Results overview: Found 67 records in 0.02 seconds.
Articles, 38 records found
Contributions to meetings and congresses, 5 records found
Books and collections, 6 records found
Research literature, 16 records found
Learning materials, 1 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Articles 38 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
14 p, 872.9 KB Proposta i anàlisi d'una formació inicial de mestres de primària innovadora en ciències : Una progressió d'aprenentatge per construir el model de flotació / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Les pràctiques científiques estan guanyant impuls com aproximació d'ensenyament de les ciències. Incorporar-les en la formació universitària dels mestres és essencial perquè experimentin com alumnes allò que hauran d'aplicar com a docents. [...]
The scientific practices are gaining momentum as an approach to science education. Introducing them into the university training of future teachers is essential, for they have to experience as students what they will have to apply as teachers. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
17 p, 349.6 KB Els cicles mítics del teatre d'Albert Mestres / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Albert Mestres (Barcelona, 1960) és un dels autors més sòlids i originals de la dramatúrgia catalana actual. El seu teatre dialoga eclècticament i desinhibida amb els referents cultes i populars, i les tradicions literàries, artístiques i filosòfiques d'allò més heterogènies. [...]
Albert Mestres (Barcelona, 1960) is one of the most solid and original contributors to modern-day Catalan drama. His work engages eclectically and uninhibitedly with both cultured and popular models, and remarkably heterogeneous literary, artistic and hilosophical traditions. [...]

2022 - 10.2436/20.2500.01355
Estudis Romànics, Vol. 45 (2022) , p. 27-43  
3.
18 p, 606.9 KB The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers / Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. [...]
Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. [...]
Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. [...]
Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1121
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles)  
4.
34 p, 1.1 MB CLIL in Pre-primary education : the views of In-service and Pre-service teachers / Segura, Marta (Universitat Internacional de Catalunya)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) has rapidly gained ground in schools within the latest decades. Consequently, interest in analysing stakeholders' perceptions and needs has increased. [...]
L'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE) ha guanyat terreny ràpidament a les escoles durant les darreres dècades. En conseqüència, l'interès en analitzar les percepcions i necessitats dels agents implicats ha augmentat. [...]
El Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) ha ganado terreno rápidamente en las escuelas durante las últimas décadas. En consecuencia, el interés en analizar las percepciones de los agentes implicados y sus necesidades ha aumentado. [...]
L'Enseignement d'une Matière par l'Intégration d'une Langue Étrangère (EMILE) a rapidement gagné du terrain dans les écoles au cours des dernières décennies. Par conséquent, l'intérêt pour l'analyse des perceptions et des besoins des acteurs impliqués s'est accru. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1230
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 2 (2023) , p. e1230 (Articles)  
5.
19 p, 322.0 KB Interpretant les paraules de mestres rurals extremenyes des de la perspectiva d'una futura mestra / López Lechuga, Iris (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'escola rural és una escola minoritària de gran importància en el seu entorn, però de la qual es parla poc en la formació inicial de mestres d'aquelles universitats situades en àrees metropolitanes. [...]
Rural schools are in the minority, although they are very important in their respective environments. Nevertheless, in the initial teacher training of the universities that are located in metropolitan areas, little is said about this type of school. [...]

2023 - 10.2436/20.3007.01.186
Revista Catalana de Pedagogia, Núm. 23 (2023) , p. 25-43  
6.
18 p, 335.0 KB Escribir en la prensa, una práctica de sociabilidad femenina : el caso de la revista de la Escuela Normal Nº1 de Maestras, Rosario (1925-1929) / Caldo, Paula (Universidad Nacional de Rosario) ; Pellegrini Malpiedi, Micaela
El presente artículo parte del supuesto que entiende la participación de las mujeres en la prensa como una práctica de sociabilidad femenina mediada por la escritura. En tal sentido, se estudiará el caso de la revista de la Escuela Normal N°1 de la ciudad de Rosario, editada durante los años 1925-1929. [...]
Aquest article parteix del supòsit que entén la participació de les dones a la premsa com una pràctica de sociabilitat femenina influenciada per l'escriptura. En aquest sentit, s'estudiarà el cas de la revista de l'Escola Normal N°1 de la ciutat de Rosario, editada durant els anys 1925-1929. [...]
This article understands women's participation in the press as a practice of female sociability mediated by writing. In this respect, we will study the case of the magazine published by the School for Teachers "Normal Nº1" in the city of Rosario between 1925 and 1929. [...]

