Resultats globals: 806 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 611 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 69 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 27 registres trobats
Documents de recerca, 95 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 3 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 611 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
21 p, 344.2 KB De asesinos a víctimas : homosexualidad masculina y crimen en la prensa argentina (1945-1989) / Insausti, Santiago Joaquin (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Investigaciones Sociales)
El artículo analiza las transformaciones en las noticias periodísticas sobre homicidios ocurridos en encuentros íntimos entre varones, estudiando cómo repercute en ellas la paulatina aceptación de la homosexualidad como una diferencia válida en Argentina en la segunda mitad del siglo XX. [...]
The article analyzes the transformations in the news about homicides that took place in intimate encounters between men, inquiring how the acceptance of homosexuality as a valid difference in Argentina in the second half of the 20th century affects them. [...]

Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Humanidades y Artes, 2022 - 10.35305/rp.v14i34.590
Páginas : revista digital de la Escuela de Historia, Vol. 14 Núm. 34 (Enero/Abril 2022)  
2.
18 p, 5.0 MB Plural relational green space values for whom, when, and where? - A social media approach / Calcagni, Fulvia (Humboldt-Universität zu Berlin. Department of Geography) ; Connolly, James J. T. (University of British Columbia. School of Community and Regional Planning) ; Langemeyer, Johannes (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
The values people ascribe to their interactions with and within the environment are essential to inform justice and sustainability transformations. The development of many of these values unfolds through enjoying so-called cultural ecosystem services (CES) such as outdoor recreation, landscape aesthetics or environmental education. [...]
2023 - 10.1016/j.diggeo.2023.100065
Digital Geography and Society, Vol. 5 (Dec. 2023) , art. 100065  
3.
25 p, 1.5 MB Towards the Influence of Media on Suicidality : A Systematic Review of Netflix's 'Thirteen Reasons Why' / Guinovart, Martí (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Cobo, Jesus (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; González-Rodríguez, Alexandre (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ; Parra Uribe, Isabel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Palao, Diego (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Online streaming series 'Thirteen Reasons Why' (13RW), released in March 2017, was criticized for its sensationalist portrayal of the main character's suicide, leading some people to voice fears of a global contagion of self-harm behaviors. [...]
2023 - 10.3390/ijerph20075270
International journal of environmental research and public health, Vol. 20 (march 2023)  
4.
9 p, 565.7 KB "Our city will be the first to hold both summer and winter olympics" : a comparative analysis of how media coverage and public opinion were framed on social media in the lead up to the Beijing 2022 winter Olympic games / Yang, Zesheng (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ruan, Yang ; Zhang, Jianing (Macau University of Science and Technology)
Beijing is the first city to host both the Summer and Winter Olympic Games. Mega sporting events such as the Olympic Games, which attract mass audiences, benefit greatly from social media. This article examines how the news coverage and public opinion about the Beijing 2022 were articulated on social media in the lead up to the Beijing 2022. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1125522
Frontiers in psychology, Vol. 14 (march 2023)  
5.
42 p, 2.2 MB La información de la pandemia de la Covid-19 en las portadas de los diarios. Estudio comparativo de Italia, Reino Unido, España, Francia, Portugal, Estados Unidos, Rusia y Alemania / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación presenta un estudio comparativo de las portadas de ocho países sobre la cobertura informativa de la pandemia en dos diarios impresos de Italia, Reino Unido, España, Francia, Portugal, Estados Unidos, Rusia y Alemania. [...]
This research presents a comparative study of the front pages of eight countries regarding the news coverage of the pandemic in two printed newspapers in Italy, the United Kingdom, Spain, France, Portugal, the United States, Russia and Germany. [...]

