1.
|
|
2.
|
391 p, 2.3 MB |
Els Compositors entren a l'aula : estudio de la intervención del compositor en el proceso de creación musical en la etapa de primaria
/
Getino Diez, Julia ;
Valls, Assumpta, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Aquesta tesi doctoral està contextualitzada en un projecte d'innovació educativa en l'etapa d'educació primària (6-12 anys) que té per títol "Els compositors entren a l'aula". L'experiència parteix de l'audició i anàlisi de l'obra d'un compositor contemporani, treball a partir del qual els alumnes desenvolupen un procés de creació basat en alguns dels elements musicals i recursos compositius de l'obra estudiada. [...] Esta tesis doctoral está contextualizada en un proyecto de innovación educativa en la etapa de educación primaria (6-12 años) que tiene por título "Els compositors entren a l'aula". La experiencia parte de la audición y análisis de la obra de un compositor contemporáneo, trabajo a partir del cual los alumnos desarrollan un proceso de creación basado en algunos de los elementos musicales y recursos compositivos de la obra estudiada. [...] This doctoral thesis is contextualized in a project of educational innovation in the stage of primary education (6-12 years) under the title "The Composers Enter the Classroom". The experience starts with the audition and analysis of the work of a contemporary composer, a work from which students develop a process of creation based on some of the musical elements and compositional resources of the work studied. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
|
|
3.
|
|
4.
|
248 p, 2.8 MB |
Música tradicional en el aula : las bandas de bronces de Tarapacá y sus aportaciones a la educación musical escolar : diseño, implementación y evaluación de una propuesta para trabajar en el aula
/
Valverde Ocariz, Ximena ;
Godall, Pere, dir. ;
Casals Ibañez, Albert, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Esta investigación comprende a la educación musical como una disciplina esencialmente interdisciplinar y, de esta forma, la convierte en una aportación para el desarrollo humano de forma integral. [...] This research assumes the music education as an essentially interdisciplinary discipline, and, in this way, it turns on a contribution to human development in an integral way. For this end, the use of resources that come from traditional music makes of the learning experience an enriching and meaningful moment for the participants of the process. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.
|
|
5.
|
373 p, 3.2 MB |
Patrimonio musical mapuche, su presencia en la comunidad y en la escuela : consideraciones culturales necesarias para la enseñanza en el aula de música
/
Velásquez Arce, José Alberto ;
Valls, Assumpta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Malagarriga i Rovira, M. Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Este trabajo doctoral versa sobre el patrimonio musical mapuche y su transmisión en la comunidad y en la escuela. En el análisis de las fuentes documentales se pudo evidenciar que los estudios sobre el patrimonio musical mapuche no dan cuenta de un corpus organizado y aclarador de esta cultura musical. [...] This doctoral thesis is about the Mapuche musical heritage and its transmission in the community and school. In the analysis of the collected documents it was evident that studies about the Mapuche musical heritage do not have either an organized corpus, nor a clarification about this musical culture. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
|
|
6.
|
292 p, 4.2 MB |
Les Estratègies d'aprenentatge en un context de composició musical col·lectiva en infants de 7 i 8 anys
/
Fontdevila Sibat, Irene ;
Viladot, Laia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Històricament, pel conjunt de variables que entren en joc en els mecanismes d'ensenyament i aprenentatge, la definició i categorització del concepte d'estratègia ha esdevingut en sí mateixa un motiu de discussió teòrica abordat per un gran nombre de matèries i d'enfocaments. [...] Historically, defining learning strategies, as a matter of theory, has been a complex issue for the complexity of operations involved in learning and teaching processes. During the '90, there was a large number of theoretical contributions mostly from cognitive psychology and sociocontructivism perspectives, that assumed that mental representations of the reality started with tools, materials and social meanings and operations through which the knowledge is built. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
|
|
7.
|
210 p, 1.6 MB |
L'IPAD a l'àrea de música : disseny, aplicació i anàlisi d'una proposta didàctica a l'educació primària
/
Ufartes Ollé, Gemma ;
Casals Ibañez, Albert, , dir. ;
Pérez Moreno, Jèssica, dir. ;
Prats, Miquel Àngel, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
La tecnologia digital ha redibuixat la manera de conviure i d'entendre el món. S'ha instaurat en el dia a dia de la majoria de llars però, segons les darreres investigacions, l'escola tot just s'inicia en l'adopció de nous models aprofitant els recursos que ofereixen les eines digitals. [...] Digital technology has reinvented the way we understand the world and coexist in it. While digital tools are part of the everyday life of most homes, schools have neither yet adapted to the news models, nor taken full advantage of the resources that these new tools offer us. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
|
|
8.
|
|
9.
|
489 p, 4.8 MB |
Músiques del món : anàlisi d'una pràctica didàctica innovadora a l'escola
/
González-Martín, Cristina ;
Valls, Assumpta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
En la recerca que plantegem, que s'emmarca en el camp de la didàctica de la música del món, es dissenya, s'aplica i s'analitza una pràctica didàctica innovadora que combina la música del món i la metodologia dels projectes de treball. [...] In the suggested research, placed in the field of world music pedagogy, it is designed, performed and analysed an innovative practice teaching which combines the world music and the project method methodology. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
2 documents
|
|
10.
|
|