Resultats globals: 92 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 63 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 27 registres trobats
Articles 63 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 257.5 KB La República aïllada diplomàticament i militarment / Sánchez Cervelló, Josep (Universitat Rovira i Virgili)
La República perdé la guerra perquè els seus enemics eren molt poderosos. El Regne Unit, que encara es pensava que controlava el món, tenia una visió patològica d'Espanya i dels seus habitants. [...]
La República perdió la guerra porque sus enemigos eran muy poderosos. El Reino Unido que todavía creía que controlaba el mundo, tenía una visión patológica de España y de sus habitantes. Por eso prefirieron la victoria de Franco, porque éste, como mínimo, garantizaba los intereses británicos en el país. [...]
The II Spanish Republic lost the Civil War because its enemies were very powerful. The United Kingdom, that still believed it controlled the world, had a pathological vision of Spain and its inhabitants. [...]

2019 - 10.5565/rev/rubrica.182
Rúbrica contemporánea, Vol. 8 Núm. 16 (2019) , p. 3-22 (Dossier)  
2.
16 p, 266.9 KB Evaluación del modelo educativo constructivista de orientación educativa e intervención psicopedagógica desde el enfoque socioformativo / de la Oliva, David (Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla) ; Tobón, Sergio (Centro Universitario CIFE) ; Pérez Sánchez, Ana Karina (Secretaría de Educación Pública del Estado de Puebla) ; Romero, Joel (Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla) ; Escamilla Posadas, Karla Melina (Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla)
El propósito de esta investigación es identificar y valorar el modelo de intervención que aplican equipos psicopedagógicos concretos en algunos centros de educación básica pública. Metodológicamente, se realizó un estudio descriptivo valorativo mediante la aplicación de cuestionarios con preguntas cerradas a los miembros de dichos equipos psicopedagógicos. [...]
El propòsit d'aquesta investigació és identificar i valorar el model d'intervenció que apliquen uns equips psicopedagògics en alguns centres d'educació bàsica pública. Metodològicament, es va realitzar un estudi descriptiu valoratiu mitjançant l'aplicació de qüestionaris amb preguntes tancades als membres d'aquests equips psicopedagògics. [...]
This study aims to identify and assess a socioformative-based intervention model applied by psychopedagogical teams at public, basic education schools. An evaluative, descriptive study was carried out using a survey of closed-ended questions administered to a group of professionals who work in the field of inclusion. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.772
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 561-576 (Temas de investigación)  
3.
17 p, 2.1 MB With United Forces : How Design-Based Research can Link Theory and Practice in the Transdisciplinary Sphere of CLIL / Bauer-Marschallinger, Silvia (Universität Wien)
This paper intends to exemplify how a design-based research (DBR) methodology can be used to put theory into practice by reporting on a first research cycle of a larger DBR project in the context of upper secondary CLIL history education in Austria. [...]
Aquest article aspira a exemplificar com es pot utilitzar una metodologia d'investigació basada en el disseny d'una intervenció (DBR, sigles en anglès) per portar la teoria a la pràctica. A més a més, proporciona informació sobre el primer cicle d'investigació d'un projecte DBR de major abast, en un context educatiu d'història AICLE en el cicle superior de secundària a Àustria. [...]
Este artículo aspira a ejemplificar cómo se puede utilizar una metodología de investigación basada en el diseño de una intervención (DBR, siglas en inglés) para llevar la teoría a la práctica. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.19
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 7-23 (Foundations & Research)  
4.
18 p, 104.3 KB Versions d'una novel·la : Ungeduld des Herzens, de Stefan Zweig / Estelrich i Arce, Pilar (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge)
A partir de l'anàlisi d'un fragment d'aquesta novel·la que, tot i que sembla aparentment anecdòtic, prefigura el curs que seguiran els esdeveniments i les reaccions del protagonista a les dificultats que l'entorn li planteja, s'intenta emmarcar tant la funció del segment i del text dins l'obra original de Stefan Zweig com les conseqüències que comporten les intervencions delstraductors en les quatre versions al castellà i la versió al català estudiades, amb les relacions interpersonals i l'expressió d'actituds i sentiments com a centre d'interès. [...]
