Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
14 p, 590.0 KB The Role of the L1 in EMI classroom practices : Exploring identity shifts through language choice / Moncada-Comas, Balbina (Universitat de Lleida)
English-medium instruction (EMI) affects lecturers' classroom practices as they face a new teaching scenario where language(s) can be used to construct lecturers' identities. Therefore, lecturers can take up different identities because their language-choice acts depend on their communicative and identification purposes. [...]
La Docència universitària en anglès (DUA) afecta les pràctiques dels professors a l'aula perquè afronten noves situacions on la(es) llengua(es) contribueix(en) a la construcció de la seva identitat. [...]
La instrucción a través del inglés (EMI) afecta las prácticas de los profesores, porque afrontan un nuevo escenario en el que se pueden utilizar diferentes lenguas para construir sus identidades profesionales. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.84
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 23-36 (Innovació i transmissió de coneixement)  
2.
41 p, 402.1 KB Emociones en la tecnociencia : la performance de la velocidad / Belli, Simone (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Harré, Rom (Georgetown University) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona)
En nuestras investigaciones sobre la utilización de las Nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC), se ha entendido cómo estas tecnologías son fundamentales en la vida cotidiana de cada individuo. [...]
2009
Prisma social, Núm. 3 (2009) , p. 1-41  
3.
17 p, 113.3 KB Narratives from call shop users : emotional performance of velocity / Belli, Simone (Universidad Carlos III de Madrid) ; Harré, Rom (Georgetown University) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona)
In recent years, the debate on emotions has been influenced by postconstructionist research, particularly the use of performativity as a key concept. According to Judith Butler (1993, 1997) the construction of emotions is a process open to constant change and redefinition. [...]
2014 - 10.2478/s13374-014-0221-1
Human Affairs, Vol. 24, núm. 2 (2014) , p. 215-231  
4.
14 p, 159.0 KB Higher Education Student Body Diversification as Glocal Practice / Alvarado, José Gerardo (Virginia Polytechnic Institute and State University)
Georg Simmel's assertion that strangeness organizes nearness and remoteness helps to understand how the social category of First Generation College Student (FGCS, first in the family to attend college) is used at a public university in the United States southwest. [...]
La afirmación de Georg Simmel que la extrañeza organiza la cercanía y la lejanía ayuda a entender cómo se utiliza la categoría social de estudiante universitario de primera generación (EUPG, primer integrante de la familia en la educación superior) en una universidad pública en el suroeste de Estados Unidos. [...]

2012 - 10.5565/rev/athenead/v12n2.1071
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 12, Núm. 2 (julio 2012) , p. 221-234  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.