Resultats globals: 216 registres trobats en 0.06 segons.
Llibres i col·leccions, 9 registres trobats
Documents de recerca, 51 registres trobats
Publicacions periòdiques, 5 registres trobats
Articles, 138 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 8 registres trobats
Documents gràfics, 2 registres trobats
Multimèdia, 3 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions 9 registres trobats  
1.
4 p, 34.3 KB Programa de Foment de la Docència en Anglès de la UAB (2011-2015) : (Acord de la Comissió de Política Lingüística de 3 de maig de 2011) / Universitat Autònoma de Barcelona
La Universitat Autònoma de Barcelona disposa d’un Pla de llengües, aprovat pel Consell de Govern el 26 de gener de 2011. El Pla de llengües és una acció del Pla director de la UAB, com també ho és disposar d’un document que reculli els objectius i les actuacions de la Universitat en relació amb la docència en anglès als estudis de grau i de postgrau. [...]
La Universitat Autònoma de Barcelona dispone de un plan de lenguas, aprobado por el Consejo de Gobierno el 26 de enero de 2011. El Plan de lenguas es una actuación del Plan director de la UAB, así como también lo es disponer de un documento que recoja los objetivos y actuaciones de la Universidad en relación con la docencia en inglés en los estudios de grado y de posgrado. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2011
2 documents
2.
7 p, 98.7 KB Pla de llengües de la UAB (2016-2020) / Universitat Autònoma de Barcelona
El Pla de llengües és l’instrument que estableix els objectius i les accions necessaris en matèria de política lingüística per desenvolupar la missió de la UAB.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2016
8 documents
3.
14 p, 1.2 MB Llengua / Cardús i Ros, Salvador, 1954-
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1989 (Temes bàsics ; 7)
Catalunya 77-88. Societat, economia, política i cultura, 1989, p. 331-344  
4.
6 p, 40.1 KB Reglament Centre de Lingüística Teòrica (CLT) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica
2006  
5.
106 p, 757.7 KB Teoría de lenguajes formales : una introducción para lingüistas / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
El text desenvolupa una breu introducció a la teoria dels llenguatges formals i a la teoria de la complexitat computacionals orientada a l’aplicació d’aquestes teories en l’àmbit de la recerca en lingüística i en ciència cognitiva. [...]
This work is a brief introduction to formal language and computational compelxity theory with a special emphasis on the application of these theories to linguistics and cognitive science. After an introduction where some basic mathematical notions are presented, the book offers a detailed presentation of regular and context-free systems in order to tackle, thereafter, those systems classified nowadays as mildly context-sensitive, paying special attention to Linear Context-Free Rewriting Systems. [...]

2014  
6.
2 p, 137.4 KB Citacions bibliogràfiques segons el model de la Modern Language Association / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia bàsica per a fer les citacions bibliogràfiques segons el model de la Modern Language Association (MLA), un estil de citació que s'aplica principalment en l'àmbit de la llengua i lingüística.
2014 (Eines per a la recerca)  
7.
13 p, 213.7 KB Orientación espacial de la atención mediante conceptos temporales / Ouellet, Marc (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Santiago, Julio (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Funes, María Jesús (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Lupiáñez, Juan (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació ; Reunión Científica sobre Atención (6a : 2007 : Barcelona)
[Barcelona] : Monflorit Edicions i Assessoraments, 2010
La atención (VI) : un enfoque pluridisciplinar, 2010, p. 29-41  
8.
9 p, 73.2 KB Pla de llengües de la UAB (2011-2015) : (Acord del Consell de Govern de 26 de gener de 2011) / Universitat Autònoma de Barcelona
El Pla de llengües és l’instrument que estableix els objectius i les accions necessaris en matèria de política lingüística per desenvolupar la missió de la UAB.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2011
12 documents
9.
13 p, 75.1 KB Pla de llengües de la UAB (2008-2010). Una aposta estratègica pel multilingüisme (Acord del Consell de Govern de 17 de juliol de 2008) / Universitat Autònoma de Barcelona
La política lingüística de la UAB és una aposta compromesa per donar resposta a les necessitats de gestió del multilingüisme que representa l'espai europeu del coneixement en els àmbits de l’ús, la qualitat i el coneixement lingüístics. [...]