2021 - 10.22201/fcpys.2448492xe.2021.242.77439
Revista Mexicana de Ciencias Políticas y Sociales, Vol. 66 Núm. 242 (2021) , p. 251-291  
6.
8 p, 2.3 MB Communication in times of pandemic : information, disinformation, and provisional lessons from the coronavirus crisis Comunicación en tiempos de pandemia: información, desinformación y lecciones provisionales de la crisis del coronavirus / Casino, Gonzalo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Objective: To characterise the infodemic associated with the COVID-19 and to analyse information consumption, trust in sources, the role of the media and government communication, focusing in the case of Spain, as well as to discuss some provisional communication lessons from studies on this and other pandemics. [...]
2022 - 10.1016/j.gaceta.2022.01.003
Gaceta Sanitaria, Vol. 36 (enero 2022) , p. S97-S104  
7.
18 p, 259.9 KB An in-depth look at media subsidies in Spain's autonomous communities in 2019 / Aguado-Guadalupe, Guadalupe (Universidad Carlos III de Madrid) ; Blasco Gil, José Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article focuses on public subsidies for the communication media in Spain for the year 2019, presenting an in-depth analysis of the situation. State subsidies for media is a phenomenon that became widespread in Europe during the 1960s and 1970s. [...]
En el presente artículo se aborda la situación de las subvenciones a los medios de comunicación en España en 2019, con la finalidad de aportar una radiografía de la situación. Las ayudas públicas a los medios de comunicación son un fenómeno extendido por Europa entre los años sesenta y setenta del siglo XX. [...]

2020 - 10.51698/tripodos.2020.48p153-170
Trípodos, Núm. 48 (2020) , p. 153-170  
8.
4 p, 82.0 KB Eixugar les llàgrimes d'A la recerca del temps perdut : una experiència de traducció / Gaillard Francesch, Valèria
Quin és el paper que té la traducció a l'hora de mantenir viu el patrimoni literari universal? Aquest article reflexiona sobre per què cal no només traduir els clàssics, sinó també retraduir-los. [...]
Which role translation does play in keeping the universal literary heritage alive? This papersummarizes my speech in the IX Jornades Arbonès of Translation and Literature celebrated onthe 14th and 15th October 2020 and brings about the need to translate the classics and alsoretranslate them regularly. [...]

2021 - 10.5565/rev/quaderns.36
Quaderns : revista de traducció, Vol. 28 (2021) , p. 137-140  
9.
12 p, 277.6 KB Social Media Use, Fake News and Mental Health during the Uncertain Times of the COVID-19 Pandemic in Ukraine / Haydabrus, Andriy (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Linskiy, Igor (National Academy of Medical Sciences of Ukraine) ; Gimenez-Llort, Lydia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
A sample of 351 adults (women/men 4:1) aged 18 to 60 participated in an online survey administered during the first two waves (15 March-25 April and 10 October-25 November 2020) of the COVID-19 pandemic in Ukraine. [...]
2023 - 10.3390/bs13040339
Behavioral Sciences, Vol. 13 Núm. 4 (2023) , art. 339  
10.
13 p, 1.5 MB "Hair for freedom" movement in Iran : interreligious dialogue in social media activism? / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
After the death of Masha Amini at the hands of the Iranian Morality Police for not wearing the hijab, in accordance with what they considered appropriate in September 2022, a social media campaign called "Hair for Freedom" was sparked on different platforms, with videos of women cutting their hair in protest over Iranian women's rights and Amini's death. [...]
2023 - 10.3390/rel14050602
Religions, Vol. 14 Núm. 5 (2023) , p. 602  