By analyzing a seemingly anecdotal passage from this novel which in fact acts as a premonition of the development of the whole plot and the way the protagonist will react towards the difficulties posed by his milieu, this paper tries to state the function of the segment in the novel and the position of the text in Stefan Zweig's life and work as well as the outcome of the decisionsmade by the translators of the four Spanish versions and the Catalan one which are examined, while focusing on the representations of interpersonal relationships and the expression of feelings and attitudes. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 161-178 (Articles)  
5.
16 p, 197.9 KB Didáctica de la lengua y la literatura : entre la intervención y la investigación / Bombini, Gustavo (Universidad de Buenos Aires)
El propósito de este artículo es indagar acerca de la didáctica de la lengua y la literatura como campo de investigación diferenciado al que caracterizamos como regido no solo por los protocolos habituales y previsibles de cualquier campo de investigación en términos de formas de institucionalización y de legitimación sino también por otras formas específicas de institucionalización y legitimación atendiendo al hecho de que partimos de definir a la didáctica de la lengua y la literatura como una disciplina de intervención, lo cual nos lleva necesariamente a reflexionar sobre las relaciones entre producción de conocimiento en la academia y producción de conocimiento en el campo escolar. [...]
The purpose of this article is to investigate the didactics of language and literature as a differentiated field of research. We characterize it as governed not only by the usual and foreseeable protocols of any field of research in terms of forms of institutionalization and legitimation, but also by other specific forms of institutionalization and legitimation based on the fact that we start to define the didactics of language and literature as an intervention discipline. [...]
El propòsit d'aquest article és indagar sobre la didàctica de la llengua i la literatura com a camp d'investigació diferenciat al qual caracteritzem com a regit no només pels protocols habituals i previsibles de qualsevol camp d'investigació en termes de formes d'institucionalització i de legitimació sinó també per altres formes específiques d'institucionalització i legitimació atenent al fet que partim de definir didàctica de la llengua i la literatura com una disciplina d'intervenció, la qual cosa ens porta necessàriament a reflexionar sobre les relacions entre producció de coneixement a l'acadèmia i producció de coneixement en el camp escolar. [...]
Le but de cet article est d'examiner la didactique de la langue et de la littérature en tant que domaine de recherche différencié que nous caractérisons comme étant régi non seulement par les protocoles habituels et prévisibles de tout domaine de recherche en termes de formes d'institutionnalisation et de légitimation, mais également par d'autres formes spécifiques d'institutionnalisation et de légitimation fondées sur le fait que nous définissons didactique du langage et de la littérature comme une discipline d'intervention, ce qui nous amène nécessairement à réfléchir aux relations entre la production de connaissances dans l'académie et la production de connaissances dans le domaine scolaire. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.784
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 5-20 (Invited Authors)  
6.
10 p, 321.6 KB La Ricarda : una mirada antropològica / Aranda, Enric ; Bedoya, Zareth ; Palau, Iona ; Soler Sueiro, Clara (Universidad Autónoma de Barcelona)
Aquest article està pensat com una aproximació a la importància i al valor de la casa Ricarda des de la investigació antropològica. És una revisió del context i l'experiència de la casa, viscuda a través de les metodologies utilitzades des de la disciplina per tal de confeccionar una proposta d'intervenció.
This article has been thought as an approach to the importance and value of La casa Ricarda from an anthropological perspective. It is a context and a first person experience review of the methodologies used within the discipline to develop an intervention proposal.