The language policy of the UAB is a committed pledge to respond to the need to manage the multilingualism that exists in European knowledge society in terms of language use, quality and learning. This pledge is specifically focussed on developing a multilingual university model, which involves the use of Catalan, Spanish and English as languages of regular use, with the status corresponding to each, and promotes plurilingual and pluricultural skills throughout the university community.

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2008
9 documents

Documents de recerca 51 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
38 p, 845.2 KB A Forensic Speaker Identification Study. An Auditory-Acosutic Analysis of Phonetic Features and an Exploration of the "Telephone Effect" / De Witte, Wolf ; Gavaldà Ferré, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This study investigates the formant, fundamental frequency, and speech tempo parameters in a forensic speaker identification setting and whether these are adequate features to use in an auditory-acoustic analysis. [...]
Aquest estudi investiga els paràmetres de formant, freqüència fonamental, i velocitat de l’articulació en un entorn de la identificació forense del parlant i si aquests paràmetres són adequats per utilitzar en una anàlisi auditiva-acústica. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
2.
155 p, 3.7 MB The role of student-teachers' imagined identities in their investments in English in an "Integrating Content and Language in Higher Education" (ICLHE) Catalan pre-service teacher education context / Torras Vila, Berta, autor ; Evnitskaya, Natalia, supervisor acadèmic ; Escobar Urmeneta, Cristina, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi forma part dels projectes GUIDEWAY i PATHWAY i explora el rol de les identitats imaginades en l'interès envers l'anglès d'un grup d'estudiants d'educació superior. Es contextualitza dins del Grau d'Educació Primària en anglès (GEPa) ofert a la Universitat Autònoma de Barcelona, que incorpora la "internacionalització" mitjançant l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua a l'Educació Superior (AICLES). [...]
The present interpretive study is part of the GUIDEWAY and PATHWAY projects and aspires to provide insights into the role of imagined identities in the interest towards English among a group of tertiary learners. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
4 documents
3.
1002 p, 17.1 MB Estudi de la col·laboració discursiva en l'ensenyament integrat de les ciències i l'anglès a l'aula d'educació primària: La docència compartida com a eina per promoure el diàleg disciplinar / Valdés-Sánchez, Laura, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La recerca presentada en aquesta tesi analitza com tres parelles de mestres de ciències i anglès d'una escola de primària pública catalana construeixen un projecte AICLE en ciències des de la docència compartida, entesa com una col·laboració que s'estableix tant fora com dins de l'aula El projecte integra l'ensenyament de les ciències i de l'anglès a través de l'elaboració de tallers de ciència plantejats des de la indagació i que suposen la construcció d'algun artefacte tecnològic. [...]
The research presented in this doctoral dissertation analyzes the way three pairs of science and English primary teachers of a public Catalan school build a CLIL project through coteaching understood as collaboration between the teachers' pairs within and outside the classroom. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
475 p, 1.9 MB Els Verbs de canvi d'estat i l'alternança causativa en català / Abrines Llabrés, Bartomeu, autor ; Mateu Fontanals, Jaume, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
Aquesta tesi pretén analitzar el comportament sintàctic dels verbs de canvi d'estat en llengua catalana respecte de la participació en l'alternança causativa i oferir una proposta teòrica de les representacions sintàctiques de la variant causativa i de l'anticausativa, així com de les construccions que s'hi relacionen (passiva perifràstica, passiva pronominal i mitjana). [...]
This thesis intends basically to analyse the syntactic performance of the change of state verbs in Catalan language regarding the involvement in the causative alternation, and moreover to offer a theoretical approach of the syntactic representations of both the causative and the anticausative variation, as well as of their implicated constructions (periphrastic passive, pronominal passive, and middle). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
5.
42 p, 1.1 MB African American Vernacular English : a representation of a non-mainstream variety of English in Kathryn Stockett’s The Help / Pérez Montalbán, Ivan ; Tubau Muntañá, Susagna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Non-mainstream varieties are sometimes stereotyped when they are represented in a piece of fiction work. African American Vernacular English is presumably one of the varieties which is subject to this uncharacteristic portrayal. [...]
