Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
13 p, 355.3 KB Les "nuevas normas sobre idiomas regionales" i les traduccions durant els anys cinquanta / Gallofré Virgili, Maria Josepa
Sobre la liberització que suposà el canvi de govern en relació a les traduccions i la premsa catalanes.
1991
Els Marges, Núm. 44 (Setembre 1991) , p. 5-17  
2.
16 p, 529.1 KB Literatura masiva, las marcas de la mundialización en las culturas nacionales / Papalini, Vanina (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina). Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET))
El proceso de mundialización plantea diversos interrogantes en torno a una potencial homo­geneización de las culturas. El mercado editorial no es ajeno a esta dinámica sino que sigue las pautas de las industrias culturales. [...]
The globalization process sets out many questions around a potential culture standardisation. The case of publishing market is not an exception; it follows the patters provided by cultural industries. [...]
El procés de mundialització planteja diversos interrogants entorn d'una potencial homogeneïtzació de les cultures. El mercat editorial no és aliè a aquesta dinàmica sinó que segueix les pautes de les indústries culturals. [...]

2011 - 10.7238/a.v0i43.1313
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 43 (2011) , p. 73-87  
3.
13 p, 131.9 KB Authors as Strategic Constructions in the Multimedia Age / Pitasi, Andrea
What does it mean to be an author as the practices associated with connective and/or collective intelligence continue spreading through the world of the mass-media? More specifically, how are authors, and publishers as well, already undergoing important transformations as new information and communication technologies allow the capitalization of knowledge? The diverse philosophical and sociological implications of this question are explored below in contexts ranging from industrialorganizational knowledge work, to the creation and marketing of popular literary fiction. [...]
2005 - 10.5565/rev/athenead/v1n8.234
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 8 (2005) p. 285-297  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.