Resultats globals: 278 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 179 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 8 registres trobats
Publicacions periòdiques, 5 registres trobats
Llibres i col·leccions, 10 registres trobats
Documents de recerca, 70 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 179 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 353.5 KB From grammar to reading : a study on referential dependencies / Batalha, Joana (Universidade Nova de Lisboa. Centro de Linguística)
In this article, we present a study that investigated relations between grammar teaching and reading in Portuguese as mother tongue. The study, in which 91 students have participated, aimed at (i) pre-assessing students' ability to comprehend referential dependencies in reading at different stages (grade 4, 9-10 years old; grade 6, 11-12 years old; and grade 8, 12‑13 years old), (ii) proposing a teaching intervention to develop language awareness about referential dependencies and, more specifically, to develop strategies to identify antecedents of pronouns (grade 4) and (iii) assessing the effects of the teaching intervention (grade 4). [...]
En aquest article, es presenta un estudi sobre les relacions entre l'ensenyament de la gramàtica i la lectura en portuguès com a llengua materna. L'estudi, en què van participar 91 alumnes, va tenir com a objectius (i) pre-avaluar el coneixement lingüístic d'alumnes en diferents nivells educatius (quart curs, 9-10 anys; sisè curs, 11-12 anys; i vuitè curs, 12 -13 anys) pel que fa a la capacitat per comprendre dependències referencials en la lectura, (ii) proposar una intervenció didàctica per al desenvolupament de la consciència lingüística sobre dependències referencials i, més específicament, per al desenvolupament d'estratègies d'identificació d'antecedents de pronoms (quart curs) i (iii) avaluar els efectes de la intervenció didàctica (quart curs). [...]
En este artículo, se presenta un estudio que investigó relaciónes entre la enseñanza de la gramática y la lectura en portugués como lengua materna. El estudio, en el que participaron 91 alumnos, tuvo como objetivos (i) pre-evaluar el conocimiento lingüístico de alumnos en diferentes niveles educativos (cuarto curso, 9-10 años; sexto curso, 11-12 años; e octavo curso, 12-13 años) en cuanto a la capacidad para comprender dependencias referenciales en la lectura, (ii) proponer una intervención didáctica para el desarrollo de la conciencia lingüística sobre dependencias referenciales y, más específicamente, para el desarrollo de estrategias de identificación de antecedentes de pronombres (cuarto curso) y (iii) evaluar los efectos de la intervención didáctica (cuarto curso). [...]
Dans cet article, nous présentons une étude sur les relations entre l'enseignement de la grammaire et la lecture en portugais langue maternelle. L'étude, à laquelle ont participé 91 étudiants, visait (i) à pré-évaluer la capacité des étudiants pour comprendre les dépendances référentielles en lecture à différents stades (4ème année, 9-10 ans ; 6ème année, 11-12 ans; et 8ème année, 12-13 ans), (ii) à proposer une intervention didactique pour développer la conscience linguistique sur les dépendances référentielles et, plus spécifiquement, sur l'élaboration de stratégies pour identifier les antécédents de pronoms (4ème année) et (iii) à évaluer des effets de l'intervention didactique (4ème année). [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.811
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 60-77 (Articles)  
2.
19 p, 398.4 KB L'enseignement de la modalité linguistique en primaire – des voies méthodologiques possibles et souhaitables / Costa, José António (Instituto Politécnico do Porto)
Le fait que les enfants sont exposés dès un âge précoce à des énoncés modalisés (Choi, 2006), exprimant surtout l'obligation et la permission, aurait pu faire croire que ce sujet prenait part à l'école primaire, mais ce n'était pas le cas qu'avant les 12 ans dans plusieurs pays, tels que le Portugal, l'Espagne et la France. [...]
As children are very early exposed to modalized expressions (Choi, 2006), especially at levels of obligation and permission, it is believed that this content would be more evident in the early stages of Basic Education. [...]
El fet que els nens estan exposats als enunciats modalitzats des de molt aviat (Choi, 2006), especialment expressant obligació i permís, ens feia creure que aquest contingut es treballa ja en les primeres etapes de l'Educació Bàsica. [...]
El hecho de que los niños están expuestos a los enunciados modalizados desde muy temprano (Choi, 2006), especialmente expresando obligación y permiso, nos hacía creer que este contenido se trabaja ya en las primeras etapas de la Educación Básica. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.810
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 41-59 (Articles)  
3.
26 p, 703.5 KB Qué debemos cambiar en la enseñanza de la gramática / Bosque, Ignacio (Universidad Complutense de Madrid)
En este trabajo se analizan algunos factores que lastran desde hace años la enseñanza de la gramática en los niveles preuniversitarios. Se argumenta detalladamente contra la idea de que el lenguaje es un instrumento con el que hay que familiarizarse, y también contra la percepción de que el conocimiento del sistema lingüístico debe quedar para los expertos, mientras que su uso se reserva a los hablantes. [...]
This paper analyses the factors that have been complicated complicating the teaching of grammar in pre-university education for years now. We argue against the idea that language is merely a tool that students have to become familiar with and against the notion that linguistic knowledge is the exclusive reserve of experts, while speakers need only concern themselves with using the language. [...]

