Results overview: Found 151 records in 0.02 seconds.
Articles, 126 records found
Contributions to meetings and congresses, 4 records found
Books and collections, 8 records found
Research literature, 13 records found
Articles 126 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
24 p, 724.0 KB Actitudes populistas y percepciones de la opinión pública y los medios de comunicación : estudio correlacional comparado entre España y Colombia / Romero-Rodríguez, Luis Miguel (Universidad Rey Juan Carlos) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pabón Montealegre, María Victoria (Universidad Pontificia Bolivariana)
El populismo ha experimentado un crecimiento preocupante en la última década en diferentes enclaves del planeta. Este proceso, de cariz globalizador, se ha visto potenciado por las características de inmendiatez, interacción y participación de las redes sociales, los cibermedios y otras plataformas digitales. [...]
Populism has experienced a worrying growth in the last decade in different locations around the world. This globalizing process has been enhanced by the immediacy, interaction and participation of social networks, cybermedia and other digital platforms. [...]

2021 - 10.4185/RLCS-2021-1507
Revista latina de comunicación social, Núm. 79 (2021) , p. 43-66
2 documents
2.
20 p, 2.1 MB Cuatro diarios catalanistas frente la rebelión militar de julio de 1936. La Veu de Catalunya, Treball, La Humanitat y La Publicitat / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el contenido político de cuatro diarios y su evolución ante el golpe de estado militar. Se estudian La Veu de Catalunya, el gran diario conservador que será incautado por la Generalitat en el primer mes de la guerra y posteriormente de titularidad anarquista ; Treball, marxista del PSUC ; La Humanitat, el periódico gubernamental d'ERC y La Publicitat de ACR, a lo largo de la segunda quincena de julio de 1936 en la confrontación de las fuerzas republicanas convencionales parlamentariamente -ERC y ACR- y las nuevas que irrumpen en el vacío de poder que provoca el levantamiento militar -FAI-CNT y PSUC-. [...]
Cet article analyse le contenu de quatre quotidiens catalans et la façon dont ils évoluent lorsque se produit le coup d'Etat militaire du 18 juillet 1936. Les journaux étudiés sont : La Veu de Catalunya, le grand quotidien conservateur saisi par la Generalitat au cours des premiers mois de la guerre et qui sera quelques mois après contrôlé par les anarchistes ; Treball, le quotidien marxiste du Partit Socialista Unificat de Catalunya ; La Humanitat, le journal progouvernemental d'Esquerra Republicana de Cataluña ; La Publicitat contrôlé par Acción Catalana Republicana. [...]
The political content of four newspapers is analyzed in comparison at their position in front of the military coup. Four newspapers are studied: La Veu de Catalunya, the relevant conservative newspaper that would be impounded by the Generalitat in the first month of war and, after that, had an anarchist ownership; Treball, Marxist from the PSUC party; La Humanitat, the newspaper of the Government of ERC (leftist party); and La Publicitat of ACR. [...]

2016 - 10.4000/argonauta.2432
El Argonauta español, Núm. 13 (2016)  
3.
13 p, 463.6 KB El socialismo español ante la prensa durante la Transición / Cintas Hernández, Gerard (Universitat Rovira i Virgili)
Partiendo de la base del irremediable papel político que tienen los medios de comunicación, vale la pena retrotraernos hasta la época de la transición española para poder observar cómo estos también ayudaron a construir un determinado espacio político, en este caso el del socialismo español. [...]
Partint de la base de l'inevitable paper polític que tenen els mitjans de comunicació, val la pena retrocedir fins a l'època de la transició espanyola per poder observar com aquests també van ajudar a construir un determinat espai polític, en aquest cas el del socialisme espanyol. [...]
Starting from an acceptance of the idea that the media have a political role, it is interesting to return to the Spanish transition to democracy to see how the press were able to help build a political movement; in this case, Spanish socialism. [...]

