Resultats globals: 272 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 117 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Publicacions periòdiques, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 8 registres trobats
Documents de recerca, 122 registres trobats
Materials didàctics, 14 registres trobats
Articles 117 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 611.0 KB Un estudio comparativo de las estrategias discursivas inglés-español utilizadas en la impartición de áreas no lingüísticas en un contexto AICLE / Pérez Costa, Sandra (Escuela Oficial de Idiomas Córdoba) ; Pavón Vázquez, Víctor (Universidad de Córdoba)
La enseñanza de contenidos académicos a través de una lengua extranjera implica que el acceso al conocimiento mediante este medio produce un desarrollo de la lengua utilizada para la docencia y a la par contribuye a consolidar el conocimiento. [...]
Teaching academic content through a foreign language implies that this proposal fosters the development of the foreign language and contributes to the consolidation of academic content. However, it must be noted that the language comprises not only the conversational use but also the academic language that belongs to the content areas. [...]
L’ensenyament de continguts acadèmics a través d’una llengua estrangera implica que l’accés al coneixement mitjançant aquest mitjà produeix un desenvolupament de la llengua emprada per a la docència i alhora contribueix a consolidar el coneixement. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.10
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 43-53 (Articles)  
2.
10 p, 125.2 KB L'Any Internacional de les Llengües 2008 : per la diversitat lingüística i el multilingüisme / Argenter, Joan A. 1947- (Joan Albert), (Càtedra UNESCO de Llengües i Educació, Institut d’Estudis Catalans)
A propòsit de la declaració de l’Any Internacional de les Llengües 2008 per l’ONU, es fa una presentació succinta de les motivacions i de la significació d’aquesta iniciativa i es fa una recensió de les iniciatives de caràcter polític, de recerca i de sensibilització dutes a terme per organismes internacionals (UNESCO) i supranacionals (UE) en relació amb la promoció de la diversitat lingüística i el multilingüisme. [...]
Apropos the declaration of the International Year of the Languages 2008 by the UNO, the author briefly presents the motivation and meaning of this initiative. Also, a series of UNO’s and the EU’s political measures, research programs, actions oriented to sensitize governments and public opinion to language diversity and multilingualism are reviewed. [...]

2007-2008 - 10.2436/20.3007.01.20
Revista catalana de pedagogia, Vol. 6 (2007-2008) , p. 15-23  
3.
10 p, 4.0 MB Comunicando a través de la seducción : análisis de la dirección de arte en la publicidad de perfumes / López Fernández, Jesús (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Balbuena Palacios, Leonor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Este trabajo analiza la publicidad de fragancias desde el punto de vista de la dirección de arte y el mensaje publicitario. Para ello se han estudiado en primer lugar las bases teóricas que definan las variables de análisis en cuanto a los elementos de la composición visual y audiovisual. [...]
Aquest treball analitza la publicitat de fragàncies des del punt de vista de la direcció d'art i el missatge publicitari. Per a això s'han estudiat en primer lloc les bases teòriques que defineixin les variables d'anàlisi pel que fa als elements de la composició visual i audiovisual. [...]
This work analyzes the advertising of fragrances from the point of view of the art direction and the advertising message. For this, the theoretical bases that define the analysis variables in terms of the elements of the visual and audiovisual composition have been studied first. [...]

2019 - 10.5565/rev/grafica.133
Grafica, Vol. 7 Núm. 13 (2019) , p. 53-62 (Ensayos)  
4.
17 p, 148.3 KB Interpretació o mediació intercultural? El cas dels usuaris magribins dels serveis públics de salut / Rubio, Lourdes (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Nogués, Meritxell (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
En l'àmbit sanitari l'opció preferent per a la interpretació professional presencial són els anomenats mediadors interculturals. La mediació intercultural en salut es presenta com una figura confusa i controvertida que per força remet a la diferència cultural i, tal vegada, als conflictes que s'hi associen. [...]
In health contexts, the preferred option for face-to-face professional interpreting are the socalled intercultural mediators. Intercultural mediation in health is presented as confusing and controversial which automatically involves cultural difference and, perhaps, the associated conflicts. [...]