2018 - 10.5565/rev/regroc.12
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 11-36 (Articles)  
4.
13 p, 652.7 KB An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. [...]
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l' enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). [...]
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas –con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.21
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles)  
5.
24 p, 226.4 KB Que ja·s parla different que·s parlava deu anys ha esta part. El català modern : la baula imprescindible / Massanell i Messalles, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el present article fem un repàs de les causes que han provocat que els textos catalans dels segles XVII i XVIII i del primer terç del XIX hagin estat tradicionalment objecte de poca estima, raó per la qual l'estudi lingüístic del català modern ha rebut menys atenció que el d'altres períodes. [...]
2019 - 10.7203/caplletra.66.13509
Caplletra, Núm. 66 (2019) , p. 183-206  
6.
20 p, 820.9 KB Las unidades discursivas en los mensajes instantáneos de wasap / Alcántara Plá, Manuel (Universidad Autónoma de Madrid)
Este trabajo aporta datos sobre la necesidad de revisar la definición de las unidades del discurso cuando se aplican al análisis de conversaciones mediante mensajes instantáneos en español. Se ha analizado un corpus de la popular aplicación Whatsapp con 176. [...]
The aim of the present study is to explore whether traditional discourse units are valid for the analysis of instant messaging (IM) conversations in Spanish. Corpus-based techniques were applied to a 176000 words corpus of Whatsapp interactions in order to compare their features with those of written/spoken texts and of other new forms of communications in Internet. [...]

2014
Estudios de lingüística del español, Vol. 35 (2014) , p. 223-242  
7.
39.1 KB Terminología y lingüística : la teoría de las puertas abiertas / Cabré i Monné, Teresa (Universitat Pompeu Fabra)
En el siguiente artículo se propone una teoría de los términos construida a partir de las teorías lingüísticas y que incluye diferentes aspectos de la teoría de la cognición y de la comunicación. [...]
2002
Estudios de lingüística del español, Vol. 16 (2002)  
8.
17 p, 691.8 KB Enseñanza de español como segunda lengua a alumnos escolarizados en aulas de apoyo lingüístico / Níkleva, Dimitrinka G. (Universidad de Granada)
El trabajo se centra en las aulas de apoyo lingüístico en las Comunidades Autónomas de Andalucía y de Madrid: Aulas Temporales de Adaptación Lingüística y Aulas de Enlace, respectivamente. Se trata de un trabajo de revisión bibliográfica sobre el funcionamiento y la formación del profesorado para estas aulas. [...]
This study focuses on the language-support classrooms in the Autonomous Communities of Andalusia and Madrid: Aulas Temporales de Adaptación Lingüística (Temporary Language Adaptation Classrooms) and Aulas de Enlace (Linking Classrooms), respectively. [...]

