Resultats globals: 82 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 50 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 27 registres trobats
Articles 50 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 798.6 KB Derivation of stem cell lines from mouse preimplantation embryos / Vila Cejudo, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia.) ; Santaló, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia.) ; Ibáñez, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia.)
Mouse embryonic stem cell (mESC) derivation is the process by which pluripotent cell lines are established from preimplantation embryos. These lines retain the ability to either self-renew or differentiate under specific conditions. [...]
2017 - 10.3791/56171
Journal of visualized experiments, Núm. 126 (2017)  
2.
15 p, 201.6 KB El proyecto Go-Lab como entorno virtual de aprendizaje : análisis y futuro / Palau Martín, Ramon (Universitat Rovira i Virgili) ; Mogas Recalde, Jordi (Universitat Rovira i Virgili) ; Domínguez-García, Santiago (Universitat Rovira i Virgili)
Este estudio parte del objetivo de evaluar el proyecto Go-Lab en clave de espacio virtual de aprendizaje. La necesidad de aprender ciencia de una forma más aplicada y manipulativa se enfrenta al alto coste de los laboratorios. [...]
Aquest estudi es basa en l'objectiu d'avaluar Go-Lab en termes d'espai d'aprenentatge virtual. La necessitat d'aprendre ciència d'una manera més aplicada i manipulativa s'enfronta a l'alt cost dels laboratoris. [...]
The aim of this study was to evaluate Go-Lab as a virtual learning space. For this purpose, a mixed methodology with an explanatory sequential design was used. On the one hand, a questionnaire was administered to a sample of 34 advanced Go-Lab users to evaluate the platform based on the characteristics of a virtual learning space. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1068
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 407-421 (Monográfico)  
3.
20 p, 532.6 KB Grammar teaching in Portugal / Costa, Ana Luísa (Instituto Politécnico de Setúbal) ; Rodrigues, Sónia Valente (Universidade do Porto)
Although some studies evidenced a divide between the practices and the curricular guidelines for first language teaching, in the Portuguese curriculum, there was always some place for grammar teaching. [...]
Tot i que alguns estudis evidencien una bretxa entre les pràctiques i les directrius curriculars per a l'ensenyament de la llengua materna, en el currículum portuguès sempre hi ha hagut espai per a l'ensenyament de la gramàtica. [...]
Aunque algunos estudios evidencian una brecha entre las prácticas y las directrices curriculares para la enseñanza de la lengua materna, en el currículo portugués siempre hubo algún espacio para la enseñanza de la gramática. [...]
Bien que certaines études montrent un fossé entre les pratiques curriculaires et les directives pour l'enseignement de la langue maternelle, le curriculum portugais a toujours laissé une place à l'enseignement de la grammaire. [...]
Ainda que alguns estudos evidenciem uma clivagem entre as práticas e as orientações curriculares para o ensino da língua materna, no currículo português houve sempre algum espaço para o ensino da gramática. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.809
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 21-40 (Invited Authors)  
4.
9 p, 114.5 KB Embracing digital disruption in translator training : technology immersion in simulated translation bureaus / Buysschaert, Joost (Ghent University) ; Fernández-Parra, María (Swansea University) ; Kerremans, Koen (Vrije Universiteit Brussel) ; Koponen, Maarit (University of Turku) ; Van Egdom, Gys-Walt (Utrecht University / Zuyd University of Applied Sciences)
The aim of the present article is to show how the holistic approach of a "simulated translation bureau" (STB), bringing together many technological skills that would otherwise be taught separately in isolated course units, succeeds in familiarising translation students with the new ways of working and with new technologies.
L'objectiu d'aquest article és demostrar que l'enfocament holístic d'un "despatx de traducció simulat", que treballa conjuntament diverses competències tecnològiques que en un altre context s'haurien d'ensenyar per separat en unitats aïllades, permet que l'alumnat de traducció es familiaritzi amb les noves maneres de treballar i amb noves tecnologies.
El objetivo del presente artículo es demostrar que la aproximación holística de un "despacho de traducción simulado", que engloba el trabajo de varias competencias tecnológicas que en otro contexto tendrían que enseñarse por separado en unidades aisladas, permite que el alumnado de traducción se familiarice con las nuevas formas de trabajar y con nuevas tecnologías.

2018 - 10.5565/rev/tradumatica.209
Tradumàtica, Núm. 16 (2018) , p. 125-133 (Tradumàtica dossier)  
5.
