Results overview: Found 23 records in 0.02 seconds.
Articles, 22 records found
Research literature, 1 records found
Articles 22 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
15 p, 216.7 KB The impact of new European policies on the regulation of Spanish public service media : a decisive influence? / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Saldaña, Mercedes Muñoz (Universidad de Navarra)
This study analyses the extent to which European legislation and, in particular, the latest regulatory initiatives for audiovisual media and for digital markets and services affect the regulation of public service media (PSM) in Spain. [...]
Esta investigación analiza en qué medida la legislación europea, y especialmente las últimas iniciativas de regulación audiovisual y de los mercados y servicios digitales, afectan a la regulación de los Public Service Media (en adelante, PSM) en España. [...]

2023 - 10.15581/003.36.1.1-15
Communication & Society, Vol. 36 Núm. 1 (2023) , p. 1-15
2 documents
2.
10 p, 203.3 KB Mischaracterizing wildlife trade and its impacts may mislead policy processes / Challender, Daniel W.S. (University of Oxford) ; Brockington, Dan (University of Sheffield) ; Hinsley, Amy (University of Oxford) ; Hoffmann, Michael (Zoological Society of London) ; Kolby, Jonathan E. (James Cook University) ; Massé, Francis (Northumbria University) ; Natusch, Daniel J.D. (Macquarie University) ; Oldfield, Thomasina E.E. (TRAFFIC International) ; Outhwaite, Willow (TRAFFIC International) ; Sas-Rolfes, Michael't (University of Oxford) ; Milner-Gulland, E. J. (University of Oxford)
Overexploitation is a key driver of biodiversity loss but the relationship between the use and trade of species and conservation outcomes is not always straightforward. Accurately characterizing wildlife trade and understanding the impact it has on wildlife populations are therefore critical to evaluating the potential threat trade poses to species and informing local to international policy responses. [...]
2022 - 10.1111/conl.12832
Conservation letters, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e12832  
3.
13 p, 227.2 KB Retos particulares de la comunicación del Consejo de la Unión Europea / Nuño Molina, Ignacio (Consell de la Unió Europea)
La Unión Europea (UE) es un proyecto político que se creó en 1957. Hoy engloba 27 países y 447. 7 millones de personas. La manera como las instituciones europeas, en concreto el Consejo de la UE y el Consejo Europeo, se comunican con los ciudadanos se ha visto sacudida por la revolución digital que estamos viviendo. [...]
La Unió Europea (UE) és un projecte polític que es va crear el 1957. Avui engloba 27 països i 447. 7 milions de persones. La manera com les institucions europees, concretament el Consell de la UE i el Consell Europeu, es comuniquen amb els ciutadans s'ha vist sacsejada per la revolució digital que estem vivint. [...]
The European Union (EU) is a political project that was created in 1957. Today it encompasses 27 countries and 447. 7 million people. The way that the European institutions, specifically the Council of the EU and the European Council, communicate with citizens has been shaken by the digital revolution that we are experiencing. [...]

2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.36
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 2 (2022) , p. 127-139 (Notes)  
4.
22 p, 223.3 KB Políticas de medios y clientelismo : beneficiarios de las campañas de publicidad institucional de la Generalitat de Cataluña (2007-2018) / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badia Masoni, Quique (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe y analiza las políticas en materia de publicidad institucional impulsadas por la Generalitat de Cataluña entre 2007 y 2018. Se aportan datos originales del impacto de las diferentes campañas en las cuentas de los principales medios (prensa, radio, televisión y digitales), comparándolos con las cifras de audiencia. [...]
This article describes and analyzes the institutional advertising policies promoted by the Generalitat of Catalonia between 2007 and 2018. Original data are provided on the impact of the different campaigns on the financial records of the main media (press, radio, television and digital), compared with their audience figures. [...]

2021
Revista de estudios políticos, Núm. 191 (2021) , p. 325-346  
5.
6 p, 216.7 KB Perspectives on Complex Understandings / Pedersen, Jan (University of Stockholm) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This special issue contains a peer-reviewed selection of papers presented at Media for All 8: Complex understandings, a conference which took place in Stockholm in 2019. This introduction links the 15 articles included in this special issue to the conference theme, which is also the theme of this volume: complex understandings. [...]
2020 - 10.47476/jat.v3i2.2020.168
Journal of Audiovisual Translation (JAT), Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 1-6  
6.
16 p, 536.1 KB BBC Alba : servicio público y representación gaélica en Escocia / Manias Muñoz, Miren (The University of Edinburgh) ; Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gracias a su sólido espacio comunicativo, Escocia posee el mayor centro regional de producción de medios del Reino Unido. La televisión ha jugado un papel crucial en el desarrollo de su industria audiovisual y la promoción cultural. [...]
Due to its solid communicative space, Scotland has the biggest regional media production centre in the United Kingdom. Television has played a crucial role in the development of its audiovisual industry and cultural promotion. [...]