2017
Quaderns : revista de traducció, Núm. 24 (2017) , p. 179-195 (Articles)  
5.
3 p, 75.9 KB Les traduccions 'innecessàries' / Bacardí, Montserrat
Se sol donar per descomptat que la traducció obeeix, en primer terme, a una necessitat peremptòria de comprensió d’un missatge indesxifrable, sia oral o sia escrit. La intel·ligibilitat sembla l’origen de l’exercici de transvasament d’una llengua «estrangera» a una altra de «pròpia». [...]
2015
Visat : La revista digital de literatura i traducció del PEN Català, Num. 20 (2015)  
6.
16 p, 423.4 KB La cientificidad en la lingüística y el papel histórico de la lingüística indoeuropea : alegato para tiempos difíciles / Agud, Ana (Universidad de Salamanca. Departamento de Filología Clásica e Indoeuropeo)
El artículo reflexiona críticamente sobre el desarrollo de la lingüística estructural, que se desplazó del modelo de la lingüística indoeuropea, con su perspectiva histórico-comparativa sobre textos reales, a especulaciones sobre el "sistema lingüístico" que, con frecuencia, implican una seria disminución del componente empírico y una constitución bastante especulativa de sus "objetos". [...]
L’article reflexiona críticament sobre el desenvolupament de la lingüística estructural, que es va desplaçar del model de la lingüística indoeuropea, amb la seva perspectiva historicocomparativa sobre textos reals, a especulacions sobre el "sistema lingüístic" que, amb freqüència, impliquen una seriosa disminució del component empíric i una constitució bastant especulativa dels seus "objectes". [...]
The paper reflects critically on the development of structural linguistics, which moved from the model of Indo-European linguistics, with its historical-comparative perspective on real texts, to speculations about the "linguistic system" which often entail a serious loss of empiricism and a largely speculative constitution of its "objects". [...]

2014
Faventia, Vol. 34-36 (2012-2014) , p. 15-30 (Articles)  
7.
16 p, 1.6 MB Interpreting Architecture : the ARCHINT Corpus / Cabrera, Tamara (University of Indiana)
This article introduces the ARCHINT (Architecture in Interpreting) Corpus, a parallel, bilingual, unidirectional corpus consisting of ten video recorded conference presentations in English, their simultaneous interpretations into Spanish, and their transcriptions. [...]
Aquest article presenta ARCHINT (Architecture in Interpreting), un corpus paral·lel, bilingüe i unidireccional que conté deu presentacions en congressos enregistrades en vídeo i les respectives transcripcions i interpretacions simultànies al castellà. [...]
Este artículo presenta ARCHINT (Architecture in Interpreting), un corpus paralelo, bilingüe y unidireccional que contiene diez presentaciones en congresos grabadas en vídeo y sus respectivas transcripciones e interpretaciones simultáneas al castellano. [...]

2016 - 10.5565/rev/tradumatica.145
Tradumàtica, Núm. 14 (2016) , p. 156-171 (Tradumàtica oberta)  
8.
14 p, 430.0 KB El desenlace de los cuentos como ejemplo de las funciones de la literatura infantil y juvenil / Colomer Martínez, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Se esquematizan en tres las funciones que cumple la literatura infantil en el contexto sociocultural actual: el aprendizaje del lenguaje y de las formas literarias básicas sobre las que se sustentan y desarrollan las competencias interpretativas de los individuos a lo largo de su educación literaria; la incorporación de los niños al imaginario de su colectividad, y la socialización de las nuevas generaciones en los valores y conductas de su cultura. [...]
This article deals with three different functions of children’s literature in present-day social contexts. Firstly, language learning and the basic literary forms through which individuals develop their interpretative skills during their education; secondly, the children’s incorporation into the imaginary world of those around them; and thirdly, the socialization of new generations in the values and behaviours of their culture. [...]

2005
Revista de educación (Madrid), Núm. Extra (2005) , p. 203-216  
9.
17 p, 152.0 KB Language as means and as an obstacle of communication. Phenomenological grounds for intercultural understanding / Lohmar, Dieter (Universität zu Köln. Husserl-Archiv)
In this article I will establish the concept of a “symbolic system of representation” to make clear how it is possible that humans are not only using the language-based system of representation for cognitive contents. [...]
En aquest article parlaré del concepte de sistema simbòlic de la representació per tal d’aclarir com és possible que els éssers humans no només fem servir el llenguatge per expressar continguts cognitius. [...]
En este artículo, hablaré del concepto de sistema simbólico de la representación, a fin de esclarecer cómo es posible que los seres humanos no solo empleemos el lenguaje para expresar contenidos cognitivos. [...]