Les varietats no estàndard són a vegades estereotipades quan es tracta de representar-les a una novel·la. L’anglès afroamericà és probablement una de les varietats en la qual es contempla aquesta representació poc característica. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
6.
70 p, 992.0 KB Contrastive Studies : Strategies to Mitigate or Intensify Criticism in Catalan and English Book Reviews / Carcamo Rodriguez, Kimberly Nicole ; Oliver del Olmo, Sonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contrastive studies (Connor 1996) is the field of research which compares two languages to find out similarities and differences across cultures. As English has become the lingua Franca, non-native scholars are trying to publish their work in English. [...]
La lingüística contrastiva (Connor 1996) és el camp de recerca que compara dues llengües per trobar similituds i diferències culturals. L'Anglès s'ha convertit en la llengua franca, per això els escriptors no nadius volen publicar els seus treballs en anglès. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
7.
43 p, 412.0 KB Contrastive Studies : Strategies to Mitigate or Intensify Criticism in Catalan and English Book Reviews / Useleti Clapés, Marina ; Oliver del Olmo, Sonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Resum/abstract (100 paraules) en anglès: Contrastive studies (Connor 1996) is the field of research which compares two languages to find out similarities and differences across cultures. As English has become the lingua Franca, non-native scholars are trying to publish their work in English. [...]
La lingüística contrastiva (Connor 1996) és el camp de recerca que compara dues llengües per trobar similituds i diferències culturals. L'Anglès s'ha convertit en la llengua franca, per això els escriptors no nadius volen publicar els seus treballs en anglès. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
8.
528 p, 3.7 MB Ideologies lingüístiques a la premsa distribuïda a Catalunya: anàlisi dels canvis, relacions i estratègies / Urtasun Gorriz, Rosa-América ; Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Aquesta tesi tracta sobre l'anàlisi de discursos publicats a la premsa en relació amb l'elaboració de lleis de política lingüística a Catalunya. S'analitzen editorials publicats en el període comprès entre l'aprovació de la Llei de Normalització (abril de 1983) i la Sentència dictada pel Tribunal Constitucional al juny de 2010. [...]
This thesis is about the analysis of discourses published in the press regarding the development of laws on language policy in Catalonia. Editorials published in the period between the adoption of the "Llei de Normalització" (April 1983) and the Constitutional Court judgment (June 2010) are analyzed. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
49 p, 465.5 KB Exploring Negative Lexical Transfer : A Problem Cognates Error Analysis of Written and Oral Modalities / Socías Rullán, Antoni ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The content of this paper explores how cross-linguistic influence affects the acquisition of English as a second language in a group of 2nd year Batxillerat students. Specifically, negative transfer at the lexical level, taking problem cognates as the matter of study, is the main area of analysis. [...]
El contingut d'aquest estudi tracta com la interferència lingüística afecta l'adquisició de l'anglès com a segona llengua en un grup d'estudiants de 2n de batxillerat. Especialment, la principal àrea d'anàlisi és la interferència negativa en l'àmbit lèxic, prenent com a objecte d'estudi els falsos cognats. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]  
10.
35 p, 477.8 KB El humor en la traducción audiovisual. La coincidencia de la L3 y la L2 en la serie de televisión 'Modern Family' / Campo Moreno, Rosario Mercedes ; Santamaria, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El humor, la variación lingüística y el plurilingüismo constituyen tres problemas de traducción cada vez más presentes en los productos audiovisuales. El presente Trabajo de Final de Grado ofrece una reflexión teórica y una revisión bibliográfica sobre la opinión de diversos autores acerca de dichos temas así como una clasificación del humor asociado a la variación lingüística y al plurilingüismo. [...]
L'humor, la variació lingüística i el plurilingüisme constitueixen tres problemes de traducció cada cop més presents en els productes audiovisuals. Aquest Treball de Final de Grau ofereix una reflexió teòrica i una revisió bibliogràfica sobre l'opinió de diversos autors sobre aquests temes així com una classificació de l'humor associat a la variació lingüística i el plurilingüisme. [...]
