Results overview: Found 416 records in 0.02 seconds.
Articles, 140 records found
Contributions to meetings and congresses, 18 records found
Periodical publications, 6 records found
Books and collections, 9 records found
Research literature, 215 records found
Learning materials, 23 records found
Graphic and multimedia documents, 7 records found
Articles 140 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
3 p, 114.2 KB En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències.
In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)  
2.
6 p, 142.4 KB Algunas reflexiones sobre el género gramatical en español : experiencia de aula / Querol, Gemma (Escola Ginebró)
Aplicación a las aulas y valoración de las propuestas del artículo de Concepción Maldonado titulado "Algunas reflexiones sobre el género gramatical en español: experiencia de aula".
Aplicació a les aules i valoració de les propostes de l'article de Concepción Maldonado titulat "Algunes reflexions sobre el gènere gramatical en espanyol: experiencia de aula".
Application to classrooms and evaluation of the proposals of the article by Concepción Maldonado entitled "Some reflections on grammatical gender in Spanish: classroom experience".

2023 - 10.5565/rev/regroc.100
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 55-60 (Gramática en el aula)  
3.
18 p, 392.8 KB Algunas reflexiones sobre el género gramatical en español / Maldonado González, Mª Concepción (Universidad Complutense de Madrid)
De entre las muchas cuestiones relacionadas con el género gramatical en español, dos asuntos saltan con cierta regularidad a los medios de comunicación y levantan polémica entre los hablantes. En primer lugar, nos referimos a la formación de nuevos femeninos (miembra, jóvenas, portavoza, pilota, detectiva…), y de nuevos masculinos (matrón, comadrón, amo de casa…), creados a partir de masculinos y femeninos ya existentes. [...]
Amb certa regularitat, entre les moltes qüestions relacionades amb el gènere gramatical en espanyol, dos assumptes salten als mitjans de comunicació i aixequen polèmica entre els parlants. En primer lloc, ens estem referint a la provocadora o necessària formació de nous femenins (miembras, jóvenas, portavoza…), més enllà dels relacionats amb professions cada vegada més exercides per dones (pilota, árbitra, obispa, detectiva, perita…), i a la formació de nous masculins (ja anomenem amb naturalitat matrón o comadrón a l'home especialitzat en l'assistència a les parteres, però, passa el mateix amb el terme amo de casa per designar els homes que exerceixen les tasques domèstiques?). [...]
Among the many issues related to grammatical gender in Spanish, two topics appear frequently in the media, arousing controversy among speakers. First, we refer to the formation of new feminine forms (miembra, jóvenas, portavoza, pilota, detectiva. [...]

2023 - 10.5565/rev/regroc.98
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 37-54 (Actualización gramatical)  
4.
28 p, 1.9 MB A sociophonetic analysis of rhotic variation in Italian schoolchildren / Rossi, Martina (Christian-Albrechts-Universität zu Kiel (Alemanya)) ; Sbacco, Lucia (Newcastle University)
This paper investigates the production of Italian rhotics in the speech of 75 schoolchildren (6-10 years old) in the area of Biella, in the North-West of Italy. As rhotics are subject to a high degree of variation in Italian, their distribution and phonetic realisations were taken into account to test the influence of linguistic and sociolinguistic variables, i. [...]
Aquest treball investiga la producció dels sons ròtics italians en la parla de 75 escolars (de 6 a 10 anys) de la zona de Biella, al nord-oest d'Itàlia. Atès que en italià els sons ròtics estan subjectes a un alt grau de variació, se'n van tenir en compte la distribució i les característiques fonètiques per comprovar la influència de variables lingüístiques i sociolingüístiques; és a dir, el context fonològic, l'edat i l'origen migratori de les famílies dels nens. [...]
Este trabajo investiga la producción de los sonidos róticos italianos en el habla de 75 escolares (de 6 a 10 años) de la zona de Biella, en el noroeste de Italia. Dado que en italiano los sonidos róticos están sujetos a un alto grado de variación, se tuvieron en cuenta su distribución y sus características fonéticas para comprobar la influencia de variables lingüísticas y sociolingüísticas; es decir, el contexto fonológico, la edad y el origen migratorio de las familias de los niños. [...]
Il presente lavoro indaga la variazione dei foni rotici dell'italiano nelle produzioni di 75 bambini in età scolare (6-10 anni) dell'area di Biella, nel nord-ovest dell'Italia. Essendo i suoni rotici soggetti a un alto grado di variazione, in italiano come in altre lingue, la loro distribuzione e le loro caratteristiche fonetiche sono state prese in considerazione per testare l'influenza di variabili linguistiche e sociolinguistiche, come il contesto fonologico, l'età e il background migratorio delle famiglie dei bambini. [...]

