Results overview: Found 26 records in 0.02 seconds.
Articles, 16 records found
Books and collections, 5 records found
Research literature, 3 records found
Learning materials, 1 records found
Personal and institutional archives, 1 records found
Articles 16 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
12 p, 634.7 KB Esbossos del Jordi. Les nostres imatges, la seva imatge / Serrano Alcaraz, Eulàlia ; Espasa Besalú, Laura ; Peris Estany, Berta ; Carreras Salinas, Mireia ; Rivera Cotes, Inma ; Saperas Morón, Anna ; Recuero Nogueras, Liliana ; González de Vicente, Esther
La gran influència d'en Jordi Domènech en les històries professionals de molts i moltes docents és un fet inqüestionable. En aquest article, algunes integrants del grup de treball Ecofemisteam fem l'exercici d'identificar, reconèixer i agrair els moments en què el Jordi, amb les seves propostes, ha promogut un punt d'inflexió en la manera de mirar i exercir la nostra feina. [...]
Jordi Domènech's great influence on the professional stories of many teachers is an unquestionable fact. In this article, some members of the Ecofemisteam working group are doing the exercise of identifying, recognising and thanking the moments in which Jordi, with his proposals, has promoted a turning point in the way we look at and carry out our work. [...]
La gran influencia que ha ejercido Jordi Domènech en las historias profesionales de muchas y muchos docentes es incuestionable. En este artículo, algunas integrantes del grupo de trabajo Ecofemisteam hacemos el ejercicio de identificar, reconocer y agradecer los momentos en los que Jordi, con sus propuestas, ha promovido un punto de inflexión en la forma de mirar y ejercer nuestra profesión. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.498
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 24-35 (Articles)  
2.
24 p, 6.8 MB Novetats sobre dues obres del mestre de Rímini a Catalunya / Mateos Rusillo, Santos M. (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Velasco Gonzàlez, Alberto (Universitat de Lleida)
L'anònim mestre de l'altar de Rímini o mestre de Rímini, actiu durant la primera meitat del segle XV i amb taller segurament localitzat al sud de la regió històrica de Francònia (actual Alemanya), va fer una producció escultòrica exclusivament en alabastre que s'exportaria pel continent europeu i que arribaria a indrets tan distants com Clerques (França), Utrecht (Països Baixos), Breslau (Polònia), Rímini i Milà (Itàlia) o Fuerteventura (Espanya). [...]
The anonymous Master of the Altar of Rimini, or Master of Rimini, was active during the first half of the 15th century, with a workshop probably located in the south of the historical region of Franconia (in present-day Germany). [...]
El anónimo maestro del altar de Rímini o maestro de Rímini, activo durante la primera mitad del siglo XV y con taller seguramente localizado en el sur de la región histórica de Franconia (actual Alemania), hizo una producción escultórica exclusivamente en alabastro que se exportaría por el continente europeo y que llegaría a lugares tan distantes como Clerques (Francia), Utrecht (Países Bajos), Breslau (Polonia), Rímini y Milán (Italia) o Fuerteventura (España). [...]

2021 - 10.5565/rev/locus.440
Locus amoenus, Vol. 19 (2021) , p. 39-61 (Articles)  
3.
13 p, 112.2 KB La idealización de la profesión de maestro y los límites de la formación docente : análisis de un caso / Paredes Labra, Joaquín (Universidad Autónoma de Madrid) ; Kachinovsky Melgar, Alicia (Universidad de la República (Uruguai))
Este trabajo aborda la presencia de idealización o de formas estereotipadas de imaginar el ejercicio de la profesión de educador en el marco de su formación inicial y las consecuencias que dicha consideración tiene para el desarrollo de la docencia en la formación de profesores y en el futuro de los actuales estudiantes de Maestro. [...]
Aquest treball aborda la presència d'idealització o de maneres estereotipades d'imaginar l'exercici de la professió d'educador en el marc de la seva formació inicial i les conseqüències que aquesta consideració té en referència al desenvolupament de la docència en la formació de professors i en el futur dels actuals estudiants de Mestre. [...]
This work addresses the presence of idealization or stereotyped ways of imagining the exercising of the profession of teacher, within the framework of initial teacher training, and the consequences it has for the development of teaching in teacher training and for the future of today's trainee teachers. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1192
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 35-47 (Monográfico)  
4.
22 p, 827.3 KB L'estrat gòtic de l'absis de Santa Maria de Terrassa / Favà Monllau, Cèsar (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
L'article pretén oferir una primera visió de conjunt de les pintures murals gòtiques de l'absis de Santa Maria de Terrassa (Barcelona), actualment traspassades a diverses teles custodiades al Museu de Terrassa. [...]
This article aims to offer a first overview of the Gothic mural paintings from the apse of Santa Maria in Terrassa (Barcelona), which at one point were transferred to canvas and are currently kept in the Museu de Terrassa. [...]

