Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
14 p, 590.0 KB The Role of the L1 in EMI classroom practices : Exploring identity shifts through language choice / Moncada-Comas, Balbina (Universitat de Lleida)
English-medium instruction (EMI) affects lecturers' classroom practices as they face a new teaching scenario where language(s) can be used to construct lecturers' identities. Therefore, lecturers can take up different identities because their language-choice acts depend on their communicative and identification purposes. [...]
La Docència universitària en anglès (DUA) afecta les pràctiques dels professors a l'aula perquè afronten noves situacions on la(es) llengua(es) contribueix(en) a la construcció de la seva identitat. [...]
La instrucción a través del inglés (EMI) afecta las prácticas de los profesores, porque afrontan un nuevo escenario en el que se pueden utilizar diferentes lenguas para construir sus identidades profesionales. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.84
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 23-36 (Innovació i transmissió de coneixement)  
2.
21 p, 657.4 KB The Typological Paragon : a Methodological Proposal of Mixed Designs / Alcaide Lozano, Vanessa (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This article presents a reflection and a methodological proposal on the use of the typological paragon in mixed sequential designs. The paragon is defined as the average or individual profile of a particular cluster that is obtained through multivariate techniques (correspondences analysis and cluster analysis). [...]
Cet article présente une proposition méthodologique quant à l'usage du typological paragon dans un dispositif séquentiel et mixte. Le parangon se définit comme un profil moyen ou individuel d'une classification donnée obtenue à partir d'une technique multivariée (analyse des correspondances ou cluster analysis). [...]

2019 - 10.1177/0759106318813293
Bulletin de méthodologie sociologique, Vol. 141 Núm. 1 (january 2019) , p. 64-84  
3.
24 p, 496.8 KB Dos aproximaciones distintas a la identidad con el Análisis de Pertenencia Categorial / Belli, Simone (Yachay Tech) ; Alvarado, José Gerardo (Virginia Tech) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este trabajo aporta información en español sobre el Membership Categorization Analysis (MCA). Parte de una visión general de los orígenes históricos y etnometodológicos de esta metodología. Después se presenta un mapa de algunos de los conceptos principales del MCA y una tabla con sus definiciones seguido por una descripción del procedimiento analítico. [...]
This paper offers information in Spanish about Membership Categorization Analysis (MCA). It starts with a survey of the method's ethnomethodological historic origins. Then it presents a mapping of some of the major MCA concepts, a table that defines them, followed by a description of how this type of analysis is done. [...]

2016
Aposta, Núm. 68 (2016) , p. 33-56  
4.
17 p, 113.3 KB Narratives from call shop users : emotional performance of velocity / Belli, Simone (Universidad Carlos III de Madrid) ; Harré, Rom (Georgetown University) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona)
In recent years, the debate on emotions has been influenced by postconstructionist research, particularly the use of performativity as a key concept. According to Judith Butler (1993, 1997) the construction of emotions is a process open to constant change and redefinition. [...]
2014 - 10.2478/s13374-014-0221-1
Human Affairs, Vol. 24, núm. 2 (2014) , p. 215-231  
5.
14 p, 159.0 KB Higher Education Student Body Diversification as Glocal Practice / Alvarado, José Gerardo (Virginia Polytechnic Institute and State University)
Georg Simmel's assertion that strangeness organizes nearness and remoteness helps to understand how the social category of First Generation College Student (FGCS, first in the family to attend college) is used at a public university in the United States southwest. [...]
La afirmación de Georg Simmel que la extrañeza organiza la cercanía y la lejanía ayuda a entender cómo se utiliza la categoría social de estudiante universitario de primera generación (EUPG, primer integrante de la familia en la educación superior) en una universidad pública en el suroeste de Estados Unidos. [...]

2012 - 10.5565/rev/athenead/v12n2.1071
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 12, Núm. 2 (julio 2012) , p. 221-234  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
15 p, 520.0 KB ¿Qué pobres? : explorando una tipología de pobreza para Uruguay en base a la teoría de las necesidades humanas / Ezquerra, Pablo ; López-Roldán, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Ciencias Sociales
Este proyecto busca dar cuenta de la situación de los pobres monetarios en Uruguay a través del análisis de los datos recabados por la Encuesta Continua de Hogares 2014. El objetivo es conocer y resumir la información de un conjunto de necesidades básicas en factores principales de diferenciación y generar a través de ellos grupos que den lugar a una tipología empírica de pobreza. [...]
This project attempts to describe the situation of impoverished persons in Uruguay using data from the Encuesta Continua de Hogares 2014 (Continual Housing Survey). The goal is to define and or-ganize a set of basic necessities into groupings of principal factors which will be used to create an empirical typology of poverty. [...]

2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.