Resultados globales: 320 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 122 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 9 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 6 registros
Libros y colecciones, Encontrados 9 registros
Documentos de investigación, Encontrados 160 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 16 registros
Artículos Encontrados 122 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
17 p, 134.7 KB Meaning, Understanding and Action / Teichmann, Roger (University of Oxford)
The criteria for a learner's understanding the words of a language include acting appropriately. In the case of Anscombean modals (e. g. , 'You have to φ'), these actions include whatever is specified in the modal statement (e. [...]
Els criteris perquè un estudiant entengui les paraules d'un idioma inclouen actuar de manera apropiada. En el cas de la lògica modal d'Anscombe (p. ex. Haver de φ), aquestes accions inclouen el que s'especifica en la declaració modal (p. [...]
Los criterios para que un estudiante entienda las palabras de un idioma incluyen actuar de manera apropiada. En el caso de la lógica modal de Anscombe (p. ej. Tener que φ), estas acciones incluyen lo que se especifica en la declaración modal (p. [...]

2020 - 10.5565/rev/enrahonar.1271
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 64 (2020) , p. 21-37  
2.
42 p, 613.6 KB Lingüística : la ciència del llenguatge / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En aquest article es presenten els diversos aspectes d'una aproximació científica al llenguatge. Una de les principals conseqüències d'adoptar els principis metodològics propis de les ciències és que la lingüística no pot ser una ciència de les llengües, perquè, des d'aquesta perspectiva és impossible donar una definició objectiva de llengua. [...]
In this paper we sketch a number of issues pertaining to a scientific approach to the study of language. One of the main consequences of adopting the methodological principles typical of the sciences is that linguistics cannot be seen as a science of languages, because from this perspective it is impossible to provide an objective definition of language. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.41
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 1-42 (Articles)  
3.
7 p, 512.2 KB Reescritura en pareja : una tarea de aprendizaje inicial de lo escrito / Ottin Pecchio, Giovanna (Language & Education Research Group)
This paper presents a re-writing task to be carried out in pairs by 5 to 7-year old early readers and writers. The paper aims to (i) show the importance of the pedagogical decisions undertaken by a teacher who choose to implement tasks which allow her to observe learning processes that remain hidden under other circumstances; and (ii)underscore the advanced capacities that the learners may show in their conversations and in their shared product texts when they are given the opportunity to do so. [...]
En aquest article es presenta una tasca de reescriptura de textos en parella de dos infants en els moments inicials del procés d'aprenentatge del llenguatge escrit (entre 5 i 7 anys). Els objectius d'aquest article són els següents: (i) mostrar la importància de la decisió pedagògica del docent sobre el tipus de tasca que permet observar els processos d'aprenentatge que romandrien ocults en altres situacions; i (ii) cridar l'atenció sobre les capacitats que els aprenents poden arribar a mostrar tant en les interaccions verbals entre ells com en la producció de textos reescrits compartits, quan se'ls dona l'oportunitat de fer-ho. [...]
En este artículo se presenta una tarea de reescritura de textos en pareja de dos niños en los momentos iniciales del proceso de aprendizaje del lenguaje escrito (entre 5 y 7 años). Los objetivos de este artículo son los siguientes: (i) mostrar la importancia de las decisiones pedagógicas tomadas por el docentesobre un tipo de tarea que permite observar los procesos de aprendizaje que permanecerían ocultos en otras situaciones; y (ii) llamar la atención sobre las capacidadesque los aprendices pueden llegar a mostrar tanto en las interacciones verbales entre ellos como en la producción de textos reescritos compartidos, cuando se les da la oportunidad de hacerlo. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.42
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 57-63 (Innovation & Knowledge Transfer)  
4.
33 p, 440.1 KB Generative Grammar and the Faculty of Language : Insights, Questions, and Challenges / Chomsky, Noam (University of Arizona) ; Gallego, Ángel J. (Gallego Bartolomé) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Ott, Dennis (University of Ottawa)
This paper provides an overview of what we take to be the key current issues in the field of Generative Grammar, the study of the human Faculty of Language. We discuss some of the insights this approach to language has produced, including substantial achievements in the understanding of basic properties of language and its interactions with interfacing systems. [...]
Aquest treball proporciona una visió general dels aspectes clau actuals en el camp de la gramàtica generativa: l'estudi de la facultat del llenguatge humà. Es tractaran algunes de les visions a què aquest enfocament del llenguatge ha donat lloc, incloent-hi èxits importants en la comprensió de les propietats bàsiques del llenguatge i les seves interaccions amb els sistemes d'interfície. [...]