4 p, 95.1 KB La necessitat d'un laboratori de ciències socials a l'escola i a l'institut / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Aquest article ens planteja la proposta dels dos autors la qual es basa en la necessitat d'un canvi en les classes dels estudis socials a través d'un espai experimenta com pot ser el laboratori. Pensen que l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials s'ha de realitzar a partir de l'experimentació i el descobriment. [...]
2002 - 10.17345/comeduc200224-27
Comunicació educativa, Núm. 15 (2002) , p. 24-27  
6.
12 p, 139.3 KB An interview with Yrjö Engeström and Annalisa Sannino on activity theory / Ploettner, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona & Universitat Internacional de Catalunya) ; Tresseras, Eva (Universitat Internacional de Catalunya)
The authors interviewed professors Yrjö Engeström and Annalisa Sannino of CRADLE, University of Helsinki, in spring 2016 about activity theory.
Les autores van entrevistar al Dr. Yrjö Engeström i la Dra. Annalisa Sannino del centre de recerca CRADLE de la Universitat d'Hèlsinki, sobre la teoria de l'activitat, a la primavera del 2016.
Las autoras entrevistaron al Dr. Yrjö Engeström y la Dra. Annalisa Sannino del centro de investigación CRADLE de la Universidad de Helsinki, sobre la teoría de la actividad, en la primavera del 2016.
Les auteurs ont interrogé au printemps 2016 les Drs. Yrjö Engeström et Annalisa Sannino du centre de recherche CRADLE de l'Université d'Helsinki, sur la théorie de l'activité.

2016 - 10.5565/rev/jtl3.709
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 4 (november-december 2016) , p. 87-98 (Interviews)  
7.
9 p, 1.4 MB Severely impaired learning and altered neuronal morphology in mice lacking NMDA receptors in medium spiny neurons / Beutler, Lisa R. (University of Washington. Department of Genome Sciences) ; Eldred, Kiara C. (Howard Hughes Medical Institute (Estats Units d'Amèrica)) ; Quintana Romero, Albert (University of Washington. Department of Biochemistry) ; Keene, C. Dirk (University of Washington. Department of Pathology) ; Rose, Shannon E. (University of Washington. Department of Pathology) ; Postupna, Nadia (University of Washington. Department of Pathology) ; Montine, Thomas J. (University of Washington. Department of Pathology) ; Palmiter, Richard D. (University of Washington. Department of Genome Sciences)
The striatum is composed predominantly of medium spiny neurons (MSNs) that integrate excitatory, glutamatergic inputs from the cortex and thalamus, and modulatory dopaminergic inputs from the ventral midbrain to influence behavior. [...]
2011 - 10.1371/journal.pone.0028168
PloS one, Vol. 6 Num. 11 (November 2011) , p. e28168  
8.
7 p, 482.0 KB L'elaboració de sabó casolà com a eina per construir el model Canvi Químic / Lozano Mena, Glòria
En aquest article es presenta el disseny i la implementació d'una Unitat Didàctica (UD) titulada "D'oli brut a sabó: màgia, física o química?", que versa sobre el model canvi químic. La UD ha estat contextualitzada en l'elaboració de sabó a partir d'oli de cuina usat, una experiència senzilla però molt il·lustrativa, que permet treballar diversos aspectes d'aquest model científic.
This article presents the design and implementation of a didactic unit entitled "From used cooking oil to soap: magic, Physics or Chemistry?" which deals with the chemical change model. The didactic unit has been contextualized in the making of soap from used cooking oil, a simple but very illustrative experience that allows working several aspects of this sci-entific model.

2016 - 10.5565/rev/ciencies.25
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 20-26 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
9.
18 p, 354.0 KB Aprendizaje de las reacciones químicas a través de actividades de indagación en el laboratorio sobre cuestiones de la vida cotidiana / González Rodríguez, Leticia (Universidade de Santiago de Compostela) ; Crujeiras Pérez, Beatriz (Universidade de Santiago de Compostela)
En este artículo se examinan los desempeños del alumnado de secundaria durante la resolución de dos actividades de indagación sobre las reacciones químicas, en las que tienen que planificar cómo resolver cuestiones relacionadas con la vida cotidiana. [...]
This paper seeks to examine high school students' performances when solving two inquiry based tasks about chemical reactions, in which they have to plan how to solve issues related to everyday life. The participants are 9th grade students attending Physics and Chemistry lessons, who work in small groups. [...]