2023 - 10.5565/rev/qdi.570
Quaderns d'Italià, Vol. 28 (2023) , p. 147-174 (Dossier 1)  
5.
7 p, 303.5 KB L'escriptura en espiral de Julián Ríos / Ripoll i Villanueva, Ricard, 1959- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les escriptures experimentals ens obliguen a tornar a aprendre a llegir. Habituats a concebre la literatura com una comunicació entre l'escriptor i el lector, com a manifestació d'un subjecte (dogma de l'expressió) o com a descripció d'una societat concreta (dogma de la representació), els textos que creen un univers nou a partir del llenguatge apareixen, sovint, com a il·legibles. [...]
Experimental writings force us to re-learn how to read. Accustomed to conceiving literature as way of communication between the writer and the reader, as a manifestation of a subject (dogma of expression) or as a description of a specific society (dogma of representation), those texts that create a new universe from language often appear as illegible. [...]

2021 - 10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202186152
Tropelías. Revista de Teoría de la Literatura y Literatura Comparada, Núm. 8 (2021) , p. 209-215  
6.
11 p, 221.5 KB Research Perspectives into Translation Technologies : A Bird's Eye View / Enriquez Raído, Vanessa (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
This paper presents the core ideas discussed by the #tradumatica20_research panel held online on 17 October 2022. The panel was moderated by Ricardo Muñoz Martín and featured, in order of intervention, Vanessa Enríquez Raído, Miguel A. [...]
Aquest article presenta les idees centrals debatudes en el panell #tradumatica20_research, portat a terme online el 17 d'octubre de 2022. El panell va moderar-lo Ricardo Muñoz Martín i va comptar, per ordre d'intervenció, amb Vanessa Enríquez Raído, Miguel A. [...]
Este artículo presenta las ideas centrales debatidas en el panel #tradumatica20_research, llevado a cabo online el 17 de octubre de 2022. El panel fue moderado por Ricardo Muñoz Martín y contó, por orden de intervención, con Vanessa Enríquez Raído, Miguel A. [...]

2022 - 10.5565/rev/tradumatica.326
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 222-232 (Tradumàtica dossier)  
7.
15 p, 194.6 KB Voix, parole, langage : entre histoire et actualité / Pillot-Loiseau, Claire (Université Paris Sorbonne Nouvelle) ; Harmegnies, Bernard (Université de Mons)
2022 - 10.5565/rev/languesparole.113
Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 7-21 (Coordination du volume)  
8.
18 p, 2.7 MB La scrittura d'arte in Leonardo Sciascia : un caleidoscopio critico / Cipolla, Giuseppe (Accademia di Belle Arti di Napoli)
La scrittura d'arte di Leonardo Sciascia si inserisce in maniera singolare nell'ampio filone letterario della critica artistica del Novecento, con una discendenza da un lato, alla tradizione italiana (Longhi e altri) e, dall'altro, alla écriture d'artiste francese e anglosassone ottocentesca. [...]
L'escriptura artística de Leonardo Sciascia encaixa de manera singular en l'àmplia veta literària de la crítica d'art del segle XX, amb una descendència d'una banda de la tradició italiana (Longhi i altres) i, de l'altra, de l'écriture d'artiste XIX. [...]
The art writing of Leonardo Sciascia fits in a singular way in the broad literary vein of artistic criticism of the twentieth century, with a descent to the Italian tradition (Longhi and others) and to the écriture d'artiste nineteenth-century French and Anglo-Saxon. [...]
La escritura sobre el arte de Leonardo Sciascia encaja de manera singular en la amplia vena literaria de la crítica de arte del siglo XX, descendiendo por un lado de la tradición italiana (Longhi y otros) y, por otro, de la écriture d'artiste del siglo XIX. [...]