2016 - 10.5565/rev/enrahonar.1023
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 57 (2016) , p. 35-51 (Articles)  
10.
5 p, 154.6 KB Enseñar en inglés / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Uno de los nuevos ejes estratégicos de las distintas reformas e intervenciones educativas, junto con las TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación), es el aprendizaje de idiomas, una de las grandes asignaturas pendientes del currículo. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (Noviembre 2009) , p. 46-77  

Articles : 117 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
28 p, 143.2 KB EASIT Multiplier Event 1 : closing remarks / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
This presentation provides an overview of the main discussion points held during EASIT first multiplier event.
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
EASIT Multiplier Event: Easy-to-understand audiovisual content. Munich, 1 : 2019  
2.
28 p, 7.2 MB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
This paper presents EASIT, an Erasmus + funded project that aims to define the skills of a new professional profile in Easy Reading (ER) and to develop innovative training materials. The focus in the EASIT project is on audiovisual content and on the hybridization of ER with other existing access services such as subtitling.
2018
Swiss Conference on Barrier-free Communication. Ginebra, Suïssa, 2a : 2018  
3.
24 p, 591.4 KB Los marcadores gramaticales y fónicos de cortesía en el lenguaje publicitario / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola) ; Poch, Dolors, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
2006
Simposio Internacional de la Sociedad Española de Lingüística. Lleó (Castella i Lleó), 35è : 2006  
4.
30 p, 754.4 KB Internet, cortesía y variantes del español / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola)
2002
Congreso Brasileño de Hispanistas. São Paulo, 2n : 2002  
5.
16 p, 2.0 MB Después de que se aprobara : recurso de un antepretérito necesario en el relato periodístico / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola)
1991
La información como relato : actas de las V Jornadas Internacionales de Ciencias de la Información. Pamplona, 5es : 1991  
6.
342 p, 11.2 MB AICLE – CLIL – EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques. / Escobar Urmeneta, Cristina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Evnitskaya, Natalia, ed. ; Moore, Emilee, ed. ; Patiño Santos, Adriana, ed. ; Costa, Francesca ; Gallart, Marta ; Planas, Núria ; Horrillo Godino, Zoraida ; Infante, Debora ; Benvenuto, Guido ; Lastrucci, Emilio ; Labajos, Diana ; Martín Rojo, Miguel ; Martín Rojo, Luisa ; Menegale, Marcella ; Moate, Josephine ; Oliva Girbau, Àngels ; Sagasta, Pilar ; Pedrosa, Begoña ; Madinabeitia, Monika ; Nazabal, Ainara ; Barnes, Julia ; Sainz Osinaga, Matilde ; Ozaeta, Arantza ; Garro, Eneritz ; Perez, Karmele ; Egizabal, Diego ; Vallbona González, Anna ; Barbero, Teresina ; Canet Pladevall, Roser ; Evnitskaya, Natalia ; Coral, Josep ; Hernández Sierra, M. Àngels ; Lupu, Olesia ; Maggi, Fabrizio ; Martínez Feito, Rosa Ángeles ; Oliver Guasp, Mª Victoria ; Sandberg, Ylva ; Camacho, Mar ; Lorenzo Galés, Neus ; Canal Santos, Imma ; Mayans Balcells , Pere ; Lorenzo Galés, Neus ; Margelí, Jordi ; Bou, Núria ; Vidal, Francesca ; Maldonado, Natàlia ; San Isidro Agrelo, Fco. Xabier ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum és el resultat de la selecció de les millors comunicacions presentades en la primera Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE). [...]
Bellaterra Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2011
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE)  
7.
145 p, 813.3 KB TRICLIL 2012 proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education. / Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya) ; Evnitskaya, Natalia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Ciprés, Helga, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore, Emilee, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Equip col·laboratiu CLIL-SI. ; Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües. ; Colloquium on CLIL in Catalonia (6è : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Equip col·laboratiu CLIL-SI, Universitat Autònoma de Barcelona, 2012.
3 documents

