Resultats globals: 14 registres trobats en 0.06 segons.
Articles, 14 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 205.4 KB OK, boomer : new users, different platforms, new challenges / Romero-Rodríguez, Luis M. (Universidad Rey Juan Carlos) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Berlanga, Inmaculada (Universidad Internacional de La Rioja)
The popularization of new interaction spaces brings new narratives and social phenomena that merit attention from the scientific community. Based on the existing literature on the new challenges facing the communication discipline with these emerging narratives, this editorial summarizes the empirical and theoretical contributions of the thematic issue entitled "New Narratives for New Consumers: Influencers and the Millennial and Centennial Generations. [...]
2022 - 10.17645/mac.v10i1.5050
Media and Communication, Vol. 10 Núm. 1 (2022) , p. 120-123  
2.
10 p, 894.0 KB La centralidad temática de la movilización #NiUnaMenos en Twitter / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Fernandez Garcia, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez Arce, José Cristian (Universidad del Valle (La Paz, Bolivia))
A pesar de los discursos democratizadores promovidos por el acceso a las nuevas tecnologías, diferentes estudios señalan la limitación de Internet y las redes sociales para construir una esfera pública que articule identidades o acciones colectivas duraderas. [...]
Despite democratizing discourse using new technologies, different studies have shown the internet and social media have limits in the public sphere when it comes to developing identities or long term collective actions. [...]

2018 - 10.3145/epi.2018.ene.09
El Profesional de la información, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 96-105  
3.
14 p, 310.0 KB Transparency for participation through the communication approach / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Medranda Morales, Narcisa Jessenia (Universidad Politécnica Salesiana (Quito, Equador)) ; Muñoz Lalinde, Johamna María (Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia))
Transparency is a communicative process whose aim is to provide citizens with information that will promote their participation in public affairs. However, its application is often reduced to a legally stipulated administrative act. [...]
2021 - 10.3390/ijgi10090586
ISPRS international journal of geo-information, Vol. 10, Num 9 (2021) , 586  
4.
22 p, 986.4 KB Las redes sociales y las aplicaciones móviles en las estrategias de transformación digital de los medios de servicio público europeos / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Saavedra, Carlos Alberto, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los medios de servicio público europeos han acometido en pocos años un proceso acelerado y diverso de expansión en redes sociales y de desarrollo de aplicaciones móviles. De esta manera, intentan sintonizar con las nuevas pautas de consumo a través de una oferta transversal de sus contenidos accesibles desde múltiples terminales digitales. [...]
Els mitjans de servei públic europeus han començat, en pocs anys, un procés accelerat i divers d'expansió en xarxes socials i de desenvolupament d'aplicacions mòbils. D'aquesta manera, intenten sintonitzar amb les noves pautes de consum a través d'una oferta transversal dels seus continguts accessibles des de múltiples terminals digitals. [...]
In the course of a few short years, the European public service media have undertaken an accelerated and diverse process of expansion in social networks and of development of mobile applications. In this way, they seek to tune into the new consumption patterns through a transversal offering of content accessible from many digital devices. [...]

2020 - 10.2436/20.3008.01.195
Comunicació (Barcelona), Vol. 37 Núm. 2 (Noviembre 2020) , p. 33-54  
5.
18 p, 278.5 KB Audience participation and political engagement in Europe : EU elections and the cases of Scotland and Catalonia in the Catalan media (2014) / Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Noci, Javier (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Comunicació)
The primary goal of this article is to con-tribute to research on the quality of and practices in the participation of active users of online media, specifically related to important, European-level political issues. [...]
Aquest article té com a principal objectiu contribuir a la recerca sobre la qualitat i pràctiques de la participació dels usuaris actius dels mitjans digitals, i més concre-ament pel que fa a temes d'una certa importància política a Europa. [...]