Humour, language variation and multilingualism are three translating problems which increasingly appear in audiovisual products. This dissertation will offer a theoretical reflection and a bibliographical review on different authors' opinions on these subjects as well as a classification of language variation and multilingualism humour aspects. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1202]  

Documents de recerca : 51 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 5 registres trobats  
1.
Scriptum digital : revista de corpus diacrònics i edició digital en llengües iberoromàniques
Scriptum Digital és una revista electrònica d'accés lliure a la xarxa dedicada a difondre recerca de qualitat sobre aspectes teòrics i metodològics relacionats amb l'edició digital i els corpus diacrònics informatitzats en les llengües iberoromàniques (desenvolupament informàtic de bases de dades textuals, disseny i explotació de corpus, aspectes filològics del disseny de corpus i d'edició digital, estudis lingüístics basats en corpus, etc. [...]
Scriptum Digital es una revista electrónica de acceso libre en la red dedicada a difundir investigación de calidad sobre aspectos teóricos y metodológicos relacionados con la edición digital y los corpus diacrónicos informatizados en las lenguas iberorrománicas (desarrollo informático de bases de datos textuales, diseño y explotación de corpus, aspectos filológicos del diseño de corpus y de la edición digital, estudios lingüísticos basados en corpus, etc. [...]
Scriptum Digital é unha revista electrónica de acceso libre na rede dedicada a promover investigacións de calidade sobre os aspectos teóricos e metodolóxicos relacionados coa edición dixital e os córpora diacrónicos informatizados nas linguas iberorrománicas (desenvolvemento informático de bases de datos textuais, elaboración e exploración do corpus, aspectos filolóxicos da elaboración de corpus e da edición dixital, estudos lingüísticos baseados en corpus, etc. [...]
Scriptum Digital é uma revista eletrónica de acesso livre na Internet dedicada a promover pesquisas de qualidade sobre os aspetos teóricos e metodológicos relacionados com a edição digital e os corpora diacrónicos informatizados nas línguas ibero-românicas (desenvolvimento informático de bases de dados textuais, elaboração e exploração do corpus, aspetos filológicos da elaboração de corpus e da edição digital, estudos linguísticos baseados em corpus, etc. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012-
5 documents
2.
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics / Universidad de Granada. Departamento de Lingüística General ; Universitat Autònoma de Barcelona
Granada : Asociación Andaluza de Lingüística General (AALG), 1998-
20 documents
3.
Links & Letters / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1994-2001.
8 documents
4.
Catalan working papers in linguistics / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
Bellaterra : UAB, Departament de Filologia Catalana i Departament de Filologia Espanyola , 1991-2001.
12 documents
5.
Catalan journal of linguistics / Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Gramàtica Teòrica
Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 2002-.
15 documents

Articles 138 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 122.0 KB Lliures, és a dir, discrepants / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Ara, Núm. 1938 (5 abril 2016) , p. 48  
2.
16 p, 173.9 KB Communicative performance in the written discourse of undergraduate students : what can literature offer? / Ugwuanyi, Kingsley Oluchi (Northumbria University at Newcastle)
This study examines two groups of students of the University of Nigeria who were taught using two approaches (literature-based and grammar-based) in order to measure the effect of the approaches on their communicative performance. [...]
Aquest estudi examina dos grups d'estudiants de la Universitat de Nigèria que van ser ensenyats usant dos enfocaments (basats en la literatura i en la gramàtica) per mesurar l'efecte dels enfocaments en el seu rendiment comunicatiu. [...]
Este estudio examina dos grupos de estudiantes de la Universidad de Nigeria que fueron enseñados usando dos enfoques (basados en la literatura y en la gramática) para medir el efecto de los enfoques en su desempeño comunicativo. [...]
Cette étude examine deux groupes d'étudiants de l'Université du Nigeria qui ont été enseignés en utilisant deux approches (basée sur la littérature et la grammaire) afin de mesurer l'effet des approches sur leur performance communicative. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.705
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 66-81 (Articles)  
3.