2018 - 10.5565/rev/doblele.46
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 4 Núm. 1 (2018) , p. 159-175 (Dossier)  
9.
17 p, 799.2 KB Migrantes adultos con poca o ninguna instrucción formal : el aprendizaje de lenguas y alfabetización / Young-Scholten, Martha (Newcastle University) ; Peyton, Joy Kreeft (Center for Applied Linguistics (Washington DC, Estats Units d'Amèrica))
Algunos migrantes y refugiados adultos no están alfabetizados en sus lenguas maternas porque no fueron escolarizados en sus países de origen. Hay pocos estudios sobre el desarrollo de la alfabetización de esos adultos y sobre los docentes que trabajan con ellos. [...]
Some adult migrants and refugees have no home language literacy, because they have attended little or no school in their home country. There are few studies of the literacy development of these adult learners and limited professional development for teachers who work with them. [...]

2018 - 10.5565/rev/doblele.39
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 4 Núm. 1 (2018) , p. 5-21 (Dossier)  
10.
19 p, 847.1 KB La enseñanza de lenguas no maternas en la era de las migraciones : la importancia de las biografías lingüísticas / García Parejo, Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Ambadiang, Theóphile (Universidad Autónoma de Madrid)
Aunque el concepto de 'identidad' ha estado en el centro del debate sobre el aprendizaje de una L2, su disociación de la capacidad de decisión de los sujetos ('agentividad') tiene el efecto de simplificar aquella en exceso y permite una conceptualización no problemática del proceso de enseñanza-aprendizaje de la L2. [...]
Although a concept such as 'identity' has been at the centre of the debate on second language learning, its dissociation from agency has the effect of oversimplifying it, and allows for an excessively unproblematic conceptualization of the process of second language learning/teaching. [...]

2018 - 10.5565/rev/doblele.38
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 4 Núm. 1 (2018) , p. 22-40 (Dossier)  

