Resultats globals: 13 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
21 p, 7.6 MB Protocol to assess rewarding brain stimulation as a learning and memory modulating treatment : Comparison between self-administration and experimenter-administration / Vila-Solés, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; García-Brito, Soleil (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Aldavert Vera, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Kádár, Elisabet (Universitat de Girona. Departament de Biologia) ; Huguet, Gemma (Universitat de Girona. Departament de Biologia) ; Morgado-Bernal, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Segura Torres, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
Intracranial electrical self-stimulation (ICSS) is a useful procedure in animal research. This form of administration ensures that areas of the brain reward system (BRS) are being functionally activated, since the animals must perform an operant response to self-administer an electrical stimulus. [...]
2022 - 10.3389/fnbeh.2022.1046259
Frontiers in Behavioral Neuroscience, Vol. 16 (december 2022)  
2.
36 p, 1.2 MB Feeding the Brain : Effect of Nutrients on Cognition, Synaptic Function, and AMPA Receptors / Fadó, Rut (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Molins, Anna (Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències Bàsiques) ; Rojas, Rocío (Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències Bàsiques) ; Casals, Nuria (Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències Bàsiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
In recent decades, traditional eating habits have been replaced by a more globalized diet, rich in saturated fatty acids and simple sugars. Extensive evidence shows that these dietary factors contribute to cognitive health impairment as well as increase the incidence of metabolic diseases such as obesity and diabetes. [...]
2022 - 10.3390/nu14194137
Nutrients, Vol. 14 (october 2022)  
3.
15 p, 504.6 KB Validation and Normative Data of the Spanish Version of the Rey Auditory Verbal Learning Test and Associated Long-Term Forgetting Measures in Middle-Aged Adults / Alviarez-Schulze, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Cattaneo, Gabriele (Institut Germans Trias i Pujol) ; Pachón-García, Catherine (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Solana-Sánchez, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tormos, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pascual Leone, Álvaro (Department of Neurology and Harvard Medical School) ; Bartrés-Faz, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT) is an episodic memory helpful measure to detect changes associated with abnormal aging. There is a lack of RAVLT validation and normalization studies in Spain. [...]
2022 - 10.3389/fnagi.2022.809019
Frontiers in aging neuroscience, Vol. 14 (february 2022)  
4.
23 p, 809.8 KB Intrinsically regulated learning is modulated by synaptic dopamine signaling / Ripollés, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Ferreri, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Mas-Herrero, Ernest (McGill University, Montreal, Canada) ; Alicart, Helena (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Gómez-Andrés, Alba (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Marco-Pallarés, Josep (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Antonijoan Arbós, Rosa Ma. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Noesselt, Toemme (Otto-von-Guericke University, Leipziger Straße, Magdeburg, German) ; Valle, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Riba, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rodriguez-Fornells, Antoni (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge)
We recently provided evidence that an intrinsic reward-related signal-triggered by successful learning in absence of any external feedback -modulated the entrance of new information into long-term memory via the activation of the dopaminergic midbrain, hippocampus, and ventral striatum (the SN/VTA-Hippocampal loop; Ripollés et al. [...]
2018 - 10.7554/eLife.38113
eLife, Vol. 7 (august 2018)  
5.
13 p, 1.6 MB Brain activity during traditional textbook and audiovisual-3D learning / Pujol Nuez, Jesús (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Blanco Hinojo, Laura (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Martínez-Vilavella, Gerard (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Canu-Martín, Lucila (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Pujol i Altarriba, Anna (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Pérez Solà, Víctor (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Deus Yela, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Introduction: Audiovisual educational tools have increasingly been used during the past years to complement and compete with traditional textbooks. However, little is known as to how the brain processes didactic information presented in different formats. [...]
2019 - 10.1002/brb3.1427
Brain and behavior, Vol. 9, núm. 10 (january 2019) , p. e01427  
6.
25 p, 266.7 KB Memoria y ganglios basales : una revisión teórica / Deus Yela, Juan (Gabinet d'especialitats mèdiques associades (Mataró)) ; Pujol Nuez, Jesús (Centre de Resonància Magnètica de Pedralbes) ; Espert, Raúl (Universitat de València)
La memoria es un proceso cognitivo relativamente complicado y, en consecuencia, se presupone que el sistema neuroanatómico subyacente ha de ser complejo. En los últimos años, numerosos estudios de animales de laboratorio, principalmente con primates y ratas con alteraciones mnésicas tras lesiones cerebrales, y humanos con alteraciones de la memoria, han mejorado la comprensión de cómo el cerebro controla el funcionamiento mnésico y el aprendizaje. [...]
Memory is a relatively complicated cognitive process, so the neural system for memory is likely to be complex. In recent years, numerous studies of laboratory's animals with complex nervous systems, primates and rats, with memory deficits following brain damage, and humans with memory pathology, have improved our understanding of how the brain accomplishes learning and memory. [...]