15 p, 1008.4 KB Los diccionarios de dudas (y otras obras afines) / Hernández Hernández, Humberto (Universidad de La Laguna)
Aunque parezca que están perfectamente definidos y que se identifican con facilidad, los diccionarios de dudas constituyen un género lexicográfico con límites muy difusos. Suelen confundirse con otros repertorios y constituyen un grupo bastante heterogéneo, por lo menos en lo relativo a la concepción de su microestructura, no así en las fuentes en las que se inspiran, pues, salvo excepciones, suelen ser imitativos con la norma prescrita por la Real Academia Española. [...]
Dictionaries of linguistic doubts belong to a type of lexicographic genre whose boundaries are not crystal-clear, even though these may seem to be perfectly defined. They are often confused with other repertoires, and represent a fairly wide range of dictionaries, at least in what concerns their microstructure. [...]

2017
Estudios de lingüística del español, Vol. 38 (2017) , p. 225-239 (Articles)  
4.
17 p, 688.5 KB Hacia el reconocimiento del español de Guinea Ecuatorial / Schlumpf, Sandra (Universität Basel)
En esta contribución se trata el estatus del español de Guinea Ecuatorial en el conjunto de las variedades de la lengua española. Partiendo de investigaciones y publicaciones previas, en los primeros apartados se resumen posibles razones que pueden explicar el amplio desconocimiento y las valoraciones negativas del español de Guinea Ecuatorial en el mundo hispanohablante. [...]
This article treats the status of the Spanish of Equatorial Guinea in comparison with other varieties of the Spanish language. Based on previous research and publications, the first paragraphs discuss possible reasons that may explain the widespread ignorance about and the negative attitude towards the Spanish of Equatorial Guinea in the Spanish-speaking world. [...]

2016
Estudios de lingüística del español, Vol. 37 (2016) , p. 217-233 (Articles)  
5.
12 p, 65.2 KB Discutint judicialment el model de conjunció lingüística a l’escola catalana : reflexions per a un debat crític / Pla Boix, Anna M. (Universitat de Girona)
2013
Blog de la Revista catalana de dret públic, maig 2013  
6.
18 p, 211.1 KB Language appropriations, ideologies and identities in bilingual schools in Castilla-La Mancha (Spain) / Fernández Barrera, Alicia (Universidad de Castilla-La Mancha)
This article addresses language ideologies and identities through the appropriations of the English language in two prestigious secondary bilingual schools in La Mancha City (pseudonym), as part of a team-based linguistic ethnography carried out in the region of Castilla-La Mancha (Spain). [...]
Aquest article aborda les ideologies lingüístiques i identitats a través de les apropiacions de la llengua anglesa en dos prestigiosos centres de secundària bilingües a la Manxa City (pseudònim), que formen part d'una etnografia lingüística en equip duta a terme a la regió de Castella la Manxa (Espanya). [...]
Este artículo aborda las ideologías lingüísticas e identidades a través de las apropiaciones de la lengua inglesa en dos prestigiosos centros de secundaria bilingües en La Mancha City (pseudónimo), que forman parte de una etnografía lingüística en equipo llevada a cabo en la región de Castilla-La Mancha (España). [...]
Cet article traite des idéologies linguistiques et des identités à travers les appropriations de la langue anglaise dans deux prestigieux lycées bilingues à La Mancha City (pseudonyme), dans le cadre d'une ethnographie linguistique menée par une équipe dans la région de Castilla-La Mancha (Espagne). [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.731
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 41-58 (Articles)  
7.
15 p, 154.5 KB Interpreting and Negotiating Language Policy at the Local Level : a Case Study from Catalan-Speaking Spain / Duggan, Joanna (Center for Applied Linguistics (Washington DC, Estats Units d'Amèrica))
In the Balearic Islands, where two official languages (Spanish and Catalan) co-exist, movements have been made to increase the role of foreign languages (English, in particular) at the expense of the regional minority language, Catalan. [...]
En las Islas Baleares, donde dos idiomas oficiales (español y catalán) coexisten, se han realizado movimientos para incrementar el rol de las lenguas extranjeras (inglés, en particular) a costas del idioma regional minoritario, catalán. [...]