Publicacions periòdiques 6 registres trobats  
1.
16 p, 623.7 KB StoryWorlds : a journal of narrative studies
Lincoln, NE : University of Nebraska Press, [2009]-
51 documents
 Accés restringit a la UAB
2.
3 p, 100.3 KB Rocky Mountain review
Greeley : Rocky Mountain Modern Language Association, 2008-
150 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
Isogloss a journal on variation of Romance and Iberian languages / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica. ; Universitat de Girona. Grup de Recerca de Lèxic i Gramàtica. ; Centre de recherche sur la langue et les textes basques (Baiona, França)
[Bayonne] : Centre de Lingüística Teòrica, Departament de Filologia Catalana, Departament de Filologia Espanyola, Universitat Autònoma de Barcelona ; 2015-
7 documents
4.
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Revista plurilingüe, amb avaluació externa, sobre l'investigació en Didàctica de la Llengua i de la Literatura associada als programes del màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura i els estudis doctorals de la Unitat de Didàctica de la Llengua i de la Literatura de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Revista plurilingüe, con evaluación externa, sobre la investigación en Didáctica de la Lengua y de la Literatura asociada a los programas de máster en Investigación en Didáctica de la Lengua y la Literatura y los estudios doctorales de la Unidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (España).
Peer reviewed plurilingual journal of Language and Literature Teaching Methods associated with the masters degree in Research in Language and Literature Teaching Methodology and the doctoral programme from the Area of Language and Literature Education of the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (Spain).

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de les Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2009-
38 documents
5.
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics / Universidad de Granada. Departamento de Lingüística General ; Universitat Autònoma de Barcelona
Granada : Asociación Andaluza de Lingüística General (AALG), 1998-
22 documents
6.
Doletiana : revista de traducció, literatura i art / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació ; Grup Étienne Dolet
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Traducció i interpretació, 2008-
5 documents

Llibres i col·leccions 8 registres trobats  
1.
3 p, 51.7 KB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
Ginebra : UNIGE, 2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
2.
12 p, 186.8 KB Deu pistes per a un ús no sexista del llenguatge : material de suport a la redacció de documents de la UAB, en especial de les guies i els materials docents / Marçal, Heura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Dones i Drets
L'any 2011 es va publicar la Guia per a l'ús no sexista del llenguatge a la UAB, que és el document de referència sobre aquesta qüestió. Com a recordatori i a manera de difusió, en destaquem els punts més importants en forma de deu pistes.
2018  
3.
21 p, 485.5 KB Curso sobre la comunicación ante el jurado / Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Centro de Estudios Jurídicos 2006
Repertorio de Ponencias del Centro de Estudios Jurídicos (Ministerio de Justicia). NIPO: 054-15-001-7, 2006, p. 1-21  
4.
342 p, 11.2 MB AICLE – CLIL – EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques. / Escobar Urmeneta, Cristina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Evnitskaya, Natalia, ed. ; Moore, Emilee, ed. ; Patiño Santos, Adriana, ed. ; Costa, Francesca ; Gallart, Marta ; Planas, Núria ; Horrillo Godino, Zoraida ; Infante, Debora ; Benvenuto, Guido ; Lastrucci, Emilio ; Labajos, Diana ; Martín Rojo, Miguel ; Martín Rojo, Luisa ; Menegale, Marcella ; Moate, Josephine ; Oliva Girbau, Àngels ; Sagasta, Pilar ; Pedrosa, Begoña ; Madinabeitia, Monika ; Nazabal, Ainara ; Barnes, Julia ; Sainz Osinaga, Matilde ; Ozaeta, Arantza ; Garro, Eneritz ; Perez, Karmele ; Egizabal, Diego ; Vallbona González, Anna ; Barbero, Teresina ; Canet Pladevall, Roser ; Evnitskaya, Natalia ; Coral, Josep ; Hernández Sierra, M. Àngels ; Lupu, Olesia ; Maggi, Fabrizio ; Martínez Feito, Rosa Ángeles ; Oliver Guasp, Mª Victoria ; Sandberg, Ylva ; Camacho, Mar ; Lorenzo Galés, Neus ; Canal Santos, Imma ; Mayans Balcells , Pere ; Lorenzo Galés, Neus ; Margelí, Jordi ; Bou, Núria ; Vidal, Francesca ; Maldonado, Natàlia ; San Isidro Agrelo, Fco. Xabier ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum és el resultat de la selecció de les millors comunicacions presentades en la primera Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE). [...]
Bellaterra Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2011
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE)  
5.
27 p, 694.9 KB 20 recomanacions per redactar bé : guia breu per redactar continguts acadèmics d'acord amb els estàndards de qualitat universitària / Llahí, Laura ; Galera, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Giner, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Grau, Anna (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Juncadella, Marta (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Lounds, Alan (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Portell, Oriol (Universitat de Vic. Serveis Lingüístics) ; Salvatierra, Míriam (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Tèvar, Arantxa (Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic)
Aquest document pretén ser una guia breu i senzilla amb indicacions clares que us ajudin a aconseguir que la qualitat final dels textos que redacteu sigui millor. La guia, elaborada conjuntament pels serveis lingüístics de diverses universitats, s'ha redactat a partir dels errors detectats en les pàgines web que la Generalitat ha avaluat el 2010.
2011  
6.
77 p, 2.9 MB Miquel Siguan i Soler : discurs d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 30 de juny de l'any 2008 / Siguan, Miquel ; Blanch i Ribas, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Miquel Siguan i Soler per Josep M. Blanch i Ribas ; discurs de Miquel Siguan i Soler ; curriculum vitae de Miquel Siguan i Soler