2020 - 10.5565/rev/locus.379
Locus amoenus, Vol. 18 (2020) , p. 27-48 (Articles)  
5.
24 p, 1.6 MB Josep Morató i Codina : epíleg d'una nissaga de constructors vigatans. Les seves obres fora vila / Gargante Llanes, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La nissaga dels Morató abasta cronològicament des del segle XVII fins al primer quart del segle XIX. Les seves obres i els seus projectes arquitectònics es troben majoritàriament a les comarques més vinculades geogràficament amb la "Catalunya central", com ara (segons els límits administratius actuals) el Bages, l'Anoia i el Solsonès, però també amb projecció més al nord -el Berguedà, el Ripollès, el Rosselló…- i a llevant -el Vallès Oriental i el Maresme-, amb la qual cosa exerceix una influència notable en la consolidació d'un barroc autòcton i d'una forta personalitat. [...]
La estirpe de los Morató abarca cronológicamente desde el siglo XVII hasta el primer cuarto del siglo XIX. Sus obras y sus proyectos arquitectónicos se encuentran mayoritariamente en las comarcas más vinculadas geográficamente con la "Cataluña central", como (según los actuales límites administrativos) el Bages, Anoia y el Solsonès, pero también con proyección más al norte -el Berguedà, el Ripollès, el Rosselló…- y a levante -el Vallès Oriental y el Maresme-, con lo que ejerce una notable influencia en la consolidación de un barroco autóctono y con una fuerte personalidad. [...]
Morató's lineage extends chronologically from the 17th century to the first quarter of the 19th century. His works and architectural projects are mostly to be found in the regions geographically linked to what is known as "central Catalonia", such as (according to the administrative divisions) the counties of Bages, Anoia and Solsonès, but also reached further north to Berguedà, Ripollès or Rosselló and to the east to Vallès Oriental and Maresme, thus exerting a notable influence on the consolidation of a native Baroque defined by a strong personality. [...]

2018 - 10.5565/rev/locus.334
Locus amoenus, Vol. 16 (2018) , p. 183-206 (Articles)  
6.
21 p, 291.7 KB Pau Llinàs i la vida a Santa Maria del Pi (1711-1749) : biografia i inventari / Badal Pérez-Alarcón, Carles (Societat Catalana de Musicologia)
Entendre les nostres maneres de fer musicals passa necessàriament per l'estudi dels compositors consolidats en l'àmbit historiogràfic, però les menudeses i els matisos de la música catalana vénen també definits pels petits noms i la tramesa directa de coneixements entre mestres i deixebles. [...]
A knowledge of the Catalan ways of making music necessarily calls for a knowledge of the historiographically consolidated composers. However, the small details and nuances of Catalan music are also defined by minor figures and by the direct transmission of knowledge between masters and disciples. [...]

2016 - 10.2436/20.1003.01.45
Revista catalana de musicologia, Num. 9 (2016) , p. 153-173  
7.
7 p, 1.3 MB El perfil professional del mestre especialista d'Educació Física : un estudi de competències professionals / Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
A l'article s'exposa com s'ha portat a terme l'elaboració del perfil professional del mestre especialista d'educació física a primària, a partir de l'aplicació del mètode anomenat estudi de competències. [...]
En el artículo se expone como se ha llevado a cabo la elaboración del perfil profesional del maestro especialista de educación física en primaria, a partir de la aplicación del método denominado estudio de competencias. [...]
The article shows how we have carried out an elaboration of the professional profile of the specialist teacher of P. E. in Primary Schools, beginning with the application of the method called "study of aptitudes". [...]