2022 - 10.1344/Lectora2022.28.13
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 28 (2022) , p. 237-254 (Miscel·lània)  
7.
18 p, 770.0 KB Estrategias didácticas para favorecer las prácticas literarias digitales en la formación inicial de maestros / Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
En la formación inicial de maestro es necesario que los estudiantes adquieran estrategias didácticas para potenciar las prácticas literarias digitales. En esta investigación se usan métodos basados en el paradigma cualitativa e interpretativa y, mediante el análisis del discurso en sus tres dimensiones (enunciativa, temática e interlocutiva), se analizan los discursos de los estudiantes acerca de una propuesta didáctica para la etapa de Primaria relacionada con el desarrollo de prácticas literarias digitales (booktrailers). [...]
A la formació inicial de mestres és necessari que els estudiants adquireixin estratègies didàctiques per potenciar les pràctiques literàries digitals. En aquesta investigació s'utilitzen mètodes basats en la paradigma qualitativa i interpretativa i, mitjançant l'anàlisi del discurs en les seves tres dimensions (enunciativa, temàtica i interlocutiva), s'analitzen els discursos dels futurs docents sobre una proposta didàctica per a l'etapa de Primària relacionada amb el desenvolupament de pràctiques literàries digitals (booktrailers). [...]
In preservice teacher education it is necessary that students acquire didactic strategies to enhance digital literacy practices. In this research, methods based on the qualitative and interpretative paradigm have been used. [...]
Dans la formation initiale des enseignants, il est nécessaire que les étudiants acquièrent des stratégies didactiques pour renforcer les pratiques littéraires numériques. Cette recherche utilise des méthodes basées sur le paradigme qualitatif et interprétatif et, par l'analyse du discours dans ses trois dimensions (énonciative, thématique et interlocutive) analyse les discours des élèves sur une proposition didactique du niveau de primaire liée au développement de pratiques littéraires numériques (booktrailers). [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.891
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e891 (Articles)  
8.
20 p, 935.1 KB Reciclant Brossa : una experiència didàctica de poesia experimental en la formació inicial de mestres / Contreras Barceló, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Torrents Sunyol, Julieta (Universitat de Barcelona)
Aquesta investigació té l'objectiu d'explorar la concepció de la poesia i la seva didàctica que tenen els estudiants d'Educació Infantil i Infantil i Primària a través d'una experiència amb la poesia objecte de Joan Brossa. [...]
The aim of this research is to explore the concept of poetry and its didactics among students of Kindergarten and Primary Education through an experience with Joan Brossa's objectual poetry. First of all, there was the presentation of the author and his work and later on the students created an objectual poem and a related didactic proposal. [...]
Esta investigación tiene por objetivo explorar la concepción de la poesía y su didáctica en los estudiantes de Educación Infantil e Infantil y Primaria a través de una experiencia con la poesía objeto de Joan Brossa. [...]
Cette recherche vise à explorer la conception de la poésie et son enseignement que les élèves de la petite enfance et de l'enseignement primaire ont à travers une expérience avec le poème objet de Joan Brossa. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.802
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 23-42  
9.
4 p, 78.5 KB El pensament social dels estudiants de mestre : llums i ombres / Conde Delgado de Molina, Carmen (Universitat Rovira i Virgili) ; Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
La formació del pensament social significa ensenyar a analitzar la realitat social des d'una perspectiva crítica, amb la finalitat última d'intervenir en la societat i de participar de manera democràtica. [...]
2000 - 10.17345/comeduc200031-34
Comunicació educativa, Núm. 13 (2000) , p. 31-34  
10.
1 p, 21.9 KB Editorial : Mestres de futur : quan la lògica ha de reeixir
Aquest article ens parla de la formació que reben els estudiants de magisteri avui en dia i de cóm hauria de ser, tenint en compte que la societat va avançant i que l'ensenyament ha de cobrir les necessitats del moment.
2000 - 10.17345/comeduc20003
Comunicació educativa, Núm. 13 (2000) , p. 3  