Articles : 179 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 8 registres trobats  
1.
24 p, 591.4 KB Los marcadores gramaticales y fónicos de cortesía en el lenguaje publicitario / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola) ; Poch, Dolors, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
2006
Simposio Internacional de la Sociedad Española de Lingüística. Lleó (Castella i Lleó), 35è : 2006  
2.
18 p, 709.5 KB La didáctica de los colores en la enseñanza del chino para traductores / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
El objetivo principal de esta ponencia es presentar la lingüística cognitiva como nueva metodología en la enseñanza de lengua para traductores tomando los colores y la combinación chino-español como estudio de caso.
2013
didTRAD (Congreso internacional sobre investigación en Didáctica de la traducción). Barcelona (Espanya), I : 2012  
3.
13 p, 213.7 KB Orientación espacial de la atención mediante conceptos temporales / Ouellet, Marc (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Santiago, Julio (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Funes, María Jesús (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Lupiáñez, Juan (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació ; Reunión Científica sobre Atención (6a : 2007 : Barcelona)
[Barcelona] : Monflorit Edicions i Assessoraments, 2010
La atención (VI) : un enfoque pluridisciplinar, 2010, p. 29-41  
4.
4 p, 19.5 KB Estratègies per ensenyar en català a la universitat fomentant el plurilingüisme / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 275-278  
5.
5 p, 27.6 KB El pla d'immersió lingüística a secundària: opcions metodològiques i línies formatives / Alba Roma, Núria (Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics, Departament d'Ensenyament) ; Mayans Balcells; Pere (Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics, Departament d'Ensenyament) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 315-319  
6.
10 p, 48.4 KB El portafoli electrònic del servei de llengües de la uab / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Prats Carreras, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües)
El portfolio europeu de llengües és un projecte del Consell d'Europa que vol ajudar l'aprenent a reflexionar i autoavaluar-se sobre l'aprenentatge de llengües al llarg de la vida, a facilitar el registre de l'aprenentatge fet, a valorar-lo i fer-lo transparent, a apreciar la diversitat lingüística i a contribuir als valors de la ciutadania democràtica. [...]
The European language Portfolio is a project developed by the Language Policy Division of the Council of Europe that aims at helping learners to reflect on and selfevaluate their own language-learning throughout their lives, to facilitate a record of all learning that has been undertaken, to assess this and make it transparent, to appreciate linguistic diversity and to contribute to the values of democratic citizenship. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
7.
10 p, 263.9 KB Recursos informàtics per a l'aprenentatge de l'ús de la llengua / Buenafuentes de la Mata, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Prat Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El domini de l'ús de la llengua és una competència transversal, no només exclusiva de l'àmbit filològic, sinó aplicable a qualsevol aprenentatge universitari. Per tant, és fonamental que l'estudiant, sigui quin sigui el seu perfil, arribi a assolir la destresa necessària per desenvolupar-se tant en el discurs oral com en el discurs escrit. [...]
Language fluency can be considered a transversal competence: not only does it have to be acceptable to philologists but also to professionals from any academic field. It is essential that all students –regardless of their area of specialisation– acquire the necessary skills for both oral and written discourse. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
8.
10 p, 130.2 KB Millora de les competències en llengua anglesa dels alumnes de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera mitjançant la impartició d'assignatures no-lingüístiques en anglès : una experiència AICLE / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Els avantatges de les propostes didàctiques basades en l'aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE) són nombrosos i entre ells destaca el fet que en la selecció dels continguts es tenen en compte les capacitats cognitives, lingüístiques i comunicatives dels estudiants (Caballero i Masats, 1999) i que l'aprenentatge de la llengua s'emmarca en un context real. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Publicacions periòdiques 5 registres trobats  
1.
Scriptum digital : revista de corpus diacrònics i edició digital en llengües iberoromàniques
Scriptum Digital és una revista electrònica d'accés lliure a la xarxa dedicada a difondre recerca de qualitat sobre aspectes teòrics i metodològics relacionats amb l'edició digital i els corpus diacrònics informatitzats en les llengües iberoromàniques (desenvolupament informàtic de bases de dades textuals, disseny i explotació de corpus, aspectes filològics del disseny de corpus i d'edició digital, estudis lingüístics basats en corpus, etc. [...]
Scriptum Digital es una revista electrónica de acceso libre en la red dedicada a difundir investigación de calidad sobre aspectos teóricos y metodológicos relacionados con la edición digital y los corpus diacrónicos informatizados en las lenguas iberorrománicas (desarrollo informático de bases de datos textuales, diseño y explotación de corpus, aspectos filológicos del diseño de corpus y de la edición digital, estudios lingüísticos basados en corpus, etc. [...]
Scriptum Digital é unha revista electrónica de acceso libre na rede dedicada a promover investigacións de calidade sobre os aspectos teóricos e metodolóxicos relacionados coa edición dixital e os córpora diacrónicos informatizados nas linguas iberorrománicas (desenvolvemento informático de bases de datos textuais, elaboración e exploración do corpus, aspectos filolóxicos da elaboración de corpus e da edición dixital, estudos lingüísticos baseados en corpus, etc. [...]
Scriptum Digital é uma revista eletrónica de acesso livre na Internet dedicada a promover pesquisas de qualidade sobre os aspetos teóricos e metodológicos relacionados com a edição digital e os corpora diacrónicos informatizados nas línguas ibero-românicas (desenvolvimento informático de bases de dados textuais, elaboração e exploração do corpus, aspetos filológicos da elaboração de corpus e da edição digital, estudos linguísticos baseados em corpus, etc. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012-
7 documents
2.
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics / Universidad de Granada. Departamento de Lingüística General ; Universitat Autònoma de Barcelona
Granada : Asociación Andaluza de Lingüística General (AALG), 1998-
22 documents
3.
Links & Letters / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1994-2001.
8 documents
4.
Catalan working papers in linguistics / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
Bellaterra : UAB, Departament de Filologia Catalana i Departament de Filologia Espanyola , 1991-2001.
12 documents
5.
Catalan journal of linguistics / Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Gramàtica Teòrica
Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 2002-.
17 documents