2017 - 10.5209/HICS.55907
Historia y comunicación social, Vol. 22 Núm. 1 (2017) , p. 191-206  
7.
29 p, 4.4 MB La construcción del mercado audiovisual europeo : balance de dos décadas de políticas públicas / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El programa europeo de apoyo a la industria audiovisual (Media) ha cumplido 20 años de existencia (1991-2011). Este artículo tiene como objetivo analizar la evolución de esta política hacia la internacionalización. [...]
The EU's support program for the European audiovisual industry (Media) has recently celebrated its 20th anniversary (1991-2011). This article analyzes its evolution towards internationalization. Against the background of media's search for new partners and markets in the Iberoamerican and international landscape; this analysis assesses the program's impact on the European audiovisual space. [...]

2013
Comunicación y sociedad (Universidad de Guadalajara), Núm. 20 (2013) , p. 161-189  
8.
20 p, 384.3 KB Políticas de comunicación de los gobiernos catalanes en los años del procés independentista (2012-2020) / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo sistematiza y analiza las principales estrategias de los gobiernos nacionalistas catalanes en materia de políticas de medios en los años del denominado procés independentista, que arranca con la gran manifestación separatista de septiembre de 2012 y se eclipsa con el estallido de la pandemia del Covid-19. [...]
This article systematises and analyses the successive Catalan nationalist governments' main media policy strategies in the years of the so-called 'pro-independence process', which began with a massive separatist demonstration in September 2012 and has since been eclipsed by the COVID-19 pandemic. [...]

2021 - 10.12795/araucaria.2021.i47.14
Araucaria: revista Iberoamericana de filosofía, política, humanidades y relaciones internacionales, Vol. 23 Núm. 47 (2021) , p. 295-314  
9.
30 p, 360.3 KB Agenda de los medios y agenda política : un estudio del efecto de los medios en las reformas del código penal español entre los años 2000-2003 / García Arán, Mercedes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
La abundante presencia de temas penales en los medios de comunicación genera en la sociedad una percepción distorsionada sobre la inseguridad y transmite el discurso de que las leyes penales son insuficientes. [...]
The excessive incidence of penal issues in the mass media provides an unreal fear of crime in the society and communicates the message that penal laws are insufficient. In early Spain, politics answered it providing continuous penal reforms that, between 2000 to 2003 years, meant a hardening of the penal policy, enforced or legitimated by the mass media.

2009
Revista de derecho penal y criminología, Núm. 1 (2009) , p. 261-290  
10.
22 p, 359.1 KB La crisis de la TDT local pública en España : el caso de Cataluña / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alborch, Federica
El artículo describe y analiza el estado de la televisión digital terrestre local (TDT-L) pública en Cataluña justo después del apagón analógico de abril de 2010. Los resultados muestran que sólo 12 de los 37 canales públicos previstos estaban emitiendo y que sólo cinco más podían hacerlo a medio plazo. [...]
El artículo se basa en una investigación cualitativa en el transcurso de la cual se ha entrevistado en profundidad a representantes de los 37 canales previstos. Los objetivos del artículo son, por una parte, describir el modelo de TDT-L vigente y su estado de implantación en Cataluña en mayo de 2010. [...]
The article describes and analyses the state of public local digital terrestrial television (L-DTT) in Catalonia just after the analogue switch-off in April 2010. The results show that only 12 of the 37 anticipated public television channels were broadcasting, and only five more were expected to do so in the medium term. [...]

2011 - 10.4185/RLCS-66-2011-934-292-313-EN
Revista latina de comunicación social, Núm. 66 (2011), p. 292-313
2 documents

Articles : 22 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
344 p, 4.8 MB De-regulation of european media policy (2000-2014) The debate on media governance and media pluralism in the EU / Costache, Andreea Madalina ; Llorens Maluquer, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Esta tesis doctoral analiza el caso de la regulación del pluralismo de los medios de comunicación a nivel de las instituciones de la Unión Europea. El objetivo principal es examinar si hay una evolución en el cambio de políticas de medios de la UE desde la estricta regulación gubernamental a un enfoque de gobernanza suave con respecto a la protección del pluralismo desde el 2000 hasta el 2014. [...]
This PhD dissertation analyses the case of the regulation of media pluralism at the European Union's institutions level. The main objective is to examine if there is an evolution on the EU media policy change from strict-government regulation to a soft-governance approach regarding the protection of pluralism from 2000 to 2014. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.