Resultats globals: 47 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 39 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 286.4 KB Cambios en la percepción de la ciencia derivados de la pandemia de la COVID-19 / Blanco Fontao, Carolina (Universidad de León) ; Pino, Javier del (Universidad de León) ; Pereira García, Fernando José (Universidad de León) ; Arias-Gago, Ana Rosa (Universidad de León)
La pandemia de la COVID-19 ha cambiado drásticamente la posición de la ciencia en la sociedad para ocupar un papel protagonista. Este hecho ha podido modificar la percepción que los adolescentes tienen de ella, así como su comprensión de la construcción del conocimiento científico y su implicación en la toma de decisiones relacionadas con temas sociocientíficos. [...]
The COVID-19 pandemic has drastically changed the position of science in society, taking a primary role. This fact may have modified the teenagers' perception of science, as well as their understanding of the construction of scientific knowledge and their involvement in decision-making processes related to socio-scientific issues in their daily life. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5760
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 53-68 (Investigaciones Didácticas)  
2.
18 p, 371.8 KB Aprendiendo ciencia y sobre ciencia en las aulas de secundaria con cine de ciencia ficción / Petit Pérez, Mª Francisca (Universitat de València) ; Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València)
El cine, y en particular el de ciencia ficción (CF), conlleva el aprendizaje no formal de contenidos de la ciencia y de su papel social. Diversas investigaciones han constatado que el cine de CF introduce una visión sesgada de la ciencia, de las personas científicas y del papel de la ciencia en el futuro, así como errores científicos que promueven concepciones alternativas en el alumnado. [...]
Cinema, and more specifically science fiction (or sci-fi), implies non-formal learning of science content and its social role. Some researchers have confirmed that sci-fi cinema introduces a biased vision of science, of scientific people, and of its role in the future, as well as scientific errors that promote alternative conceptions in students. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5799
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 153-170 (Innovaciones Didácticas)  
3.
48 p, 1008.7 KB Data science, analytics and artificial intelligence in e-health : trends, applications and challenges / Castaneda, Juliana (Universitat Oberta de Catalunya) ; Calvet Liñan, Laura (Universitat Oberta de Catalunya) ; Benito, Sergio (Universitat Oberta de Catalunya) ; Tondar, Abtin (Universitat Oberta de Catalunya) ; Juan, Ángel A (Universitat Politècnica de València)
More than ever, healthcare systems can use data, predictive models, and intelligent algorithms to optimize their operations and the service they provide. This paper reviews the existing literature regarding the use of data science/analytics methods and artificial intelligence algorithms in healthcare. [...]
2023 - 10.57645/20.8080.02.2
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 47 Núm. 1 (2023) , p. 81-128  
4.
51 p, 6.4 MB Machine learning in electron microscopy for advanced nanocharacterization : current developments, available tools and future outlook / Botifoll, Marc (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Pinto-Huguet, Ivan (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Arbiol i Cobos, Jordi (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
In the last few years, electron microscopy has experienced a new methodological paradigm aimed to fix the bottlenecks and overcome the challenges of its analytical workflow. Machine learning and artificial intelligence are answering this call providing powerful resources towards automation, exploration, and development. [...]
2022 - 10.1039/d2nh00377e
Nanoscale horizons, Vol. 7, issue 12 (Dec. 2022) , p. 1427-1477  
5.
21 p, 2.1 MB Supervised Machine Learning Algorithms to Predict Provenance of Archaeological Pottery Fragments / Anglisano, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Casas Duocastella, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Queralt, Ignasi (Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l'Aigua . Department of Geosciences) ; Di Febo, Roberta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
Code and data sharing are crucial practices to advance toward sustainable archaeology. This article explores the performance of supervised machine learning classification methods for provenancing archaeological pottery through the use of freeware R code in the form of R Markdown files. [...]
2022 - 10.3390/su141811214
Sustainability, Vol. 14, Issue 18 (September 2022) , art. 11214  
6.
18 p, 3.1 MB Material Classification with a Transfer Learning based Deep Model on an imbalanced Dataset using an epochal Deming-Cycle-Methodology / Klaiber, Marco (Aalen University of Applied Sciences) ; Kaerger, Sophia (Aalen University of Applied Sciences) ; Minsch, Yannik (Aalen University of Applied Sciences)
This work demonstrates that a transfer learning-based deep learning model can perform unambiguous classification based on microscopic images of material surfaces with a high degree of accuracy. A transfer learning-enhanced deep learning model was successfully used in combination with an innovative approach for eliminating noisy data based on automatic selection using pixel sum values, which was refined over different epochs to develop and evaluate an effective model for classifying microscopy images. [...]
