Results overview: Found 14 records in 0.03 seconds.
Articles, 14 records found
Articles 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
3 p, 731.1 KB Corporate Communication. A guide to theory & practice / García Carballo, Carlos (Universidad de Córdoba)
Obra ressenyada: J. CORNELISSEN, Corporate Communication. A guide to Theory & Practice. London: SAGE, 2017.
Este libro está escrito por el professor Joep Cornelissen en Corporate Communication en VU University Amsterdam , Leeds University Business School y como professor visitante en IE Business School en Madrid y la University of Southern Denmark. [...]
The book that is to be present has been written by the professor Joep Cornelissen in Corporate Communication at the VU University in Amsterdam and Leeds University Business School, as well as Visiting professor at the IE Business School in Madrid and the University of Southern Denmark. [...]

2019 - 10.5565/rev/qp.322
Questiones publicitarias, Vol. 2 Núm. 23 (2019) , p. 63-65 (Reseñas)  
2.
14 p, 203.6 KB Publicidad : agente educador en los mass media en la era digital / Gómez Nieto, Begoña (Universidad de Valladolid)
La publicidad forma parte de la vida diaria del ciudadano y es una pieza fundamental en el entramado de los mass media en el contexto digital. En el panorama mediático-comunicacional actual, la publicidad se conforma como un elemento clave en la influencia, modificación de hábitos y comportamientos del ciudadano, de ahí que sea importante agente educador desde un doble criterio: por un lado, como instrumento de socialización del individuo, y por otro, como agente manipulador que conduce al individuo hacia los intereses de marcas y organizaciones. [...]
The advertising forms a part of the daily life of the citizen and is a fundamental piece in the scheme of the mass media. In the media - communication current outlook, the advertising conforms as a key element in the influence and behaviors of the citizen, therefore is an important educational agent from a double criterion: on the one hand, like instrument of socialization of the individual, and on the other hand, as manipulative agent who leads the individual towards the interests of brands and organizations. [...]

2015 - 10.5565/rev/qp.9
Questiones publicitarias, Núm. 20 (2015) , p. 73-86 (Artículos de investigación)  
3.
21 p, 182.4 KB Las dos representaciones del problema del orden social en la teoría sociológica de Niklas Luhmann / Gonnet, Juan Pablo (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina). Centro de investigaciones y estudios sobre cultura y sociedad (CIECS-CONICET))
En el presente artículo proponemos que en la teoría sociológica de Niklas Luhmann es factible reconstruir dos formulaciones diferentes en relación al problema del orden social. Por un lado, una que remite al problema de la demostración de un orden de realidad irreductiblemente social; y por el otro, una formulación más específica y frecuente en la historia del pensamiento sociológico, que refiere a la pregunta por la regulación y el control de la acción. [...]
In this article we propose that in the sociological theory of Niklas Luhmann is possible to reconstruct two different treatments regarding the problem of social order. On the one hand, a problem which is related to the recognition of an order of reality that is social in its own right; and on the other hand, one that is connected with the matter of regulation and control over the action. [...]

2015 - 10.5565/rev/athenea.1480
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 15 Núm. 1 (marzo 2015) , p. 249-269 (Ensayos)  
4.
16 p, 127.6 KB Aportaciones de las universidades españolas a la investigación sobre menores y medios de comunicación / Ruiz San Román, José A. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología IV) ; Ortiz Sobrino, Miguel Ángel (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Periodismo IV (Empresa Informativa)) ; Porto Pedrosa, Leticia (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología IV)
L'interès acadèmic espanyol per la relació dels nens i joves amb els mitjans de comunicació s'ha incrementat al llarg d'aquests últims anys, fins al punt que constitueix una línia d'investigació destacada en moltes universitats. [...]
El interés académico español por la relación de los niños y jóvenes con los medios de comunicación se ha incrementado a lo largo de estos últimos años hasta tal punto que constituye una línea de investigación destacada en muchas universidades. [...]
In the last years, the Spanish educational interest for the relationship between children and media has increased up to the point that this topic constitutes one of the main research lines of the universities in our territory. [...]

2013
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 48 (Setembre 2013) , p. 49-64  
5.
28 p, 322.7 KB The multiple Eudald Carbonell : the various roles of Catalonia’s most popular archaeologist / Hochadel, Oliver (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institució Milà i Fontanals)
Eudald Carbonell is mainly known for being the co-director of the Atapuerca research project, a hominid site in Northern Spain that boasts the «oldest European». In the course of his career as an archaeologist, he has become a highly visible figure, not least because of his incessant attempts to communicate his ideas to the general public. [...]
2013 - 10.4321/S0211-95362013000200006
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 33, Núm. 2 (2013) , p. 389-416  
6.
12 p, 65.2 KB Hermeneutas todos : el círculo del investigador / Borrat, Héctor
Los periodistas comparten con sus lectores un repertorio de capacidades y prácticas de comunicación humana necesarias para conocer la realidad y convivir libre, racional y responsablemente en ella. [...]
2000
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Núm. 14 (2000) , p. 121-131  
7.
8 p, 128.1 KB Blogs : redes de conocimiento para el ejercicio de la infociudadanía / Marín Mejías, Mg. Klibis
La blogósfera es una gran conversación virtual desde la que se critica, se cuestiona, se describe y narra el entorno de cada bloguero. Pese a que no sigue creciendo como antes, parece que ahora madura y se asienta. [...]
2011
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, Núm. 3 (2011) , p. 0-0  
8.
12 p, 111.5 KB Mental Illness and Violence in the Media. An Illicit Association? / Sampietro, Hernán María
In this article we hope to respond to the various questions that arise when one considers the way in which the media presents mental illness associated with violence. To do so, a literature review was undertaken, including 81 original studies or previous reviews, in an attempt to understand what are the meanings that the media attributes to mental illness and why the researchers consider these meanings to be inadequate and stigmatizing. [...]
En este artículo se pretende responder a diversos interrogantes que surgen cuando se considera la manera como la enfermedad mental se presenta en los medios de comunicación asociada a la violencia. [...]

2010 - 10.5565/rev/qpsicologia.739
Quaderns de psicologia, Vol. 12, Núm. 1 (2010) , p. 109-120  
9.
13 p, 117.9 KB Enfermedad Mental y Violencia en los Medios de Comunicación. ¿Una asociación ilícita? / Sampietro, Hernán María
En este artículo se pretende responder a diversos interrogantes que surgen cuando se considera la manera como la enfermedad mental se presenta en los medios de comunicación asociada a la violencia. [...]
In this article we hope to respond to the various questions that arise when one considers the way in which the media presents mental illness associated with violence. To do so, a literature review was undertaken, including 81 original studies or previous reviews, in an attempt to understand what are the meanings that the media attributes to mental illness and why the researchers consider these meanings to be inadequate and stigmatizing. [...]

2010 - 10.5565/rev/qpsicologia.738
Quaderns de psicologia, Vol. 12, Núm. 1 (2010) , p. 095-107  
10.
17 p, 1.1 MB Convergencia digital, virtualidad real y desarrollo humano / Metzner-Szigeth, Andreas (Universidad del País Vasco. Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación)
The focus of this paper is on the techno-medial characteristics of Internet, computer-mediated communication and the new media. The analyze of this characteristics works with respect of its potentials for socio-cultural transformation. [...]
En el núcleo del articulo se exponen las características técno-mediales de Internet, de la comunicación mediada por computación y de los nuevos medios. El análisis de esas características se expone respecto a sus potenciales para la transformación socio-cultural. [...]

2009
Ontology studies, N. 9 (2009) p. 245-261  

Articles : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.