2019 - 10.5565/rev/catjl.288
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2019) , p. 229-261 (Articles)  
5.
13 p, 88.8 KB Hölderlin en Riba : travessar el cant, traspassar la llengua / Peidro Pérez, David
Des de la traducció que Carles Riba va fer de la poesia Friedrich Hölderlin, s'obre la possibilitat de commoure l'estatut acceptat de la traducció i, també, de la pròpia llengua. Parant esment, doncs, a la constel·lació dibuixada pels plantejaments al voltant de la poesia i el llenguatge de Riba, de Hölderlin i de Vossler, i prenent com a guia la noció de ritme, a més d'albirar l'impacte de la figura de Hölderlin en l'obra ribiana, cal fer aquesta commoció que esdevé, potser, una obertura de l'espai mateix de la poesia.
From the translation of Friedrich Hölderlin's poetry by Carles Riba, the possibility is opened to move the status of the translation and of the language itself. Attending, then, to the constellation drawn by the approaches to the language and poetry of Riba, Hölderlin and Vossler, and accepting as a guide the notion of «rhythm», as well as verifying the impact of Hölderlin's poetry on Riba's work, it is necessary to make effective this shock that perhaps becomes the opening of the space of poetry itself.

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 51-63 (Dossier. La impaciència del cor: l'aspiració germànica, de Maragall a Fontcuberta)  
6.
11 p, 611.0 KB Un estudio comparativo de las estrategias discursivas inglés-español utilizadas en la impartición de áreas no lingüísticas en un contexto AICLE / Pérez Costa, Sandra (Escuela Oficial de Idiomas Córdoba) ; Pavón Vázquez, Víctor (Universidad de Córdoba)
La enseñanza de contenidos académicos a través de una lengua extranjera implica que el acceso al conocimiento mediante este medio produce un desarrollo de la lengua utilizada para la docencia y a la par contribuye a consolidar el conocimiento. [...]
Teaching academic content through a foreign language implies that this proposal fosters the development of the foreign language and contributes to the consolidation of academic content. However, it must be noted that the language comprises not only the conversational use but also the academic language that belongs to the content areas. [...]
L'ensenyament de continguts acadèmics a través d'una llengua estrangera implica que l'accés al coneixement mitjançant aquest mitjà produeix un desenvolupament de la llengua emprada per a la docència i alhora contribueix a consolidar el coneixement. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.10
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 43-53 (Articles)  
7.
10 p, 125.2 KB L'Any Internacional de les Llengües 2008 : per la diversitat lingüística i el multilingüisme / Argenter, Joan A. 1947- (Joan Albert), (Càtedra UNESCO de Llengües i Educació, Institut d'Estudis Catalans)
A propòsit de la declaració de l'Any Internacional de les Llengües 2008 per l'ONU, es fa una presentació succinta de les motivacions i de la significació d'aquesta iniciativa i es fa una recensió de les iniciatives de caràcter polític, de recerca i de sensibilització dutes a terme per organismes internacionals (UNESCO) i supranacionals (UE) en relació amb la promoció de la diversitat lingüística i el multilingüisme. [...]
Apropos the declaration of the International Year of the Languages 2008 by the UNO, the author briefly presents the motivation and meaning of this initiative. Also, a series of UNO's and the EU's political measures, research programs, actions oriented to sensitize governments and public opinion to language diversity and multilingualism are reviewed. [...]