2 documents
7.
22 p, 1.2 MB Guia per a l'ús no sexista del llenguatge a la Universitat Autònoma de Barcelona / Kelso, Fiona. ; Marçal, Heura. ; Nogués Palou, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües.
Per abordar d'una manera pràctica la qüestió del gènere en el llenguatge, cal d'entrada detectar en quins documents és més rellevant actuar, en quins documents apareix més sovint aquesta problemàtica i quin és el grau de dificultat per trobar una solució i aplicar-la. [...]
Bellaterra : UAB, 2008.  
8.
24 p, 255.3 KB Pla de qualitat lingüística 2003-2006 / Universitat Autònoma de Barcelona
[2002]  

Documents de recerca 122 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
307 p, 3.6 MB La Adquisición del sistema vocálico del español por hablantes con lengua materna alemán y chino / Pérez García, Rubén, autor. ; Poch, Dolors, 1955- supervisor acadèmic. ; García Antuña, María, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola.
La presente investigación se enmarca en el ámbito de la fonética experimental aplicada a la Adquisición de Segundas Lenguas (ASL). A modo de resumen, nuestro trabajo pretende analizar las realizaciones vocálicas tónicas del español por parte de informantes femeninas de LM alemana y china, en comparación con hablantes de LM española, con el objetivo de comprobar cómo se comporta cada una de estas lenguas maternas en la producción del español como L2. [...]
The present investigation is part of the field of experimental phonetics applied to the Second Language Acquisition (SLA). By way of summary, our work aims to analyze the tonic vocalic realizations of Spanish by female informants of German and Chinese mother tongue, in comparison with Spanish speakers, in order to verify how each of these mother tongues behaves in the production of Spanish as L2. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
24 p, 951.4 KB EASIT- Multiplier Event 1- Final Report / Bernabé, Rocío (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
This report provides an overview of the activities, results, and impact of Multiplier Event 1, which was held in Munich on March 7th and disseminated the EASIT project, and more specifically IO1 results.
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))  
3.
67 p, 755.9 KB EASIT IO1 report / Perego, Elisa (Università degli studi di Trieste) ; EASIT
EASIT IO1 report summarizes the results of an online survey involving 128 participants. Its objective was to gather information on the current situation regarding the training and practice of easy-to-understand (E2U) content in the EU, especially in the countries involved in the EASIT project. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
4 documents
4.
99 p, 912.2 KB La comunicación verbal en Danza Movimiento Terapia. Reflexiones sobre del uso del lenguaje, la palabra y otras verbalizaciones en el contexto de DMT / Ayra Manzanal, Elsa ; Fischman, Diana
¿Puede ser el lenguaje una herramienta en Danza Movimiento Terapia (DMT)? Desde una perspectiva teórica y empírica, reflexionaremos sobre las verbalizaciones en DMT, incidiendo en las utilizadas por danza movimiento terapeutas (DMT) para procurar consciencia e integración psicofísicas; como defendía Siegel (citada en Stark & Lohn, 1989, p 110) "trabajar sin el material verbal alienta la división cuerpo mente". [...]
Pot ser el llenguatge una eina en Dansa Moviment Teràpia (DMT)? Des d'una perspectiva teòrica i empírica, reflexionarem sobre les verbalitzacions en DMT, incidint en les utilitzades per dansa moviment terapeutes (DMT) per procurar consciència i integració psicofísiques; com defensava Siegel (citada en Stark & Lohn, 1989, pàg 110) "treballar sense el material verbal encoratja la divisió cos ment". [...]