Llibres i col·leccions 10 registres trobats  
1.
23 p, 167.9 KB Chinese linguistics in Spain : historical and institutional overview / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
This article provides a historical and institutional overview of Chinese Linguistics in Spain, starting with the pioneer sinologists of the sixteenth century, followed by the advent and evolution of Chinese Studies since the late 1970's, and concluding with a summary of current scholarship.
Leiden : Brill Online, 2015 - 10.1163/2210-7363_ecll_COM_00000075
Encyclopedia of Chinese Language and Linguistics, 2015, p. 519-526  
2.
16 p, 308.2 KB L'hora de la mort / Romaní Picas, Martí
"Hauria de celebrar que la trencadissa de la tassa i l'aleteig de la papallona han fet que evités aquell piano, hauria de plorar d'alegria i posar un ciri d'agraïment a sant Martí, sant Ermengol, santa Wenefrida i santa Sílvia, perquè acaba d'eludir la mort. [...]
Bellaterra Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona 2017 (Gabriel Ferrater 87)
2 documents
3.
4 p, 34.3 KB Programa de Foment de la Docència en Anglès de la UAB (2011-2015) : (Acord de la Comissió de Política Lingüística de 3 de maig de 2011) / Universitat Autònoma de Barcelona
La Universitat Autònoma de Barcelona disposa d'un Pla de llengües, aprovat pel Consell de Govern el 26 de gener de 2011. El Pla de llengües és una acció del Pla director de la UAB, com també ho és disposar d'un document que reculli els objectius i les actuacions de la Universitat en relació amb la docència en anglès als estudis de grau i de postgrau. [...]
La Universitat Autònoma de Barcelona dispone de un plan de lenguas, aprobado por el Consejo de Gobierno el 26 de enero de 2011. El Plan de lenguas es una actuación del Plan director de la UAB, así como también lo es disponer de un documento que recoja los objetivos y actuaciones de la Universidad en relación con la docencia en inglés en los estudios de grado y de posgrado. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2011
2 documents
4.
7 p, 98.7 KB Pla de llengües de la UAB (2016-2020) / Universitat Autònoma de Barcelona
El Pla de llengües és l'instrument que estableix els objectius i les accions necessaris en matèria de política lingüística per desenvolupar la missió de la UAB.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2016
8 documents
5.
14 p, 1.2 MB Llengua / Cardús i Ros, Salvador, 1954-
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1989 (Temes bàsics ; 7)
Catalunya 77-88. Societat, economia, política i cultura, 1989, p. 331-344  
6.
6 p, 40.1 KB Reglament Centre de Lingüística Teòrica (CLT) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica
2006  
7.
106 p, 757.7 KB Teoría de lenguajes formales : una introducción para lingüistas / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
El text desenvolupa una breu introducció a la teoria dels llenguatges formals i a la teoria de la complexitat computacionals orientada a l'aplicació d'aquestes teories en l'àmbit de la recerca en lingüística i en ciència cognitiva. [...]
This work is a brief introduction to formal language and computational compelxity theory with a special emphasis on the application of these theories to linguistics and cognitive science. After an introduction where some basic mathematical notions are presented, the book offers a detailed presentation of regular and context-free systems in order to tackle, thereafter, those systems classified nowadays as mildly context-sensitive, paying special attention to Linear Context-Free Rewriting Systems. [...]