2022 - 10.5565/rev/elcvia.1517
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, Vol. 21 Núm. 1 (2022) , p. 59-77 (Regular Issue)  
7.
20 p, 2.1 MB Naturaleza de la ciencia en un objeto virtual de aprendizaje para el profesorado de ciencias en formación / Berçot, Filipe Faria (Universidade de Sao Paulo) ; Revel Chion, Andrea (Universidad de Buenos Aires) ; Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires)
Nos propusimos validar un objeto virtual de aprendizaje (OVA) sobre un episodio de historia de la ciencia del siglo XVIII para enseñar naturaleza de la ciencia (NOS). La aplicación del OVA en formación de profesorado permitió su evaluación en contexto. [...]
Our aim was to validate a virtual learning object (VLO) on an episode of the history of science in the 18th century to teach the nature of science (NOS). Implementation of the VLO in pre-service teacher education permitted to assess it in context. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3060
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 1 (2021) , p. 239-258 (Historia y Epistemología)  
8.
13 p, 682.2 KB Aplicación de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en los Procesos de Enseñanza : aprendizaje por parte de los profesores de química / Martínez Argüello, Luz D. (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Se presenta un estudio sobre cómo los profesores de química de seis instituciones públicas de Bucaramanga-Colombia se integran a la nueva cultura digital en sus clases. Para tal propósito se aplicaron cuestionarios a 210 estudiantes y seis profesores de química. [...]
A study on how chemistry teachers of six public institutions in Bucaramanga-Colombia incorporate Information and Communication Technologies (ITC) in the teaching-learning processes in their lectures is presented. [...]

2018 - 10.4067/S0718-07642018000200041
Información Tecnológica, Vol. 29 Núm. 2 (2018) , p. 41-52  
9.
18 p, 440.4 KB Modelizando la relación entre actitud hacia la ciencia y estilos de aprendizaje en Educación Secundaria / Aguilera Morales, David (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Perales Palacios, Francisco Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
El objetivo es analizar la relación entre actitud hacia la ciencia y estilos de aprendizaje, a través de la implementación de un modelo de ecuación estructural. Así, a partir de un diseño ex post facto, se recogieron datos referentes a la actitud hacia la ciencia (variable latente) y diagnosticaron los estilos de aprendizaje (variables observables) en una muestra de 259 alumnos de Educación Secundaria. [...]
The main objective of this study is to analyse the relationship between attitude toward science and learning styles, through the implementation of a structural equation model. Thus, from an ex post-facto design, data related to the attitude toward science (latent variable) were collected and learning styles were diagnosed (observable variables) in a sample of 259 students from secondary education. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2852
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 3 (2020) , p. 37-53 (Investigaciones Didácticas)  
10.
20 p, 813.5 KB ¿Qué tipos de actividades diseñan e implementan en el aula futuros docentes de Educación Infantil cuando enseñan ciencia mediante rincones de trabajo? / Cruz-Guzmán, Marta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Puig Gutiérrez, María (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Se analizan los tipos de actividades libres y dirigidas que diseñan los futuros docentes de Infantil (FDI) para rincones de trabajo sobre ciencia, así como sus preferencias al implementarlas en el aula. [...]
The types of child-centered and teacher-guided activities that pre-service elementary teachers design to teach science through science learning corners, and their preferences when pre-service teachers implement them in a pre-school classroom are here analyzed. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2698
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 1 (2020) , p. 27-45 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
6 p, 128.9 KB An analysis of context and learning environment models in science education research and practice / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The presentation aims at in one hand reviewing different models of "Context" used in context-based science curricula and teaching, in the other hand identifying different views of the concept "Learning environments" as used within science education literature as well as education more generally, and finally establishing relationships between the views of Context and Learning Environments to show their complementarities as the basis for a unified view. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
2.
6 p, 47.3 KB Approximation to a science in english (CLIL) unit test: students' outcomes and grading / Fuentes Arjona, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 59-64  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
325 p, 8.5 MB Computer based learning in ScienceCBLIS 2012 Conference Proceedings. Learning Science in the Society of Computers / Pintó Casulleras, Roser, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Learning Science in the Society of Computers International Conference : (10a : 2012 : Barcelona)
Since the first conference held in Vienna in 1993, the CBLIS has become an international forum to share and exchange ideas about teaching and learning Science with computers, to deepen the construction and development of new educational models and to elaborate contributions to both theoretical and practical in the field of computer-based Science teaching and learning. [...]