Articles : 611 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 69 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 1.1 MB Mediaverse goes to ITACA : accessibility training through the co-creation of accessible 360o Tik-Tok videos / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introduction: The Universitat Autònoma de Barcelona is developing the ITACA programme, which offers face-to-face activities to secondary school students who, due to their socio-economic situation, may not consider pursuing higher education studies. [...]
2022
IV Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior. Madrid, 4t : 2022  
2.
13 p, 892.5 KB Raising awareness on accessibility through co-created videos using the Mediaverse ecosystem: The CROMA experience / Matamala, Anna ; García-Melero, Víctor ; González-Sordé, Mariona ; Oncins Noguer, Estel·la
Introduction : The Universitat Autònoma de Barcelona is developing the CROMA programme, which offers face-to-face workshops to primary school children in vulnerable situations. UAB students become mentors and implement a project that has been designed by UAB researcher groups in collaboration with Fundació Autònoma Solidària. [...]
2022
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior. Madrid, 4 : 2022  
3.
23 p, 7.0 MB Towards a Circular Economy in Audiovisual Translation : Green Media for All / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2022 (GreenSCENT)
International Conference "Il traduttore visibile". Parma, : 2022  
4.
17 p, 1.1 MB FGs media gathering proposal 30/10/2020 / Hernández, Marc (La Tempesta Media)
The FGs begin in the core of the co-creation definition process, one of the most crucial and distinctive points of the project. The present proposal's objectives are: to document SO-CLOSE's FGs process and to make a media crowdsourcing call. [...]
2020
Focus Groups media gathering workshop, : 2020  
5.
54 p, 3.3 MB From So Far to So Close. Addressing the Refugee Phenomenon: History, Sociology, Technology / Fitili, Magda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ţârău, Virgiliu (Bolyai University) ; Karabegović, Dzeneta (University of Salzburg) ; Sharifi, Massoud (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mosquera, Merlys (Asociación San Juan de Dios España) ; Fosso, Rolland ; Mulholland, Paul (The Open University) ; Hernández, Marc (La Tempesta Media) ; Zorrilla, Mikel (Vicomtech)
La Conferència internacional "From So Far to So Close. Addressing the Refugee Phenomenon: History, Sociology, Technology" es va celebrar en format virtual els dies 15 i 16 de juny de 2020. La primera taula rodona "History of Refugees in the 20th Century" va incloure les següents intervencions: 1. [...]
2020
International Conference: From So Far to So Close. Addressing the Refugee Phenomenon: History, Sociology and Technology (June 15-16th, Virtual Format), : 2020  
6.
26 p, 1.5 MB Training in media accessibility / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This presentation will look at how training in media accessibility can be approached and how the skills and competences of the professionals in the field can be defined and implemented in different educational scenarios. [...]
2022
LSADTS Seminar 2022 Language Service, Audio Description and Translation Studies: Research and Pedagogy. Hong Kong (online), : 2022  
7.
39 p, 1.0 MB Researching audio description : User needs, technologies and new approaches / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
In this presentation I will offer an overview of audio description research carried out by TransMedia Catalonia at the Universitat Autònoma de Barcelona. Our research has explored not only descriptive aspects in audio description but has also delved into user reception and interaction. [...]
2022
Convergence Lecture Series. Surrey, : 2022  
8.
20 p, 1.3 MB Training professionals to improve media accessibility / Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
COVID19 has affected all areas of our lives and cinema as part of the culture is no exception. New and existing technologies applied to audiovisual products are changing the way in which we provide and access culture. [...]
2021 - 10.37390/avancacinema.2021.a350
12th International Conference Cinema - Art, Technology, Communication, AVANCA - CINEMA. Online, : 2021  
9.
31 p, 591.9 KB Audio description from an E2U Language Perspective / Arias-Badia, Blanca ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Providing accessible audiovisual content which caters for diverse user needs is one of the challenges of today's digitized society. Audio description (AD) has been recently proposed to adopt the principles and guidelines of easy-to-understand language (E2UL) to reach larger audiences (Bernabé-Caro and Orero, in press). [...]
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Languages & the Media 2021. 13th International Conference and Exhibition on Language Transfer in Audiovisual Media. Online, : 2021  
10.
78 p, 2.5 MB Easy-to-understand language beyond the written wor(l)d: the challenges of making audiovisual media easy to understand / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Much research has been developed since the turn of the century on how to make audiovisual content accessible, within the framework of Audiovisual Translation and Media Accessibility Studies. Access services such as subtitling, audio description, audio subtitling or sign language interpreting, among others, have been the object of substantial research. [...]
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
International Easy Language Day Conference (IELD 2021). Germersheim, Germany, 1st : 2021  

Contribucions a jornades i congressos : 69 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Anàlisi
Anàlisi tracta de la comunicació i la cultura en general, i especialment dels fenòmens relacionats amb els mitjans de comunicació de masses. Intenta fomentar la col·laboració interdisciplinària, i l'anàlisi crítica i polèmica dels temes estudiats: anàlisi semiòtica de la comunicació, repetició i serialitat en el cinema i en la televisió, democràcia i comunicació, i els mitjans de comunicació i la política cultural. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1980-
72 documents