2007-2008 - 10.2436/20.3007.01.20
Revista catalana de pedagogia, Vol. 6 (2007-2008) , p. 15-23  
8.
10 p, 4.0 MB Comunicando a través de la seducción : análisis de la dirección de arte en la publicidad de perfumes / López Fernández, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Balbuena Palacios, Leonor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Este trabajo analiza la publicidad de fragancias desde el punto de vista de la dirección de arte y el mensaje publicitario. Para ello se han estudiado en primer lugar las bases teóricas que definan las variables de análisis en cuanto a los elementos de la composición visual y audiovisual. [...]
Aquest treball analitza la publicitat de fragàncies des del punt de vista de la direcció d'art i el missatge publicitari. Per a això s'han estudiat en primer lloc les bases teòriques que defineixin les variables d'anàlisi pel que fa als elements de la composició visual i audiovisual. [...]
This work analyzes the advertising of fragrances from the point of view of the art direction and the advertising message. For this, the theoretical bases that define the analysis variables in terms of the elements of the visual and audiovisual composition have been studied first. [...]

2019 - 10.5565/rev/grafica.133
Grafica, Vol. 7 Núm. 13 (2019) , p. 53-62 (Ensayos)  
9.
17 p, 148.3 KB Interpretació o mediació intercultural? El cas dels usuaris magribins dels serveis públics de salut / Rubio, Lourdes (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Nogués, Meritxell (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
En l'àmbit sanitari l'opció preferent per a la interpretació professional presencial són els anomenats mediadors interculturals. La mediació intercultural en salut es presenta com una figura confusa i controvertida que per força remet a la diferència cultural i, tal vegada, als conflictes que s'hi associen. [...]
In health contexts, the preferred option for face-to-face professional interpreting are the socalled intercultural mediators. Intercultural mediation in health is presented as confusing and controversial which automatically involves cultural difference and, perhaps, the associated conflicts. [...]

2017
Quaderns : revista de traducció, Núm. 24 (2017) , p. 179-195 (Articles)  
10.
3 p, 75.9 KB Les traduccions 'innecessàries' / Bacardí, Montserrat
Se sol donar per descomptat que la traducció obeeix, en primer terme, a una necessitat peremptòria de comprensió d'un missatge indesxifrable, sia oral o sia escrit. La intel·ligibilitat sembla l'origen de l'exercici de transvasament d'una llengua «estrangera» a una altra de «pròpia». [...]
2015
Visat : La revista digital de literatura i traducció del PEN Català, Num. 20 (2015)  