2022 - 10.5565/rev/qdi.548
Quaderns d'Italià, Vol. 27 (2022) , p. 93-110 (Dossier 1)  
9.
10 p, 332.1 KB "Cómo imaginar una vida posible" : el lenguaje social en la obra de Ricardo Piglia / Snoey, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El objetivo de este trabajo es analizar la idea de lenguaje social en la obra de Ricardo Piglia, partiendo de la base de que el autor argentino propone la reflexión sobre el lenguaje como la manera de trabajar lo político desde la literatura, entendiendo el lenguaje como el lugar en que literatura y política se cruzan. [...]
L'objectiu d'aquest treball és analitzar la idea de llenguatge social a l'obra de Ricardo Piglia, partint de la base de que l'autor argentí proposa la reflexió sobre el llenguatge com la manera de treballar allò polític des de la literatura, entenent el llenguatge com el lloc en que literatura i política es creuen. [...]
The objective of this work is to analyze the idea of social language in the work of Ricardo Piglia, assuming that the Argentine author proposes reflection on language as the way of working the political from literature, understanding language as the place where literature and politics intersect. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.915
Mitologías hoy, Vol. 27 (2022) , p. 175-184 (Miscel·lània)  
10.
8 p, 80.1 KB The ethics of poetic expression in Emmanuel Lévinas and Maurice Blanchot / Galofré Claret, Berta (Universitat de Barcelona)
Lévinas believed that Blanchot identified artistic inspiration with his understanding of the il y a, that is, an inauthentic attitude toward life and the Other. Lévinas, who tried to overcome the neutrality of the il y a, criticised Blanchot's desire to establish ethics as a prima philosophia. [...]
Lévinas considerava que Blanchot havia identificat la inspiració de l'artista amb el seu concepte d'il y a. És a dir, amb una actitud envers la vida i l'Altre inautèntica. Lévinas, que havia lluitat en contra de la neutralitat de l'il y a, criticava l'aproximació de Blanchot per tal de mantenir l'estatus de la prima philosophia. [...]
Lévinas consideraba que Blanchot había identificado la inspiración del artista con su concepto de il y a. Es decir, con una actitud hacia la vida y el Otro inauténtica. Lévinas, que había luchado en contra de la neutralidad del il y a, criticaba la aproximación de Blanchot para mantener el estatus de la prima philosophia. [...]

2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1435
Enrahonar, Vol. 69 (2022) , p. 37-44 (Articles)  

Articles : 140 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 18 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
57 p, 8.2 MB La intel·ligència artificial generativa a la professió bibliotecària : propostes i reptes / Franganillo, Jorge (Universitat de Barcelona. Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals) ; Lopezosa, Carlos (Universitat de Barcelona. Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals)
Els models generatius són eines d'intel·ligència artificial que poden crear continguts nous a partir de dades existents. Aquest seminari explora què són, com funcionen i quins són els seus usos i limitacions per a les biblioteques universitàries. [...]
2023
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 17 : 2023  
2.
25 p, 1.2 MB Normas, oralidad y escritura en Lectura Fácil / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
La norma UNE 153101:2018 EX de lectura fácil ofrece pautas y recomendaciones para la elaboración de documentos. Esta normal española fue un punto de partida fundamental en el desarrollo de la norma internacional ISO/IEC 23859:2023, publicada en julio de 2023, y coeditada por Ester Hedberg y Anna Matamala. [...]
2023
I Congreso Internacional de Comunicación Clara. Madrid, 1r : 2023  
3.
52 p, 1.5 MB Easy-to-understand language : practice, training and standards / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This presentation will provide an overview of easy-to-understand language, ranging from Easy Language (or Easy-to-Read) to Plain Language. It will present some of the main challenges in terms of terminological choices and end user definition, and provide an overview of the current situation of easy-to-understand language training and practice across Europe. [...]
2021
ELRC Technical Workshop. Simplify Language, Capture Audience. Online, : 2021  
4.
31 p, 591.9 KB Audio description from an E2U Language Perspective / Arias-Badia, Blanca ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Providing accessible audiovisual content which caters for diverse user needs is one of the challenges of today's digitized society. Audio description (AD) has been recently proposed to adopt the principles and guidelines of easy-to-understand language (E2UL) to reach larger audiences (Bernabé-Caro and Orero, in press). [...]
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Languages & the Media 2021. 13th International Conference and Exhibition on Language Transfer in Audiovisual Media. Online, : 2021  
5.
26 p, 792.0 KB Workshop : Easy-to-understand language in audiovisual translation and accessibility / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Easy-to-understand language, ranging from Easy Language (or Easy-to-Read) to Plain Language, has traditionally put the emphasis on written printed texts. However, in the last years a growing interest in how easy-to-understand language could be used in audiovisual media has developed. [...]
This workshop will be built upon a selection of video presentations created as part of the EASIT project (pagines. uab. cat/easit). The ultimate aim of the workshop is that participants gain a better understanding of the following aspects: What is easy-to-understand language? What is the difference between Easy-to-Read (or Easy Language) and Plain Language?, Who are the end users of easy-to-understand content? What are the basic rules of Easy-to-Understand Language?, Can we create easy-to-understand subtitles? How can we create easy-to-understand audio descriptions? Apart from the video presentations, we hope to engage in a lively discussion with workshop participants, who will be proposed some hands-on activities.