2021 - 10.5565/rev/rubrica.230
Rúbrica contemporánea, Vol. 10 Núm. 19 (2021) , p. 207-219 (Artículos)  
4.
23 p, 842.0 KB El efecto de la exposición a los sondeos preelectorales en el comportamiento de los votantes en las elecciones autonómicas en Andalucía de 2018 / Ramírez Dueñas, José María (Universidad Complutense de Madrid. Sección Departamental de Sociología Aplicada) ; Vinuesa Tejero, María Lourdes (Sección Departamental de Sociología Aplicada. Universidad Complutense de Madrid)
Los sondeos preelectorales se han convertido en una herramienta de comunicación política para partidos políticos y medios de comunicación. Este trabajo ha pretendido estudiar el efecto de la exposición a las encuestas en el comportamiento electoral de los votantes para las elecciones autonómicas de Andalucía de 2018. [...]
Els sondeigs preelectorals han esdevingut una eina de comunicació política per a partits polítics i mitjans de comunicació. Aquest treball ha pretès estudiar l'efecte de l'exposició a les enquestes en el comportament electoral dels votants per a les eleccions autonòmiques d'Andalusia de 2018. [...]
Pre-election polls have become a tool of political communication for political parties and the media. This study has tried to study the effect of exposure to polls on the electoral behavior of voters for the 2018 Andalusian regional elections. [...]

2021 - 10.5565/rev/papers.2711
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 2 (2021) , p. 167-189 (Artículos)  
5.
22 p, 986.4 KB Las redes sociales y las aplicaciones móviles en las estrategias de transformación digital de los medios de servicio público europeos / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Saavedra, Carlos, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los medios de servicio público europeos han acometido en pocos años un proceso acelerado y diverso de expansión en redes sociales y de desarrollo de aplicaciones móviles. De esta manera, intentan sintonizar con las nuevas pautas de consumo a través de una oferta transversal de sus contenidos accesibles desde múltiples terminales digitales. [...]
Els mitjans de servei públic europeus han començat, en pocs anys, un procés accelerat i divers d'expansió en xarxes socials i de desenvolupament d'aplicacions mòbils. D'aquesta manera, intenten sintonitzar amb les noves pautes de consum a través d'una oferta transversal dels seus continguts accessibles des de múltiples terminals digitals. [...]
In the course of a few short years, the European public service media have undertaken an accelerated and diverse process of expansion in social networks and of development of mobile applications. In this way, they seek to tune into the new consumption patterns through a transversal offering of content accessible from many digital devices. [...]

2020 - 10.2436/20.3008.01.195
Comunicació (Barcelona), Vol. 37 Núm. 2 (Noviembre 2020) , p. 33-54  
6.
18 p, 228.1 KB Tratamiento mediático de los resultados educativos en la prensa peruana / Turpo Gebera, Osbaldo (Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa)
El tratamiento informativo de los resultados educativos desvela aspectos fundamentales de las políticas pedagógicas. Este estudio reconoce las representaciones mediáticas que la prensa peruana construye sobre las evaluaciones internacionales (PISA 2015; TERCE 2013) y nacionales (ECE 2016) desde las notas informativas de los principales diarios impresos en versión digital. [...]
El tractament informatiu dels resultats educatius revela aspectes fonamentals de les polítiques pedagògiques. Aquest estudi reconeix les representacions mediàtiques que la premsa peruana construeix sobre les avaluacions internacionals (PISA 2015 y TERCE 2013) i nacionals (ECE, 2016) des de les notes informatives dels principals diaris impresos en versió digital. [...]
The informative treatment of educational outcomes reveals fundamental aspects of educational policies. This study examines media representations of international (PISA 2015 and TERCE 2013 for Latin America) and national (ECE 2016 for Peru) assessments constructed by the Peruvian press through informative notes of digital versions of the main printed periodicals. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1101
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 457-474 (Temas de investigación)  
7.
21 p, 488.3 KB El poder del discurso en los medios de comunicación : representación de los animales considerados de granja. Análisis de la prensa española / García Rodríguez, Rebeca
Esta investigación pretende identificar hasta qué punto los medios de comunicación crean, mantienen o distribuyen determinados mensajes apoyando o desafiando la explotación de los animales de granja. [...]
This investigation aims to identify the extent to which the media create, establish, or transmit certain messages that support or challenge the exploitation of farmed animals. Despite the evident capacity of these creatures to feel pain and suffering, industrialized farming is a powerful economic sector that exercises a position of dominance over the lives of millions of animals. [...]