2014  
8.
13 p, 213.7 KB Orientación espacial de la atención mediante conceptos temporales / Ouellet, Marc (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Santiago, Julio (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Funes, María Jesús (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Lupiáñez, Juan (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació ; Reunión Científica sobre Atención (6a : 2007 : Barcelona)
[Barcelona] : Monflorit Edicions i Assessoraments, 2010
La atención (VI) : un enfoque pluridisciplinar, 2010, p. 29-41  
9.
9 p, 73.2 KB Pla de llengües de la UAB (2011-2015) : (Acord del Consell de Govern de 26 de gener de 2011) / Universitat Autònoma de Barcelona
El Pla de llengües és l'instrument que estableix els objectius i les accions necessaris en matèria de política lingüística per desenvolupar la missió de la UAB.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2011
12 documents
10.
13 p, 75.1 KB Pla de llengües de la UAB (2008-2010). Una aposta estratègica pel multilingüisme (Acord del Consell de Govern de 17 de juliol de 2008) / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
La política lingüística de la UAB és una aposta compromesa per donar resposta a les necessitats de gestió del multilingüisme que representa l'espai europeu del coneixement en els àmbits de l'ús, la qualitat i el coneixement lingüístics. [...]
The language policy of the UAB is a committed pledge to respond to the need to manage the multilingualism that exists in European knowledge society in terms of language use, quality and learning. This pledge is specifically focussed on developing a multilingual university model, which involves the use of Catalan, Spanish and English as languages of regular use, with the status corresponding to each, and promotes plurilingual and pluricultural skills throughout the university community.

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2008
9 documents

Documents de recerca 70 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Las Unidades fraseológicas del español y el catalán con elementos de la naturaleza : estudio cognitivo-contrastivo y propuesta de un diccionario electrónico de fraseología bilingüe / García Rodríguez, Joseph, autor. ; Prat Sabater, Marta, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola.
Esta tesis doctoral constituye un avance en los estudios fraseológicos del español y el catalán desde los puntos de vista cognitivo, contrastivo y lexicográfico mediante el análisis de unidades fraseológicas (UFS) de ambas lenguas que contienen un elemento léxico de la naturaleza (agua, tierra, fuego y aire). [...]
This doctoral thesis is a breakthrough in phraseological studies of Spanish and Catalan from cognitive, contrastive and lexicographical points of view through the analysis of phraseologisms of both languages that contain a lexical element of nature (water, earth, air and fire). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
273 p, 3.9 MB Professional development and the interactional accomplishment of EMI expertise / Ploettner, Joan Catherine, autor. ; Moore, Emilee, supervisor acadèmic. ; Deal, Mandy Lee, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Aquesta tesi analitza el funcionament intern d'una iniciativa de formació del professorat universitari per a l'ensenyament per mitjà de l'anglès. Des d'una perspectiva constructivista social estudia el procés de formació de professors de ensenyament per mitjà de l'anglès i investiga com es construeix la seva expertesa. [...]
Aquesta tesi analitza el funcionament intern d'una iniciativa de formació del professorat universitari per a l'ensenyament per mitjà de l'anglès. Des d'una perspectiva constructivista social estudia el procés de formació de professors de ensenyament per mitjà de l'anglès i investiga com es construeix la seva expertesa. [...]
This thesis looks at the inner workings of a teacher training initiative for English medium instruction (EMI) through the analysis of interactional data. It takes a social constructivist perspective in order to study the process of EMI teacher development and to shed light on how it is co-constructed in interaction. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
73 p, 2.1 MB Análisis comparativo de la simplificación de caracteres chinos en China y Japón / Ibern Fernandez, Sergi ; Paoliello, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Els caràcters xinesos constitueixen un dels sistemes d'escriptura més antics del món. Al llarg de l'extensa història de la Xina, els caràcters han anat evolucionant, seguint una tendència a la simplificació per economitzar la seva escriptura. [...]
Los caracteres chinos constituyen uno de los sistemas de escritura más antiguos del mundo. A lo largo de la extensa historia de China, los caracteres han ido evolucionando, siguiendo una tendencia a la simplificación para economizar su escritura. [...]
The Chinese character script is one of the oldest writing systems in the world. Throughout the long history of China, the characters have evolved following a tendency to simplification in order to minimize the writing efforts. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  
4.
57 p, 2.8 MB Parámetros de variación del SE no paradigmático / Maes Aguilar, Elena ; Gallego, Ángel J., (Gallego Bartolomé) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La manifestación morfológica del argumento interno (AI) de verbos transitivos en contextos de SE paradigmático está ligada a dos factores diferentes: por un lado, gramaticales (los rasgos del género, número y animacidad/persona) del AI; por otro lado, la distribución geográfica. [...]
La manifestació morfològica de l'argument intern (AI) de verbs transitius en contextos de SE paradigmàtic està lligada a dos factors diferents: d'una banda, gramaticals (els trets de gènere, nombre i animacitat/persona) de l'AI; de l'altra banda, la distribució geogràfica. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
5.
81 p, 1.1 MB La competencia instrumental del traductor / Iiriti, Giovanni ; Olalla-Soler, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo de fin de máster se describen las características de la competencia instrumental del traductor. Mediante un primer análisis de la bibliografía se han observado las principales propuestas teóricas sobre el tema para luego proponer una definición actualizada de competencia instrumental, así como una clasificación de instrumentos tecnológicos utilizados por los traductores. [...]
En aquest treball de fi de màster es descriuen les característiques de la competència instrumental del traductor. Amb una anàlisi inicial de la bibliografia s'han observat les principals propostes teòriques sobre aquest tema per després proposar una definició actualitzada de competència instrumental i una classificació d'instruments tecnològics emprats pels traductors. [...]