2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Languages & the Media 2021. 13th International Conference and Exhibition on Language Transfer in Audiovisual Media. Online, : 2021  
6.
26 p, 1.1 MB Easy-to-understand access services in multimodal contexts: training and practice / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Could existing access services such as subtitling or audio description be made easier to understand? Could existing media access professionals expand their skills and provide new easy language services? What type of training should be offered? These three questions may be seen as the starting point of the EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training) project, which aims to define the skills of these new professional profiles, propose a curriculum, and create training materials. [...]
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
7th IATIS Conference. Barcelona, : 2021  
7.
41 p, 1.9 MB Clear writing and audiovisual content: training future professionals / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Clear writing has traditionally dealt with printed or digital written documents. However, a lot of information is currently shared in audiovisual and multimedia formats. These formats often include written texts such as text on screen or subtitles. [...]
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Clear Writing for Europe 2021 (pre-conference event). Brussels (online), : 2021  
8.
22 p, 1.6 MB EASIT : training new professional profiles in easy-to-understand audiovisual media services / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació = Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación = International Conference on University Teaching and Innovation.
2021 (EASIT: Media accessibility)
11th CIDUI Congress 2020+1 (Beyond Competences : new challenges in a digital society). Online, 11è : 2021  
9.
78 p, 2.5 MB Easy-to-understand language beyond the written wor(l)d: the challenges of making audiovisual media easy to understand / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Much research has been developed since the turn of the century on how to make audiovisual content accessible, within the framework of Audiovisual Translation and Media Accessibility Studies. Access services such as subtitling, audio description, audio subtitling or sign language interpreting, among others, have been the object of substantial research. [...]
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
International Easy Language Day Conference (IELD 2021). Germersheim, Germany, 1st : 2021  
10.
1 p, 993.1 KB EASIT : media access services made easier to understand / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Easy-to-read language and plain language have traditionally been applied to printed content in order to make content easier to understand and cater for diverse user needs. However, in our audiovisual and digitized society, there is a need to go beyond the written word and create audiovisual content and audiovisual access services that are also easier to understand. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1r : 2019  

Contributions to meetings and congresses : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Periodical publications 6 records found  
1.
16 p, 623.7 KB StoryWorlds : a journal of narrative studies
Lincoln, NE : University of Nebraska Press, [2009]-
51 documents
 UAB restricted access
2.
3 p, 100.3 KB Rocky Mountain review
Greeley : Rocky Mountain Modern Language Association, 2008-
150 documents
 UAB restricted access
3.
Isogloss / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica ; Universitat de Girona. Grup de Recerca de Lèxic i Gramàtica ; Centre de recherche sur la langue et les textes basques (Baiona, França)
Bellaterra]: Centre de Lingüística Teòrica, Departament de Filologia Catalana, Departament de Filologia Espanyola, Universitat Autònoma de Barcelona ; 2015-
19 documents
4.
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Revista plurilingüe, amb avaluació externa, sobre l'investigació en Didàctica de la Llengua i de la Literatura associada als programes del màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura i els estudis doctorals de la Unitat de Didàctica de la Llengua i de la Literatura de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Revista plurilingüe, con evaluación externa, sobre la investigación en Didáctica de la Lengua y de la Literatura asociada a los programas de máster en Investigación en Didáctica de la Lengua y la Literatura y los estudios doctorales de la Unidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (España).
Peer reviewed plurilingual journal of Language and Literature Teaching Methods associated with the masters degree in Research in Language and Literature Teaching Methodology and the doctoral programme from the Area of Language and Literature Education of the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (Spain).

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de les Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2009-
58 documents
5.
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics / Universidad de Granada. Departamento de Lingüística General ; Universitat Autònoma de Barcelona
Granada : Asociación Andaluza de Lingüística General (AALG), 1998-
27 documents
6.
Doletiana : revista de traducció, literatura i art / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació ; Grup Étienne Dolet
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Traducció i interpretació, 2008-2019
6 documents

Books and collections 9 records found  
1.
26 p, 783.2 KB Doctor honoris causa Joaquim Maria Puyal i Ortiga : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici Rectorat el dia 7 de maig de l'any 2019 / Puyal, Joaquim M.. 1949- (Joaquim Maria) ; Moragas Spà, Miquel de 1943- ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Joaquim Maria Puyal i Ortiga per Miquel de Moragas Spa ; Discurs de Joaquim Maria Puyal i Ortiga; Discurs de Margarita Arboix, rectora de la UAB  