1996
Psicología conductual = Behavioral psychology, Vol. 4, núm. 3 (1996) , p. 337-361  
7.
21 p, 1.1 MB A parametrical study of two-way active aviodance acquisition and long-term retention : new approaches for data analyses / Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aldavert Vera, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coll-Andreu, Margalida (Coll Andreu) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garau, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Torres, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The acquisition and long-term retention (LTR, 14 days) of a massed two-way active avoidance conditioning using two parameters of conditioned stimulus (CS) duration and unconditioned stimulus (US) intensity was studied. [...]
Se estudió la adquisición y retención a largo plazo (RLP, 14 días) de un condicionamiento masivo de evitación activa de dos sentidos utilizando dos parámetros diferentes de duración del estímulo condicionado (EC) y de intensidad del estímulo incondicionado (El). [...]

1994
Psicothema, Vol. 6, núm. 1 (1994) , p. 49-69  

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
3.7 MB Patrones de aprendizaje, estímulos sensoriales y recuerdo de palabras en inglés en Educación Primaria / Pacheco Benites, Tatiana ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo, dir.
S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...]
Se analizan los patrones de aprendizaje y la relación de estos con ciertos estímulos sensoriales en la explicación del recuerdo de palabras en clases de inglés con infantes de Educación Primaria. [...]
S'analitzen els patrons d'aprenentatge i la relació amb certs estímuls sensorials en l'explicació del record de paraules a classes d'anglès amb infants d'Educació Primària. Hi participen 138 estudiants d'una edat mitjana d'11 anys que cursen 4t, 5t o 6è grau. [...]

2022  
2.
135 p, 2.5 MB Analisis semantico de la comunicación biocibernética por medio del mapeo de patrones en ondas cerebrales / Salas Guerra, Cesar Rommel ; Vallverdú, Jordi, 1973-, dir.
Evidència científica planteja que els mecanismes oscil·latoris neurals tenen un paper primordial en funcions cognitives com l'aprenentatge, la memòria, l'activació sensorial i la percepció. Aquesta evidència suggereix que les oscil·lacions de banda alfa s'activen a regions corticals a través de múltiples sistemes sensorials, particularment quan aquestes regions estan involucrades en el processament d'informació irrellevant o distractora. [...]
Evidencia científica plantea que los mecanismos oscilatorios neurales desempeñan un papel primordial en funciones cognitivas como el aprendizaje, la memoria, la activación sensorial y percepción. [...]
Scientific evidence suggests that neural oscillatory mechanisms play a key role in cognitive functions such as learning, memory, sensory activation and perception. This evidence suggests that alpha-band oscillations are activated in cortical regions across multiple sensory systems, particularly when these regions are involved in the processing of irrelevant or distracting information. [...]

2022  
3.
9 p, 1.1 MB Mètodes d'eficiència aplicats a les xarxes neuronals / Bosch Sepulveda, David ; Serrat Gual, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte es basa en estudiar l'aplicació de mètodes d'eficiència sobre les xarxes neurals, els quals busquen rebaixar els requeriments computacionals necessaris per a processar una xarxa. [...]
The aim of the study relies on the research of the of known efficiency methods applied on a neural network that reduces the computational requirements for processing a network. Specifically, the pruning of connections and the quantization of the parameters. [...]
El objetivo de este trabajo se basa en estudiar la aplicación de métodos de eficiencia sobre las redes neuronales, los cuales buscan rebajar los requerimientos computacionales necesarios para processar una red. [...]

2018-02-13
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
1 p, 1.6 MB Role of dentate gyrus adult-born neurons in hippocampus-dependent learning and memory / Agulló Campello, Juan Manuel ; Martí-Clúa, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Grau en Ciències Biomèdiques [832]  
5.
1 p, 1.6 MB LTP : a model of learning and memory / Sanz Loredo, Irene ; Armario Garcia, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2014
Grau en Bioquímica [814]  
6.
1 p, 2.4 MB Astrocyte involvement in learning, memory and synaptic plasticity / Voltes Cobo, Adrià ; Saura Antolín, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2013
Grau en Genètica [833]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.