Resultats globals: 5 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
27 p, 3.8 MB Coordinated action, communication, and creativity in basketball in superdiversity / Callaghan, John (University of Leeds. School of Education) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Simpson, James (University of Leeds. School of Education)
This paper examines the complex social space of basketball training sessions at a sports centre in superdiverse inner-city Leeds, contextualising the site in relation to stigmatising discourses that suggest disorderliness and a lack of social cohesion. [...]
Este artículo examina el complejo espacio social de unas sesiones deentrenamiento de baloncesto en un polideportivo del centro de laciudad superdiversa de Leeds. Se contrastan las prácticas que seobservan en este contexto con los discursos socialesestigmatizadores que surgieren desorden y una falta de cohesiónsocial. [...]

2018 - 10.1080/14708477.2017.1401694
Language and Intercultural Communication, Vol. 18 Núm. 1 (2018) , p. 28-53  
2.
15 p, 191.3 KB Educació multilingüe per a l'era global : el valor de les llengües en una escola internacional / Sunyol Garcia-Moreno, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)
Nombroses institucions educatives elitistes han optat per la internacionalització per tal d'adaptar-se als canvis socials, econòmics i polítics de la modernitat tardana. La renovació del model educatiu sol associar-se a canvis en el currículum lingüístic i a les polítiques lingüístiques institucionals. [...]
Numerous elitist educational institutions are adapting to the social, economic and political demands of late modernity by undergoing processes of internationalisation. The renovation of the educational model is usually associated with a change in the linguistic curriculum and with institutional language policies. [...]

2017 - 10.2436/20.2504.01.136
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017) , p. 269-283  
3.
11 p, 157.7 KB L'antropologia lingüística : etnografia i conceptes / Argenter Giralt, Joan Albert 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Entenent que la recerca etnogràfica és pròpia de l'antropologia lingüística, l'article se centra en els treballs que n'han fet un ús metodològic i heurístic. Des d'un punt de vista conceptual s'aborden els conceptes de significat social, comunitat i context, i també la funció de la indexicalitat, en particular la no referencial. [...]
Since ethnography is born out of anthropological science, the article focuses on ethnographic sociolinguistic research. From a theoretical and methodological framework, the notions of social meaning, speech community and context are dealt with and so is the role of indexicality, particularly non-referential indexicality. [...]

2011 - 10.2436/20.2504.01/23
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 21 (2011) , p. 43-53  
4.
18 p, 211.1 KB Language appropriations, ideologies and identities in bilingual schools in Castilla-La Mancha (Spain) / Fernández Barrera, Alicia (Universidad de Castilla-La Mancha)
This article addresses language ideologies and identities through the appropriations of the English language in two prestigious secondary bilingual schools in La Mancha City (pseudonym), as part of a team-based linguistic ethnography carried out in the region of Castilla-La Mancha (Spain). [...]
Aquest article aborda les ideologies lingüístiques i identitats a través de les apropiacions de la llengua anglesa en dos prestigiosos centres de secundària bilingües a la Manxa City (pseudònim), que formen part d'una etnografia lingüística en equip duta a terme a la regió de Castella la Manxa (Espanya). [...]
Este artículo aborda las ideologías lingüísticas e identidades a través de las apropiaciones de la lengua inglesa en dos prestigiosos centros de secundaria bilingües en La Mancha City (pseudónimo), que forman parte de una etnografía lingüística en equipo llevada a cabo en la región de Castilla-La Mancha (España). [...]
Cet article traite des idéologies linguistiques et des identités à travers les appropriations de la langue anglaise dans deux prestigieux lycées bilingues à La Mancha City (pseudonyme), dans le cadre d'une ethnographie linguistique menée par une équipe dans la région de Castilla-La Mancha (Espagne). [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.731
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 41-58 (Articles)  
5.
7 p, 142.4 KB Book review / Bradley, Jessica (University of Leeds)
Obra ressenyada: Julia SNELL, Sara SHAW and Fiona COPLAND (eds. ), Linguistic Ethnography: Interdisciplinary Explorations. Palgrave MacMillan, 2015. 298 pages. ISBN: 978-1-137-03502-8 (hardcover), 978-1-137-52906-0 (softcover), 978-1-137-03503-5 (eBook).
2017 - 10.5565/rev/jtl3.719
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 1 (february-march 2017) , p. 78-84 (Book Reviews)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.