2.
3 p, 51.7 KB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
Ginebra : UNIGE, 2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
3.
12 p, 186.8 KB Deu pistes per a un ús no sexista del llenguatge : material de suport a la redacció de documents de la UAB, en especial de les guies i els materials docents / Marçal, Heura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca Dones i Drets
L'any 2011 es va publicar la Guia per a l'ús no sexista del llenguatge a la UAB, que és el document de referència sobre aquesta qüestió. Com a recordatori i a manera de difusió, en destaquem els punts més importants en forma de deu pistes.
2018  
4.
21 p, 485.5 KB Curso sobre la comunicación ante el jurado / Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Centro de Estudios Jurídicos 2006
Repertorio de Ponencias del Centro de Estudios Jurídicos (Ministerio de Justicia). NIPO: 054-15-001-7, 2006, p. 1-21  
5.
342 p, 11.2 MB AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques / Escobar Urmeneta, Cristina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Evnitskaya, Natalia, ed. ; Moore de Luca, Emilee, ed. ; Patiño Santos, Adriana, ed. ; Costa, Francesca ; Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Horrillo Godino, Zoraida ; Infante, Debora ; Benvenuto, Guido ; Lastrucci, Emilio ; Labajos, Diana ; Martín Rojo, Miguel ; Martín Rojo, Luisa ; Menegale, Marcella ; Moate, Josephine ; Oliva Girbau, Àngels ; Sagasta, Pilar ; Pedrosa, Begoña ; Madinabeitia, Monika ; Nazabal, Ainara ; Barnes, Julia ; Sainz Osinaga, Matilde ; Ozaeta, Arantza ; Garro, Eneritz ; Perez, Karmele ; Egizabal, Diego ; Vallbona González, Anna ; Barbero, Teresina ; Canet Pladevall, Roser ; Evnitskaya, Natalia ; Coral Mateu, Josep ; Hernández Sierra, M. Àngels ; Lupu, Olesia ; Maggi, Fabrizio ; Martínez Feito, Rosa Ángeles ; Oliver Guasp, Mª Victoria ; Sandberg, Ylva ; Camacho, Mar ; Lorenzo Galés, Maria Nieves ; Canal Santos, Imma ; Mayans Balcells, Pere ; Lorenzo Galés, Maria Nieves ; Margelí, Jordi ; Bou, Núria ; Vidal, Francesca ; Maldonado Martín, Natalia ; San Isidro Agrelo, Fco. Xabier ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum és el resultat de la selecció de les millors comunicacions presentades en la primera Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE). [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE)  
6.
27 p, 694.9 KB 20 recomanacions per redactar bé : guia breu per redactar continguts acadèmics d'acord amb els estàndards de qualitat universitària / Llahí Ribó, Laura ; Galera, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Giner Ros, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Grau, Anna (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Juncadella, Marta (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Lounds, Alan (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Portell, Oriol (Universitat de Vic. Serveis Lingüístics) ; Salvatierra, Míriam (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Tèvar, Arantxa (Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic)
Aquest document pretén ser una guia breu i senzilla amb indicacions clares que us ajudin a aconseguir que la qualitat final dels textos que redacteu sigui millor. La guia, elaborada conjuntament pels serveis lingüístics de diverses universitats, s'ha redactat a partir dels errors detectats en les pàgines web que la Generalitat ha avaluat el 2010.
2011  
7.
77 p, 2.9 MB Miquel Siguan i Soler : discurs d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 30 de juny de l'any 2008 / Siguan, Miquel ; Blanch i Ribas, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Miquel Siguan i Soler per Josep M. Blanch i Ribas ; discurs de Miquel Siguan i Soler ; curriculum vitae de Miquel Siguan i Soler

2 documents
8.
22 p, 1.2 MB Guia per a l'ús no sexista del llenguatge a la Universitat Autònoma de Barcelona / Kelso, Fiona Megan ; Marçal, Heura. ; Nogués Palou, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
Per abordar d'una manera pràctica la qüestió del gènere en el llenguatge, cal d'entrada detectar en quins documents és més rellevant actuar, en quins documents apareix més sovint aquesta problemàtica i quin és el grau de dificultat per trobar una solució i aplicar-la. [...]
Bellaterra : UAB, 2008  
9.
24 p, 255.3 KB Pla de qualitat lingüística 2003-2006 / Universitat Autònoma de Barcelona
[2002]  

Research literature 215 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
81 p, 633.8 KB El lenguaje jurídico de la constitución de 1978 : reflexiones sobre su neutralidad / Cruz Rivero, Mónica ; Ramírez Nárdiz, Alfredo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Com moltes altres construccions socials, el llenguatge evoluciona i s'adapta als canvis que pateix la societat a què pertany, ja sigui afegint-se vocables o eliminant-se aquells que han caigut en desús. [...]
Como muchas otras construcciones sociales, el lenguaje evoluciona y se adapta a los cambios que sufre la sociedad a la que pertenece, ya sea añadiéndose vocablos o eliminándose aquellos que han caído en desuso. [...]
Like many other social constructions, language evolves and adapts to the changes suffered by the society to which it belongs, either by adding words or eliminating those that have fallen into disuse. [...]

