Results overview: Found 54 records in 0.02 seconds.
Articles, 52 records found
Research literature, 2 records found
Articles 52 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
8 p, 339.4 KB Discurso político y crispación : simplificación y superficialidad argumental / Velázquez García-Talavera, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Las instancias de la enunciación en el discurso político realizado en los escenarios sostenidos de la vida política durante los periodos de las legislaturas presentan diversos claroscuros. Esta situación hace preciso distinguir el uso del lenguaje de superficie y, por tanto, de la manifestación del discurso y su correlación, incoherencia, desajuste o impre- cisión con el contenido semántico-ideológico al que remite. [...]
The instances of enunciation in the political discourse carried out in the sustained scenarios of political life during the periods of legislatures present various obscure zones. This situation makes it necessary to distinguish the use of surface language and, therefore, of the manifestation of speech and its correlation, incoherence, mismatch or imprecision with the semantic-ideological content to which it refers. [...]

2020 - 10.35659/designis.i33p85-98
Designis, Núm. 33 (2020) , p. 85-98  
2.
6 p, 421.3 KB Representación Simbólica / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La adopción de significado por parte de los receptores del mensaje gráfico puede evidenciar significativas divergencias. Unas intrínsecas del mensaje, lo que el diseñador quiere comunicar y lo que sus públicos perciben; y otras extrínsecas al mensaje: lo que diversos sujetos receptores perciben, interpretan o la forma en que dan sentido a las formas portadoras de contenidos del mensaje gráfico. [...]
The adoption of meaning by the recipients of the graphic message can show significant divergences. Some intrinsic to the message, what the designer wants to communicate and what his audiences perceive; and others extrinsic to the message: what various receiving subjects perceive, interpret or how they give meaning to the content-bearing forms of the graphic message. [...]

2020 - 10.5565/rev/grafica.197
Grafica, Vol. 8 Núm. 16 (2020) , p. 5-9 (Opinión)  
3.
21 p, 179.6 KB ¿Hibridez o ambigüedad? : La concepción de la "mediación" en la sociología pragmática y en la dialéctica / Gambarotta, Emiliano (Universidad Nacional de San Martín (Argentina))
El trabajo estudia cómo se concibe a la "mediación" en la sociología pragmática propuesta por Bruno Latour y por Antoine Hennion. Aun con sus diferencias, en ambos esta noción constituye un sostén fundamental de sus respectivas perspectivas, por lo que su análisis nos permitirá discutir con el conjunto de sus teorías. [...]
This paper studies how is conceived the "mediation" in the pragmatic sociology proposes by Bruno Latour and by Antoine Hennion. Even with their differences, in both this notion constitutes a fundamental ground of their respective perspectives, reason why its analysis will allow us to discuss with their theories. [...]

2020 - 10.5565/rev/athenea.2590
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 20 Núm. 1 (2020) , p. 2590 (Artículos)  
4.
20 p, 501.0 KB Sentidos e significados do trabalho para servidores públicos da Universidade Federal de Santa Catarina / Soares Nunes, Thiago (Centro Universitário UNA) ; Gonçalves, Júlia (Facultade Meridional) ; Schweitzer, Lucas (Universidade Federal de Santa Caterina) ; Tolfo, Suzana da Rosa (Universidade Federal de Santa Catarina) ; Cantera Espinosa, Leonor M. (María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Os sentidos e significados do trabalho são a forma como os indivíduos, a partir de suas experiências e percepções, compreendem a sua atividade laboral. Nesse artigo objetiva-se identificar os sentidos e significados do trabalho para servidores docentes e técnico-administrativos da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). [...]
The senses and meanings of work are the way individuals, from their experiences and perceptions, understand their work activity. This article aims to identify the senses and meanings of work for professors and technical-administrative employees of the Federal University of Santa Catarina (UFSC). [...]

2019 - 10.1590/s1414-40772019000200003
Avaliação: revista da avaliação da educação superior (Campinas)., Vol. 24, núm. 2 (2019) , p. 379-398  
5.
14 p, 381.2 KB Agenda temática e ideología en el discurso de los medios de comunicación / Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Ortega Miranda, Estibaliz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Velázquez García-Talavera, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el presente artículo, la ideología se aborda en relación con los aspectos de la construcción social de la realidad y la contribución de los medios de comunicación a esta la última. Visiones parciales del mundo como sistema semántico que da forma a ese discurso. [...]
In the present article, the ideology is approached in relation to the aspects of the social construction of reality and the contribution of the media to this last one. Partial visions of the world as a semantic system that gives shape to that discourse. [...]