En aquest article s'examinen els acompliments de l'alumnat de secundària durant la resolució de dues activitats d'indagació sobre les reaccions químiques, en les quals han de planificar com resoldre qüestions relacionades amb la vida quotidiana. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.2018
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 143-160 (Investigaciones Didácticas)  
10.
18 p, 299.8 KB Aprendizaje por competencias (I) : identificación de los perfiles de las competencias adquiridas / Via Giménez, Antònia (IES Narcís Monturiol (Barcelona)) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se analiza la aplicación de unidades didácticas en formación profesional (tercer ciclo, química). Estas se diseñaron según un currículo basado en capacidades educativas y nos propusimos identificar los resultados competenciales obtenidos con ellas a partir de la evaluación de las acciones escolares llevadas a cabo. [...]
En aquest treball s'analitza l'aplicació d'unitats didàctiques en formació professional (tercer cicle, química). Aquestes es van dissenyar segons un currículum basat en capacitats educatives i ens vam proposar identificar els resultats competencials obtinguts amb elles a partir de l'avaluació de les accions escolars dutes a terme. [...]
In this essay we analyze the use of teaching units in Vocational Education (third cycle, Chemistry). The teaching units have been designed according to the syllabuses based on educational abilities. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1693
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 73-90 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 50 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
3 p, 92.8 KB Anem a construir un coixí de seguretat! Cinètica química per a estudiants d'ESO i Batxillerat / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser)
La pràctica proposada pretén ajudar als alumnes a construir un model per a definir i quantificar la velocitat de reacció dels canvis químics a partir de la problemàtica de construcció i optimització d'un coixí de seguretat per a vehicles. [...]
2013
V Jornades per a l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2013  

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
10 p, 267.1 KB Reglament del Laboratori de Luminescència i Espectroscòpia de Biomolècules / Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori de Luminescència i Espectroscòpia de Biomolècules
2012  
2.
6 p, 47.2 KB Reglament del Laboratori d'Informació Geogràfica i de Teledetecció / Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori d'Informació Geogràfica i de Teledetecció
2010  
3.
6 p, 96.4 KB Reglament del Laboratori d'Ambient Controlat / Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori d'Ambient Controlat
2010  
4.
10 p, 1.4 MB Laboratori virtual de psicologia bàsica: l'experiència com a clau de l'aprenentatge / Maiche, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Vilaró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Munar, Enric (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) és una eina que acompanya l'estudiant en un recorregut a través d'experiments que s'han convertit en clàssics de la Psicologia Cognitiva. La plataforma reprodueix experiments provinents de l'estudi de l'atenció, l'emoció, el llenguatge, la memòria, la motivació, el pensament i la percepció. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 193-202
4 documents

Documents de recerca 27 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 722.3 KB Desenvolupament d'una eina d'anàlisis de logs per a detecció d'errors i seguiment de mostres / Simon Roig, Albert ; Fernández González, Rafael, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'automatització total de laboratoris farmacèutics aviat serà una realitat. Mentre aquests laboratoris no estan llestos, s'utilitzen simuladors per provar el seu funcionament. Aquest projecte té com a objectiu comprovar si els simuladors funcionen correctament. [...]
Full automation of pharmaceutical laboratories will soon be a reality. While these labs are not ready, simulators are used to test their operation. This project aims to check if the simulators work properly. [...]
La automatización total de laboratorios farmacéuticos pronto será una realidad. Mientras estos laboratorios no están listos, se utilizan simuladores para probar su funcionamiento. Este proyecto tiene como objetivo comprobar si los simuladores funcionan correctamente. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
111 p, 1.7 MB Uso de ansiolíticos naturales para mejorar el bienestar animal de perros en colectivos / Perea Lugo, Adriana Lucía, autor. ; Manteca Vilanova, Xavier, supervisor acadèmic. ; Amat Grau, Marta, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments
Los perros en colectivos (refugios, perreras, criaderos, instalaciones de investigación) se enfrentan a una serie de condiciones subóptimas que comprometen su bienestar. En esta tesis se analizó el efecto de dos productos ansiolíticos naturales (una feromona apaciguadora sintética y un nutracéutico) sobre indicadores de bienestar, tanto de comportamiento como fisiológicos (concentración de cortisol en el pelo). [...]