2020 - 10.5565/rev/da.481
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 11 Núm. 3 (2020) , p. 104-124 (Documents)  
8.
16 p, 245.2 KB Un estudio sobre hábitos de consumo de información en la era digital / Mujika Alberdi, Alazne (Universidad de Deusto) ; García-Arrizabalaga, Iñaki (Universidad de Deusto) ; Gibaja Martins, Juan José (Universidad de Deusto)
La aparición de Internet y los dispositivos móviles han revolucionado la manera de consumir información y, en consecuencia, el modelo de negocio de los medios. Siendo difícil encontrar un modelo rentable para los medios, es innegable que lo más elemental es seguir respondiendo a la siguiente pregunta: ¿ha dejado de interesarle al ser humano lo que ocurre a su alrededor? O, ¿quizá lo que ha cambiado es el modo de consumir información y no tanto el grado de interés? En una encuesta administrada entre 1. [...]
The emergence of the Internet and mobile devices has revolutionized the way information is consumed and transformed the media business model as a result. As it is difficult to find a profitable model for the media, it is undeniable that what is really essential is to carry on trying to find an answer to the following question: Are human beings no longer interested in what is happening all around them? Or perhaps what has changed is the way that information is consumed and not so much the level of interest in it? A survey carried out among 1,500 individuals, grouped together by generations (millennials, generation X, baby-boomers and the silent generation), provides an emphatic response to this question: information does interest them, especially local and social information, and must be characterized by being truthful, reliable, objective, topical and rigorous, rather than deep. [...]
L'aparició d'Internet i els dispositius mòbils han revolucionat la manera de consumir informació i, en conseqüència, el model de negoci dels mitjans. Com que és difícil trobar un model rendible per als mitjans, és innegable que el més elemental és continuar responent a la pregunta següent: ha deixat d'interessar-li a l'ésser humà el que ocorre al seu voltant? O, potser el que ha canviat és la manera de consumir informació i no tant el grau d'interès? En una enquesta administrada entre 1. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3227
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 31-46 (Articles)
2 documents
9.
19 p, 334.1 KB Dinámicas de (in)visibilidad en la migración LGTBIQ+ : una cuestión comunicacional / Theodoro, Hadriel (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Cogo, Denise (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Presentamos en este artículo un conjunto de reflexiones teóricas sobre las dinámicas de (in) visibilidad en la migración LGTBIQ+. Estas reflexiones están vinculadas al desarrollo de una investigación doctoral sobre el tema. [...]
We present in this article a set of theoretical reflections on the dynamics of (in)visibility in LGTBIQ+ migration. These reflections are linked to the development of a doctoral research on the subject. [...]

2020 - 10.1590/1980-85852503880005908
REMHU, Vol. 28 Núm. 59 (agosto 2020) , p. 113-131  
10.
10 p, 638.6 KB Publicidad en la Web : de la lógica de los medios masivos a los anuncios personalizados / Zelcer, Mariano (Universidad Nacional de las Artes)
Este trabajo repasa los principales sistemas de distribución de publicidad en la Web, con vistas a caracterizar los distintos funcionamientos mediáticos que presenta Internet en cada uno de esos casos. [...]
This work presents an overview about the current main advertising distribution systems in the Web, with the aim of characterizing the media behavior Internet has in each of those cases. The paper introduces the systems in an order that goes from traditional mass media logics to certain logics that are specific of digital environments. [...]

2019 - 10.35659/designis.i30p123-132
DeSignis, Núm. 30 (Enero-Junio 2019) , p. 123-132  