Artículos : Encontrados 122 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 9 registros  
1.
1 p, 993.1 KB EASIT : media access services made easier to understand / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Easy-to-read language and plain language have traditionally been applied to printed content in order to make content easier to understand and cater for diverse user needs. However, in our audiovisual and digitized society, there is a need to go beyond the written word and create audiovisual content and audiovisual access services that are also easier to understand. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1r : 2019  
2.
22 p, 142.9 KB Closing remarks : keywords / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
EASIT Multiplier Event: Creating audiovisual information that is easy to understand. Estocolm, 2 : 2019  
3.
28 p, 143.2 KB EASIT Multiplier Event 1 : closing remarks / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
This presentation provides an overview of the main discussion points held during EASIT first multiplier event.
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
EASIT Multiplier Event: Easy-to-understand audiovisual content. Munich, 1 : 2019  
4.
28 p, 7.2 MB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
This paper presents EASIT, an Erasmus + funded project that aims to define the skills of a new professional profile in Easy Reading (ER) and to develop innovative training materials. The focus in the EASIT project is on audiovisual content and on the hybridization of ER with other existing access services such as subtitling.
2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Swiss Conference on Barrier-free Communication. Ginebra, Suïssa, 2a : 2018  
5.
24 p, 591.4 KB Los marcadores gramaticales y fónicos de cortesía en el lenguaje publicitario / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola) ; Poch, Dolors, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
2006
Simposio Internacional de la Sociedad Española de Lingüística. Lleó (Castella i Lleó), 35è : 2006  
6.
30 p, 754.4 KB Internet, cortesía y variantes del español / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola)
2002
Congreso Brasileño de Hispanistas. São Paulo, 2n : 2002  
7.
16 p, 2.0 MB Después de que se aprobara : recurso de un antepretérito necesario en el relato periodístico / Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola)
1991
La información como relato : actas de las V Jornadas Internacionales de Ciencias de la Información. Pamplona, 5es : 1991  
8.
342 p, 11.2 MB AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques / Escobar Urmeneta, Cristina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Evnitskaya, Natalia, ed. ; Moore, Emilee, ed. ; Patiño Santos, Adriana, ed. ; Costa, Francesca ; Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Horrillo Godino, Zoraida ; Infante, Debora ; Benvenuto, Guido ; Lastrucci, Emilio ; Labajos, Diana ; Martín Rojo, Miguel ; Martín Rojo, Luisa ; Menegale, Marcella ; Moate, Josephine ; Oliva Girbau, Àngels ; Sagasta, Pilar ; Pedrosa, Begoña ; Madinabeitia, Monika ; Nazabal, Ainara ; Barnes, Julia ; Sainz Osinaga, Matilde ; Ozaeta, Arantza ; Garro, Eneritz ; Perez, Karmele ; Egizabal, Diego ; Vallbona González, Anna ; Barbero, Teresina ; Canet Pladevall, Roser ; Evnitskaya, Natalia ; Coral, Josep ; Hernández Sierra, M. Àngels ; Lupu, Olesia ; Maggi, Fabrizio ; Martínez Feito, Rosa Ángeles ; Oliver Guasp, Mª Victoria ; Sandberg, Ylva ; Camacho, Mar ; Lorenzo Galés, Neus ; Canal Santos, Imma ; Mayans Balcells , Pere ; Lorenzo Galés, Neus ; Margelí, Jordi ; Bou, Núria ; Vidal, Francesca ; Maldonado, Natàlia ; San Isidro Agrelo, Fco. Xabier ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum és el resultat de la selecció de les millors comunicacions presentades en la primera Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE). [...]
Bellaterra Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2011
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE)  
9.
145 p, 813.3 KB TRICLIL 2012 proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education / Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya) ; Evnitskaya, Natalia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Ciprés, Helga, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore, Emilee, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Equip col·laboratiu CLIL-SI ; Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües ; Colloquium on CLIL in Catalonia (6è : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Equip col·laboratiu CLIL-SI, Universitat Autònoma de Barcelona, 2012
3 documentos

Publicaciones periódicas Encontrados 6 registros  
1.
16 p, 623.7 KB StoryWorlds : a journal of narrative studies
Lincoln, NE : University of Nebraska Press, [2009]-
51 documentos
 Acceso restringido a la UAB
2.
3 p, 100.3 KB Rocky Mountain review
Greeley : Rocky Mountain Modern Language Association, 2008-
150 documentos
 Acceso restringido a la UAB
3.
Isogloss / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica ; Universitat de Girona. Grup de Recerca de Lèxic i Gramàtica ; Centre de recherche sur la langue et les textes basques (Baiona, França)
[Bayonne] : Centre de Lingüística Teòrica, Departament de Filologia Catalana, Departament de Filologia Espanyola, Universitat Autònoma de Barcelona ; 2015-
9 documentos
4.
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Revista plurilingüe, amb avaluació externa, sobre l'investigació en Didàctica de la Llengua i de la Literatura associada als programes del màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura i els estudis doctorals de la Unitat de Didàctica de la Llengua i de la Literatura de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Revista plurilingüe, con evaluación externa, sobre la investigación en Didáctica de la Lengua y de la Literatura asociada a los programas de máster en Investigación en Didáctica de la Lengua y la Literatura y los estudios doctorales de la Unidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (España).
Peer reviewed plurilingual journal of Language and Literature Teaching Methods associated with the masters degree in Research in Language and Literature Teaching Methodology and the doctoral programme from the Area of Language and Literature Education of the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (Spain).

