenomenológica, el estudio concluye que la DMT es una potente herramienta de apoyo y complementariedad de la intervención socioeducativa porque abre la posibilidad a una atención más personalizada e integral, ayudando a reforzar la intervención en la dimensión identitaria sin dejar de considerar la importancia de la dimensión conductual. [...]
2013
2 documents
6.
57 p, 488.0 KB Aspectes jurídics de la Responsabilitat de Protegir / Guitart Caritg, Laia ; Ayuso Pozo, Anna, dir. (Universidad Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El present treball versa sobre la RP i es focalitza en l’anàlisi de tots els aspectes rellevants per a la configuració del concepte. Abans de centrar-nos en la aplicació de la RP fem un anàlisi dels antecedents de la mateixa, que troba l’origen en la intervenció humanitària i en els fracassos que va patir la CI al intervenir en nom dels drets humans, sobretot en el marc de la ONU. [...]
2017
Graduat o Graduada en Dret [949]  
7.
25 p, 377.1 KB ¿Cómo desarrollan los centros residenciales de acción educativa las competencias básicas de empleabilidad en los adolescentes tutelados? / Marzo Arpón, Teresa (Universitat Ramon Llull) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Mètodes d'Investigació i Diagnosi Educacional) ; Arnau Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació) ; Grup de Recerca en Infància i Adolescència en risc social
Este estudio revisa la tarea educativa que desarrollan los centros residenciales de acción educativa (CRAE) en los diferentes espacios de trabajo, enfatizando y analizando como esta tarea impacta en las competencias básicas de empleabilidad para repensar los programas socioeducativos y fortalecer el desarrollo de dichas competencias en los niños y adolescentes acogidos. [...]
partir de los espacios y momentos de trabajo en el centro (espacio tutorial, actividades dirigidas dentro del centro, organización del espacio doméstico, asamblea, participación en actividades externas al centro, actividades externas de preparación para la autonomía y el ocio y las vacaciones) y de las 8 competencias.

2016  
8.
378 p, 9.2 MB La Relació socioeducativa : una proposta d'anàlisi en les polítiques de joventut / Monseny Martínez, Myrte ; Úcar, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La relació socioeducativa: una proposta d'anàlisi en les polítiques de joventut, és una tesi doctoral que aprofundeix en la vinculació de la perspectiva de la Pedagogia Social als plantejaments de la intervenció en les polítiques de joventut. [...]
The socio-educational relationship: a proposal analysis in youth policies is a thesis that explores the link between the Social Pedagogy perspective and its relation with the intervention approaches in youth policies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
9.
154 p, 713.5 KB Hiperfrecuentadores versus Normofrecuentadores en atención primaria de salud : factores sociales asociados, estilos de personalidad y psicopatología / Calvo Rojas, Valentín ; Gomà Freixanet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
10.
50 p, 790.7 KB Delinqüència econòmica: discussió del model de reinserció actual i anàlisi teòric sobre les vies alternatives d’intervenció / Termes Codina, Bet ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La majoria d’estudis sobre la delinqüència de coll blanc s’han centrat en descobrir les causes del comportament delictiu i les diferències existents respecte la delinqüència més convencional. [...]
Most studies of white collar crime have focused on discovering the causes of criminal behaviour and their differences to the conventional delinquency. References on how to prevent an individual from committing an economic crime are quite common, nevertheless, the most effective way of intervention on this collective has not been an object of such frequent study. [...]

2016
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  

Documents de recerca : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.