2023
Grau en Dret [949]  
2.
74 p, 2.4 MB Dimensió estètica del llenguatge cinematogràfic : model de pensament i percepció a través de The Dreamers, de Bernardo Bertolucci / Calabia Fernández, Maria ; Solé, Albert, 1962-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En el present treball s'analitza en profunditat el film The Dreamers de Bernardo Bertolucci, amb la finalitat de demostrar la importància de l'estètica i el llenguatge en una obra cinematogràfica. [...]
En el presente trabajo se analiza en profundidad el filme The Dreamers de Bernardo Bertolucci, con el fin de demostrar la importancia de la estética y el lenguaje en una obra cinematográfica. La disección de la trayectoria personal y profesional del autor contribuye a hacer un análisis más acertado, puesto que su evolución fílmica tiene un destino marcado y una coherencia ideológica. [...]
This paper analyzes in depth Bernardo Bertolucci's The Dreamers, in order to demonstrate the importance of aesthetics and language in a cinematographic work. The dissection of the author's life and professional career contributes to a more accurate analysis, since his filmic evolution has a marked destiny and an ideological coherence. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
3.
79 p, 2.4 MB The use of large language models for marketing content translation and transcreation / Prodan Ambartsumyan, Olga ; Simón Jiménez, Eduardo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquesta tesi explora l'ús de grans models de llenguatge per a la transcreació de continguts de màrqueting. Amb els ràpids avenços en el processament del llenguatge natural i l'aparició de models de llenguatge potents com ChatGPT i DeepL, hi ha un interès creixent per utilitzar aquests models per automatitzar el procés de transcreació. [...]
Esta tesis explora el uso de grandes modelos lingüísticos para la transcreación de contenidos de marketing. Con los rápidos avances en el procesamiento del lenguaje natural y la aparición de potentes modelos lingüísticos como ChatGPT y DeepL, cada vez hay más interés en utilizar estos modelos para automatizar el proceso de transcreación. [...]
This thesis explores the use of large language models for marketing content transcreation. With the rapid advancements in natural language processing and the emergence of powerful language models like ChatGPT and DeepL, there is a growing interest in using these models to automate the transcreation process. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Tecnologies de la Traducció [4315970]  
4.
93 p, 2.1 MB La traducció de l'humor i les identitats no binàries dins la localització de videojocs en català : el cas d'Undertale / Serrano Castells, Sandra ; Hernández García, Maria Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Tot i que en els darrers anys s'han vist molts avenços pel que fa a la traducció audiovisual i localització en llengua catalana, encara existeixen moltes limitacions per al públic catalanoparlant que vulgui gaudir d'aquest tipus de contingut en la seva llengua.
Aunque en los últimos años se han visto muchos avances por lo que respecta a la traducción audiovisual y la localización en lengua catalana, todavía existen muchas limitaciones para el público catalanoparlante que quiera disfrutar de este tipo de contenido en su lengua.
Although in recent years considerable progress has been made regarding audiovisual translation and localisation in Catalan, there are still many limitations for the Catalan-speaking audience that wants to enjoy this kind of content in their own language.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Traducció Audiovisual [1349]  
5.
29 p, 1.1 MB Cómo la traducción puede salvar a una lengua. Alicia en el país de las maravillas al aragonés / Collada Hijes, Zilia ; López Guix, Juan Gabriel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El aragonés es una de las lenguas minorizadas de España. Durante los últimos años, se han intentado promulgar ciertas iniciativas de forma que la lengua aragonesa pueda llegar a tener un mayor uso entre la población de la comunidad de Aragón. [...]
L'aragonès és una de les llengües minoritzades d'Espanya. Durant els darrers anys, s'ha intentat promulgar certes iniciatives perquè la llengua aragonesa pugui aconseguir un ús més estès entre la població de la comunitat d'Aragó. [...]
Aragonese language is one of Spain's minority languages. In recent years, certain initiatives have been tried to be promoted so that the Aragonese language can become more widely used among the population of the community of Aragon. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
6.
57 p, 680.0 KB Le langage inclusif dans Le cœur sur la table: analyse traductologique et proposition de traduction en catalan / Morales Vilert, Ivette ; García López, María del Mar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Ce mémoire de fin d'études est une réflexion sur l'utilisation du langage inclusif en français et en catalan. À partir de l'analyse et d'une proposition de traduction du français vers le catalan d'une sélection d'extraits du livre Le cœur sur la table de Victoire Tuaillon, nous explorons les écueils traductologiques principaux et proposons des stratégies inclusives.
Aquest treball de fi de grau és una reflexió sobre l'ús del llenguatge inclusiu en francès i en català. A partir de l'anàlisi i de la proposta de traducció del francès al català d'una selecció de fragments del llibre Le cœur sur la table de Victoire Tuaillon, explorem les principals dificultats traductològiques i proposem estratègies inclusives.
Este trabajo de final de grado es una reflexión sobre el uso del lenguaje inclusivo en francés y en catalán. A partir del análisis y de la propuesta de traducción al catalán de una selección de fragmentos del libro Le cœur sur la table de Victoire Tuaillon, exploramos las principales dificultades traductológicas y proponemos estratégias inclusivas.
This final thesis is a reflection on the use of inclusive language in French and Catalan. Based on the analysis and proposed translation into Catalan of a selection of fragments from the book Le cœur sur la table by Victoire Tuaillon, we explore the main translation difficulties and propose inclusive strategies.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
7.
10 p, 449.4 KB Anàlisi del percentatge de tweets negatius en perfils de Twitter / Serra Fernández, Mateu ; Espinosa, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Les xarxes socials s'han convertit en una forma molt popular de comunicació i interacció social en línia, i cada dia milions d'usuaris publiquen i comparteixen contingut en Twitter. No obstant això, l'aparició de comentaris negatius o ofensius en les publicacions s'ha convertit en un problema comú en les xarxes socials, la qual cosa pot generar un ambient tòxic i afectar negativament l'experiència dels usuaris.
Las redes sociales se han convertido en una forma muy popular de comunicación e interacción social en línea, y cada día millones de usuarios publican y comparten contenido en Twitter. Sin embargo, la aparición de comentarios negativos u ofensivos en las publicaciones se ha convertido en un problema común en las redes sociales, lo cual puede generar un ambiente tóxico y afectar negativamente la experiencia de los usuarios.
Social media has become a very popular form of online communication and social interaction, and every day millions of users post and share content on Twitter. However, the appearance of negative or offensive comments on posts has become a common problem on social networks, which can create a toxic environment and negatively affect the user experience.