2000
Apunts. Educació física i esports, Núm. 61 (2000) , p. 48-55
2 documents
8.
5 p, 76.5 KB O estado da arte do mestrado profissional em ensino de ciências e matemática da UFRN a partir das dissertações e perfil dos egressos / da Silva, Marcia Gorette Lima (Universidade Federal do Rio Grande do Norte) ; de Araújo, Magnólia Fernandes Florêncio (Universidade Federal do Rio Grande do Norte) ; Noronha, Claudianny Amorim (Universidade Federal do Rio Grande do Norte)
Este artigo apresenta uma análise descritiva da produção acadêmica do mestrado profissional em ensino de ciências e matemática da UFRN (nordeste do Brasil). O estudo é parte dos resultados da descrição, análise e avaliação das dissertações1 defendidas no período de 2002 a 2011. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1915-1919 (Innovacions didàctiques)  
9.
26 p, 4.6 MB Aloy de Montbray imaginator : del Reino de Francia a la Corona de Aragón en el siglo XIV / Liaño Martínez, Emma (Universitat Rovira i Virgili)
Aloy de Montbray es uno de los artistas más documentados y menos conocidos del siglo XIV, a pesar de haber trabajado en la Corona de Aragón durante casi cincuenta años. En este estudio, se ofrece una propuesta razonable sobre sus comienzos profesionales en el Reino de Francia, en el foco artístico parisino donde destacaba como promotora la condesa Mahaut d'Artois, y sobre las circunstancias históricas que favorecieron su presencia como escultor en la Corona de Aragón. [...]
Aloy de Montbray is one of the most documented yet less known artists of the fourteenth century, despite having worked in the Crown of Aragon for nearly fifty years. This study puts forward a reasonable proposal about his early career in the Kingdom of France in the artistic milieu of Paris where the countess Mahaut d'Artois was a renowned patron of the arts, and about the historic circumstances that favored his presence as a sculptor in the Crown of Aragon. [...]
Aloi de Montbrai és un dels artistes més documentats i menys coneguts del segle XIV, malgrat haver treballat a la Corona d'Aragó durant quasi cinquanta anys. En aquest estudi, s'ofereix una proposta raonable sobre els seus inicis professionals al Regne de França, en el focus artístic parisenc on destacava com a promotora la comtessa Mahaut d'Artois, i sobre les circumstàncies històriques que van afavorir la seva presència com a escultor a la Corona d'Aragó. [...]

2014 - 10.5565/rev/locus.10
Locus amoenus, Núm. 12 (2013-2014) , p. 29-53 (Articles)  
10.
18 p, 554.8 KB Conocimiento de los estudiantes para maestro cuando interpretan respuestas de estudiantes de primaria a problemas de división-medida / Fernández Verdú, Ceneida (Universitat d'Alacant) ; Callejo de la Vega, M. Luz (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Márquez Torres, Maximina (Escuela Técnica Industrial "Capitán Anselmo Belloso" Maracaibo (Venezuela))
El objetivo de esta investigación es indagar en el conocimiento especializado de contenido matemático de estudiantes para maestro (EPM) sobre problemas de división-medida. Los EPM respondieron a dos cuestionarios en los que resolvieron dos problemas de división-medida e interpretaron respuestas dadas por alumnos de primaria. [...]
The aim of this study is to investigate pre-service teachers (PST) specialized content knowledge related to quotitive division problems. PST answered two questionnaires where they had to solve two quotitive division problems and interpret primary school students' answers to these problems. [...]
L'objectiu d'aquesta investigació és indagar en el coneixement especialitzat de contingut matemàtic d'estudiants per mestre (EPM) sobre problemes de divisió-mesura. Els EPM van respondre a dos qüestionaris en els que van resoldre dos problemes de divisió-mesura i van interpretar respostes donades per alumnes de primària. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1235
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 407-424  