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de les Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2009-
44 documentos
5.
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics / Universidad de Granada. Departamento de Lingüística General ; Universitat Autònoma de Barcelona
Granada : Asociación Andaluza de Lingüística General (AALG), 1998-
23 documentos
6.
Doletiana : revista de traducció, literatura i art / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació ; Grup Étienne Dolet
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Traducció i interpretació, 2008-
6 documentos

Libros y colecciones Encontrados 9 registros  
1.
26 p, 783.2 KB Doctor honoris causa Joaquim Maria Puyal i Ortiga : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici Rectorat el dia 7 de maig de l'any 2019 / Puyal, Joaquim M. 1949- (Joaquim Maria), autor ; Moragas Spà, Miquel de 1943- ; Universitat Autònoma de Barcelona, institució que concedeix un títol acadèmic
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Joaquim Maria Puyal i Ortiga per Miquel de Moragas Spa ; Discurs de Joaquim Maria Puyal i Ortiga; Discurs de Margarita Arboix, rectora de la UAB  

2.
3 p, 51.7 KB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
Ginebra : UNIGE, 2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
3.
12 p, 186.8 KB Deu pistes per a un ús no sexista del llenguatge : material de suport a la redacció de documents de la UAB, en especial de les guies i els materials docents / Marçal, Heura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Dones i Drets
L'any 2011 es va publicar la Guia per a l'ús no sexista del llenguatge a la UAB, que és el document de referència sobre aquesta qüestió. Com a recordatori i a manera de difusió, en destaquem els punts més importants en forma de deu pistes.
2018  
4.
21 p, 485.5 KB Curso sobre la comunicación ante el jurado / Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Centro de Estudios Jurídicos 2006
Repertorio de Ponencias del Centro de Estudios Jurídicos (Ministerio de Justicia). NIPO: 054-15-001-7, 2006, p. 1-21  
5.
342 p, 11.2 MB AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques / Escobar Urmeneta, Cristina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Evnitskaya, Natalia, ed. ; Moore, Emilee, ed. ; Patiño Santos, Adriana, ed. ; Costa, Francesca ; Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Horrillo Godino, Zoraida ; Infante, Debora ; Benvenuto, Guido ; Lastrucci, Emilio ; Labajos, Diana ; Martín Rojo, Miguel ; Martín Rojo, Luisa ; Menegale, Marcella ; Moate, Josephine ; Oliva Girbau, Àngels ; Sagasta, Pilar ; Pedrosa, Begoña ; Madinabeitia, Monika ; Nazabal, Ainara ; Barnes, Julia ; Sainz Osinaga, Matilde ; Ozaeta, Arantza ; Garro, Eneritz ; Perez, Karmele ; Egizabal, Diego ; Vallbona González, Anna ; Barbero, Teresina ; Canet Pladevall, Roser ; Evnitskaya, Natalia ; Coral, Josep ; Hernández Sierra, M. Àngels ; Lupu, Olesia ; Maggi, Fabrizio ; Martínez Feito, Rosa Ángeles ; Oliver Guasp, Mª Victoria ; Sandberg, Ylva ; Camacho, Mar ; Lorenzo Galés, Neus ; Canal Santos, Imma ; Mayans Balcells , Pere ; Lorenzo Galés, Neus ; Margelí, Jordi ; Bou, Núria ; Vidal, Francesca ; Maldonado, Natàlia ; San Isidro Agrelo, Fco. Xabier ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum és el resultat de la selecció de les millors comunicacions presentades en la primera Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE). [...]
Bellaterra Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2011
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE)  
6.
27 p, 694.9 KB 20 recomanacions per redactar bé : guia breu per redactar continguts acadèmics d'acord amb els estàndards de qualitat universitària / Llahí, Laura ; Galera, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Giner Ros, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Grau, Anna (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Juncadella, Marta (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Lounds, Alan (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Portell, Oriol (Universitat de Vic. Serveis Lingüístics) ; Salvatierra, Míriam (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Tèvar, Arantxa (Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic)
Aquest document pretén ser una guia breu i senzilla amb indicacions clares que us ajudin a aconseguir que la qualitat final dels textos que redacteu sigui millor. La guia, elaborada conjuntament pels serveis lingüístics de diverses universitats, s'ha redactat a partir dels errors detectats en les pàgines web que la Generalitat ha avaluat el 2010.
2011  
7.
77 p, 2.9 MB Miquel Siguan i Soler : discurs d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 30 de juny de l'any 2008 / Siguan, Miquel ; Blanch i Ribas, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Miquel Siguan i Soler per Josep M. Blanch i Ribas ; discurs de Miquel Siguan i Soler ; curriculum vitae de Miquel Siguan i Soler