Aux îles Baléares, où coexistent deux langues officielles (l'espagnol et le catalan), certains mouvements ont été faits pour accroître le rôle des langues étrangères (anglais en particulier) au détriment de la langue minoritaire régionale, le catalan. [...]
A les Illes Balears, on dos idiomes oficials (espanyol i català) coexisteixen, s'han realitzat moviments per incrementar el paper de les llengües estrangeres (anglès, en particular) a costes de l'idioma regional minoritari, català. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.736
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 77-91 (Articles)  
8.
14 p, 184.3 KB "Non, moi je lui dis pas en turc, ou en portugais, ou en, j'sais pas moi en arabe" : exploring teacher ideologies in multilingual/cultural preschool contexts in France / Young, Andrea S. (University of Strasbourg. School of Education)
This contribution explores the relationship between language ideologies and teaching with specific reference to the French national education context and in particular with respect to the education of children for whom French, the language of schooling, is not the language spoken in the home. [...]
Aquest article explora la relació entre ideologies lingüístiques i pràctiques educatives dels mestres de preescolar a França, en particular mestres qui treballen amb alumnes per als que la llengua de l'escola no és l'idioma que parlen a casa. [...]
Este artículo explora la relación entre ideologías lingüísticas y prácticas educativas de los maestros de preescolar en Francia, en particular maestros que trabajan con alumnos que hablan una lengua diferent que la lengua vehicular de la escuela. [...]
Cette contribution explore la relation entre les idéologies linguistiques et les pratiques pédagogiques d'enseignants d'école maternelle en France envers les élèves pour qui la langue de l'école n'est pas la langue parlée à la maison. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.729
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 11-24 (Invited Authors)  
9.
5 p, 87.5 KB Propuesta de una secuencia didáctica para enseñar la función de nutrición del modelo ser vivo y la habilidad cognitivo lingüística de resumir / Paz, Vilma (Universidad Autónoma de Barcelona. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales)
El presente estudio interpreta las actividades científicas escolares de dos profesoras de ciencias con sus grupos-clases en institutos de educación secundaria (Barcelona-España y Santa Fe- Argentina). [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2683-2687 (Innovacions didàctiques)  
10.
6 p, 548.3 KB Del conocimiento social al conocimiento lingüístico : una propuesta didáctica para el desarrollo de textos argumentativos en estudiantes universitarios / Campechano Escalona, Eduardo (Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado (Mèxic)) ; Díaz de Campechano, Isabel Cristina (Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado (Mèxic))
El estudio es una propuesta didáctica sustentada en la lingüística textual y la sociosemiótica con el propósito de desarrollar competencias discursivas y analíticas en estudiantes de ingeniería civil y de la licenciatura de artes plásticas de la Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 610-615 (Innovacions didàctiques)  

Articles : 138 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 8 registres trobats  
1.
24 p, 591.4 KB Los marcadores gramaticales y fónicos de cortesía en el lenguaje publicitario / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Poch, Dolors, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
2006
Simposio Internacional de la Sociedad Española de Lingüística. Lleó (Castella i Lleó), 35è : 2006  
2.
18 p, 709.5 KB La didáctica de los colores en la enseñanza del chino para traductores / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
El objetivo principal de esta ponencia es presentar la lingüística cognitiva como nueva metodología en la enseñanza de lengua para traductores tomando los colores y la combinación chino-español como estudio de caso.
2013 - 10.13140/RG.2.2.23705.21600
Congreso internacional sobre investigación en Didáctica de la traducción / VIII Congreso internacional de Traducción. Bellaterra, España, 1r : 2013  
3.
13 p, 213.7 KB Orientación espacial de la atención mediante conceptos temporales / Ouellet, Marc (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Santiago, Julio (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Funes, María Jesús (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Lupiáñez, Juan (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació ; Reunión Científica sobre Atención (6a : 2007 : Barcelona)
[Barcelona] : Monflorit Edicions i Assessoraments, 2010
La atención (VI) : un enfoque pluridisciplinar, 2010, p. 29-41  
4.
4 p, 19.5 KB Estratègies per ensenyar en català a la universitat fomentant el plurilingüisme / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 275-278  
5.