2016
Trípodos, Núm. 39 (2016) , p. 145-161  
6.
22 p, 260.6 KB ¿Cómo usan los parlamentos las redes sociales? Un estudio comparado y longitudinal aplicado a países de América y Europa (2010, 2015 y 2017) / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Introducción: El artículo analiza el uso que los parlamentos hacen de las redes sociales a partir del estudio de las cámaras representativas de Argentina, Chile, Colombia, Ecuador, Estados Unidos, España, Francia, Italia, Reino Unido y Suecia. [...]
Introduction: The article analyses how parliaments use social media through the study of the representative chambers of Argentina, Chile, Colombia, Ecuador, United States, Spain, France, Italy, United Kingdom and Sweden. [...]

2017 - 10.4185/RLCS-2017-1219
Revista latina de comunicación social, Núm. 72 (2017) , p. 1.278-1.299
2 documents
7.
6 p, 115.8 KB Las huellas de la transición histórica en Chile y España : ideología en la ficción y en las redes sociales de Internet / Chamorro Maldonado, Miguel Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo es un estudio de la relación que hacen los usuarios a través del texto digital en las plataformas online sobre la memoria histórica, producto de la transición política en España y Chile. [...]
The article is a study of the relationship that users make through the digital text in the online platforms on historical memory, product of the political transition in Spain and Chile. The sample corresponds to the social networks associated with the television series Los 80, Los Archivos del Cardenal (Chile), Amar es Para Siempre and Cuéntame Cómo Pasó (Spain), whose argument is framed in past periods of the recent history of these countries. [...]

2017
DeSignis, Núm. 26 (Enero-Junio 2017) , p. 263-272  
8.
16 p, 173.2 KB Memoria, TIC y blogs en educación de adultos : metodologías para la construcción de un conocimiento plural en red / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La memoria personal, utilizada como elemento articulador y motivador del aprendizaje de la población adulta en TIC, aporta un valor que da sentido a la formación tecnológica. Los estudiantes pueden contrastar conocimientos y experiencias, enriqueciendo el trabajo y generando un intercambio que incluye a los docentes. [...]
Personal memory, used as a learning coordinator and motivator of the adult population in ICT, provides value that makes training on ICT meaningful. Students can share knowledge and experiences, enriching the work and generating an exchange involving teachers. [...]

2011
Rev. Q. tecnol. comun. educ.Revista Q. tecnologia, comunicacion, educacion, Vol. 6, Num. 11 (Jul 2011)  
9.
17 p, 742.5 KB Los programas radiofónicos españoles de prime time en Facebook y Twitter : sinergias entre la radio convencional y las redes sociales / Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ferrer, Iliana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introducción: Operadores públicos y privados de las emisoras radiofónicas generalistas buscan en las redes sociales nuevas formas de explotación de contenidos que generen cambios en la cadena de valor de la marca y desarrollen un modelo de negocio diferente. [...]
Introduction: Public and private talk radio stations use social media to find new forms of content exploitation that transform the value chain of their brand and allow them to develop a different business model. [...]

2014 - 10.4185/RLCS-2014-1018
Revista latina de comunicación social, Núm. 69 (2014) , p. 418-434
2 documents
10.
12 p, 103.7 KB Los niños y la nueva alfabetización mediática : un caso de estudio egipcio / Tayie, Sally (Universidad de El Cairo. Facultad de Comunicación de Masas)
L'ús que els nens fan dels nous mitjans s'ha convertit en un fenomen molt estès al món. Per exemple, més d'una quarta part de la població mundial (1,200 milions) utilitza Internet (Tayie, 2009). [...]
El uso que los niños hacen de los nuevos medios de comunicación se ha convertido en un fenómeno muy extendido en el mundo. Por ejemplo, más de una cuarta parte de la población mundial (1. 200 millones) utiliza internet (Tayie, 2009). [...]
The use children make of the new media has become a widespread phenomenon in the world. For example, more than a quarter of the world's population (1,200 million) use the Internet (Tayie, 2009). Because of the new media, the world is becoming smaller. [...]

2013 - 10.7238/a.v0iM.1966
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 48 (Setembre 2013) , p. 65-76  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.