Llibres i col·leccions 27 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Social media influencers : a new hybrid professionalism in the age of platform capitalism? / Sedda, Paola (University of Lille. GERiiCO Lab) ; Husson, Oihana (University of Burgundy. CIMEOS Lab) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter analyses the way social media influencers, acting in the context of communities of practice, participate in redefining professionalism and professional practices in the marketing and communications fields while promoting social values or advocating for a cause of public interest. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_13
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 281-304  
2.
18 p, 246.4 KB Análisis ecológico de la culturización del paisaje de alta montaña desde el neolítico : los parques nacionales de montaña como modelo / Catalán, Jordi (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Bonet, María Teresa (Universidad de Granada. Facultad de Filosofía y Letras) ; Brotons, Lluís (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Buchaca, Teresa (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Camarero, Lluís (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Clemente Conte, Ignacio (Institució Milà i Fontanals. Departament d'Arqueologia i Antropologia) ; Contreras, Francisco (Universidad de Zaragoza) ; Domingo, Rafael (Universidad de Zaragoza) ; Felip, Marisol (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals) ; Gassiot Ballbè, Ermengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Garcia Casas, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Giralt, Santiago (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; González-Sampériz, Penélope (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Jiménez-Moreno, Gonzalo (Universidad de Granada. Departamento de Estratigrafía y Paleontología) ; Laborda, Rafael (Universidad de Zaragoza) ; Lorite, Juan (Universidad de Granada. Departamento de Botánica) ; Martín-Civantos, José María (Universidad de Granada. Facultad de Filosofía y Letras) ; Mazzuco, Niccolò (Institució Milà i Fontanals. Departament d'Arqueologia i Antropologia) ; Montes, Lourdes (Universidad de Zaragoza) ; Moreno, Ana (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Ninyerola i Casals, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Botànica) ; Pèlachs Mañosa, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Pérez Obiol, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Botànica) ; Piqué Huerta, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Pla-Rabes, Sergi (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Saña Seguí, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Sáez, Alberto (Universitat de Barcelona. Departament d'Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines) ; Sebastián, María (Universidad de Zaragoza) ; Soriano, Juan Manuel (Soriano López) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Terradas, Xavier (Institució Milà i Fontanals. Departament d'Arqueologia i Antropologia) ; Valero-Garcés, Blas (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Villero Pi, Daniel (Centre Tecnològic Forestal de Catalunya) ; Batalla, Meritxell (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya))
La presencia inicial de los humanos en la alta montaña desde hace poco menos de 8000 años presenta más ele-mentos de domesticación de lo que inicialmente se había estimado. Aunque la extensión geográfica de las explo-raciones arqueológicas es todavía limitada, hay evidencias de uso de ganado doméstico y, en algunos casos, unaprobable agricultura utilizando mezcla de cereales a cotas intermedias. [...]
The initial presence of humans in the high mountains almost since 8000 years ago shows more elements ofdomestication than initially estimated. Although the geographic extent of archaeological explorations is stilllimited, there is evidence of domestic livestock use and, in some cases, likely mixed-cereal agriculture at in-termediate altitudes. [...]

