Results overview: Found 7 records in 0.26 seconds.
Articles, 6 records found
Research literature, 1 records found
Articles 6 records found  
1.
19 p, 266.6 KB Present and future of radio in Spain : an application of the Life Cycle Model to the industry / Robert-Agell, Francesc (Universitat Internacional de Catalunya) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
Radio in Spain has been losing audience and advertising year after year since 2012. Never before had the sector been through a moment like this, and it is especially relevant for Prisa Radio, Ábside Media and Atresmedia Radio. [...]
La radio en España pierde audiencia y publicidad año tras año desde 2012. Nunca hasta ahora el sector había vivido un momento así y ello es especialmente relevante para Prisa Radio, Ábside Media y Atresmedia Radio. [...]

2023 - 10.15581/003.36.4.1-19
Communication & Society, Vol. 36 Núm. 4 (2023) , p. 1-19
2 documents
2.
18 p, 1.1 MB No habit, no listening. Radio and generation Z : snapshot of the audience data and the business strategy to connect with it / Robert-Agell, Francesc (Universitat Internacional de Catalunya) ; Justel-Vazquez, Santiago (Universitat Internacional de Catalunya) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article describes the most comprehensive study of the relationship between Generation Z and radio carried out in Spain to date, broadening the focus beyond data known from previous research and offering a structural view of the market from the perspective of media economics. [...]
Se muestra la radiografía más completa sobre la relación de la generación Z y la radio que se ha hecho en España hasta la fecha, amplía el foco más allá de los datos conocidos en investigaciones precedentes, y ofrece una visión estructural del mercado desde la perspectiva de media economics. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.sep.15
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 5 (2022) , e310515
2 documents
3.
7 p, 108.6 KB La fi de l'etapa de creixement i l'entrada en la dimensió desconeguda / Martí, Josep Maria, 1950- (Observatori de la Ràdio a Catalunya)
La fase expansiva de creixement del sector de la comunicació ha acabat. Ara els mitjans de comunicació convencionals es troben en l'inici d'una nova etapa i hi ha desorientació i incertesa entre els diferents actors del sector. [...]
Expansion in the Spanish media sector is over. At present, conventional media are on the threshold of a new era characterized by disorientation and uncertainty on all fronts. We are emerging from a period of sustained growth, in which free newspapers came into being and the audiovisual sector became deregulated, thus breaking the monopoly of public radio and television. [...]

2009 - 10.2436/20.3008.01.59
Comunicació (Barcelona), Núm. 26 (Desembre 2009) , p. 31-37  
4.
16 p, 181.2 KB La economía política del cine / Wasko, Janet ; Llorens Maluquer, Carles trad. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este artículo parte de la base de que el cine es una forma de comunicación mediada, por lo que se le puede aplicar muchos de los análisis utilizados en estudiar otros medios. Primero, se presenta un breve análisis de la Economía Política de la Comunicación, sus principios teóricos y sus diferencias con la escuela de los 'media economics'; luego, se centra de manera más específica en la Economía Política del cine, destacando la pertinencia de esta perspectiva, así como los métodos utilizados y las principales cuestiones que emanan de este tipo de análisis, dejado de lado frecuentemente por los economistas políticos. [...]
This paper is based on the assumption that film is a form of mediated communication, thus appropriate for many of the approaches used in studying other forms of media. The article begins with a brief discussion of the Political Economy of Communication, their tehoretical principle and their main differences with media economics, and then focusses more specifically on the Political Economy of film, pointing to the significance of the approach, as well as identifying questions raised and methods used in this type of analysis, less often explained by political economists. [...]

2006
CIC : cuadernos de información y comunicación, Vol. 11 (2006) , p. 95-100  
5.
21 p, 126.2 KB Els mitjans de comunicació i les ciències de la comunicació a Àustria / Rest, Franz
La disciplina acadèmica de les ciències de la comunicació té un origen molt recent a Àustria, on es va consolidar al voltant del 1970 recollint les aportacions de la Zeitungswissenschaft. La petita comunitat científica austríaca en aquest camp es concentra en els dos nuclis productors de recerca, les universitats de Salzsburg i Viena. [...]
La disciplina académica de las ciencias de la comunicación tiene un origen muy reciente en Austria, donde se consolidaron alrededor del 1970 recogiendo las aportaciones de la Zeitungswissenschaft. La pequeña comunidad científica austríaca en este campo se concentra en los dos núcleos productores de investigación, las universidades de Salzburg y Viena. [...]
The academic discipline of communication science is a very young one in Austria, where it took shape around 1970 in the form of Zeitungswissenschaft. The small scientific community working in this field in Austria is centred around two focal points of research: the Universities of Salzburg and Vienna. [...]

1997
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 21 (1997) , p. 49-69  
6.
10 p, 59.5 KB La investigació sobre mitjans de comunicació a Itàlia / Wolf, Mauro
Una característica de la literatura sobre mitjans a Itàlia és la barreja d'apropaments teòrics, si bé hem de destacar la rellevància que dels anys seixanta ençà ha cobrat la perspectiva semiòtica. [...]
Una característica de la literatura sobre los medios en Italia es la mezcla de acercamientos teóricos, por más que hemos de destacar la relevancia que desde los años sesenta ha cobrado la perspectiva semiótica. [...]
One distinguishing feature of the literature on the media in Italy is the mix of theoretical approaches, although it should be stressed that, since the 60s, the semiotic focus has played a particularly important role. [...]

1997
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 21 (1997) , p. 211-220  

Research literature 1 records found  
1.
31 p, 678.9 KB The Iron Lady's Afterlife Controversy : A Historical Study and Press Analysis of Margaret Thatcher's Death / Moreno i Lorente, Ariadna ; Edwards, Nicholas John, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper aims to show the positions that many newspapers adopted towards the ex-PM Margaret Thatcher's demise, 23 years after she left office, having their roots in the actions that the Baroness carried out during her premiership. [...]
Aquest treball pretén mostrar les postures que molts diaris van adoptar envers la mort de la ex primera ministra Margaret Thatcher, 23 anys després de la seva dimissió. Aquestes postures van ser fruit de totes les accions que la Baronessa va dur a terme durant el seu mandat. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.