Results overview: Found 11 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 1 records found
Articles 7 records found  
1.
Exploring language alternation and participation in an 'in-between learning scenario': a case study of a WhatsApp chat with secondary students of English / Pratginestós, Cèlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
The study of participation from a socio-interactional perspective relates to the exploration of the interactional practices displayed by interactants and the close examination of the multimodal resources they employ. [...]
2023 - 10.1080/19463014.2024.2315022
Classroom Discourse, Feb 2023  
2.
19 p, 928.0 KB Translanguaging practices and metalinguistic reflection during negotiation of meaning in tandem virtual exchanges / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Earlier studies exploring translanguaging in virtual exchanges (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) have mainly focused on identifying translanguaging in written chats to analyze discursive aspects and feedback processes. [...]
Estudis anteriors que exploren el transllenguatge en intercanvis virtuals (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) s'han centrat a identificar el transllenguatge en xats de text per analitzar aspectes discursius i retroalimentació. [...]
Estudios anteriores que exploran el translenguaje en intercambios virtuales (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) se han centrado en identificar el translenguaje en chats de texto para analizar aspectos discursivos y retroalimentación. [...]
Des études antérieures explorant le translangage dans les échanges virtuels (Walker, 2018 ; Zheng et al. , 2017) se sont concentrées sur l'identification du translangage dans les discussions textuelles afin d'analyser les aspects discursifs et les rétroactions. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1135
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1135 (Invited Authors)  
3.
11 p, 357.3 KB Myth and the construction of meaning in mediated culture / Sola Morales, Salomé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Traditionally mythical thought has been banished and considered less important than logical thinking. However, in the last decades several authors have claimed the need to revalorize this notion. From our perspective, myth is a key concept to explore the construction of meaning in media narratives. [...]
2013
KOME, Vol. 1 Núm. 2 (2013) , p. 33-43  
4.
17 p, 281.3 KB ¿Empoderamiento o asimilación? Estudio de dos casos de comunicación mediada en el ámbito educativo catalán / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)
La Mediación Intercultural y la Interpretación en los Servicios Públicos hacen posible la comunicación con familias inmigradas que desconocen las lenguas de acogida. Esta labor puede ser especialmente importante en las reuniones con padres y madres de estos colectivos para establecer el vínculo necesario entre escuela y familia. [...]
Intercultural mediation and public service interpreting enable communication with migrated families who do not speak or understand the local languages. This can be especially important in parent-teacher meetings and when trying to establish a link between the school and the family. [...]

2017 - 10.24310/TRANS.2017.v0i21.3651
Trans (Málaga), Vol. 21 (2017) , p. 187-205  
5.
22 p, 417.7 KB Flujos de información e interacciones online en el marco de la crianza adoptiva / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; García Tugas, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Vich Bertrán, Júlia (Maastricht University. Technology and Society Studies Department)
En el ámbito de la adopción internacional, la popularidad de Internet la ha convertido en un escenario propicio para que las familias adoptivas (o en vías de serlo) compartan sus experiencias y vayan construyendo interacciones en línea en el seno de las cuales se generan importantes flujos de información. [...]
In the field of international adoption, the popularity of the Internet has become an enabling environment for adoptive (or prospective) families to share their experiences, therefore weaving an online relatedness that generates significant information flows. [...]

2016
Quaderns-e, Vol. 21, Num. 2 (2016) , p. 38-59  
6.
20 p, 335.9 KB La(s) identidad(es) en el ciberespacio : una reflexión sobre la construcción de las identidades en la red ("online Identity") / Ursua, Nicanor (Universidad del País Vasco)
The theme of Identity has always been a great philosophical issue, as it has always been of great interest to know who we are and why the necessity of an Identity. There is today a great concern of works referring to this Identity carried out from different perspectives, whether philosophical, psychological, social, cultural or political. [...]
El tema de la identidad siempre ha sido un gran tema filosófico, pues siempre ha interesado saber quiénes somos y por qué necesitamos una identidad. Hoy existe una gran explosión de trabajos referentes al tema de la identidad realizados desde diferentes perspectivas, ya sean filosóficas, psicológicas, sociales, culturales o políticas. [...]

2008
Ontology studies, Núm. 8 (2008) , p. 277-296  
7.
22 p, 206.3 KB Las promesas del imaginario Internet : las comunidades virtuales / Vayreda i Duran, Agnès
Este texto se propone encontrar una respuesta a la pregunta sobre la atracción que ejerce Internet indagando en las promesas que este dispositivo nos depara. Una de las promesas que goza de mayor popularidad es la posibilidad de crear comunidades virtuales. [...]
The aim of this paper is to try and find an answer to the question of why the Internet is such an attractive medium, via an examination of the promises it offers. One of the most popular promises is that of creating virtual communities, something which has grown from more than sixty years of development of various technical programs, experiences and community projects such as the first, limited communities of computer experts Arpanet and Usenet, the popular BBs and more recently, the various - more or less successful - community projects proliferating on the Internet. [...]

2004 - 10.5565/rev/athenead/v1n5.117
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 5 (2003) p. 57-78  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
19 p, 1.4 MB Unveiling a covert but common practice : child language brokering in the province of Barcelona / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Studies of Child Language Brokering (CLB) have been rather scarce in Spain, with only few exceptions such as García-Sánchez (2010) and Foulquié-Rubio (2015). This contrasts with the rapid expansion of the practice during the past years. [...]
2021
5th International Conference on Non-Professional Interpreting and Translation (3-5 June), : 2021  

Books and collections 2 records found  
1.
23 p, 896.2 KB Participant roles in linguistic mediation activities in a digital storytelling project / Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia
This chapter will examine the collaborative, multimodal and plurilingual construction of the mediation activity between Catalan youth and a Chinese adult in the context of an out- of- school digital storytelling project. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 119-141  
2.
48 p, 1.7 MB A Mediated Discourse Analysis (MDA) approach to multimodal data / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.629
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 189-236
2 documents

Research literature 1 records found  
1.
108 p, 7.7 MB Code-Switcheando : bilingual practices of english philology students on Social Media / Gonzàlez Rider, Carlota ; Moyer, Melissa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper deals with the regular practice of code-switching online by a group of Spanish students enrolled in an English Philology degree in Catalonia. The analysis looks at four participants and their interactions over WhatsApp, Twitter and Instagram in a period of two years. [...]
Aquest treball tracta sobre la pràctica habitual d'alternança de codi en línia d'un grup d'estudiants espanyols matriculats a un grau de Filologia Anglesa a Catalunya. L'anàlisi posa el focus sobre quatre participants i les seves interaccions per WhatsApp, Twitter i Intagram en un període de dos anys. [...]
Este trabajo trata sobre la práctica habitual de alternancia de código en línea en un grupo de estudiantes españoles matriculados en un grado de Filología Inglesa en Cataluña. El análisis pone el foco sobre cuatro participantes y sus interacciones para WhatsApp, Twitter e Intagram en un período de dos años. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.