Organismo Autónomo Parques Nacionales, 2019
Proyectos de investigación en parques nacionales: 2013-2017, 2019, p. 281-298  
3.
10 p, 249.0 KB Audio Description and Accessibility Studies : A Work in Progress. New Approaches / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
This book is the second we have edited in English focusing on audio description (AD). Now the scope is diametrically different from the previous publication (Maszerowska, Matamala, & Orero, 2014), where one film was analysed from many perspectives. [...]
Palgrave Macmillan, 2016 (Palgrave Studies in Translating and Interpreting (PTTI)) - 10.1057/978-1-137-56917-2_
Researching Audio Description, 2016, p. 1-8  
4.
11 p, 580.0 KB Fomento de vocaciones científicas desde el juego y las preguntas : construcción de un directorio de 80 interrogantes desde la ciencia, la educomunicación y los videojuegos / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Encouraging scientific vocations through games and questions is the mission of "Reporter@s de la ciencia: La aventura del conocimiento", a project funded by the FECYT, aimed at students in Compulsory Secondary Education (ESO). [...]
Alacant: Octaedro, 2022
Transformando la educación a través del conocimiento, 2022, p. 1252-1262  
5.
11 p, 770.0 KB Peregrinatio ad Terram Sanctam : the Mediterranean geography of Christian wonders in the Book of the Infante Pedro of Portugal / Lopes, Paulo Esmeraldo Catarino (Universidad Nova de Lisboa)
O Livro do Infante D. Pedro de Portugal, de Gomez de Santisteban, constitui um paradigma do estabelecimento de uma geografia de maravilhas Cristãs no universo dos relatos de viagens medievais ibéricas, e, mais especificamente, de viagens imaginárias. [...]
The Book of the Infante Pedro of Portugal by Gomez of Santisteban constitutes a paradigm of the establishment of a Mediterranean geography of Christian wonders in the universe of Iberian medieval travel accounts, and more specifically of imaginary travels. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020
Imago & mirabilia : les formes del prodigi a la Mediterrània medieval, 2020, p. 99-109  
6.
10 p, 476.2 KB Televisión pública en España y jóvenes universitarios : radiografía del acceso, consumo y valores más preciados / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Saavedra, Carlos Alberto, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión pública se enfrenta a diferentes retos en el escenario digital. Por un lado, la transformación tecnológica le está obligando a desplegar nuevas estrategias de distribución de contenidos. [...]
Public television faces various challenges in the digital world. On the one hand, technological transformation is forcing it to deploy new content distribution strategies. On the other, it faces limited budgets that force a rationalization of priorities. [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e21
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 357-366  
7.
18 p, 554.7 KB Media accessibility within and beyond audiovisual translation / Greco, Gian Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Uniwersytet Jagielloński)
The chapter discusses the new position reached by media accessibility as a consequence of several shifts. After placing access as a necessary requirement for the enjoyment of human rights for all, the chapter summarises: (a) the shift from particularist accounts of accessibility to a universalist account; (b) the shift from maker-centred to user-centred approaches; and (c) the shift from reactive to proactive approaches. [...]
Cham : Palgrave Macmillan, 2020 - 10.1007/978-3-030-42105-2_4
The Palgrave handbook of audiovisual translation and media accessibility, 2020, p. 57-81  
8.
12 p, 314.1 KB Media use and appropriation in the experiences of LGBTIQ+ immigrants and refugees in the city of Barcelona / Theodoro, Hadriel
The objective of this work is to analyze media use and appropriation of LGBTQI+ immigrants and refugees residing in the City of Barcelona (Spain), mainly those mediated by Information and Communication Technologies (ICTs). [...]
El objetivo de este trabajo es analizar los usos y apropiaciones mediáticos en las experiencias de inmigrantes y refugiadas/os LGBTQI+ residentes en la ciudad de Barcelona (España), principalmente aquellos mediados por las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs). [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e11
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 217-227  
9.
14 p, 329.4 KB Accessibility studies : abuses, misuses and the method of poietic design / Greco, Gian Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Over the past several decades, accessibility has been increasingly pervading a vast range of fields, producing a large number of new ideas, theories, and innovations that have already proven to be quite fruitful. [...]
Cham : Springer, 2019 (Lecture notes in computer science, 11786) - 10.1007/978-3-030-30033-3_2
HCI International 2019 - Late breaking papers, 2019, p. 15-27
3 documents
10.
4 p, 433.6 KB Making immersive media environments accessible : the Immersive Accessibility Project / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ginebra : UNIGE , 2018
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  

