Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
20 p, 273.8 KB L'oeuvre d'art / Es-Saidi, Kawtar (Université Chouaib Doukkali (Marroc))
L'objectif de cette contribution est de mieux concevoir l'intérêt de la "réception esthétique" de l'oeuvre d'art, document authentique, en classe de français langue étrangère (FLE). Nous montrerons, dans un premier temps, que la réception esthétique d'oeuvres artistiques, y compris la photographique d'auteur et les tableaux de peinture, suscite à la fois des facultés sensorielles, émotionnelles et cognitives qui doivent être généralement sollicitées dans l'apprentissage d'une langue étrangère. [...]
The aim of this contribution is to better understand the value of the "aesthetic reception" of the work of art, as an authentic document in the class of French as a foreign language (FFL). First, we will show that the aesthetic reception of artistic works, including author's photography and paintings, give rise to both sensory, emotional and cognitive faculties, that should be solicited for the learning of a foreign language. [...]
El objetivo de esta contribución es poner de manifiesto la utilidad de la "recepción estética" de la obra de arte en la clase de francés como lengua extranjera (FLE). Mostraremos en primer lugr que la recepción estética de las obras artísticas, sean las fotografías o las pinturas, activa facultades sensoriales, emocionales y cognitivas, que son generalmente necesarias para el aprendizaje de un idioma extranjero. [...]

2019
Langue(s) & Parole, Núm. 4 (2019) , p. 53-71 (Articles. Didactique des langues (DDL) et culture-litterature)  
2.
19 p, 253.4 KB Cultura de aprendizaje : factor relevante en la enseñanza por tareas del español / Vela Hidalgo, Alejandra (Pontificia Universidad Católica del Ecuador) ; Buitrago Rico, Yudi Marlen (Pontificia Universidad Católica del Ecuador)
Este artículo explora los factores de éxito o fracaso, específicamente la cultura de aprendizaje, de la metodología basada en proyectos en clase de español como segunda lengua para promover el uso de la lengua meta fuera de clase. [...]
In this study, we explore the key factors of Task Based Language Teaching in Spanish as L2 classes in immersion contexts, to encourage the use of the target language outside the classroom. In order to do this, we developed two case studies, with two groups of different proficiency levels (A1-A2 and B2). [...]
Cet article explore les facteurs de succès ou d'échec, spécifiquement liés à la culture d'apprentissage, de la méthodologie basée sur l'utilisation de tâches dans une classe d'espagnol comme seconde langue pour promouvoir l'usage de la langue cible en dehors du cours. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.778
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 25-43 (Articles)  
3.
15 p, 525.4 KB Language as resource : a key notion for the understanding of the complexity of mathematics learning / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
The thinking of language as resource in mathematics education research has been more metaphorical than conceptual so far. This article provides grounds and reasons for the theorization of language as resource. [...]
2018 - 10.1007/s10649-018-9810-y
Educational studies in mathematics, Vol. 98, núm. 3 (2018) , p. 215-229  
4.
20 p, 198.2 KB La realización de formación continua desde la perspectiva de la organización de aprendizaje / Gil López, Alfonso Jesús (Universidad de La Rioja) ; Gallego Gil, Domingo José (Universidad Nacional de Educación a Distancia)
Las organizaciones de aprendizaje desarrollan una cultura que facilita la adquisición de conocimientos a todos sus miembros. Un medio significativo de aprendizaje en dichas organizaciones es el desarrollo de formación continua. [...]
Les organitzacions d'aprenentatge desenvolupen una cultura que facilita l'adquisició de coneixements a tots els seus membres. Un mitjà significatiu d'aprenentatge en aquestes organitzacions és el desenvolupament de formació contínua. [...]
From the learning organization perspective, organizations are learning contexts as they develop a culture that facilitates learning for all members of the organization. A learning tool in organizations is training, which in turn promotes lifelong learning. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.701
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 107-126 (Monográfico)  
5.
18 p, 1.5 MB L2 Vocabulary Learning From a Lexicultural Approach : Perceptions of a Small Group of Primary Education Students / Alcaraz Mármol, Gema (Universidad de Castilla-La Mancha)
The Common European Framework of Reference (2001) states that the communicative ability in a target language is partly based on the development of attitudes so that students are able to establish a relationship in an intercultural context. [...]
El Marc Comú Europeu de Referència (2001) estableix que l'habilitat comunicativa en una llengua meta es basa, en part, en el desenvolupament d'actituds en els estudiants que els permetin relacionar-se en un context intercultural. [...]
El Marco Común Europeo de Referencia (2001) establece que la habilidad comunicativa en una lengua meta se basa, en parte, en el desarrollo de actitudes en los estudiantes que les permitan relacionarse en un contexto intercultural. [...]
Le Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues (2001) établit que la capacité communicative en une langue cible est basée partiellement sur le développement d'attitudes des étudiants leur permettant de s'exprimer dans un contexte interculturel. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.581
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 28-45 (Articles)  
6.
17 p, 274.4 KB Mejorar las competencias docentes del profesorado universitario es necesario, ¡pero la innovación sostenible requiere algo más! / Euler, Dieter (University St. Gallen (Suïssa))
Desde la reforma de Bolonia han aparecido nuevos retos para la enseñanza y el aprendizaje en las universidades que los programas de formación para los profesores universitarios -por sí solos- no pueden asumir satisfactoriamente. [...]
Following the Bologna reform, there are new challenges for teaching and learning at universities which training programs for university teachers cannot tackle sufficiently. The article argues that sustainable changes in teaching and learning require approaches which cover teachers' individual development and the organizational development of structures and cultures at universities. [...]
Des de la reforma de Bolonya han aparegut reptes nous per a l'ensenyament i l'aprenentatge a les universitats que els programes de formació per als professors universitaris no poden -per si mateixos- assumir satisfactòriament. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.640
Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 149-165 (Monográfico)  
7.
9 p, 979.3 KB Visual perception of international traffic signs: influence of e-learning and culture on eye movements / Rakoczi, Gergely (Vienna University of Technology) ; Duchowski, Andrew (Clemson University) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Pohl, Margit (Vienna University of Technology)
Various eye movement metrics were recorded during the visual perception of international traffic signs embedded within an elearning course designed to familiarize participants with foreign signage. Goals of the were to gauge differences in task types,sign origin, and ethnicity (American, Chinese, and Austrian) as well as effectiveness of the e-learning teaching materials in terms of prior preparation. [...]
2013 - 10.1145/2509315.2509317
Proceedings of the 2013 Conference on Eye Tracking South Africa, Núm. (2013) , p. 8-16  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.