1.
|
24 p, 347.0 KB |
Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education
/
Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...] En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...] En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...] Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)
|
|
2.
|
5 p, 205.9 KB |
Per la Justícia Global a les STEM, el què faci falta!
/
Lorenzo Moreno, Felip ;
Guinart Berrueco, Oriol
Des del grup de treball docent EduglobalSTEM (orientat a la justícia global en l'àmbit STEM) volem destacar dos aspectes clau del llegat que ens va deixar el Jordi, dels quals en va ser un gran promotor. [...] The EduglobalSTEM teachers' community (adressed to global justice in the STEM field) want to highlight two key aspects of the legacy of Jordi, that we was a great promoter: The Scitizenship view, or scientific competence for citizenship, and the promotion of self-training teachers' communities and the co-design processes made by teachers. Desde el grupo de trabajo docente EduglobalSTEM (orientado a la justicia global en el ámbito STEM) queremos destacar dos aspectos clave del legado que nos dejó Jordi, de los que fue un gran promotor. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.504
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 19-23 (Articles)
|
|
3.
|
17 p, 182.8 KB |
Global and Development Education and Global Skills
/
Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...] La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...] L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]
2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)
|
|
4.
|
8 p, 332.0 KB |
Per a què STEM? Per sostenir la vida : Idees compartides per la Yayo Herrero a la primera Escola d'Estiu d'EduglobalSTEM
/
Guinart Berrueco, Oriol (INS Lauro)
Un dels debats que sovint oblidem és el de la intencionalitat educativa, el de les finalitats de l'educació. Des del nostre punt de vista, l'educació per la justícia global i ambiental i la transformació social han de ser un eix que travessi tots els aspectes del currículum, també el de les matèries STEM. [...] One of the debates usually forgotten in education is that of the intentionality, that it, the aims of education. From our point of view, the aim of education for global and environmental justice, and for social transformation, must be central to the whole curriculum, including the STEM subjects. [...]
2020 - 10.5565/rev/ciencies.432
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 19-25
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
11 p, 242.9 KB |
Randall S. Abate (Ed.). Climate justice : Case studies in global and regional governance challenges - Environmental Law Institute (Washington, United States of America 2016) 676 p. ISBN 978-1-58576-181-4
/
Montenegro Pérez, Melanie (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Randall S. ABATE (ed. ), Climate justice : case studies in global and regional governance challenges. Washington: Environmental Law Institute, 2016. El cambio climático constituye un problema grave de índole planetaria dado que afecta a todos los componentes de la Tierra, incluida la humanidad. Esta obra abarca las dificultades patentes a la hora de garantizar la existencia de la justicia climática dada la heterogeneidad de recursos disponibles y la anteposición de los intereses de unos países respecto a los de otros. Climate change is a serious global issue, as it affects all components of the Earth, including humanity. This book deals with the obvious difficulties at the time of guaranteeing the existence of climate justice, given the heterogeneity of the availability of resources, and the prioritisation of the interests of certain countries regarding those of others.
2018 - 10.5565/rev/da.366
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 9 Núm. 4 (2018) , p. 185-195 (Reseñas)
|
|
9.
|
|
10.
|
24 p, 120.4 KB |
Salud y justicia global
/
Puyol González, Àngel, 1968- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Una de las cuestiones que debería preocupar más a la teoría de la justicia global es la enorme desigualdad de salud que hay en el mundo. En este artículo, se repasan las causas de la desigualdad global de salud y los argumentos éticos a favor y en contra de la necesidad de tratar dicha desigualdad desde la perspectiva de la justicia global. [...] A question that would have to worry more to the global justice is the huge inequality of health in the world. In this paper,I analyse the causes of the global inequality of health and the ethical arguments for and against the need to treat this inequality from the perspective of the global justice. [...]
2010 - 10.3989/isegoria.2010.i43.704
Isegoría, N. 43 (Julio-Diciembre 2010) , p. 479-502
|
|