Llibres i col·leccions : 27 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 95 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 741.5 KB Brand tracking based on sentiment analysis using Twitter data / Toval Borrell, Andrea ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El monitoratge del sentiment de marques és crucial per a les empreses que tinguin les percepcions dels clients. No obstant això, l'anàlisi en temps real de les dades de les xarxes socials pot ser complicat. [...]
El monitoreo del sentimiento de marcas es crucial para que las empresas entiendan las percepciones de los clientes. Sin embargo, el análisis en tiempo real de los datos de las redes sociales puede ser complicado. [...]
Brand sentiment monitoring is crucial for businesses to understand customer perceptions. However, the real-time analysis of social media data can be challenging. Fortunately, advanced deep learning models based on transformers offer exceptional solutions to address this issue. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
2.
Use and Misuse of WeChat among Elderly Adults in Urban China / Hao, Jingya ; Pulido, Cristina, dir. ; Song, Yi, dir.
Aquest estudi se centra en l'ús dels mitjans, les barreres i les estratègies per promoure l'alfabetització mediàtica entre les persones grans. L'autor està tractant d'omplir el buit en la investigació sobre estudis de mitjans entre els adults grans xinesos i oferir estratègies pràctiques per millorar l'alfabetització mediàtica de les persones grans, que és necessària i urgent en l'era digital. [...]
Este estudio se centra en el uso de los medios, las barreras y las estrategias para promover la alfabetización mediática entre los adultos mayores. El autor está tratando de llenar el vacío en la investigación sobre estudios de medios entre adultos mayores chinos y proporcionar estrategias prácticas para mejorar la alfabetización mediática de los adultos mayores, que es necesaria y urgente en la era digital. [...]
This study focuses on media use, barriers, and strategies for promoting media literacy among elderly adults. The author is trying to fill the gap in research on media studies among Chinese elderly adults and to provide practical strategies for improving elderly adults' media literacy, which is necessary and urgent in the digital age. [...]

2023  
3.
1.6 MB Cap a una Superlliga europea? La desigualtat econòmica i mediàtica i el desequilibri competitiu en l'era del futbol global / Badia Perea, Jordi ; Ginesta Portet, Xavier, 1983-, dir. ; Giraldo Luque, Santiago, dir.
Les Ciències Socials han agafat l'esport com a matèria d'estudi per explicar les transformacions socials. D'entre totes les disciplines esportives, el futbol n'ha estat la privilegiada. Així, el futbol ha estat analitzat successivament com a instrument i metàfora del procés de civilització, de la comunicació de masses, de la societat de l'espectacle i la globalització. [...]
Las Ciencias Sociales han tomado el deporte como materia de estudio para explicar las transformaciones sociales. Entre todas las disciplinas deportivas, el fútbol ha sido la privilegiada. Así, el fútbol se ha analizado sucesivamente como instrumento y metáfora del proceso de civilización, de la comunicación de masas, de la sociedad del espectáculo y la globalización. [...]
The Social Sciences have taken sport as a subject of study to explain social transformations. Of all the sports disciplines, football has been the privileged one. Thus, football has been successively analyzed as an instrument and metaphor for the process of civilization, mass communication, the entertainment society and globalization. [...]