Dogs in groups (shelters, kennels, laboratory or research facilities) often face suboptimal living conditions that compromise their welfare. In this thesis, the effect of two natural anxiolytic products (a synthetic pheromone and a nutraceutical) on behavioural and physiological (concentration of cortisol in hair) indicators of welfare was studied. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
1 p, 1.1 MB Loperamide effects in rat colon motility / Rivero Vadillo, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
2019
Grau en Veterinària [955]  
4.
1 p, 1.0 MB Effects of sk3-type potassium channels modulators in mice atrium mechanical activity / CARLA GÓMEZ MESSÍA ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2018
Grau en Veterinària [955]  
5.
236 p, 16.9 MB Rat optic nerve head anatomy within three- dimensional histomorphometric reconstructions of normal and early experimental glaucoma eyes / Pazos López, Marta ; Burgoyne, Claude F., dir. ; Antón, Alfonso, dir. ; Castilla Céspedes, Miguel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Cirurgia
Objetciu: Reconstruir en 3D caps del nervi òptic (CNOs) de rata camb glaucoma experimental (GExp) precoç unilateral, per proporcionar la primera descripció histomorfomètrica del CNO de controls normales i amb GExp primerenc en aquesta espècie. [...]
Objetivo: Reconstruir en 3D cabezas del nervio óptico (CNOs) de rata con glaucoma experimental (GExp) precoz unilateral, para proporcionar la primera descripción histomorfométrica de la CNO de controles normales y GExp precoz en esta especie. [...]
Purpose: To Three-Dimensionally (3D) reconstruct rat optic nerve heads (ONHs) with varying stages of unilateral early experimental glaucoma (EG), so as to provide the first histomorphometrical description of nomal controls and early EG ONH anatomy in this species. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
14 p, 1.2 MB ADAWeb : creación y diseño de una web para la corrección de prácticas de la asignatura de Análisis y Diseño de Algoritmos / Garcia Pallarés, Ferran ; Sánchez Pujadas, Francisco Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este artículo expone el proyecto ADAWeb, que es un proyecto de desarrollo web que nace del interés por ampliar los conocimientos en desarrollo web del alumno con la finalidad de proporcionar una herramienta web de ayuda y soporte, tanto al alumno como al cuerpo docente, para realizar la corrección de las prácticas de la asignatura de Análisis y Diseño de Algoritmos (ADA) de una forma dinámica y sin intermediarios en el proceso de corrección. [...]
This article shows the project named Adaweb, it's a web development project borns with the interest to learn more about web development and the purpose of providing a web tool to help and support both, students and teachers, to correct the laboratori practices of the subject Algorithms Analysis and Design (ADA) dynamic and without intermediaries in the process of correction. [...]
Aquest article exposa el projecte ADAWeb, que és un projecte de desenvolupament web que neix de l'interès per ampliar els coneixements en desenvolupament web de l'alumne amb la finalitat de proporcionar una eina web d'ajuda i suport, tant a l'alumne com al cos docent, per a realitzar la correcció de les pràctiques de l'assignatura d'Anàlisi i Disseny d'Algorismes (ADA) d'una forma dinàmica i sense intermediaris en el procés de correcció. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
152 p, 1.7 MB Desenvolupament iteratiu d'una pràctica de laboratori per a la construcció del model d'equilibri químic utilitzant TICs / Grimalt Álvaro, Carme ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca del màster de Recerca en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals.
2012  
8.
286 p, 3.0 MB Uso de técnicas de imagen en el fenotipado cardiovascular del ratón / Domínguez Miño, Elisabet ; Espada Gerlach, Yvonne, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Ruberte París, Jesús, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica
Los modelos animales se han convertido en una herramienta fundamental en el estudio de los mecanismos fisiopatológicos responsables del desarrollo de diversas enfermedades humanas, y en el avance, tanto en el diagnóstico como en el tratamiento, de las mismas. [...]
Animal models have become a useful tool in the study of physiopathological mechanisms responsible for the development of human diseases. They are also interesting for the study of different diagnostic techniques and treatments of these affections. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
9.
1 p, 3.4 MB Pràctica de laboratori per a alumnes de batxillerat : detecció de transgènics en aliments d'origen vegetal, mitjançant PCR / Sabaté Cardona, Rosa Mª ; Farrés i Vicén, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2013
Grau en Bioquímica [814]  
10.
327 p, 12.0 MB La inducción de la diabetes en la experimentación animal / Monzón Domènech, Sandra ; Alberto Giner, Laura ; Esteve, Clara
2012  

Documents de recerca : 27 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.