2 documentos
8.
22 p, 1.2 MB Guia per a l'ús no sexista del llenguatge a la Universitat Autònoma de Barcelona / Kelso, Fiona. ; Marçal, Heura. ; Nogués Palou, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
Per abordar d'una manera pràctica la qüestió del gènere en el llenguatge, cal d'entrada detectar en quins documents és més rellevant actuar, en quins documents apareix més sovint aquesta problemàtica i quin és el grau de dificultat per trobar una solució i aplicar-la. [...]
Bellaterra : UAB, 2008  
9.
24 p, 255.3 KB Pla de qualitat lingüística 2003-2006 / Universitat Autònoma de Barcelona
[2002]  

Documentos de investigación Encontrados 160 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
34 p, 2.3 MB Conocimiento de futuros profesores de primaria sobre el uso de la lengua para la enseñanza de Matemáticas. Estudio con la relación área-volumen / Caro Villar, Abigail ; Planas Raig, Núria, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca en educació presenta un estudi sobre aspectes didàctics, matemàtics i lingüístics del coneixement d'un d'estudiants per professor d'educació primària. Mitjançant dades de respostes a un qüestionari individual, s'analitzen els aspectes esmentats utilitzant mètodes deductius d'anàlisi qualitativa del contingut. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, setembre 2020  
2.
35 p, 2.4 MB EASIT - Multiplier Event 4- Final Report / Meiriño Gómez, Jesús (Universidade de Vigo) ; Romero Fresco, Pablo (Universidade de Vigo) ; EASIT
Creating Easy-to-Understand Audiovisual Training Materials, held online at the Universidade de Vigo's Campus do Mar MOOC platform on 15. 10. 2020. A description, together with a summary of its aims, dissemination, results, participants and impact is provided herein. [...]
2020 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))  
3.
300 p, 3.1 MB Posture verbs and internally-caused verbs in Romance and Germanic languages : causavity, stationary motion, and intransitive-locative alternations / Gómez Vázquez, Diana, autor. ; Mateu Fontanals, Jaume, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
La presente tesis se ocupa del estudio de la variación interlingüística con los verbos de postura y los verbos de causación interna en las lenguas romances y germánicas. Tomando como punto de partida el marco teórico de Ramchand (2008, 2014, 2018), se estudian varias construcciones en las que aparecen estas raíces verbales. [...]
The present dissertation is devoted to the study of cross-linguistic variation with posture verbs and internally-caused verbs in Romance and Germanic languages. Using Ramchand's (2008, 2014, 2018) first phase syntax, I examine a diverse range of constructions in which these verbal roots may appear. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
4.
348 p, 4.8 MB Un estudio descriptivo sobre la competencia intercultural de los estudiantes sinohablantes en el aula de español L2/LE / Chen, Tzu-Yiu, autor. ; Romero Ramos, Lupe, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Este estudio se enmarca en una línea de investigación empírica en la que se usan datos cuantitativos para describir y medir la competencia intercultural. Como el objetivo principal del estudio es la descripción de las características de la competencia intercultural de los estudiantes sinohablantes de español como L2/LE, se necesitaba un modelo de análisis que contemplara el análisis de las características de dicha competencia. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
5.
41 p, 2.0 MB Un nou experiment sobre la disjunció negativa / Delgado Oliveros, David ; Gavarró, Anna, dir. ; Pagliarini, Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball es fonamenta en la revisió duta a terme per A. Gavarró de l'experiment de Goro & Akiba (2004) sobre la interpretació de la disjunció negativa, per tal de poder experimentar amb nens més petits (2-3, 3-4 anys). [...]
2019
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
6.
