Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Documents de recerca, 3 registres trobats
Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
21 p, 275.5 KB Car ownership and access to jobs in Spain / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study analyses the impact that job accessibility in public transport has on car ownership. An ordered probit explaining the number of cars per household is estimated as a function of head of household characteristics, household characteristics and job accessibility. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-03)  
2.
39 p, 576.7 KB Job accessibility and employment probability / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The objective of this paper is to estimate the impact of residential job accessibility on female employment probability in the metropolitan areas of Barcelona and Madrid. Following a "spatial mismatch" framework, we estimate a female employment probability equation where variables controlling for personal characteristics, residential segregation and employment potential on public transport network are included. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-05)  
3.
76 p, 272.3 KB Forma urbana y mercado de trabajo : accesibilidad al empleo, segregación residencial y paro / Santana García, Juan Antonio ; Roig Sabaté, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
El objetivo de la tesis es el análisis de la incidencia de la estructura urbana, interpretada como la distribución residencial y del empleo, sobre la determinación de los siguientes aspectos: los patrones de segregación geográfica de los diferenciales intraurbanos de desempleo, las pautas de movilidad obligada y las probabilidades individuales de paro. [...]
The objective of the thesis is the analysis of the incidence of the urban structure, interpreted like the residential distribution of employment and population, on the determination of the following aspects: the patterns of geographic segregation of the intraurban differentials of unemployment, the commuting patterns and the individual probabilities of unemployment. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.