Articles : 16 records found   1 - 10next  jump to record:
Books and collections 5 records found  
1.
8 p, 123.7 KB A l'escola, s'educa o s'ensenya? / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2013 (Material de projectes ; 25)
Què vol dir ser mestre avui? Reflexions al voltant del compromís ètic del professorat, 2013, p. 137-144  
2.
4 p, 2.2 MB Relacion para su Magestad de Gaspar de Vilanova, lugarteniente en el officio de maestre racional de su casa y corte, acerca de los inconvenientes que se hallan en la admission del nuevo receptor creado por su Magestad para el dicho officio / Vilanova, Gaspar de
Relació de tasques assignades al coadjutors o assistent del mestre racional, Antoni Vidal pare i fill segons privilegis i pragmàtiques.
[158-]
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; Ms. 501/39 (f. 160-161)  
3.
4 p, 2.0 MB Lo que s'ha en contrari perquè lo privilegi de nou receptor en lo offici de mestre racional nos pot admetre
Esborrany sobre els drets, privilegis i deures de l'ofici de mestre racional.
[158-]
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; Ms. 501/38 (f. 158-159)  
4.
4 p, 2.7 MB Difficultades sobre el nuevo officio de receptor del racional
Versió esmenada i en net de l'esborrany d'ofici per a la presa de possessió de Baltasar Pardina com a receptor del mestre racional (ms. 501/16, BC).
[15--]
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; Ms. 501/16 (f. 81-82)  
5.
4 p, 3.0 MB Document relatiu a la presa de possessió de Baltasar Pardina com a receptor del mestre racional
Esborrany del document titulat "Difficultades sobre el nuevo officio de receptor del racional" (ms. 501/18, BC).
[15--]
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; Ms. 501/16 (f. 81-82)  

Research literature 3 records found  
1.
393 p, 3.0 MB El Primer catalanisme a les Terres de l'Ebre: Francesc Mestre i Noè / Mestre i Pratdepàdua, Maria ; Riquer i Permanyer, Borja de, 1945-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània
Francesc Mestre i Noè (Tortosa, 1866-†1940) -periodista, dinamitzador cultural, escriptor, llibreter i Cronista Oficial de Tortosa- és una figura polifacètica, complexa i fecunda, fruit de dues generacions: la dels fills de la Renaixença i dels Jocs Florals i la dels republicans de la Septentrina i del Pacte de Tortosa. [...]
Francesc Mestre i Noè (Tortosa, 1866 -† 1940) - journalist, cultural impeller, writer, bookkeeper and Official Chronicler of Tortosa - is a multifaceted, complex and fruitful figure, the result of two generations: the heirs of the Renaixença and the Jocs Florals, and the republicans of the Septentrina and the Tortosa Pact. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
26 p, 536.1 KB El mestre de casa. La representació d'una nova masculinitat / Sánchez Santos, Emma ; Torras, Meri, 1968-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Les noves masculinitats són la resposta necessària a un context politicoeconòmic en crisi com a garantia d'una alternativa sociocultural. En qüestionar els binomis de gènere establerts i, fins ara, oposats, se sumen a la reivindicació dels col·lectius minoritaris o minoritzats públicament. [...]
2019
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]  
3.
27 p, 366.4 KB Els cent llenguatges en el cos del mestre. Contrastos entre Reggio i la UAB / Pie Pérez, Meritxell ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El paper de l'estada Erasmus a la ciutat italiana de Reggio Emilia passa per la confrontació entre l'experiència de formació inicial UAB en relació al paper del cos del mestre i el saber fer reggià, on fa més de quaranta anys que infants, educadors, famílies i comunitat treballen junts construint el seu ideal educatiu. [...]
2013
Grau en Educació Infantil [847]  

Learning materials 1 records found  
1.
16 p, 251.0 KB Balanç de competències professionals / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez Valero, Joan Josep ; Nicolich Salvat, Marc ; Sabaté Gómez, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'orientació de l'estudiant universitari del Grau d'Educació Primària (GEP) en el context actual no pot ser només una xerrada informativa sobre les sortides professionals d'un mestre. Cal afrontar el futur professional com a graduats superiors amb un conjunt de competències sòlidament desenvolupades que permetin a la persona que es gradua encarar el seu futur professional de manera proactiva i decidida. [...]
2014  

Personal and institutional archives 1 records found  
1.
1 p, 311.2 KB Carta del Decano de Física de la UB a Pere Pascual comunicant-li el seu nomenament de President del Tribunal que ha de jutjar la tesi doctoral d'Augusto Palanques Mestre / Universitat de Barcelona. Facultat de Física ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1980  
 UAB restricted access

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.