Articles : 126 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 4 records found  
1.
15 p, 65.7 KB Marco teórico y diseño metodológico para un análisis complejo de la incidencia de los discursos televisivos en la construcción de la identidad adolescente / Luzón Fernández, Virginia ; Jiménez Morales, Mònika ; Ramajo Hernández, Nati ; Gómez, Lorena ; Capdevila, Arantxa ; Ferrer Rodríguez, Iliana Esther ; Figueras Maz, Mònica ; Asociación Española de Investigación de la Comunicación. Congreso Internacional Fundacional (2008 : Santiago de Compostela, Galícia)
La comunicación presenta el desarrollo inicial del proyecto fundacional del Analisy Group of Media Image (AGMI) financiado por el Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales (I+D+I) (2006-2009) cuyo objetivo es analizar la incidencia de los medios de comunicación en la construcción de la identidad del colectivo adolescente. [...]
2008
Congreso Internacional Fundacional AE-IC, 2008  
2.
30 p, 717.9 KB Guías didácticas de historia de la comunicación para experimentar las posibilidades de Internet para la producción de contenidos de forma cooperativa e interactiva / Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ibarz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jiménez Chávez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aguilar, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las posibilidad de registrar, organizar y producir todo tipo de documentos escritos, sonoros, audiovisuales. . . , en un único formato digital, y de distribuirlos por la red y con posibilidades de interactuar, obliga a un cambio radical del paradigma que ha orientado hasta ahora la producción de contenidos: de la producción y difusión vertical y unidireccional, pasamos a la producción y difusión horizontal y plural, en red, cooperativa e interactiva. [...]
The new possibilities of organize and produce all types of documents in digital format, to distribute them by network and their interactive possibilities provoke a radical change in the paradigm that have oriented the content production: from vertical and unidirectional to horizontal, plural, cooperative and interactive. [...]

2008
V Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació, CIDUI. Lleida, : 2008  
3.
21 p, 1.0 MB El cierre de Google news en España y su impacto en el panorama de noticias en las ediciones de México y Colombia / Cobos, Tania Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona)
En diciembre de 2014, Google anunció el cierre con efecto inmediato de la edición Google News España, como rechazo a la aprobación de la nueva Ley de Propiedad Intelectual en este país que creaba, con carácter irrenunciable, la "tasa Google" o "canon AEDE". [...]
In December 2014, Google announced the immediate closing of Google News Spain Edition as a rejection to the approval of the new Copyright Law in that country, which created with inalienable character the "Google tax" or "Canon AEDE" (Spanish Newspaper Publishers' Association, in English). [...]

2015
Congreso Internacional Sociedad Española de Periodística (SEP). Repensar los valores clásicos del periodismo. El desafío de una profesión enred@ada. Zaragoza, 21è : 2015  
4.
14 p, 185.9 KB Diarios en Brasil : Google News vs la Associação Nacional de Jornais / Cobos, Tania Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona)
En agosto de 2011, la Asociación Nacional de Periódicos (Associação Nacional de Jornais, ANJ en portugués) que reúne 154 diarios brasileños, responsables de cerca del 90% de la circulación diaria en el país (ANJ, 2012), se convirtió en la primera organización de diarios que movilizó a sus asociados para abandonar el agregador de noticias Google News edición Brasil, argumentando protección de sus contenidos, marcas y la insignificante contribución de esta herramienta para la monetización de la audiencia. [...]
2014
Congreso Internacional Sociedad Española de Periodística (SEP). Periodismo actual y futuro: investigación, docencia e innovación. Barcelona, 20è : 2014  