2019  
5.
479 p, 6.1 MB La Construcción discursiva del «Otro» y la re-creación de los hechos : un análisis de la cobertura del «paro antiminero aimara» en las ediciones digitales de El Comercio y Los Andes / Montesinos Parrinello, Raúl Bernardo, autor. ; Tusón, Amparo, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola.
Esta investigación analiza, fundamentalmente desde la perspectiva de los Estudios Críticos del Discurso, la cobertura del llamado «paro antiminero aimara» —una movilización de protesta contra la explotación minera en Puno, Perú, llevada a cabo por comunidades aimaras en el contexto de un conflicto socioambiental— en dos medios de comunicación en principio opuestos: las ediciones digitales de los diarios El Comercio, periódico tradicional y más bien conservador, que podría considerarse como un referente del discurso dominante de los grandes medios; y Los Andes, diario puneño de menor alcance pero cercano geográfica, social y simbólicamente a los intereses de la cultura aimara. [...]
This study analyzes, fundamentally from the perspective of Critical Discourse Studies, the coverage of the “Aimara anti-mining strike”—a protest rally against mining exploitation in Puno, Peru, organized by Aimara communities within the context of a socio-environmental conflict—by two media outlets with, in principle, opposing standpoints: the online editions of El Comercio, a traditional, even conservative, newspaper which could be considered one of the most representative examples of the dominant discourse found in the big media outlets, and Los Andes, a newspaper from Puno which, albeit smaller, is geographically, socially and symbolically close to the interests of the Aimara culture. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
6.
324 p, 1.7 MB The Distribution of subjects in L2 spanish and L2 greek / Margaza, Panagiota, autor. ; Gavarró, Anna, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana.
El objetivo de esta tesis es estudiar la distribución de los sujetos en español y en griego como L2, dado que ambas lenguas comparten la propiedad del sujeto nulo. Por eso, representan un término de comparación relevante con respecto a la Hipótesis de la Interfaz, muy influyente en la adquisición de segundas lenguas. [...]
The aim of this thesis is to study the distribution of subjects in L2 Spanish and L2 Greek, given the fact that Greek and Spanish share the property of being null subject languages. For this reason, they represent an interesting context for comparison with respect to the Interface Hypothesis, one of the most influential hypotheses on second language acquisition. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
7.
9 p, 811.5 KB Geometrik : disseny i implementació d'un videojoc educatiu incorporant Leap Motion / Barcia Goñi, Marta ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en dissenyar i implementar un videojoc 3D educatiu amb el motor Unity, enfocat a nens d'educació primària i que es basi en el reconeixement de figures i formes geomètriques de manera que permeti desenvolupar i millorar la percepció de color i formes. [...]
El proyecto consiste en diseñar e implementar un videojuego 3D educativo con el motor Unity, enfocado a niños de educación primaria y que se base en el reconocimiento de figuras y formas geométricas de forma que permita desarrollar y mejorar la percepción de color y formas. [...]
The project consists of designing and implementing an educational 3D video game with the Unity engine, focused on primary school children and based on the recognition of figures and geometric shapes in a way that allows to develop and improve the perception of colors and shapes. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
331 p, 4.0 MB Oralidad y escritura compartida en la alfabetización inicial : estudio en un contexto multilingüe / Ottin Pecchio, Giovanna, autor. ; Escobar Urmeneta, Cristina, supervisor acadèmic. ; Teberosky, Ana, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Este estudio investigó las características del discurso oral en torno a la re-escritura de un texto narrativo y la producción conjunta del mismo por parte de seis parejas de alumnos en primero de Primaria en la Escuela Italiana de Barcelona. [...]
This study investigated the characteristics of oral discourse generated around the process of re-writing a narrative text and its joint production by six pairs of grade 1 students in the Italian School of Barcelona. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
9.
139 p, 2.4 MB Baltasares i pelúos : sang, exili i venjança : / Quílez Relaño, Paula ; Giró, Xavier (Dir) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Resum Aquest estudi es proposa investigar la cobertura que els mitjans de comunicació realitzen sobre les notícies on hi ha implicació del poble gitano, tant en l'àmbit individual com col·lectiu, i esbrinar si presenta elements racistes, o no. [...]
Este estudio se propone investigar la cobertura que los medios de comunicación realizan sobre las noticias donde hay implicación del pueblo gitano, tanto a nivel individual como colectivo, y averiguar si presenta elementos racistas, o no. [...]
That study intends to investigate the coverage done by the media in regards to news in which gipsies are involved, both in individual and collective levels, and to discover if there are, or not, racist elements in them. [...]

