Resultats globals: 24 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 17 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
20 p, 308.5 KB Contextos de aprendizaje para el desarrollo del pensamiento reflexivo en la Educación Superior / Sabariego Puig, Marta (Universitat de Barcelona) ; Ruiz Bueno, Antoni (Universitat de Barcelona) ; Cano Hila, Ana Belén (Universitat de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este ensayo es fruto de dos proyectos de investigación en docencia universitaria sobre el valor de las metodologías de carácter narrativo para fomentar el pensamiento reflexivo en el proceso de aprendizaje, y el desarrollo personal y profesional del alumnado universitario. [...]
This article is the outcome of two research projects funded by the University Teaching Research grants. The projects traced the impact of narrative methodologies in reflective thinking among university students, and their impact in learning processes and their personal and professional development. [...]

2019
Revista Panamericana de Pedagogía: Saberes y Quehaceres del Pedagogo, Núm. 28 (2019) , p. 87-106  
2.
17 p, 726.7 KB Instrumento de evaluación de un videojuego educativo facilitador del aprendizaje de habilidades prosódicas y comunicativas / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adell, Ferran (Universitat Oberta de Catalunya)
El artículo dirige la mirada al procedimiento de evaluación que acompaña al videojuego educativo Pradia: misterio en la ciudad. El videojuego está concebido como herramienta de apoyo educativo para la mejora de las habilidades prosódicas y comunicativas de las personas con Síndrome de Down, pero para que sea eficaz es preciso que lo acompañe un método de exportación de los datos y de evaluación de los resultados. [...]
2018 - 10.6018/red/58/6
RED. Revista de Educación a Distancia, Núm. 58 (2018)  
3.
10 p, 1.0 MB Enabling positive experiences in an informal learning environment for the youngest ages / Pedreira, Montserrat ; Márquez, Conxita
This article is grounded in the premise that educators of out-of-school activities ought to build environments in which children can enjoy science and have positive experiences. The idea is backed by a broad consensus on learning science in early childhood. [...]
2018
Journal of Emergent Science (JES), Núm. 14 (2017/2018) , p. 6-15  
4.
13 p, 446.4 KB Collaborative information behaviour in completely online groups : exploring the social dimensions of information in virtual environments / Hernández-Pérez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML), Vol. 4 (2015) , p. 775-787  
5.
5 p, 243.5 KB Learning transfer in Catalan local administrations : variables associated with the workplace / Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional))
Transfer of training to the workplace is often analysed by different models whose aim is to evaluate the impact of training on organizations (Kirkpatrick, 1959; Le Boterf, 1991 and Pineda, 2003 & Phillips, 2006). [...]
2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.07.462
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 143 (2014) , p. 674-678  
6.
7 p, 266.1 KB Review of knowledge creation and management processes through communities of practice in public administration / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional))
In todayís society, knowledge is becoming a valuable asset and, for that reason, ways of creating, managing and possessing this knowledge are being sought. In this sense, this research is focused on actors and processes linked to knowledge creation and management (Del Moral et al. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.454
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 2198-2204  
7.
23 p, 1023.6 KB Promover la regulación del comportamiento en tareas de aprendizaje cooperativo en línea a través de la evaluación / López-Benavides, Denisse (Universitat Oberta de Catalunya) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva, Bàsica i de l'Educació)
El aprendizaje cooperativo en línea presenta nuevas oportunidades para promover comportamientos regulados que favorezcan la construcción conjunta de conocimientos. Sin embargo, en la práctica docente este aspecto es una preocupación y presenta diversas dificultades. [...]
Although online collaborative learning presents new opportunities to promote regulated behaviors to support joint construction of meaning, in teaching practice it can present several difficulties. The purpose of this article is to explain, from a sociocultural perspective, some of the strategies employed by students when engaged in cooperative learning tasks. [...]

2011 - 10.5944/ried.1.14.808
RIED : Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol. 14, núm. 1 (2011) , p. 161-183  
8.
26 p, 246.7 KB Docencia virtual y aprendizaje autónomo : algunas contribuciones al Espacio Europeo de Educación Superior / Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe y analiza casos típicos que, en el contexto universitario, utilizan las Tecnologías de la Información y la Comunicación resultando en algún tipo de innovación o mejora curricular en consonancia con los procesos de convergencia europea inherentes al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). [...]
This article describes and analyses several typical cases of using Information and Communication Technology to teach at university. All of them show some kind of educational innovation to contribute to European Higher Education Area. [...]

2008 - 10.5944/ried.1.11.960
RIED : Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol. 11, núm. 1 (2008) , p. 157-182  
9.
12 p, 238.2 KB Evaluación del trabajo colaborativo virtual del Gameproyect de Ruralnet por los estudiantes universitarios / Villalustre Martínez, Lourdes (Universidad de Oviedo) ; Moral Pérez, Mª Esther del (Universidad de Oviedo)
El aprendizaje colaborativo es un proceso de adquisición del conocimiento como resultado tanto del esfuerzo de grupo, como de la participación comprometida y el diálogo activo entre sus miembros al compartir información, ideas y/o experiencias. [...]
Collaborative learning is a process of knowledge acquisition as a result of group effort, the committed participation and dialogue among its members to share information, ideas and / or experiences. Following Trentin (2008) that knowledge is identified with a social construct, and therefore, the training process is derived from social interaction developed in an environment based on the exchange between equals, and products from the fruit of collaborative activity . [...]