2022  
4.
3.3 MB Gestión de la visibilidad del investigador de publicidad y relaciones públicas y su producción científica en la web / De Santis, Andrea ; Morales Morante, Fernando, dir.
El coneixement és un actiu molt important d'una societat i, com a tal, ha de ser valorat pels seus membres. Per tant, universitats, investigadors i grups de recerca tenen la responsabilitat i obligació de donar a conèixer el seu treball per a complir amb la seva missió social. [...]
El conocimiento es un activo muy importante de una sociedad y, como tal, debe ser valorado por sus miembros. Por lo tanto, universidades, investigadores y grupos de investigación tienen la responsabilidad y obligación de dar a conocer su trabajo para cumplir con su misión social. [...]
Knowledge is a very important asset of a society and, as such, it should be valued by its members. Thus, universities, researchers and research groups have the responsibility and obligation to make their work known in order to fulfill their social mission. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2022  
5.
23 p, 955.0 KB El col·lectiu MENA : criminalització mediàtica i nou estigma / Pares Pleguezuelos, Marc ; Sordè i Martí, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La criminalització de grups concrets de la societat ha estat present des del moment en què l'ésser humà va començar a viure en comunitat. En aquest estudi es tractarà de desglossar els processos que hi ha darrere de la criminalització del col·lectiu de Menors Estrangers No Acompanyats des de perspectives d'autors principalment interaccionistes. [...]
La criminalización de grupos concretos de la sociedad ha estado presente des del momento en que el ser humano empezó a vivir en comunidad. En este estudio es tratará de desglosar los procesos que hay detrás de la criminalización del colectivo de Menores Extranjeros No Acompañados des de perspectivas de autores principalmente interaccionistas. [...]
The criminalization of specific groups of society has been present since the moment human beings began to live in community. This study will try to break down the processes behind the criminalization of the group of Unaccompanied (Foreign) Minors from the perspectives of mainly interactionist authors. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]  
6.
36 p, 621.5 KB ¿Qué caracteriza el discurso de Vox? / Dahdah Ferrer, Michele Marian ; Rico Camps, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta recerca busca detallar els elements que caracteritzen el discurs del partit d'ultradreta Vox, per d'aquesta manera, afirmar si el principal component és el nacionalisme per sobre del nativisme i el populisme, i confirmar si només utilitza un discurs populista en campanya, però no en el seu programa electoral. [...]
Esta investigación busca detallar los elementos que caracterizan el discurso del partido de ultraderecha Vox, para de esta manera, afirmar si el principal componente es el nacionalismo por encima del nativismo y el populismo, y confirmar si solo utiliza un discurso populista en campaña, pero no en su programa electoral. [...]
This research seeks to detail the elements that characterize the speech of the far-right party Vox, in order to affirm whether the main component is nationalism over nativism and populism and confirm whether it only uses a populist speech in the campaign, but not in his electoral program. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
7.
28 p, 515.5 KB La construcció social del crim. El tractament televisiu del true crime : estudi de cas de la sèrie Crims / Candalija Morillas, Cristina ; Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Els crims sempre han estat fenòmens de gran interès social. D'una manera o d'una altra en tots els tipus de formats en els quals es relaten aquests successos, sempre s'ha donat espai a aquests esdeveniments. [...]
Los crímenes siempre han sido fenómenos de gran interés social. De una manera u otra en todos los tipos de formatos en los que se relatan estos sucesos, siempre se ha dado espacio a estos acontecimientos. [...]
Crimes have always been phenomena of great social interest. In one way or another in all types of formats in which these events are recounted, space has always been given to these events. This work is dedicated to the analysis of an increasingly booming television genre: true crime. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
8.
106 p, 2.3 MB Eleccions en pandèmia : anàlisi de la campanya d'Esquerra Republicana de Catalunya / Torra Carrera, Ignasi ; Colomé, Gabriel, 1955-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La pandèmia ens ha portat a viure situacions que, tres anys enrere, ens semblarien impensables. Malgrat tot, l'exercici del dret a vot es va obrir escletxa i, a Catalunya, es va materialitzar en les eleccions del 14 de febrer de 2021. [...]
La pandemia nos ha llevado a vivir situaciones que tres años atrás nos parecerían impensables. Sin embargo, el ejercicio del derecho a voto abrió brecha y, en Cataluña, se materializó en las elecciones del 14 de febrero de 2021. [...]
The pandemic has led us to experience situations that would have seemed unconceivable three years ago. However, the right to vote remained inviolable and the elections of February 14, 2021 were held in a pandemic context in Catalonia. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
9.
Glocalization, Neoliberalism and Reality Television:Social Media as the Second Screen of Reality Talent Competition Programs in China and Spain / Qing, Shenglan ; Prado, Emili, dir.
Com a projecte politicoeconòmic, el neoliberalisme es va localitzar a la Xina i Espanya durant el mateix període a finals de la dècada de 1970; Com a forma de contingut televisiu, la telerrealitat va guanyar popularitat a la Xina i a Espanya a la dècada de 2000 amb el flux global de formats de telerrealitat. [...]
Como proyecto político-económico, el neoliberalismo se localizó en China y España durante el mismo período a fines de la década de 1970; Como forma de contenido televisivo, la telerrealidad ganó popularidad en China y España en la década de 2000 con el flujo global de formatos de telerrealidad. [...]
As a political-economic project, neoliberalism was localized in China and Spain during the same period at the end of the 1970s; as a form of television content, reality television gained popularity in China and Spain in the 2000s with the global flow of reality television formats. [...]

