Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
17 p, 193.1 KB Trajectòries d'èxit i continuïtat acadèmica entre joves marroquins a Catalunya / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Aoullad Sellam, Mustapha (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Casalta, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La literatura sobre l'aprofitament escolar de joves d'origen marroquí a Catalunya permet constatar la seva situació de desavantatge i el seu impacte en un menor rendiment i continuïtat acadèmica en nivells postobligatoris. [...]
La littérature sur la mise à profit de la scolarité de jeunes d'origine marocaine en Catalogne permet de constater leur situation de désavantage et l'impact de celle-ci sur un rendement et une continuité académiques moindres aux niveaux post-obligatoires. [...]

2013
Temps d'educació, Núm. 44 (2013) , p. 191-207  
2.
28 p, 160.7 KB Identidad étnica y género entre adolescentes de origen marroquí / Veredas Muñoz, Sonia ; Universidad Carlos III de Madrid
En este artículo, sistematizamos algunos de los factores que condicionan el proceso de construcción de la identidad étnica entre los jóvenes inmigrantes marroquíes en España, especialmente las condiciones en que la identidad étnica puede activarse como recurso individual en la sociedad receptora para afirmar y mantener la autoestima y la aceptación del endogrupo y luchar contra el racismo y la discriminación. [...]
In this article we systematize some factors conditioning the ethnic identity construction of young Moroccans immigrants in Spain, specifically the conditions under which ethnicity can be activated as an individual resource in the receptor society for affirming and maintaining self-esteem, fighting against racism and discrimination, or gaining acceptance as an ethnic group. [...]

2011 - 10.5565/rev/papers/v96n1.161
Papers : revista de sociologia, Vol. 96, Núm. 1 2011) , p. 117-144  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
732 p, 4.1 MB Dinámicas escolares y comunitarias de los hijos e hijas de familias inmigradas marroquíes de la Yebala en la periferia de Barcelona / Pàmies Rovira, Jordi ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La escolarización de los hijos e hijas de familias inmigradas marroquíes en Cataluña se ha asociado, con carácter indefectible y casi natural, al aumento de la conflictividad en las aulas, a la ralentización en los procesos de enseñanza-aprendizaje y a las dificultades académicas. [...]
The schooling of the sons and daughters of Moroccan immigrant families in Catalonia is commonly associated, with an indefectible and almost natural character, with the increase of onflict in classrooms, the slowing down in the educational learning processes and to academic difficulties. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.