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
8.
13 p, 1.1 MB Disseny i desenvolupament d'un xatbot de suport a l'usuari basat en models generatius / Fombona Delgado, Pol ; Espinosa, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els xatbots són programes d'ordinador basats comunment en models de processament de llenguatge natural (NLP) que simulen conversacions humanes i, en entorns de suport a l'usuari, es poden usar com eines per a proporcionar ajuda i resoldre dubtes senzills de forma automatitzada. [...]
Los chatbots son programas de ordenador basados comúnmente en modelos de procesamiento de lenguaje natural (NLP) que simulan conversaciones humanas y, en entornos de soporte al usuario, se pueden usar como herramientas para proporcionar ayuda y resolver dudas sencillas de forma automatizada. [...]
Chatbots are computer programs commonly based on natural language processing (NLP) models that simulate human conversations and, in user support environments, can be used as tools to provide help and resolve simple queries in an automated way. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
9.
12 p, 589.9 KB ChatGPT en l'educació. Problema o recurs valuós? / Expósito Mateu, Berta ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi, discussió i avaluació de la nova eina ChatGPT en l'àmbit educatiu. ChatGPT ha estat desenvolupat amb la tecnologia GPT-3 i GPT-4 de l'empresa americana OpenAI. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer un análisis, discutir y evaluar la nueva herramienta ChatGPT en el ámbito educativo. ChatGPT ha estado desarrollado con la tecnologia GPT-3 y GPT-4 de la empresa americana OpenAI. [...]
The work aim is to analyze, discuss and evaluate in educational field the new ChatGPT tool, developed with OpenAI's GPT-3 and GPT-4 technology. It's arrival is an evidence of the development and presence of artificial intelligence in the present and near future. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
10.
16 p, 1.1 MB Multi-Language Integrated Web-Based IDE for Programming Contests / Paz Cepero, Joel ; Estravis Nieto, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té l'objectiu d'implementar un IDE offline que permeti als participants de concursos de programació basats en el programari Open Source de DOMjudge, com HPCodeWars, programar en diferents llenguatges de programació en la mateixa aplicació web (principalment Python, C++ i Java), millorant així l'experiència d'usuari i l'eficiència del concurs. [...]
Este proyecto tiene como objetivo implementar un IDE offline que permita a los participantes de concursos de programación basados en el software de código abierto de DOMjudge, como HPCodeWars, programar en diferentes lenguajes de programación en la misma aplicación web (principalmente Python, C++ y Java), mejorando así la experiencia del usuario y la eficiencia del concurso. [...]
This project has the objective to implement an offline IDE that allows participants in programming contests based on the Open Source DOMjudge software, such as HPCodeWars, to program in different programming languages within the same web application (mainly Python, C++, and Java), thus improving the user experience and the efficiency of the contest. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  