2017
DeSignis, Núm. 26 (Enero-Junio 2017) , p. 123-149  
6.
10 p, 3.5 MB Silencios del "Corto maltés" / Martínez Mendoza, Rolando (Universidad de Buenos Aires)
¿Puede un lenguaje sin sonidos como la historieta hacer silencio? La respuesta parece ser obvia pero, si se piensa a los lenguajes no sólo desde una concepción técnica material, es decir, considerando su materia de la expresión exclusivamente, la cuestión se complica. [...]
Can a language without sound such as the comic make silence? The answer seems to be obvious but, if we think about languages not only from a material-technical perspective; i. e. , considering exclusively its expression substance, the question turns to be more complicated. [...]

2015
DeSignis, Núm. 22 (2015) , p. 181-190
2 documents
7.
9 p, 94.1 KB El fenómeno de semiosis en el diseño gráfico / Vilchis Esquivel, Luz del Carmen (Universidad Autónoma Nacional de México)
Este texto es una reflexión sobre las condiciones de comprensión semiótica del diseño gráfico, considerando como fundamento los conceptos de intencionalidad, sentido y semiosis y sus vínculos con el campo semántico del diseño gráfico en el que destacan las cualidades matéricas de lo diseñado como el objeto de estudio de esta disciplina. [...]
This text is a reflection of the semiotic conditions to understand the graphic design, taking as basis the concepts of intentionality, meaning and semiosis and its links with the semantic field of graphic design which highlights the materic qualities than intended as the object of study of this discipline. [...]

2013
DeSignis, Núm. 21 (2013) , p. 120-128  
8.
11 p, 611.0 KB Un estudio comparativo de las estrategias discursivas inglés-español utilizadas en la impartición de áreas no lingüísticas en un contexto AICLE / Pérez Costa, Sandra (Escuela Oficial de Idiomas Córdoba) ; Pavón Vázquez, Víctor (Universidad de Córdoba)
La enseñanza de contenidos académicos a través de una lengua extranjera implica que el acceso al conocimiento mediante este medio produce un desarrollo de la lengua utilizada para la docencia y a la par contribuye a consolidar el conocimiento. [...]
Teaching academic content through a foreign language implies that this proposal fosters the development of the foreign language and contributes to the consolidation of academic content. However, it must be noted that the language comprises not only the conversational use but also the academic language that belongs to the content areas. [...]
L'ensenyament de continguts acadèmics a través d'una llengua estrangera implica que l'accés al coneixement mitjançant aquest mitjà produeix un desenvolupament de la llengua emprada per a la docència i alhora contribueix a consolidar el coneixement. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.10
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 43-53 (Articles)  
9.
12 p, 399.7 KB Paideia : Thanatos y Telos / Fullat, Octavi 1928- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Podemos distinguir dos tipos diferentes en el proceso educativo, el llamado «aprendizaje de la educación» y el que lleva a una posible «educación autónoma» en la que la libertad de cada cual está por encima de todo. [...]
We can distinguish two different kinds in the educational process, the one called «learning education» and the one leading to a possible «autonomous education» in which every-body's freedom is above everything else. [...]

1993
Revista española de pedagogía, Vol. 51 Núm. 195 (Mayo-Agosto 1993) , p. 213-224  
10.
15 p, 525.4 KB Language as resource : a key notion for the understanding of the complexity of mathematics learning / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
The thinking of language as resource in mathematics education research has been more metaphorical than conceptual so far. This article provides grounds and reasons for the theorization of language as resource. [...]
2018 - 10.1007/s10649-018-9810-y
Educational studies in mathematics, Vol. 98, núm. 3 (2018) , p. 215-229  

Articles : 52 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 2 records found  
1.
59 p, 595.2 KB "Manada" : construyendo un nuevo concepto jurisprudencial. El efecto del caso y la perspectiva de género en el futuro de la tipificación de los delitos contra la libertad sexual / García García, Isabel ; Bonet Esteva, Margarita, dir. (Universitat Autonòma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Las agresiones sexuales en España no son un fenómeno nuevo nacido a raíz del caso de La Manada en 2016, pero ese es el momento en que nace la conciencia pública de su envergadura. Con él, este modo de actuación recibió un nombre a partir del cual se empezó a construir un concepto. [...]
Sexual assaults in Spain are not a new phenomenon born as a result of the La Manada case in 2016, but that was the moment when public awareness of its magnitude was born. With it, this way of acting received a name from which a concept began to be built. [...]

2020
Grau en Criminologia i Grau en Dret [1284]  
2.
59 p, 857.7 KB Peer-to-peer interaction in the English L2 classroom / Montero Jiménez, Sònia ; Vraciu, Eleonora Alexandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this study is to analyze the kinds of strategies learners of different levels use in peer-to-peer interaction and check how this affects their L2 oral output. The experiment consists of carrying out two different communicative tasks; the first one focuses on collaborative dialogue since learners, apart from talking to each other, have to write a short composition, whereas the second task is related to meaning negotiation with no writing requirement. [...]
El propòsit d'aquest estudi és analitzar els tipus d'estratègies que els aprenents de diferents nivells fan servir en la interacció entre companys i comprovar com afecta a la seva producció oral en la segona llengua. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.