1.
|
15 p, 216.7 KB |
The impact of new European policies on the regulation of Spanish public service media : a decisive influence?
/
Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Saldaña, Mercedes Muñoz (Universidad de Navarra)
This study analyses the extent to which European legislation and, in particular, the latest regulatory initiatives for audiovisual media and for digital markets and services affect the regulation of public service media (PSM) in Spain. [...] Esta investigación analiza en qué medida la legislación europea, y especialmente las últimas iniciativas de regulación audiovisual y de los mercados y servicios digitales, afectan a la regulación de los Public Service Media (en adelante, PSM) en España. [...]
2023 - 10.15581/003.36.1.1-15
Communication & Society, Vol. 36 Núm. 1 (2023) , p. 1-15
2 documents
|
|
2.
|
10 p, 203.3 KB |
Mischaracterizing wildlife trade and its impacts may mislead policy processes
/
Challender, Daniel W.S. (University of Oxford) ;
Brockington, Dan (University of Sheffield) ;
Hinsley, Amy (University of Oxford) ;
Hoffmann, Michael (Zoological Society of London) ;
Kolby, Jonathan E. (James Cook University) ;
Massé, Francis (Northumbria University) ;
Natusch, Daniel J.D. (Macquarie University) ;
Oldfield, Thomasina E.E. (TRAFFIC International) ;
Outhwaite, Willow (TRAFFIC International) ;
Sas-Rolfes, Michael't (University of Oxford) ;
Milner-Gulland, E. J. (University of Oxford)
Overexploitation is a key driver of biodiversity loss but the relationship between the use and trade of species and conservation outcomes is not always straightforward. Accurately characterizing wildlife trade and understanding the impact it has on wildlife populations are therefore critical to evaluating the potential threat trade poses to species and informing local to international policy responses. [...]
2022 - 10.1111/conl.12832
Conservation letters, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e12832
|
|
3.
|
13 p, 227.2 KB |
Retos particulares de la comunicación del Consejo de la Unión Europea
/
Nuño Molina, Ignacio (Consell de la Unió Europea)
La Unión Europea (UE) es un proyecto político que se creó en 1957. Hoy engloba 27 países y 447. 7 millones de personas. La manera como las instituciones europeas, en concreto el Consejo de la UE y el Consejo Europeo, se comunican con los ciudadanos se ha visto sacudida por la revolución digital que estamos viviendo. [...] La Unió Europea (UE) és un projecte polític que es va crear el 1957. Avui engloba 27 països i 447. 7 milions de persones. La manera com les institucions europees, concretament el Consell de la UE i el Consell Europeu, es comuniquen amb els ciutadans s'ha vist sacsejada per la revolució digital que estem vivint. [...] The European Union (EU) is a political project that was created in 1957. Today it encompasses 27 countries and 447. 7 million people. The way that the European institutions, specifically the Council of the EU and the European Council, communicate with citizens has been shaken by the digital revolution that we are experiencing. [...]
2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.36
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 2 (2022) , p. 127-139 (Notes)
|
|
4.
|
22 p, 223.3 KB |
Políticas de medios y clientelismo : beneficiarios de las campañas de publicidad institucional de la Generalitat de Cataluña (2007-2018)
/
Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Badia Masoni, Quique (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe y analiza las políticas en materia de publicidad institucional impulsadas por la Generalitat de Cataluña entre 2007 y 2018. Se aportan datos originales del impacto de las diferentes campañas en las cuentas de los principales medios (prensa, radio, televisión y digitales), comparándolos con las cifras de audiencia. [...] This article describes and analyzes the institutional advertising policies promoted by the Generalitat of Catalonia between 2007 and 2018. Original data are provided on the impact of the different campaigns on the financial records of the main media (press, radio, television and digital), compared with their audience figures. [...]
2021
Revista de estudios políticos, Núm. 191 (2021) , p. 325-346
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
22 p, 359.1 KB |
La crisis de la TDT local pública en España : el caso de Cataluña
/
Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Alborch, Federica
El artículo describe y analiza el estado de la televisión digital terrestre local (TDT-L) pública en Cataluña justo después del apagón analógico de abril de 2010. Los resultados muestran que sólo 12 de los 37 canales públicos previstos estaban emitiendo y que sólo cinco más podían hacerlo a medio plazo. [...] El artículo se basa en una investigación cualitativa en el transcurso de la cual se ha entrevistado en profundidad a representantes de los 37 canales previstos. Los objetivos del artículo son, por una parte, describir el modelo de TDT-L vigente y su estado de implantación en Cataluña en mayo de 2010. [...] The article describes and analyses the state of public local digital terrestrial television (L-DTT) in Catalonia just after the analogue switch-off in April 2010. The results show that only 12 of the 37 anticipated public television channels were broadcasting, and only five more were expected to do so in the medium term. [...]
2011 - 10.4185/RLCS-66-2011-934-292-313-EN
Revista latina de comunicación social, Núm. 66 (2011), p. 292-313
2 documents
|
|