2018 - 10.5565/rev/periferia.654
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 23 Núm. 2 (desembre 2018) , p. 192-201 (Patrimonio Cultural)  
7.
43 p, 277.5 KB Estabilidad presupuestaria y deuda pública : su aplicación a las Comunidades Autónomas / Arias Abellan, Mª Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
Este trabajo tiene como finalidad analizar los límites constitucionales y legales establecidos en materia de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera y su posible aplicación a la Comunidades Autónomas. [...]
Aquest treball té la finalitat d'analitzar els límits constitucionals i legals establerts en matèria d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i la seva possible aplicació a les comunitats autònomes. [...]
This paper aims to analyse the constitutional and legal limits which have been established with regards to budgetary stability and financial sustainability and their possible application to the Spanish autonomous communities. [...]

2013
Revista d'Estudis Autonòmics i Federals, Núm. 18 (2013) , p. 126-168  
8.
8 p, 456.1 KB Intervenció per a la promoció d'actituds de fair play en futbolistes cadets / Palou Sampol, Pere (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Borràs Rotger, Pere A. (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Ponseti, Xavier (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Vidal Conti, Josep (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En aquest article es descriuen els processos de disseny i elaboració d'una intervenció per a la promoció del fair play i l'esportivitat i també l'estudi realitzat per tal de comprovar-ne l'efecte. [...]
En este artículo se describen los procesos de diseño y elaboración de una intervención para la promoción del fairplay y la deportividad, así como el estudio realizado de cara a la comprobación del efecto de la mencionada intervención. [...]
Process to design and develop a protocol for sportpersonship and fair play promotion intervention is described in this paper, the posterior study to check the influence of the interventión is related too. [...]

2007
Apunts. Educació física i esports, Núm. 89 (2007) , p. 15-22
2 documents
9.
7 p, 274.3 KB Entre la certeza y la duda / Soto Marata, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Tovías, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Un programa de formación coordinado desde la universidad invita al profesorado de cinco escuelas catalanas a combinar reflexión teórica y práctica educativa en el ámbito de la interculturalidad. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, Num. 264 (1997) , p. 67-73  
10.
14 p, 743.5 KB Metodologías y recursos de intervención / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Tomé, Amparo
Un programa coeducativo que se ha experimentado en diversos centros, con el detalle de los objetivos, estrategias, organización y fases de aplicación. También se incluye una muestra representativa de intervenciones relativas al espacio del patio, la elección y uso de materiales escolares, y las actitudes del alumnado y la violencia escolar.
1996
Cuadernos de pedagogía, Num. 245 (1996) , p. 56-69  

Articles : 63 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
16 p, 392.0 KB Memòria dels anys [...] / Universitat Autònoma de Barcelona. Síndic de Greuges ; Universitat Autònoma de Barcelona. Consell de Govern
El Síndic de Greuges de la Universitat Autònoma de Barcelona té la funció de rebre les queixes i observacions que se li formulin sobre el funcionament de la Universitat, de garantir el compliment de tot allò que disposen els Estatuts de la UAB, i de realitzar, amb caràcter no vinculant, davant els òrgans competents, propostes de resolució dels assumptes que li hagin estat sotmesos. [...]
2005-
11 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
22 p, 138.3 KB Joves adolescents i escolaritat obligatòria : sis contraarguments i una coda / Bonal, Xavier ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; González, Isaac 1944- ; Herrera, Diego ; Rovira, Marta, 1969- ; Saurí, Enric
En els temps que corren topem massa sovint amb interpretacions múltiples del fracàs escolar. L'extensió de l'escolarització obligatòria fins als setze anys, l'arribada constant d'immigrants a les escoles i els instituts de Catalunya, la creixent violència juvenil a les aules, la desaparició dels valors tradicionals de la "família", són, a tall d'exemple, alguns dels factors que són assenyalats des de fonts diverses (i sovint de validesa qüestionable) com a causes principals de la disrupció i el fracàs dels joves adolescents. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 40)
Construint identitats. Espais i processos de socialització dels joves d'origen immigrat, 2004, p. 77-98  