Barcelona : CRECIM , 2012  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
9.1 MB Machine Learning techniques in bioinformatics : From data integration to the development of application-oriented tools / Junet, Valentin ; Daura i Ribera, Xavier, dir. ; Mas, José Manuel, dir.
Els darrers desenvolupaments en Machine Learning tenen com a objectiu automatitzar els mètodes disponibles, convertint-los en universals alhora que requerint el mínim coneixement expert possible. En aquesta tesi, farem un pas enrere. [...]
Los desarrollos recientes en Machine Learning tienen como objetivo automatizar los métodos disponibles, haciéndolos universales y requiriendo el menor conocimiento experto posible. En esta tesis, daremos un paso atrás. [...]
Recent developments in Machine Learning aim at automatizing available methods, rendering them universal while requiring as little expert-knowledge as possible. In this thesis, we will take a step back. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Bioinformàtica.

2022  
2.
9 p, 2.4 MB HIST4XAC : una eina d'anàlisi de documents pel manteniment del patrimoni històric / Molina Rodríguez, Adrià ; Ramos Terrades, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Heritage Intelligent Support Tool for Xarxa d'Arxius Comarcals (HIST4XAC) és una eina web per visualització explorativa, "data profiler", que intenta proveïr una col·lecció de serveis i utilitats basades en aprenentatge profund i visió per computador a arxivers i científics de l'àmbit social. [...]
La Herramienta de soporte inteligente para la Red de Archivos Comarcales (HIST4XAC) es una herramienta web de visualización y exploración "data profiler" que intenta proporcionar un conjunto de servicios y utilidades basadas en el aprendizaje profundo y la visión por ordenador a los archiveros y científicos del ámbito social. [...]
The Heritage Intelligent Support Tool for the Comarcal Archives Network (HIST4XAC) is a web visualization tool, data profiler, that aims to provide a collection of services and utilities based on deep learning and computer vision to archivists and social scientists. [...]

2022
Enginyeria de Dades [1394]  
3.
9 p, 1.1 MB Aprendizaje computacional aplicado en mercados inmobiliarios / Lemkhanter Boubri, Adam ; Gonzàlez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La tecnología continúa transformando nuestro mundo, cada día hay más y mejores formas de recolectar información, estos datos pueden provenir de usuarios a través de la interacción con sistemas informáticos, estadísticas de compra de bienes, estudios de mercado, etc. [...]
Technology keeps transforming our world, every day there are more and better ways of collecting information, this data may come from users through interaction with computer systems, statistics on user purchase on goods, market studies, etc. [...]
La tecnologia continua transformant el nostre món, cada dia hi ha més i millors maneres de recol·lectar informació, aquestes dades poden provenir d'usuaris a través de la interacció amb sistemes informàtics, estadístiques de compra de béns, estudis de mercat, etc. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
10 p, 1.3 MB Application of deep learning tools in data analysis for the "Data Science and Engineering Club UAB" / Rodríguez Mir, Ferran ; Gonzàlez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In an increasingly complex world, with greater interactions between users and computer data systems, a great need is being generated by several business sectors for professionals specialized in Data Science and Data Analysis. [...]
Ante un mundo cada vez más complejo, con mayores interacciones entre usuarios y sistemas informáticos de datos, se está generando una gran necesidad por parte de varios sectores empresariales de profesionales especializados en el Análisis y la Ciencia de Datos. [...]
Davant d'un món cada vegada més complex, amb més interaccions entre usuaris i sistemes informàtics de dades, s'està generant una gran necessitat per part de diversos sectors empresarials de professionals especialitzats en l'Anàlisi i la Ciència de Dades. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
74 p, 5.4 MB Teaching science to english language learners through Picture Books. Wish or reality? / Gálvez Santos, Carolina ; Dooly Owenby, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Picture Books in English are the launch pad of an action research undertaken by a future ESL Primary Teacher who aims at enhancing her reflective capabilities in educational arena. The article describes the adaptations that were needed to appropriately teach Science through Picture Books to beginner English language learners. [...]
2016
Grau en Educació Primària [896]
Grau en Educació Primària [1140]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.