Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
20 p, 576.4 KB Barrera o passaport per a la integració? : ideologies lingüístiques dels japonesos residents a Catalunya / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest estudi explora les ideologies lingüístiques dels japonesos residents a Catalunya. A partir de la hipòtesi que les perspectives sobre les llengües locals d'aquesta població varien segons l'orientació migratòria, vam entrevistar 34 japonesos. [...]
This study explores the language ideologies of the Japanese residing in Catalonia. Starting from the hypothesis that this population's perspectives on local languages vary according to its immigration orientation, we interviewed 34 Japanese. [...]

2014 - 10.2436/20.8030.02.80
Revista de llengua i dret, Núm. 62 (2014) , p. 86-105  
2.
21 p, 3.3 MB Ideology, Access, and Status : Spanish-English Bilinguals in the Foreign-Language Classroom / Rolland, Michael E. (City University of New York. The Graduate Center)
Spanish language teaching in US higher education is today generally divided between 'foreign language' courses for novice learners and 'heritage language' courses for Hispanic/Latinx students with some knowledge of the language. [...]
L'ensenyament del castellà en els EE. UU. es divideix generalment entre cursos de 'llengua estrangera' per a aprenents sense coneixements previs de l'idioma i cursos 'de llengua d'herència' per a estudiants d'origen llatí /hispà que ja porten alguns coneixements de l'espanyol. [...]
La enseñanza del castellano en los EE. UU. se divide generalmente entre cursos de 'lengua extranjera' para aprendices sin conocimientos previos del idioma y cursos 'de herencia' para estudiantes de origen latino/hispano que ya traen algunos conocimientos del español. [...]
L'enseignement de la langue espagnole dans l'enseignement supérieur aux États-Unis de nos jours est généralement divisé sur les cours de la langue étrangère' pour les débutants et les cours de la 'langue d'héritage' pour les étudiants Hispaniques/Latinx avec un peu de connaissance de la langue. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.680
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 2 (may-june 2016) , p. 94-114 (Articles)  
3.
14 p, 90.4 KB El género (para)traducido : pugna ideológica en la traducción y paratraducción de O curioso incidente do can á media noite / Castro Vázquez, Olga
Los discursos teóricos de la actualidad conciben la traducción como un acto ideológico de mediación intercultural. De este modo, rechazan la supuesta neutralidad y fidelidad al texto original o a la intención autorial de antaño, subvirtiendo al mismo tiempo la tradicional jerarquía entre original y traducción. [...]
Current theoretical debates on Translation Studies define translation as an ideological act of intercultural mediation. In this way, notions such as neutrality or fidelity to the original text or to the author's intent prove untenable, challenging the traditional hierarchy between the original text and its translation. [...]

2009
Quaderns : revista de traducció, N. 16 (2009) p. 251-264  

Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
87 p, 2.6 MB "English frenzy" among Spanish higher education students : neoliberal subjects in a global job market / Maslanka Figueroa, María ; Codó, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The acquisition of English has become a necessity for both students and workers in the current global economic context. This phenomenon has resulted in an "English frenzy", a fever motivated by the language ideology of necessitation - which in turn is influenced by neoliberalism - through which English has become the key skill needed for students and workers to become employable subjects. [...]
2019
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
2.
39 p, 800.2 KB English Language Assistantship Programmes as Municipal Public Policy: a case study / Jurado Gómez, Glòria ; Codó, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Although the English Language Assistantship Programme (ELAP) is being implemented throughout all Spain in state-funded and private schools, its intrusion in the public policy arena at a local level is unprecedented. [...]
El Programa d' Auxiliars de Conversa en Anglès s'implementa a tota Espanya en centres públic i privats. No obstant, en aquests darrers anys hi ha hagut una intrusió en l'àmbit de les polítiques públiques a nivell local sense precedents. [...]
El Programa de Auxiliares de Conversación en Inglés es implementado en toda España en centros públicos y privados. No obstante, en estos últimos años ha habido una intrusión en el ámbito de las políticas púbticas a nivel local sin precedentes. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.