Results overview: Found 6 records in 0.03 seconds.
Articles, 4 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 4 records found  
1.
18 p, 378.5 KB Intergenerational money and time transfers by gender in Spain : who are the actual dependents? / Rentería Pérez, Elisenda (Universitat de Barcelona. Departament de Teoria Econòmica) ; Souto Nieves, Guadalupe (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Patxot, Concepció (Universitat de Barcelona. Departament d'Economia) ; Scandurra, Rosario Ivano (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)
Background: The analysis of intergenerational transfers can shed light on the interaction between population age structure and welfare. Nevertheless, a thorough examination of this issue requires consideration of both monetary (market) and time (non-market) transfers. [...]
2016 - 10.4054/DemRes.2016.34.24
Demographic research, Vol. 34 Núm. 24 (april 2016) , p. 689-704  
2.
12 p, 503.4 KB Determinantes de la crisis en españa : dinámica económica reciente y políticas públicas / Banyuls Llopis, Josep M. (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis del Treball (Bellaterra, Catalunya)
Des de 2008 la societat espanyola està sumida en una crisi profunda que a mig i llarg termini comportarà canvis estructurals de gran transcendència. La situació actual no respon a un problema conjuntural sinó que la crisi que estem vivint respon a problemes estructurals de l'economia i la societat espanyola, en un doble àmbit. [...]
Desde 2008 la sociedad española está sumida en una crisis profunda que a medio y largo plazo comportará cambios estructurales de gran trascendencia. La situación actual no responde a un problema coyuntural sino que la crisis que estamos viviendo responde a problemas estructurales de la economía y la sociedad española, en un doble ámbito. [...]
From 2008 the Spanish society is in a deep crisis that at medium and long lead will reach structural changes. The current situation is not a short term problem. On the contrary, the crisis we are experiencing responds to structural problems of the Spanish economy and society in a double sphere. [...]

2014 - 10.5565/rev/aiet.32
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 2 (2014) , p. 79-90  
3.
22 p, 821.8 KB Las políticas culturales en los procesos de cambio: apuntes sobre la República Checa / Licona Calpe, Winston M.
El derrumbe del llamado "sistema comunista" en los paises del Este es uno de los acontecimientos culturales más importantes del siglo xx, quizás el más significativo de esta centuria. En un sentido ha sido un cataclismo económico, social, politico y cultural del que será un largo proceso salir exitosos, ya que no es posible "llegar al paraiso de la noche a la mañana. [...]
The fall of the so-called "communist sistem" in countries East European is one of the most important cultural events of the 20th century, probably the most important one of this century. It has been an economical, social, political and cultural cataclysm. [...]

1995 - 10.5565/rev/papers.1802
Papers : revista de sociologia, N. 47 (1995) p. 109-130  
4.
19 p, 122.9 KB Contra Product Red. Una revisió crítica del màrqueting amb causa / Alfonso Escuder, Pilar
El dia 26 de gener de 2006, en el Fòrum Mundial de Davos, Paul Bono Hewson i Bobby Shriver —president de DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)— anunciaren al món la creació de Product Red, una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals, inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse, que s'havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l'Àfrica. [...]
On 26th January 2006 at de Davos summit of world leaders, Paul Bono Hewson and Bobby Shriver —chairman of DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)— made the announcement of the creation of Product Red. This brand of brands is made up of a group of multinational corporations such as AMEX, The Gap, Emporio Armani and Converse, which make and sell Red products with the commitment to donate a percentage of their profits to the Global Fund to fight aids in Africa. [...]

2008
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 49-67  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
4 p, 2.5 MB Roman bazaar or market economy? : An agent-based network model of tableware trade and distribution in the roman east / Brughmans, Tom (Université catholique de Louvain (1970-)) ; Poblome, Jeroen (Université catholique de Louvain (1970-))
This paper aims to evaluate notions of two crucial studies on the Roman economy by Bang and Temin based on the study of distribution patterns of ceramic tablewares in the Roman East in the period 150BCE-200CE. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2014  

Research literature 1 records found  
1.
30 p, 826.7 KB Daiso : la expansión de una 100 yen shop / Infantes Vegas, Yara ; Cubeiro Rodríguez, Dídac, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo se pretende llegar a la conclusión de si es viable que una cadena de tiendas de productos a 100 yenes japonesa, llamada Daiso pueda ser importada a España. Esto se hará teniendo en cuenta la historia del consumismo en Japón, el entorno global de las 100yen Shop en Japón y el estudio concreto de Daiso como empresa, evaluando así las similitudes, las diferencias y el potencial de la idea establecida como premisa.
Amb aquest treball es pretén arribar a la conclusió de si és viable que una cadena de botigues de productes a 100 iens japonesa, anomenada Daiso pugui ser importada a Espanya. Això es farà tenint en compte la història del consumisme al Japó, l'entorn global de les 100yen Shop al Japó i l'estudi concret de Daiso com a empresa, avaluant així les similituds, les diferències i el potencial de la idea establerta com a premissa.
With this paper we aim to conclude whether it is feasible that a chain of Y100 Japanese Stores called Daiso, can be imported into Spain. This will take into account the history of consumerism in Japan, the global environment of Y100 Shop in Japan and a concrete study of Daiso as a company, thus evaluating the similarities, differences and potential of the concept .

2016
Estudis d'Àsia Oriental [842]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.