55 p, 1.1 MB Subject-Verb Agreement Comprehension in Child Catalan / Sánchez Tarjuelo, Maria ; Gavarró, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The present study aims to provide evidence for early subject-verb agreement in Catalanspeaking children through a picture selection task. It follows a series of studies previously developed in the field where asymmetries between production and comprehension on agreement were found (Johnson et al. [...]
Setembre 2020  
7.
11 p, 1.4 MB Diseño e implementación de un juego para móvil de aprendizaje en Android Studio / Gallo Cardenas, Sergio Arturo ; Sánchez Albaladejo, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Existen aplicaciones para aprender idiomas en sus ratos libres y esas aplicaciones han tenido mucho éxito y el lenguaje de signos es un idioma, por lo tanto también se puede aprender desde el móvil. [...]
Hi ha aplicacions per aprendre idiomes en les seves estones lliures i aquestes aplicacions han tingut molt èxit i el llenguatge de signes és una llengua, per tant també es pot aprendre des del mòbil. [...]
There are applications for learning languages in about books and these applications have been very successful and sign language is a language, therefore it can also be learned from a mobile phone. And I have verified that there are several applications to learn this language, which does not exist an application to learn this language in Catalan. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
45 p, 3.0 MB Disseny d'una aplicació per gestionar els talls de carrer a Granollers / Bruguera Bullich, Joan ; Ferrero Beato, Ignacio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball té com a objectiu dissenyar una eina que permeti recollir de manera ràpida i senzilla les afectacions derivades d'un tall de carrer a la ciutat de Granollers. Per fer-ho, s'ha utilitzat el programa QGIS amb llenguatge de programació Python. [...]
Este trabajo tiene como objetivo diseñar una herramienta que permita recoger de manera rápida y sencilla las afectaciones derivadas de un corte de calle en la ciudad de Granollers. Para ello, se ha utilizado el programa QGIS con lenguaje de programación Python. [...]
The objective of this work is to design a tool that allows to quickly and easily collect the damages derived from a street cut in the city of Granollers. For this, the QGIS program has been used with the Python programming language. [...]

2019-2020
Màster Universitari en Geoinformació [1373]  
9.
77 p, 952.8 KB La traducción al griego de la ley 4/2015, de 27 de abril, estatuto de la víctima del delito. un estudio de derecho comparado / Giorgalla, Emilia ; Franquesa Godia, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El treball que presentem reflexiona sobre les característiques del llenguatge jurídic espanyol i analitza els problemes que planteja a l'hora de traduir-lo al grec. A partir de la traducció d'un corpus de l'àmbit del dret penal, s'estudien les particularitats de la llengua especialitzada de l'original i els problemes de traducció del castellà al grec, en comparació amb la traducció a l'anglès. [...]
El presente trabajo pretende reflexionar sobre las características del lenguaje jurídico español y analizar los problemas que éste plantea en las traducciones al griego. A partir de la traducción del español al griego de un corpus determinado del ámbito del derecho penal, se estudian tanto las características de la lengua especializada de salida como los problemas de traducción español-griego dentro de ese ámbito, utilizando la traducción español-inglés como un método de comparación. [...]
The present dissertation aims to reflect on the characteristics of the Spanish legal language and the problems that they raise in legal documents when translated in Greek. After translating a criminal law related Spanish corpus, this study will examine both the source language's characteristics as well as the problems brought up in the process of Spanish - Greek legal translation within this field whilst using the Spanish - English combination as a comparison method. [...]

