Results overview: Found 7 records in 0.03 seconds.
Articles, 7 records found
Articles 7 records found  
1.
18 p, 797.8 KB Reflexions i orientacions per al desplegament del nou currículum de ciències a l'ESO / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es descriuen els marcs i ítems del nou currículum i es fa una anàlisi i propostes per al desplegament i el disseny i seqüenciació d'unitats didàctiques i programacions anuals. Es comenten aspectes relatius a la seqüenciació de continguts en forma de progressions d'aprenentatges i la definició de les competències específiques i la seva concreció en objectius i criteris d'avaluació. [...]
Se describen los marcos e ítems del nuevo currículum y se realiza un análisis y propuestas para el despliegue y el diseño y secuenciación de unidades didácticas y programaciones anuales. Se comentan aspectos relativos a la secuenciación de contenidos en forma de progresiones de aprendizajes y la definición de las competencias específicas y su concreción en objetivos y criterios de evaluación. [...]
The frameworks and items of the new curriculum are described and an analysis and proposals are made for the deployment and design and sequencing of teaching units and anual programs. Aspects related to the sequencing of contents as of learning progressions and the definition of specific competences and their concretion in objectives and evaluation criteria are discussed. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.468
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 55-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
2.
6 p, 67.9 KB Las tareas en el aprendizaje integrado de educación física y lengua extranjera (AICLE) : determinación de las características de las tareas mediante el análisis del diario de clase / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona) ; Lleixà Arribas, Teresa (Universitat de Barcelona)
El artículo presenta un estudio que aborda las características de las tareas de educación física cuando se utiliza el enfoque educativo de aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE). [...]
This article focuses on the characteristics of Physical Education-in-CLIL (PE-in-CLIL) tasks. CLIL (Content and Language Integrated Learning) is a teaching approach which uses foreign language as a tool to enhance the subject learning process. [...]

2013 - 10.47197/retos.v0i24.34532
Retos, Vol. 24 (2013) , p. 79-84  
3.
27 p, 532.3 KB La programación por competencias en educación física : retos y problemas para su implantación en la escuela / Buscà Donet, Francesc (Universitat de Barcelona) ; Lleixà Arribas, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gallardo, Sandra (Universitat de Barcelona)
Este artículo analiza el proceso de programación por competencias desde el área de educación física, a partir de la percepción del profesorado de educación física, tutores y equipo directivo de diversos centros escolares de primaria y secundaria. [...]
This paper analyses the key competences lesson planning process in physical education, from perceptions of teachers of physical education, tutors and head teachers of primary and secondary school. The aims of this study were: to identify the factors that determine the key competences lesson planning; the contribution of Physical Education to the development of the key competences; the planning process when applied in school settings. [...]

2016 - 10.17583/remie.2016.2172
REMIE : Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 6, núm. 3 (2016) , p. 292-317  
4.
15 p, 294.8 KB Youth, academic failure and second chance training programmes / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona)
When young people decide to drop out of school they find themselves in a vulnerable situation (academic failure),that drags them out from having an active participation not only in educational context, but also socio-economical ones, increasing at the same time their risk of social, labour market and educational exclusion. [...]
Cuando los jóvenes deciden abandonar la escuela se encuentran en una situación de vulnerabilidad (fracaso escolar) que les dificulta su participación activa en los contextos ya no sólo educativos, también socioeconómicos e incrementa su riesgo de exclusión social, laboral y educativa. [...]

2013 - 10.5944/reop.vol.24.num.1.2013.11272
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 24, núm. 1 (2013) , p. 78-93  
5.
15 p, 117.6 KB Valoración de la formación profesional por parte de los agentes implicados / Peris Morancho, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En el artículo se presenta parte de los resultados obtenidos en el análisis de la formación profesional específica en base al estudio de caso en el que el alumnado formado, los tutores en las empresas y el profesorado son los informantes para la valoración de la formación. [...]
This article presents a part of the results obtained in the analyze of the Specific Professional Training through a study of cases in which the learners trained, company tutors and teachers are the informants for the training valuation. [...]

2007
Profesorado, Vol. 11, N. 1 (2007) , p. 1-15  
6.
18 p, 439.2 KB El fracàs escolar : un camí llarg i desigual / Castel Baldellou, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valiente González, Oscar (Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic. Centre de Recerca i Innovació Educativa (Bèlgica))
En el present article, s'intenta analitzar el fracàs escolar des dels diferents indicadors que s'obtenen al llarg de tota la primària i la secundària i que, en molts moments, ens donen indicis i pistes sobre allò que després esdevé el percentatge d'individus que no aconsegueixen superar els ensenyaments obligatoris. [...]
El presente artículo intenta analizar el fracaso escolar desde los diferentes indicadores que se obtienen a lo largo de las enseñanzas primaria y secundaria y que, en muchos momentos, nos dan indicios y consejos acerca de lo que luego se deriva en el porcentaje de personas que no logran superar las enseñanzas obligatorias. [...]
His article attempts to analyse the school failure from the different indicators that are obtained throughout compulsory schooling (primary and secondary) and that, in many moments give us clues and tips about then called school failure (percentage of people who fail to overcome the mandatory teachings), and, secondly, the unequal incidence of this school failure on the students depending on their social and cultural environment. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.418
Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 227-244  
7.
16 p, 98.3 KB Valoració de les competències professionals a la formació professional específica i de les funcions del formador / Peris Morancho, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta part dels resultats obtinguts en l'anàlisi de la formació professional específica en base a l'estudi de cas en què l'alumnat format, els tutors a les empreses i el professorat són els informants per fer la valoració de la formació. [...]
En el artículo, se presenta parte de los resultados obtenidos en el análisis de la formación profesional específica en base al estudio de caso en el que el alumnado formado, los tutores en las empresas y el profesorado son los informantes para la valoración de la formación. [...]
This article presents a part of the results obtained in the analyze of the Specific Professional Training through a study of cases in which the learners trained, company tutors and teachers are the informants for the training valuation. [...]

2007 - 10.5565/rev/educar.160
Educar, N. 39 (2007) p. 47-62  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.