2018-2019  
6.
36 p, 644.3 KB The discussion of meaning and form in a dictogloss task / Ortiz Fernández, Fernando ; Aliagas Marin, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this paper is to investigate the relation between meaning and form in the reconstruction stage of a dictogloss task in a CRLL context. In this type of learning contexts, where subject knowledge and language are integrated, it is essential to find a balance between meaning and form in the activities carried out in class. [...]
L'objectiu d'aquest treball és explorar la relació entre significat i forma durant la fase de reconstrucció d'un dictogloss en un context d'aprenentatge de llengües ric en contingut. En aquest tipus de context d'aprenentatge on el contingut de la matèria i la llengua estan integrats és essencial trobar l'equilibri entre significat i forma en les activitats dutes a terme a classe. [...]

2019  
7.
85 p, 1.1 MB Entrenamiento y comparación de motores de TAE especializados en la localización de aplicaciones móviles / Fernández Ruiz, María Esperanza ; Sánchez Gijón, María Pilar
En aquest treball s'entrenen, mitjançant la plataforma MTradumàtica, tres motors de traducció automàtica estadística amb corpus d'aplicacions mòbils de diferent composició per la combinació lingüística anglès-espanyol. [...]
En este trabajo se entrenan, mediante la plataforma MTradumàtica, tres motores de traducción automática estadística con corpus de aplicaciones móviles de distinta composición para la combinación lingüística inglés-español. [...]
In this dissertation, three statistical machine translation engines with corpus of mobile applications of different compositions are trained for the English-Spanish language pair using the MTradumàtica platform. [...]

2019  
8.
58 p, 1.4 MB The Web as a Corpus. A Multilingual Multipurpose Corpus / Gil Bouzou, Xavier ; Dogru, Gokhan
La tradició acadèmica que estudia els corpus resulta massa extensa i àmplia per poder ser presentada correctament en un únic treball com aquest. Per aquesta raó, aquest treball aborda aquest tema partint des d'una perspectiva diferent. [...]
La literatura académica que trata sobre los corpus es demasiado extensa y amplia como para presentarla en unas páginas, por lo tanto en lugar de ello, este trabajo opta por enfocar el tema de los corpus de una manera distinta. [...]
The complete academic body about corpora is too extensive and wide to present it in just a few pages, therefore this work will try a different approach instead. We are in the golden age of the Web, as it is more accessible and straightforward than ever, so what would happen if we were to combine these characteristics of the Web with the traditional corpora? The result would be the 'Web as Corpus' approach. [...]