5 p, 27.6 KB El pla d’immersió lingüística a secundària: opcions metodològiques i línies formatives / Alba Roma, Núria (Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics, Departament d’Ensenyament) ; Mayans Balcells; Pere (Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics, Departament d’Ensenyament) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 315-319  
6.
10 p, 48.4 KB El portafoli electrònic del servei de llengües de la uab / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Prats Carreras, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües)
El portfolio europeu de llengües és un projecte del Consell d’Europa que vol ajudar l’aprenent a reflexionar i autoavaluar-se sobre l’aprenentatge de llengües al llarg de la vida, a facilitar el registre de l’aprenentatge fet, a valorar-lo i fer-lo transparent, a apreciar la diversitat lingüística i a contribuir als valors de la ciutadania democràtica. [...]
The European language Portfolio is a project developed by the Language Policy Division of the Council of Europe that aims at helping learners to reflect on and selfevaluate their own language-learning throughout their lives, to facilitate a record of all learning that has been undertaken, to assess this and make it transparent, to appreciate linguistic diversity and to contribute to the values of democratic citizenship. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
7.
10 p, 263.9 KB Recursos informàtics per a l'aprenentatge de l'ús de la llengua / Buenafuentes de la Mata, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Prat Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El domini de l’ús de la llengua és una competència transversal, no només exclusiva de l’àmbit filològic, sinó aplicable a qualsevol aprenentatge universitari. Per tant, és fonamental que l’estudiant, sigui quin sigui el seu perfil, arribi a assolir la destresa necessària per desenvolupar-se tant en el discurs oral com en el discurs escrit. [...]
Language fluency can be considered a transversal competence: not only does it have to be acceptable to philologists but also to professionals from any academic field. It is essential that all students –regardless of their area of specialisation– acquire the necessary skills for both oral and written discourse. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
8.
10 p, 130.2 KB Millora de les competències en llengua anglesa dels alumnes de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera mitjançant la impartició d'assignatures no-lingüístiques en anglès : una experiència AICLE / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Els avantatges de les propostes didàctiques basades en l’aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE) són nombrosos i entre ells destaca el fet que en la selecció dels continguts es tenen en compte les capacitats cognitives, lingüístiques i comunicatives dels estudiants (Caballero i Masats, 1999) i que l’aprenentatge de la llengua s’emmarca en un context real. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Documents gràfics 2 registres trobats  
1.
1024x1545, 869.2 KB Català, idioma oficial : Campanya per a l'ús oficial de la llengua catalana / Giner, Pasqual ; Congrés de cultura catalana (1977)
[S.l.] : Tip. Empòrium, 1976  
2.
1024x1456, 834.8 KB Català, idioma oficial : Campanya per a l'ús oficial de la llengua catalana / Cadecany, M. ; Congrés de cultura catalana
[Barcelona] : [S.n.], 1977  

Multimèdia 3 registres trobats  
1.
7 p, 1007.0 KB Ferdinand de Saussure : 100 anys del Cours de linguistique générale / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
2017  
2.
5.4 KB Terminologia i llenguatge jurídic / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició amb motiu del XIV Seminari sobre Dret i Llengua organitzat pel Servei de Llengües i la Facultat de Dret els dies 18 i 19 de maig i el 3 de juny de 2011. Les activitats que s'hi duran a terme seran la participació en la IX Jornada de la SCATERM sobre terminologia i llenguatge jurídic, un taller d'argumentació i exposició oral i la presentació oral d'un treball. [...]
2011 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
3.
14.2 KB Atles lingüístics / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona van acollir els dies 2,3 i 4 d'abril de 2008 el VIIIè Congrés Nacional de la Asociación de Jóvenes Investigadores de Historiografia e Historia de la Lengua Española (AJIHLE). [...]
2008  

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
32 p, 26.5 MB Las hojas de marzo / Goytisolo, José Agustín
Recull de la col·laboració que José Agustín Goytisolo va fer pel Diario 16 durant el mes de març de 1989 a la secció titulada 'Algo sucede'. Hi ha articles i també algun poema. Els dies 5, 12, 19 i 26 de març el diari no va publicar cap article de José Agustín Goytisolo, el dia 25 el diari no va sortir. [...]
març 1989.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.