Results overview: Found 8 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Research literature, 1 records found
Articles 7 records found  
1.
19 p, 244.5 KB El Inca Garcilaso de la Vega y la "Guerra de los Encomenderos" : un conflicto de lealtades / Reyna, Ivan (University of Missouri)
Este articulo trata de acercarse a los diferentes conflictos que están presentes en los Comentario Reales a través del concepto de la lealtad. Para dicho efecto, el ensayo busca analizar uno de los eventos más conflictivos narrados en los Comentarios Reales, la guerra de los encomenderos, ocurrida en el Perú entre 1544-1548, evento que claramente pone sobre el tapete, no solo las lealtades de los personajes históricos incluidos en dicho relato, sino las propias lealtades del Inca Garcilaso de la Vega.
This article tries to approach the different conflicts that are present in the "Royal Commentaries" through the concept of loyalty. For this effect, the essay seeks to analyze one of the most conflictive events narrated in the "Royal Commentaries", the "encomenderos's war", which occurred in Peru between 1544-1548, an event that clearly puts on the table, not only the loyalties of the historical characters included in this story, but the own loyalties of the Inca Garcilaso de la Vega.

2020 - 10.5565/rev/nueind.67
Nuevas de Indias, Vol. 5 (2020) , p. 90-108 (Artículos)  
2.
24 p, 1.4 MB Innovation, Spatial Loyalty, and ICTs as Locational Determinants of Rural Development in the Catalan Pyrenees / Vera, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Innovació, lleialtat espacial i TICs com a determinants de la localització en el desenvolupament rural del Pirineu català. Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) obren noves possibilitats de desenvolupament en zones ruralsi de muntanya. [...]
Information and communication technologies (ICTs) open up new possibilities for development in rural and mountain areas. ICTs a analysed as a factor attracting business and enabling a dispersion of economic activity that is usually concentrated in metropolitan areas. [...]

2019 - 10.2478/euco-2019-0029
European Countryside, Vol. 11 Núm. 4 (january 2019) , p. 517-540  
3.
6 p, 173.0 KB La calidad y la fidelidad del cliente : un análisis de segmentación en centros de fitness low-cost / García Fernández, Jerónimo (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y Deporte) ; Sánchez Oliver, Antonio Jesús (Universidad de Sevilla) ; Grimaldi Puyana, Moisés (Universidad de Sevilla) ; Fernández Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruíz, Pablo (Universidad Internacional de La Rioja)
La calidad y la fidelidad han sido estudiadas en los centros de fitness, mayormente en la relación que tienen entre ambas y con otras variables. En pocos casos se han realizado estudios que analicen los perfiles de clientes que mejor perciben dichas variables. [...]
Quality and loyalty have been studied in fitness centers, mainly in the relationship between them and with other variables. In a few cases, studies have been carried out to analyze the profiles of clients who perceived these variables better. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 17-22 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
4.
4 p, 77.2 KB A loyalty model according to membership longevity of low-cost fitness center : quality, value, satisfaction, and behavioral intention / García Fernández, Jerónimo (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruíz, Pablo (Universidad Internacional de La Rioja) ; Fernández Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla) ; Vélez Colón, Luisa (West Virginia University. Sport Management Department)
Client loyalty is crucial to fitness centers. Studies have analyzed the relationship between different subjective variables and consumer behavior intentions in these types of sport services within fitness centers. [...]
Debido a que la fidelidad del cliente es un tema crucial en los centros de fitness, algunos trabajos han analizado la relación entre diferentes variables subjetivas y las intenciones de comportamiento del consumidor en estos servicios deportivos. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 107-110 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
5.
4 p, 72.4 KB Análisis cualitativo comparativo de la lealtad en servicios públicos deportivos / Alguacil Jiménez, Mario (Universidad de Valencia. Departamento de Educación Física y Deportiva) ; Alonso Dos Santos, Manuel (Universidad Católica de la Santísima Concepción. Departamento de Administración) ; Pastor Barceló, Adrián (Universidad de Valencia. Departamento de Educación Física y Deportiva) ; Colino Martínez, Olga (Universidad de Valencia. Departamento de Educación Física y Deportiva)
Menor sensibilidad al precio, altas tasas de recomendación o la retención de clientes son consecuencias positivas de la gestión de la lealtad. Aunque es un aspecto clave de gestión, en los servicios deportivos es aún un tema poco desarrollado. [...]
Lower price sensitivity, high rates of recommendation or customer retention are positive consequences of loyalty management. Although it is a key aspect of management, in sports services is still a subject underdeveloped. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 69-72 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
6.
4 p, 76.3 KB Impacto del comportamiento de los ex-clientes de centros deportivos por tipo de cuota / Gallardo, Leonor (Universidad de Castilla-La Mancha. Grupo de investigación IGOID) ; Rodríguez Cañamero, Sergio (Universidad de Castilla-La Mancha. Grupo de investigación IGOID) ; Hernando Barrio, Enrique (Universidad de Castilla-La Mancha. Grupo de investigación IGOID) ; Peñas, Lucas Eduardo
El objetivo del estudio es analizar los motivos de baja de clientes de centros deportivos así como sus actuaciones futuras, diferenciando por tipo de centro en función de su cuota. Se administró una encuesta ad hoc a 7. [...]
The aim of this study was to analyze the reasons for dropping out in sport centers' customers as well as the future actions, depending on the sort of center's fee. An ad hoc survey of 7,863 ex-customers from sport centers was carried out. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 43-46 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
7.
10 p, 192.3 KB Escala para la calidad de los servicios y lealtad del consumidor en tiendas de alimentación / Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Berbel, Gaspar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Prat Santaolària, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Actualmente el comercio local está amenazado por la competencia de las grandes superficies, siendo crucial apostar por la satisfacción y lealtad. El objetivo del estudio fue elaborar un instrumento para evaluar la satisfacción y la lealtad en tiendas de alimentación y estudiar la influencia de variables sociodemográficas. [...]
Local trade is currently under the threat of competition from department stores; thus, it is crucial to concentrate on satisfaction and loyalty. To develop an instrument to evaluate satisfaction and loyalty in delicatessens and to study the influence of socio-demographic variables on these aspects. [...]

2014 - 10.11144/Javeriana.UPSY13-3.ecsl
Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 3 (2014)  

Research literature 1 records found  
1.
39 p, 183.4 KB A logistic regression approach to estimating customer profit loss due to lapses in insurance / Guillén, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria) ; Pérez Marín, Ana María (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria) ; Alcañiz, Manuela (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This article focuses on business risk management in the insurance industry. A methodology for estimating the profit loss caused by each customer in the portfolio due to policy cancellation is proposed. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-13)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.