2019  
9.
38 p, 903.0 KB Apertium y la traducción automática basada en reglas. Creación de un diccionario fanés para la pareja de idiomas italiano-fanés / Gambini, Federico ; Martín Mor, Adrià
En aquest treball de final de màster he posat les bases per a la creació d'un traductor automàtic basat en regles a través del programari a codi lliure Apertium en Windows, desenvolupat per la Universitat d'Alacant. [...]
En este trabajo de final de máster he puesto las bases para la creación de un traductor automático basado en reglas a través del software de código libre Apertium, desarrollado por la Universidad de Alicante. [...]
In this master's final project I have laid the foundations for the creation of a rule-based machine translation through the open source software Apertium, developed by the University of Alicante. The language pair I worked on is Italian-Fanés. [...]

2019  
10.
38 p, 2.1 MB Proyecto de localización de Waterfox al catalán y al chino / Benítez Bravo, Rubén, autor ; Liu, Xiao, autor ; Martín Mor, Adrià, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Traducció i Interpretació)
Descripció de com es va dur a terme la localització d'un navegador cap al català i el xinès.
Descripción de cómo se llevó a cabo la localización de un navegador al catalán y al chino.
Description of how the localization of a web browser into Catalan and Chinese was carried out.

2019  

Documents de recerca : 70 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
7 p, 1007.0 KB Ferdinand de Saussure : 100 anys del Cours de linguistique générale / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
La Biblioteca d'Humanitats UAB juntament amb el Centre de Lingüística Teòrica de la UAB us ofereix aquesta guia de lectura per commemorar el centenari de la publicació del Cours de Linguistique Générale de Ferdinand de Saussure.
2017  
2.
2 p, 346.2 KB Citacions bibliogràfiques segons el model de la Modern Language Association / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia bàsica per a fer les citacions bibliogràfiques segons el model de la Modern Language Association (MLA), un estil de citació que s'aplica principalment en l'àmbit de la llengua i lingüística.
2018 (Eines per a la recerca)  
3.
5.4 KB Terminologia i llenguatge jurídic / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició amb motiu del XIV Seminari sobre Dret i Llengua organitzat pel Servei de Llengües i la Facultat de Dret els dies 18 i 19 de maig i el 3 de juny de 2011. Les activitats que s'hi duran a terme seran la participació en la IX Jornada de la SCATERM sobre terminologia i llenguatge jurídic, un taller d'argumentació i exposició oral i la presentació oral d'un treball. [...]
2011 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
4.
14.2 KB Atles lingüístics / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona van acollir els dies 2,3 i 4 d'abril de 2008 el VIIIè Congrés Nacional de la Asociación de Jóvenes Investigadores de Historiografia e Historia de la Lengua Española (AJIHLE). [...]
2008  

Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
1024x1545, 869.2 KB Català, idioma oficial : Campanya per a l'ús oficial de la llengua catalana / Giner, Pasqual ; Congrés de cultura catalana (1977)
[S.l.] : Tip. Empòrium, 1976  
2.
1024x1456, 834.8 KB Català, idioma oficial : Campanya per a l'ús oficial de la llengua catalana / Cadecany, M. ; Congrés de cultura catalana
[Barcelona] : [S.n.], 1977  

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
32 p, 26.5 MB Las hojas de marzo / Goytisolo, José Agustín
Recull de la col·laboració que José Agustín Goytisolo va fer pel Diario 16 durant el mes de març de 1989 a la secció titulada 'Algo sucede'. Hi ha articles i també algun poema. Els dies 5, 12, 19 i 26 de març el diari no va publicar cap article de José Agustín Goytisolo, el dia 25 el diari no va sortir. [...]
març 1989.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.