Books and collections 8 records found  
1.
10 p, 476.2 KB Televisión pública en España y jóvenes universitarios : radiografía del acceso, consumo y valores más preciados / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Saavedra, Carlos, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión pública se enfrenta a diferentes retos en el escenario digital. Por un lado, la transformación tecnológica le está obligando a desplegar nuevas estrategias de distribución de contenidos. [...]
Public television faces various challenges in the digital world. On the one hand, technological transformation is forcing it to deploy new content distribution strategies. On the other, it faces limited budgets that force a rationalization of priorities. [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/ae-ic-epi.2020.e21
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 357-366  
2.
24 p, 144.3 KB La lengua / López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Unitat de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Periodisme)
La presencia de la lengua catalana en los medios de comunicación en el bienio 2005-2006 se ha estabilizado al alza, pero con incrementos modestos, con un gran protagonismo en la radio y en internet, los medios más normalizados. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): UAB Edicions. Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
Moragas i Spà, Miquel de; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; Guimerà i Orts, Josep Àngel; Corbella i Cordomí, Joan M.M Gibert i Fortuny, Oriol, eds.: Informe de la comunicación en Cataluña 2005-2006. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès: Edicions UAB, 2007, p. 233-255  
3.
186 p, 1.6 MB Relatos culturales de la crisis : comunicación y crítica política / Browne Sartori, Rodrigo ; Valle Rojas, Carlos del ; Silva Echeto, Víctor
El libro versa entorno a las claves conceptuales, metodológicas y políticas que están transformando los procesos desde los cuales confluyen los relatos (diversos y diversificados) sobre la crisis contemporánea que fueron debatidas en el Seminario Relatos Culturales de la Crisis, realizado en la Facultad de Filología, Traducción y Comunicación de la Universidad de Valencia el 12 de junio de 2013.
Bellaterra: Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 13)  
4.
24 p, 2.0 MB Mitjans de comunicació : la imatge de Barcelona a la premsa internacional / Ladrón de Guevara, Muriel (Centre d'Estudis Olímpics) ; Coller, Xavier ; Romaní, Daniel ; Centre d'Estudis Olímpics
Muriel Ladrón de Guevara, Xavier Cóller i Daniel Romaní aborden la qüestió de la premsa escrita internacional, dins l'apartat de mitjans de comunicació.
Muriel Ladrón de Guevara, Xavier Cóller y Daniel Romaní abordan la cuestión de la prensa escrita internacional, dentro del apartado de medios de comunicación.
Muriel Ladrón de Guevara, Xavier Cóller and Daniel Romaní broach the issue about International press, within the media section.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 98-266
3 documents
5.
29 p, 2.4 MB Mitjans de comunicació : la imatge de Barcelona'92 a la televisó internacional / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rivenburgh, Nancy K. ; García, Núria ; Centre d'Estudis Olímpics
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh i Núria Garcia aborden la qüestió de la televisió internacional, dins l'apartat de mitjans de comunicació.
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh y Núria García abordan la cuestión de la televisión internacional, dentro del apartado de medios de comunicación.
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh and Núria Garcia broach the issue about International television, within the media section.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 76-97
3 documents
6.
30 p, 548.4 KB Comunicació a Barcelona'92 : l'herència dels símbols / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Institut de la Comunicació (Bellaterra, Catalunya)) ; Centre d'Estudis Olímpics
Miquel de Moragas analitza els aspectes intangibles d'aquest impacte, que ell anomena "l'herència dels símbols", i les diferents vies d'interpretar i evocar els significats de Barcelona'92 a una escala global.
Miquel de Moragas analiza los aspectos intangibles de este impacto, que el llama "la herencia de los símbolos", i las diferentes vías para interpretar y evocar los significados de Barcelona'92 a una escala global.
Miquel de Moragas analyses the intangible aspects of this impact, which he terms "the legacy of symbols", and the different ways of interpreting and recalling the meanings of Barcelona'92 on a global scale.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Editorial Planeta S.A., Ajuntament de Barcelona 2002
Barcelona : l'herència dels Jocs (1992-2002), 2002, p. 119-143  
7.
11 p, 478.5 KB Introducció. Barcelona'92 en perspectiva / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Institut de la Comunicació (Bellaterra, Catalunya)) ; Botella, Miquel ; Centre d'Estudis Olímpics
Introducció del llibre "L'Herència dels jocs" a càrrec de Miquel Moragas i Miquel Botella.
Introducción del libro "L'Herència dels jocs" a cargo de Miquel Moragas y Miquel Botella.
"L'Herència dels jocs" book introduction by Miquel Moragas and Miquel Botella.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Editorial Planeta S.A., Ajuntament de Barcelona 2002
Barcelona : l'herència dels Jocs (1992-2002), 2002, p. 19-24  
8.
293 p, 27.6 MB Les claus de l'èxit : impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona'92 / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Botella, Miquel ; Centre d'Estudis Olímpics
Les Claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona'92", és una recopilació de 18 articles que analitzen els impactes dels Jocs Olímpics de Barcelona'92 en el camp esportiu, social, polític, comunicatiu, urbanístic, tecnològic i econòmic. [...]
Las Claves del éxito: impactos sociales, deportivos, económicos y comunicativos de Barcelona'92" es una recopilación de 16 artículos que analizan los impactos de los Juegos Olímpicos de Barcelona'92 en diversos campos: deportivo, social, político, comunicativo, urbanístico, tecnológico y económico. [...]
The Keys of Success: The Social, Sporting, Economic and Communications Impact of Barcelona'92" is a collection of 16 articles which analyze the sporting, social, political communicative, urban, technological and economic impacts of the 1992 Barcelona Olympic Games. [...]