Research literature : 215 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 23 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
8 p, 268.2 KB Escriure Pedagogia a la Universitat / Rajadell-Puiggròs, Núria ; Castells-Tello, Astrid ; Llahí Ribó, Laura, col. ; Casals Casanovas, Maria, col.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; pedagogia en aquest cas.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
2.
4 p, 705.7 KB L'afàsia de l'Hugo / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cas clínic :$b home de 70 anys amb afàsia, castellanoparlant.
2023  
3.
10 p, 301.2 KB Escriure Sociologia a la Universitat / Bretones, María Trinidad ; Julià Cano, Albert ; Llahí Ribó, Laura ; López Villanueva, Cristina ; Marí-Klose, Marga ; Mundó Blanch, Jordi ; Solé Solé, Elisabet rev.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; sociologia en aquest cas.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2023 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
4.
15 p, 381.6 KB Escriure Ciències Ambientals a la Universitat / Garcia Serrano, Joan ; Llovera Duran, Sílvia ; Giner Ros, Jordi rev.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; ciències ambientals en aquest cas.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2023 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
5.
9 p, 284.5 KB Escriure Física a la Universitat / García-Santiago, Antoni ; Jordi Nebot, Carme ; Llahí Ribó, Laura ; Llosa Carrasco, Josep ; Castells Quintana, Núria, col.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; física en aquest cas.
2021- (Guies per escriure en disciplines específiques)
2 documents
6.
9 p, 288.7 KB Escriure Psicologia a la Universitat / Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel ; Verdaguer, Maria, col. ; Penelo Werner, Eva, col. ; Gil-Juárez, Adriana, col.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; psicologia en aquest cas.
2021- (Guies per escriure en disciplines específiques)
2 documents
7.
8 p, 261.1 KB Writing Nursing at University / Llahí Ribó, Laura ; Palau, Jaume, col. ; Hitchen, Emma, trad.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case nursing) for teachers and students.
2020- (Guides for writing in specific disciplines)
2 documents
8.
10 p, 268.5 KB Escriure Infermeria a la Universitat / Llahí Ribó, Laura ; Palau, Jaume, col.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; infermeria en aquest cas.
2020- (Guies per escriure en disciplines específiques)
2 documents
9.
8 p, 275.5 KB Escriure història a la Universitat / Hernández, Bernat
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; història en aquest cas.
2020- (Guies per escriure en disciplines específiques)
2 documents
10.
11 p, 290.0 KB Escriure Turisme a la Universitat / Llahí Ribó, Laura ; Juncadella Fortuny, Marta col. ; Gené, Maria rev.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; turisme en aquest cas.
Girona, 2020- (Guies per escriure en disciplines específiques)
2 documents

Learning materials : 23 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 7 records found  
1.
Laurenç Revèst explica la història de Mònaco / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Revèst, Laurenç ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2018 (Fons Macip - Zabala)  
2.
'Els peixos' és la primera sèrie en llengua de signes catalana / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2016 (Fons Macip - Zabala)  
3.
El llenguatge no sexista a la comunicació escrita / Torras Oliveras, Eulàlia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
Blog actiu de 2012 a 2022 amb informacions i reflexions (puntuals i generals) sobre el llenguatge no sexista en la comunicació, sobretot escrita i administrativa.
2008  
4.
24.6 KB Percepció, Llenguatge i Temps / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Percepció, Llenguatge i Temps
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca en Percepció, Llenguatge i Temps de la UAB.
2016  
5.
35.3 KB Lletra, Educació lingüistica i literària / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. LLETRA, Educació lingüística i literària ; Universitat de Barcelona
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca LLETRA (2017 SGR 1728), acrònim format amb les inicials dels mots que designen els eixos de la seva activitat: Llengua, Literatura, Educació, Transferència, Recerca, Acció.
2017  
6.
5.4 KB Terminologia i llenguatge jurídic / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició amb motiu del XIV Seminari sobre Dret i Llengua organitzat pel Servei de Llengües i la Facultat de Dret els dies 18 i 19 de maig i el 3 de juny de 2011. Les activitats que s'hi duran a terme seran la participació en la IX Jornada de la SCATERM sobre terminologia i llenguatge jurídic, un taller d'argumentació i exposició oral i la presentació oral d'un treball. [...]
2011 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
7.
3.3 KB El dret lingüístic i la llengua catalana al segle XXI / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
El Xè Seminari sobre Dret i Llengua organitzat per la Facultat de Dret i el Gabinet de Llengua Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 2007 tracta el dret lingüístic i la llengua catalana al segle XXI. [...]
2007 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.