Documents de recerca 27 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
65 p, 489.0 KB Reflexiones sobre los paradigmas que explican la fecundidad / Medina Vargas, Margarita Rosa ; Fonseca, María do Carmo
El objetivo principal de este artículo es identificar la posible conexión entre la propuesta original de la teoría de la transición demográfica y algunos paradigmas que explican los cambios en el comportamiento reproductivo de las poblaciones, aparecidos en la segunda mitad del siglo XX. [...]
L'objectiu principal d'aquest article és el d'identificar la possible connexió entre la proposta original de la Teoria de la Transició Demográfica i alguns dels paradigmes que expliquen els canvis en el comportament reproductiu de les poblacions que han anat apareixent en la segona meitat del segle XX. [...]
The main objective of this article is to trace the possible connections between the original proposition of the Theory of Demographic Transition and the paradigms developed in the second half of the XXth Century to explain changes in fertility behavior. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2003 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 223)  
2.
32 p, 910.6 KB La implementació dels Acords de Dayton (1995). Anàlisi de l'estat actual / Eritja i Prim, Maximilià ; Grasa, Rafael, 1953- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball examina la vigència política de l'Acord per a un marc general per a la pau a Bòsnia i Hercegovina, sovint referit com a Acords de Dayton, i la seva aportació al procés de pau i construcció d'Estat durant els vint-i-dos anys posteriors a la seva signatura. [...]
2018 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Relacions Internacionals, Seguretat i desenvolupament (MURISD) ; Curs 2017/18)  
3.
130 p, 2.5 MB Espai de millora contínua dels plans locals de prevenció de drogues 2018. Orientacions aplicades per a la millora dels plans municipals de drogues / Unitat de Polítiques de Drogues ; Martínez Oró, David Pere, 1981- ; Parés Franquero, Òscar ; Carceller, Natàlia ; Bruna, Gema ; Duran, Ester ; Ambrós, Mireia
El present document és el resultat final de 'l'espai de millora contínua dels plans locals de prevenció de drogues 1', un espai de formació gestionat per la Subsecció de Projectes i Programes del Servei de Suport de Programes Socials de l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona i executat per la Unitat de Polítiques de Drogues de la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona, 2018  
4.
146 p, 40.8 MB Què ha passat aquí?. Aprenentatges significatius a la SD "Les nostres llengües" / Valdivia Font, Miquel ; Femenia Pedrós, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest treball hem valorat la potencialitat significativa de la seqüència didàctica (SD) Les nostres llengües, que fou experimentada amb un grup de 1r d'ESO de l'Institut La Pineda de Badalona. [...]
2019  
5.
88 p, 1.9 MB El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d'alta complexitat / Roca Ferràndiz, Adriana ; Manresa Portrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica "Fomentem la lectura a partir d'àlbums il·lustrats", implementada aquest curs a l'institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d'alta complexitat. [...]
2019  
6.
68 p, 778.7 KB Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas. Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona / Azorín Sotos, Estela María ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. [...]
2018  
7.
26 p, 1.2 MB Avaluació d'una intervenció basada en mindfulness per a pacients amb fibromiàlgia / Pérez Chalabi, Nora ; Borràs Hernández, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La fibromiàlgia és una afectació de dolor crònic que afecta al 2. 9% de la població. Les intervencions basades en mindfulness han mostrat ser efectives per tal síndrome. El present estudi, busca avaluar els efectes d'una intervenció basada en mindfulness de 6 setmanes per a pacients amb fibromiàlgia. [...]

Graduat o Graduada en Psicologia [954]
3 documents
8.
32 p, 1.1 MB Direct Military Intervention and Stability in the United States' Backyard, 1965-1995 / Grass, Kacper ; Etherington, John, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
The United States foreign policy of stabilization through direct military intervention has stirred considerable controversy with regards to both its ethics and effectiveness, not least following the recent failures to stabilize the political systems of Afghanistan and Iraq in the aftermath of intervention. [...]
La política exterior d'estabilització dels Estats Units mitjançant intervencions militars directes ha provocat una important controvèrsia en relació tant a la seva ètica com a la seva efectivitat, i més després dels recents fracassos, conseqüència de la intervenció, per estabilitzar els sistemes polítics d'Afganistan i Iraq. [...]

2018  
9.
745 p, 5.9 MB Intervencion democrática y totalitaria del estado en el reconocimiento y el ejercicio del derecho a la seguridad y salud en el trabajo en España. / Marín Arce, Juan Ignacio, autor. ; Pons Cànovas, Ferran, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
La democracia política tiene su razón de ser en la superación de la desigualdad, objetivo inseparable de la mejora de las condiciones de vida y de trabajo de las mayorías asalariadas. En esta tesis se describe y analiza pormenorizadamente el nacimiento y desarrollo del Derecho del Trabajo en España, cuyas primeras expresiones de entidad abordan precisamente la protección de los trabajadores frente a las lesiones laborales, y el posterior reconocimiento de la necesidad de la intervención del Estado en la relación de trabajo. [...]
Political democracy finds its rationale in overcoming inequalities, together with the inseparable objective of improving salaried worker's life and work conditions. In this thesis, a detailed description and analysis of the origin and development of the Labour Law in Spain is carried out. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
10.
28 p, 957.8 KB El potencial de la DMT : una mirada centrada en la persona : / Prats Jover, Laura ; Rodríguez Cigaran, Sarah ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
A través de la metodología cualitativa y desde la investigación fenomenológica, el estudio concluye que la DMT es una potente herramienta de apoyo y complementariedad de la intervención socioeducativa porque abre la posibilidad a una atención más personalizada e integral, ayudando a reforzar la intervención en la dimensión identitaria sin dejar de considerar la importancia de la dimensión conductual. [...]
2013
2 documents

Documents de recerca : 27 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.