Servei de Publicacions: 1995
3 documents

Research literature 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
56 p, 780.5 KB Anàlisi de l'emissió de sèries d'animació japoneses als mitjans de comunicació catalans / Martí Lee, Helena ; Mas Lopez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Fa uns anys hi havia dos canals dedicats als joves en les quals la programació era majoritàriament anime i s'emetia en català: el K3 i el 3XL. Aquest treball analitza el contingut d'aquests canals i l'impacte que van arribar a tenir en l'ús del català entre els infants i la difusió de la cultura japonesa a Catalunya. [...]
Hace unos años había dos canales dedicados a los jóvenes en las que la programación era mayoritariamente anime y se emitía en catalán: el K3 y el 3XL. Este trabajo analiza el contenido de estos canales y el impacto que llegaron a tener en el uso del catalán entre los niños y la difusión de la cultura japonesa en Cataluña. [...]
A few years ago there were two channels dedicated to young people in which the programming was mostly anime and was broadcast in Catalan: K3 and 3XL. This work analyzes the content of these channels and the impact they had on the use of Catalan among children and the dissemination of Japanese culture in Catalonia. [...]

2021
Grau d'Estudis de l'Àsia Oriental [823]
Grau d'Estudis de l'Àsia Oriental [842]  
2.
24 p, 3.1 MB Covid-1984 en España : situaciones distópicas en la gestión de la pandemia / Rodríguez Carcereny, Paula ; Penedo Picos, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Antes de la pandemia ya se podían observar muchos comportamientos y dinámicas sociales propias de una sociedad distópica. Sin embargo, algunas de las medidas aplicadas tras la llegada del Covid-19, han puesto en evidencia los numerosos paralelismos que se pueden establecer entre la realidad a la que nos enfrentamos y la que describen los libros de ciencia ficción. [...]
Abans de la pandèmia ja es podien observar molts comportaments i dinàmiques socials pròpies d'una societat distòpica. Tanmateix, algunes de les mesures aplicades des de l'arribada del Covid-19, han posat en evidència els nombrosos paral·lelismes que es poden establir entre la realitat a la qual ens enfrontem i la que descriuen els llibres de ciència ficció. [...]

2021
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
3.
118 p, 14.0 MB Violencia de género y adolescentes : propuesta de prevención en centros de secundaria de Cambrils / García Tena, Cristina ; Pascale, Adrián, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La violencia de género es un suceso que, cada vez, se da con mayor frecuencia en nuestra sociedad y, como se muestra a lo largo del trabajo, este hecho no queda aislado dentro de la población juvenil. [...]
Gender violence is an event that occures more and more often in our society. As shown throughout the article, this fact is not an isolated case among the youth population. The processes through which we interact, socialize and transfer values are diverse. [...]

2021
Grau en Criminologia [805]  
4.
484 p, 14.6 MB The Communication System of the Chinese Community in Spain / Liu, Yunong ; Zhou, Minkang, dir. ; Recoder, Maria Josep, dir.
La tesi Els Sistemes de Mitjans de Comunicació en les Comunitats Xinesas en Espanya ha realitzat una radiografia a l'estructura de comunicació de la comunitat immigrant que ha conviscut amb el país d'acollida durant dècades. [...]
La tesis El sistema de comunicación de la comunidad china en España ha realizado una radiografía a la estructura de comunicación de la comunidad inmigrante que ha convivido con el país de acogida durante décadas. [...]
The thesis The Communication system of the Chinese community in Spain has realized an X-ray to the communication structure of the immigrant community which has been coexisted with the host country through decades. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació i Periodisme.

2020  
5.
373 p, 4.7 MB Reception of sign-interpreted TV contents : The impact of formal parameters on media accessibility / Bosch i Baliarda, Marta ; Orero, Pilar, dir. ; Soler Vilageliu, Olga, dir.
La interpretació en llengua de signes (ILS) és un dels principals serveis d'accessibilitat als mitjans audiovisuals, juntament amb l'àudiodescripció i la subtitulació. Tot i la seva rellevància, la recerca en aquest camp és incipient. [...]
La interpretación en lengua de signos (ILS) es uno de los principales servicios de accesibilidad a los medios audiovisuales, junto con la subtitulación y la audiodescripción. Pese a su relevancia, la investigación de los servicios en lengua de signos (LS) en el campo de la accesibilidad a los medios es incipiente. [...]
Sign language interpreting (SLI) is the third major media accessibility service along with audio description and subtitling. Although SLI first appeared on TV nearly seventy years ago, the field of media accessibility on SLI still lacks critical investigation on tested te- chniques to produce guidelines that can constitute best practice for both broadcasters and stakeholders. [...]