2020
Master Universitario en Traducción y Estudios Interculturales [1401]  
10.
121 p, 892.3 KB La adquisición de la competencia cultural en el grado en Traducción e Interpretación. El caso del chino como lengua C en España / Gay Punzano, Lourdes ; Hurtado Albir, Amparo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este TFM analiza la situación actual de la didáctica de la competencia cultural en el caso del chino como lengua C en los grados en Traducción e Interpretación de España. Para ello se realiza un primer estudio sobre las asignaturas relevantes del plan de estudios, analizando los aspectos relacionados con la competencia cultural de las guías docentes. [...]
Aquest TFM analitza la situació actual de la didàctica de la competència cultural del xinès com a llengua C als graus de Traducció i Interpretació d'Espanya. Amb aquest objectiu es realitza un primer estudi sobre les assignatures rellevants del pla d'estudis, analitzant els aspectes relacionats amb la competència cultural de les guies docents. [...]
The thesis of this master's aims to analyse the current situation of the teaching of the translator's cultural competence in the case of Chinese as a second foreign language in the Translation and Interpreting Bachelor's degrees in Spain. [...]

Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  

Documentos de investigación : Encontrados 160 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 16 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
11 p, 338.3 KB Escriure Turisme a la Universitat / Llahí Ribó, Laura ; Juncadella Fortuny, Marta col·laborador ; Castillo, Virgina coordinador ; Serra i Casals, Enric coordinador ; Camprubí Subirana, Raquel col·laborador ; Galí, Núria col·laborador ; Majó, Joaquim col·laborador ; Gené, Maria col·laborador
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; turisme en aquest cas.
Girona 2020 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
2.
10 p, 345.8 KB Escriure Enginyeria Informàtica a la Universitat / Llahí Ribó, Laura ; Gual, Rosa col·laborador ; Juncadella Fortuny, Marta col·laborador ; Castillo, Virgina coordinador ; Serra i Casals, Enric coordinador ; Garrido, Lluís col·laborador ; Ribera, Mireia col·laborador ; Malabre, François col·laborador ; Salvatierra, Míriam col·laborador
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; enginyeria informàtica en aquest cas.
2019 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
3.
8 p, 690.4 KB Escriure Dret a la Universitat / Domingo, Raquel
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; dret en aquest cas.
Bellaterra : UAB , 2018 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
4.
8 p, 254.4 KB Writing Geography at University / Mendizàbal, Enric ; Kelso, Fiona trad.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; geografia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case geography) for teachers and students.

Bellaterra: UAB, 2018 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
5.
9 p, 193.8 KB Escriure Geografia a la Universitat / Mendizàbal, Enric
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; geografia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case geography) for teachers and students.

Bellaterra: UAB, 2018 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
6.
9 p, 149.2 KB Escriure Biologia a la Universitat / Ferrandiz-Rovira, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Llop i Naya, Ares (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Rodrigo Domínguez, Anselm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; biologia en aquest cas.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
7.
9 p, 176.8 KB Escriure Química a la Universitat / Redmond, Peter ; Tudela Isanta, Anna trad.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; química en aquest cas.
2016 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
8.
7 p, 585.7 KB Writing Education at University / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Redmond, Peter traductor ; Dyke, Stuart traductor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case education) for teachers and students.

Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guides for writing in specific disciplines)  
9.
7 p, 566.1 KB Escriure educació a la Universitat / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
10.
9 p, 233.5 KB Writing Medicine at University / Ayats i Bancells, Andreu, 1962- ; Redmond, Peter, trad.
Guia que ajuda els destinataris (alumnat i professorat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; medicina en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case medicine) for teachers and students.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  

Materiales didàcticos : Encontrados 16 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.