2010
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 18 (2010) , p. 1-12  
10.
15 p, 821.6 KB Análisis de la construcción de entornos virtuales en los "Centros Educativos Inteligentes" / Peirats Chacón, José (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; San Martín Alonso, Ángel (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Gallardo Fernández, Isabel María (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar)
El propósito de este artículo es plantear una metaevaluación de los primeros resultados obtenidos en un proyecto de investigación sobre la iniciativa ministerial Escuela 2. 0. en la que han participado 12 universidades. [...]
The objective of this article is to set out a metaevaluation with the results of the research project about the ministerial initiative "Escuela 2. 0". Twelve universities have been involved in this research project. [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 27 (Diciembre 2013) , p. 1-15  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
6 p, 128.9 KB An analysis of context and learning environment models in science education research and practice / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The presentation aims at in one hand reviewing different models of "Context" used in context-based science curricula and teaching, in the other hand identifying different views of the concept "Learning environments" as used within science education literature as well as education more generally, and finally establishing relationships between the views of Context and Learning Environments to show their complementarities as the basis for a unified view. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
2.
1 p, 540.8 KB Better Collaborating! Groups Facing Information in Online Contexts / Hernández-Pérez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Research on how people collaborate with each other for sharing, retrieving, managing and disseminating information is still an emergent field in Library and Information Science that becomes particularly necessary when the units of analysis are groups rather than individuals, due to the inherently collaborative nature of groupal activities. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, 7è : 2015  
3.
30 p, 1006.1 KB Collaborative Information Behaviour in Completely Online Groups / Hernández-Pérez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, França, : 2015  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
325 p, 8.5 MB Computer based learning in ScienceCBLIS 2012 Conference Proceedings. Learning Science in the Society of Computers / Pintó, R. (Roser) , ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Learning Science in the Society of Computers International Conference : (10a : 2012 : Barcelona)
Since the first conference held in Vienna in 1993, the CBLIS has become an international forum to share and exchange ideas about teaching and learning Science with computers, to deepen the construction and development of new educational models and to elaborate contributions to both theoretical and practical in the field of computer-based Science teaching and learning. [...]
Barcelona : CRECIM , 2012  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
33 p, 304.3 KB Teacher Motivation / Toboso Sala, Patrícia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Motivation is widely known as a dynamic and highly complex concept which plays an essential role in any learning situation in terms of success or failure. This paper aims at highlighting the overlooked significance teacher motivation has within the motivation framework since, in the literature, the main focus lies on students' motivation. [...]
La motivació és un concepte àmpliament conegut, dinàmic i extremadament complex, que té un paper essencial en qualsevol situació educativa perquè condueix a l'èxit o al fracàs. L'objectiu d'aquest treball és ressaltar la ignorada importància que la motivació del professorat té dins del marc teòric de la motivació, ja que la literatura s'ha centrat principalment en els estudiants. [...]
La motivación es un concepto ampliamente conocido, dinámico y sumamente complejo, que desempeña un papel fundamental en cualquier situación educativa porque conduce al éxito o al fracaso. El objetivo de este trabajo es resaltar la ignorada importancia que la motivación del profesorado tiene dentro del marco teórico de la motivación, ya que la literatura se ha centrado principalmente en los estudiantes. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  
2.
13 p, 1.1 MB Sistema cooperatiu de gestió de preguntes test / Serrano Alberola, Esteve ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Actualment, l'ús de les noves tecnologies en l'àmbit docent s'ha vist incrementat i potenciat a causa de tots els avantatges que aporten a la comunitat educativa. Existeix una gran varietat de plataformes d'aprenentatge on-line, aplicacions de suport a l'estudi i dispositius dissenyats exclusivament per millorar el rendiment dels estudiants a les aules. [...]
Currently, the use of new technologies in teaching has increased and strengthened because of the advantages they bring to the educational community. There are a large number of online learning platforms, applications and devices designed exclusively to improve student performance in the classroom. [...]
Actualmente, el uso de las nuevas tecnologías en el ámbito docente se ha visto incrementado y potenciado debido a todas las ventajas que aportan a la comunidad educativa. Existe una gran variedad de plataformas de aprendizaje online, aplicaciones de apoyo al estudio y dispositivos diseñados exclusivamente para mejorar el rendimiento de los estudiantes en las aulas. [...]

2015-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
123 p, 1.4 MB Conducta informacional colaborativa en grupos completamente en línea: estudio de caso en las aulas del campus Virtual de la UOC / Hernández-Pérez, Oskar ; Ortoll Espinet, Eva, dir. ; Universitat Oberta de Catalunya. Máster en Sociedad de la Información y el conocimiento
El trabajo en equipo y en red estructura gran parte de los procesos, tareas y dinámicas que se desarrollan hoy en día dentro de las organizaciones: la naturaleza intrínsecamente cooperativa del trabajo en grupo genera nuevas relaciones con la información que se manifiestan en conductas informacionales colaborativas en los procesos de búsqueda, recuperación, uso y difusión de la información. [...]
2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.