2021  
6.
346 p, 6.4 MB La creación de las normas jurídico-penales en Colombia y su relación con los medios masivos de comunicación / López Pérez, Betty Julieth ; Baucells i Lladós, Joan, dir.
Aquesta recerca doctoral, va consistir a estudiar la creació de la Llei 1773 de 2016, expedida pel Congrés de la República de Colòmbia, des de les teories de la comunicació i la informació. Amb la finalitat de determinar la influència dels mitjans de comunicació en les agendes pública i política que portaran a la reforma penal i per concloure sobre l'eficàcia de la norma.
Esta investigación doctoral, consistió en estudiar la creación de la Ley 1773 de 2016, expedida por el Congreso de la República de Colombia, desde las teorías de la comunicación y la información. [...]
This doctoral research consisted of studying the creation of Law 1773 of 2016, issued by the Congress of the Republic of Colombia, from the theories of communication and information. In order to determine the influence of the mass media in the public and political agendas that will lead to penal reform and to conclude about the effectiveness of the norm.

2020  
7.
276.0 KB Marcos de feminicidio en la prensa mexicana / Gutiérrez Aldrete, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente Dataset corresponde a la codificación de 2,527 artículos de tres diarios de circulación nacional mexicanos del año 2014 a 2017. El objetivo de este trabajo es analizar la cobertura del Feminicidio en la prensa mexicana, utilizando la metodología de análisis de contenido cuantitativo para la extracción de Marcos Periodísticos Multimodales (Entman, 1993), la pregunta que se pretende contestar es ¿Cuáles son los aspectos que se destacan en las noticias de feminicidio? Medimos la atención mediática al tema (Hilgartner & Bosk, 1988) y se codificaron manualmente todos los artículos en que se informa feminicidio. [...]
2020 - 10.5565/ddd.uab.cat/232573
2 documents
8.
21 p, 313.8 KB El feminismo en los medios. La visión de los medios de comunicación españoles acerca de la gestación subrogada / González Espinosa, Elena ; Anduiza Perea, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Anàlisi sobre com quatre mitjans de comunicació espanyols (ABC, El País, La Vanguardia i El Mundo) van tractar el debat de la gestació subrogada entre 2017 i 2019.
Análisis sobre como cuatro medios de comunicación españoles (ABC, El País, La Vanguardia y El Mundo) trataron el debate de la gestación subrogada entre 2017 y 2019.
Analysis of how four Spanish media (ABC, El País, La Vanguardia and El Mundo) portrayed the debate on surrogacy between 2017 and 2019.

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
9.
41 p, 745.3 KB El poder dels mitjans de comunicació en la difusió del terror : un estudi de cas / Lozano Rodríguez, Claudia ; Camps-Febrer, Blanca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El plantejament d'aquesta investigació està basada en un fet global, però que en aquest cas serà tractat d'una manera més específica, analitzant el fenomen del terrorisme en la percepció d'inseguretat que pugui tenir la ciutadania després dels successos a La Rambla el 17 d'agost. [...]
2018
Grau en Sociologia [819]
2 documents
10.
21 p, 1.1 MB Els Jocs Olímpics, els mitjans de comunicació i els reptes d'elaborar una imatge global / Rivenburgh, Nancy K.
Las ciudades y las naciones compiten con fuerza para tener la oportunidad de organizar unos Juegos Olímpicos y mejorar así su imagen en un escenario mundial. Si bien las recompensas pueden ser muchas, también lo son los riesgos. [...]
En un esforç per ampliar la seva imatge a nivell internacional, ciutats i nacions competeixen vigorosament per poder acollir uns Jocs Olímpics. Tot i que les recompenses són moltes, també ho són els riscos. [...]
Cities and nations compete vigorously for the opportunity to host an Olympic Games in an effort to enhance their image on a global stage. While the rewards may be great, so are the risks. Olympic hosts can plan for many aspects of the Games, but ultimately they cannot control how they are presented to the world by international media. [...]

Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010 (Lliçons universitàries, 14)
3 documents

Research literature : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.