Results overview: Found 17 records in 0.02 seconds.
Articles, 13 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Books and collections, 3 records found
Articles 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
24 p, 347.0 KB Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education / Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...]
En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...]
En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...]
Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)  
2.
5 p, 205.9 KB Per la Justícia Global a les STEM, el què faci falta! / Lorenzo Moreno, Felip ; Guinart Berrueco, Oriol
Des del grup de treball docent EduglobalSTEM (orientat a la justícia global en l'àmbit STEM) volem destacar dos aspectes clau del llegat que ens va deixar el Jordi, dels quals en va ser un gran promotor. [...]
The EduglobalSTEM teachers' community (adressed to global justice in the STEM field) want to highlight two key aspects of the legacy of Jordi, that we was a great promoter: The Scitizenship view, or scientific competence for citizenship, and the promotion of self-training teachers' communities and the co-design processes made by teachers.
Desde el grupo de trabajo docente EduglobalSTEM (orientado a la justicia global en el ámbito STEM) queremos destacar dos aspectos clave del legado que nos dejó Jordi, de los que fue un gran promotor. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.504
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 19-23 (Articles)  
3.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  
4.
8 p, 332.0 KB Per a què STEM? Per sostenir la vida : Idees compartides per la Yayo Herrero a la primera Escola d'Estiu d'EduglobalSTEM / Guinart Berrueco, Oriol (INS Lauro)
Un dels debats que sovint oblidem és el de la intencionalitat educativa, el de les finalitats de l'educació. Des del nostre punt de vista, l'educació per la justícia global i ambiental i la transformació social han de ser un eix que travessi tots els aspectes del currículum, també el de les matèries STEM. [...]
One of the debates usually forgotten in education is that of the intentionality, that it, the aims of education. From our point of view, the aim of education for global and environmental justice, and for social transformation, must be central to the whole curriculum, including the STEM subjects. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.432
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 19-25  
5.
10 p, 693.3 KB La (r)evolució dels electrodomèstics, un cas pràctic de com incloure la justícia global en una seqüència didàctica STEM a secundària / Campeny i Ayala, David (Institut Bisbe Sivilla de Calella) ; Gallart Portas, Àngel (Institut Escola Àngela Bransuela de Mataró)
L'aprenentatge de qualsevol contingut STEM també pot incloure la mirada de la justícia global per tal de promoure el pensament crític entre l'alumnat convidant-lo a ser protagonista d'una acció de transformació social. [...]
Learning about any STEM content can also include the view of global justice in order to promote critical thinking among students by inviting them to be the protagonists of an action of social transformation. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.430
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 9-18  
6.
8 p, 483.6 KB El costat fosc de l'STEM i com combatre'l : contribucions de la Digna Couso a l'escola d'estiu d'EduglobalSTEM / García, Núria (Institut Can Mas)
En els darrers anys l'educació en STEM està sent objecte d'un gran impuls des de les institucions públiques i part del sector privat. Es parla molt i s'especula al voltant dels interessos ocults que poden estar al darrera d'aquest impuls, interessos foscos, que tenen com a objectiu la perpetuació de l'statu quo geopolític i social-laboral. [...]
Over the last few years, STEM education has been gaining momentum from both public institutions and the private sector. Much is said and speculated about the hidden interests that may be behind this impulse, dark interests, which aim to perpetuate the geopolitical and social-labour status quo. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.428
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 26-33  
7.
7 p, 482.8 KB 1a Escola d'Estiu Eduglobalstem : una experiència comunitària d'aprenentatge i apoderament de professorat / Caireta, Marina (Escola de Cultura de Pau)
En aquest article expliquem d'on parteix la 1a Escola d'Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l'ha fet possible i com esdevé una eina interessant d'apoderament de professorat. Plantegem l'interès d'introduir l'educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. [...]
This article is about the origin of the 1st Summer School Edulgbalstem (EEE19), what has made its creation possible and how it has becomes an interesting tool for teachers' empowerment. Our proposal is the introduction of Global Justice Education in STEM classrooms and outline the challenges and opportunities that this would imply to STEM teachers. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.426
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 1-8  
8.
11 p, 242.9 KB Randall S. Abate (Ed.). Climate justice : Case studies in global and regional governance challenges - Environmental Law Institute (Washington, United States of America 2016) 676 p. ISBN 978-1-58576-181-4 / Montenegro Pérez, Melanie (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Randall S. ABATE (ed. ), Climate justice : case studies in global and regional governance challenges. Washington: Environmental Law Institute, 2016.
El cambio climático constituye un problema grave de índole planetaria dado que afecta a todos los componentes de la Tierra, incluida la humanidad. Esta obra abarca las dificultades patentes a la hora de garantizar la existencia de la justicia climática dada la heterogeneidad de recursos disponibles y la anteposición de los intereses de unos países respecto a los de otros.
Climate change is a serious global issue, as it affects all components of the Earth, including humanity. This book deals with the obvious difficulties at the time of guaranteeing the existence of climate justice, given the heterogeneity of the availability of resources, and the prioritisation of the interests of certain countries regarding those of others.

2018 - 10.5565/rev/da.366
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 9 Núm. 4 (2018) , p. 185-195 (Reseñas)  
9.
17 p, 503.0 KB Iris Marion Young y Nancy Fraser. Sobre la estructura de la justicia / Palacio Avendaño, Martha (Universitat de Barcelona. Seminari de Filosofia Política)
Un modo de trazar una comparación entre el enfoque de Iris Marion Young y el de Nancy Fraser respecto a la justicia global es revisar el debate que mantuvieron las autoras durante el decenio de los años noventa y definir los elementos clave que estaban en disputa. [...]
I suggest that a way to contrast how Iris Marion Young and Nancy Fraser put forward the global justice issue could be to look back to their debate in the nineties, and reconstruct the main points in it. [...]

2013 - 10.5565/rev/enrahonar/v51n0.10
Enrahonar, Núm. 51 (2013) , p. 77-93  
10.
24 p, 120.4 KB Salud y justicia global / Puyol González, Àngel, 1968- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Una de las cuestiones que debería preocupar más a la teoría de la justicia global es la enorme desigualdad de salud que hay en el mundo. En este artículo, se repasan las causas de la desigualdad global de salud y los argumentos éticos a favor y en contra de la necesidad de tratar dicha desigualdad desde la perspectiva de la justicia global. [...]
A question that would have to worry more to the global justice is the huge inequality of health in the world. In this paper,I analyse the causes of the global inequality of health and the ethical arguments for and against the need to treat this inequality from the perspective of the global justice. [...]

2010 - 10.3989/isegoria.2010.i43.704
Isegoría, N. 43 (Julio-Diciembre 2010) , p. 479-502  

Articles : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  

Books and collections 3 records found  
1.
L'Arcadi al país de les Oliveres : guia didàctica / Barbeito Thonon, Cecile (Càtedra Unesco sobre Pau i Drets Humans. Escola de Cultura de Pau) ; Valldeoriola Picanyol, Mar, ed. ; Oliveres, Bernat, il. (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Guia didáctica del álbum ilustrado "L'Arcadi al país de les Oliveres" que narra la historia de un día en la vida de Arcadi Oliveres, en su afán por crear un mundo más justo. La guía permite conocer a Arcadi y comprender temáticas como el decrecimiento; el fraude fiscal; las migraciones; el pacifismo, etc.
Barcelona : Bindi Books, 2023  
2.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
3.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.