2018  
10.
132 p, 4.0 MB Análisis de las narraciones futbolísticas del programa radiofónico 'Tiempo de Juego' de la Cadena COPE / Peña Franco, Jose Manuel ; Niqui Espinosa, Jacint, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com a objectiu apropar al lector al mon de la narració esportiva mitjançant el programa capdavanter a Espanya en matèria de retransmissions esportives: el 'Tiempo de Juego' de la Cadena COPE. [...]
Este trabajo tiene como objetivo acercar al lector al mundo de la narración deportiva a través del programa líder en España en materia de retransmisiones deportivas: el 'Tiempo de Juego' de la Cadena COPE. [...]
This paper has the objective of approaching the sport narration world to the lector through the leader program in Spain in sport matters broadcasts: 'Tiempo de Juego' from COPE's channel. So, it has been made a deep analysis of the program basic and essential, the football narration, starting at the corresponding determing of the human being of the narrations: the role of participant actors, the locution style, and the football language. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  

Documents de recerca : 122 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
8 p, 690.4 KB Escriure Dret a la Universitat / Domingo, Raquel
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; dret en aquest cas.
Bellaterra : UAB , 2018 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
2.
8 p, 254.4 KB Writing Geography at University / Mendizàbal, Enric ; Kelso, Fiona trad.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; geografia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case geography) for teachers and students.

Bellaterra: UAB, 2018 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
3.
9 p, 193.8 KB Escriure Geografia a la Universitat / Mendizàbal, Enric
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; geografia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case geography) for teachers and students.

Bellaterra: UAB, 2018 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
4.
9 p, 149.2 KB Escriure Biologia a la Universitat / Ferrandiz Rovira, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Llop i Naya, Ares (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Rodrigo Domínguez, Anselm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; biologia en aquest cas.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
5.
9 p, 176.8 KB Escriure Química a la Universitat / Redmond, Peter ; Tudela Isanta, Anna trad.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; química en aquest cas.
2016 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
6.
7 p, 585.7 KB Writing education at University / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Redmond, Peter traductor ; Dyke, Stuart traductor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case education) for teachers and students.

Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guides for writing in specific disciplines)  
7.
7 p, 566.1 KB Escriure educació a la Universitat / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
8.
9 p, 233.5 KB Writing Medicine at University / Ayats i Bancells, Andreu, 1962- ; Redmond, Peter, trad.
Guia que ajuda els destinataris (alumnat i professorat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; medicina en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case medicine) for teachers and students.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
9.
8 p, 211.8 KB Writing Economics at University / Redmond, Peter
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; economia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case economics) for teachers and students.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
10.
8 p, 205.3 KB Escriure Medicina a la Universitat / Ayats i Bancells, Andreu, 1962-
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; medicina en aquest cas.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Guies per escriure en disciplines específiques)  

Materials didàctics : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.