Resultados globales: 2 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 2 registros  
1.
23 p, 522.9 KB Survey team on : conceptualisations of the role of competencies, knowing and knowledge in mathematics education research / Niss, Mogens (Roskilde Universitet) ; Bruder, Regina (Technische Universität Darmstadt) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Turner, Ross (Australian Council for Educational Research) ; Villa-Ochoa, Jhony Alexander (Universidad de Antioquia)
This paper presents the outcomes of the work of the ICME 13 Survey Team on 'Conceptualisation and the role of competencies, knowing and knowledge in mathematics education research'. It surveys a variety of historical and contemporary views and conceptualisations of what it means to master mathematics, focusing on notions such as mathematical competence and competencies, mathematical proficiency, and mathematical practices, amongst others. [...]
2016 - 10.1007/s11858-016-0799-3
ZDM, Vol. 48, núm. 5 (2016) , p. 611-632  
2.
24 p, 910.4 KB Procesos conceptuales y cognitivos en la introducción de las ecuaciones diferenciales ordinarias vía la resolución de problemas / Camacho Machín, Matías (Universidad de La Laguna) ; Perdomo Díaz, Josefa (Universidad de La Laguna y Centro de Modelamiento Matemático (Chile)) ; Santos Trigo, Manuel (Cinvestav-IPN)
En este artículo se identifican y analizan los procesos cognitivos que desarrollan un grupo de estudiantes de primer curso de la licenciatura en Química mientras resuelven un problema diseñado como parte de un Módulo de Enseñanza para la introducción de las Ecuaciones Diferenciales Ordinarias (EDO). [...]
This study aims to analyze cognitive processes that a group of first year Chemistry students exhibit while working on a task that involves dealing with a variation phenomenon. The task is part of a teaching module to introduce the study of Ordinary Differential Equations. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n2.609
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 2 (juny 2012) , p. 9-32  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.