2022  
10.
102 p, 8.4 MB Dragon Quest : El Precursor Olvidado. Origen transmedia del primer JRPG y el borrado de su aroma cultural fuera de Japón / Caravaca Caparrós, Adrián ; Grau, Tomás, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball pren com a objecte d'estudi el videojoc japonès Dragon Quest (Enix, 1986) i el seu procés d'adaptació al mercat estatunidenc. Per entendre les decisions preses per modificar l'apartat estètic original del producte per part dels agents de distribució es contextualitzarà l'origen de Dragon Quest a la indústria del videojoc japonès, en el gènere dels videojocs de rol i en com encaixa dins de l'ecosistema de consum dels productes culturals japonesos. [...]
Este trabajo de investigación toma como objeto de estudio el videojuego japonés Dragon Quest (Enix, 1986) y su proceso de adaptación para el mercado norteamericano. Para entender las decisiones tomadas para modificar el apartado estético original del producto por parte de los agentes de distribución se contextualizará el origen de Dragon Quest en la industria del videojuego japonés, en el género de los videojuegos de rol y en cómo encaja dentro del ecosistema de consumo de productos culturales japoneses. [...]
This research takes as its object of study the Japanese videogame Dragon Quest (Enix, 1986) and its adaptation process to the US market. To understand the decisions made by the distribution agents in order to modify the original art style of the product, the origin of Dragon Quest in the Japanese videogame industry, and its role in the role-playing videogame genre will be contextualized, as well as the way it fits in the consumption system of Japanese cultural products. [...]

2021
Màster en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]  

Documents de recerca : 95 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
Segueix-nos a les xarxes socials!! / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo de la col·lecció "les Biblioteques en un minut" on s'explica com estar al dia de les novetats de les biblioteques UAB seguint-nos a les xarxes socials: #bibliotequesUAB.
2020 (Serveis)  

Documents gràfics i multimèdia 3 registres trobats  
1.
1024x768, 540.6 KB Briza media / Bartolomé, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Remugants (G2R)) ; López Garrido, Omar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Remugants (G2R))
2020 (Atles d'epidermis)
5 documents
2.
Segueix-nos a les xarxes socials!! / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo de la col·lecció "les Biblioteques en un minut" on s'explica com estar al dia de les novetats de les biblioteques UAB seguint-nos a les xarxes socials: #bibliotequesUAB.
2020 (Serveis)  
3.
1024x768, 469.1 KB Plantago media / Bartolomé, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Remugants (G2R)) ; López Garrido, Omar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Remugants (G2R))
2020 (Atles d'epidermis)
5 documents

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
20 p, 2.1 MB Cuatro diarios catalanistas frente la rebelión militar de julio de 1936. La Veu de Catalunya, Treball, La Humanitat y La Publicitat / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el contenido político de cuatro diarios y su evolución ante el golpe de estado militar. Se estudian La Veu de Catalunya, el gran diario conservador que será incautado por la Generalitat en el primer mes de la guerra y posteriormente de titularidad anarquista ; Treball, marxista del PSUC ; La Humanitat, el periódico gubernamental d'ERC y La Publicitat de ACR, a lo largo de la segunda quincena de julio de 1936 en la confrontación de las fuerzas republicanas convencionales parlamentariamente -ERC y ACR- y las nuevas que irrumpen en el vacío de poder que provoca el levantamiento militar -FAI-CNT y PSUC-. [...]
Cet article analyse le contenu de quatre quotidiens catalans et la façon dont ils évoluent lorsque se produit le coup d'Etat militaire du 18 juillet 1936. Les journaux étudiés sont : La Veu de Catalunya, le grand quotidien conservateur saisi par la Generalitat au cours des premiers mois de la guerre et qui sera quelques mois après contrôlé par les anarchistes ; Treball, le quotidien marxiste du Partit Socialista Unificat de Catalunya ; La Humanitat, le journal progouvernemental d'Esquerra Republicana de Cataluña ; La Publicitat contrôlé par Acción Catalana Republicana. [...]
The political content of four newspapers is analyzed in comparison at their position in front of the military coup. Four newspapers are studied: La Veu de Catalunya, the relevant conservative newspaper that would be impounded by the Generalitat in the first month of war and, after that, had an anarchist ownership; Treball, Marxist from the PSUC party; La Humanitat, the newspaper of the Government of ERC (leftist party); and La Publicitat of ACR. [...]

2016 - 10.4000/argonauta.2432
El Argonauta español, Núm. 13 (2016)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.