Articles : 38 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 5 records found  
1.
0 p, 26.8 KB Estratègies d'autoavaluació per a l'autoregulació d'aprenentatges i el desenvolupament professional docent. Ref.: 2017ARMIF00006ARMIF-Autoregulació / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Des de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, s'està treballant en el projecte "Estratègies d'autoavaluació per a l'autoregulació d'aprenentatges i el desenvolupament professional docent" (ARMIF-Autoregulació, en endavant). [...]
2020
Projecte ARMIF, : 2020
8 documents
2.
7 p, 36.2 KB Una experiència de coavaluació: situar l'avaluació en el procés d'aprenentatge i afavorir que els estudiants de magisteri aprenguin a avaluar treballs escrits / Duran Gisbert, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una experiència de coavaluació de dos treballs de l'assignatura de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, dels estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Musical. L'objectiu de l'experiència és situar l'avaluació dins del procés d'ensenyament i aprenentatge (partir de la detecció i reflexió sobre els errors dels companys i dels propis); oferir oportunitats als alumnes de magisteri a aprendre a avaluar treballs escrits (una competència necessària en la seva tasca professional) i millorar el procés d'avaluació de treballs (forçant l'explicitació de criteris de correcció i optimitzant els temps de correcció). [...]
This paper presents a co-evaluation experience based on two assignments within the subjects of Educational and developmental Psychology, based on the studies of Primary and Musical Education student teachers. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
10 p, 130.2 KB Millora de les competències en llengua anglesa dels alumnes de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera mitjançant la impartició d'assignatures no-lingüístiques en anglès : una experiència AICLE / Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Els avantatges de les propostes didàctiques basades en l'aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE) són nombrosos i entre ells destaca el fet que en la selecció dels continguts es tenen en compte les capacitats cognitives, lingüístiques i comunicatives dels estudiants (Caballero i Masats, 1999) i que l'aprenentatge de la llengua s'emmarca en un context real. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
4.
9 p, 59.7 KB Materials multimèdia de suport a l'educació auditiva per alumnes d'Educació Musical / Miranda, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Godall, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les possibilitats que tenen les noves tecnologies aplicades en l'àmbit educatiu i en concret en l'aprenentatge de la música, ens mouen a canviar de manera significativa el procés d'ensenyament-aprenentatge. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
5.
9 p, 112.3 KB Avaluació d'aprenentatges sensorials en la educació de la veu a la UAB / Gassull Bustamante, Cecilia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Godall, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
La proposta desenvolupada consisteix en que els alumnes pintin en una fitxa on hi ha una figura del cos humà les parts que senten que participen en determinades activitats corporals i vocals. D'aquesta manera tenim un instrument que mostra el reconeixement de la pròpia percepció sensibilitat corporal. [...]
Mostrarem el sistema d'avaluació emprat i algunes de les valoracions realitzades sobre el seu ús, bons indicadors del funcionament del mateix programa. Això s'ha fet realitzant comparacions entre diferents grups d'alumnes que han tingut formacions amb contextos i durades diferents.

2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Books and collections 6 records found  
1.
92 p, 4.2 MB INDUCTEACHING: Proposta d'inducció docent lligada a formació inicial i primer any docent de mestres de primària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El Projecte INDUCTEACHING ‒El trànsit cap a la professió docent: validació d'una proposta de model d'inducció docent lligada a la formació inicial i primer any docent de mestres/as de primària‒ (https://sites. [...]
Aquesta aportació és una síntesi del Projecte i de les seves aportacions més significatives, tractant de donar una visió general de tot allò realitzat i aconseguit, alhora que informar sobre els mecanismes que permeten accedir al coneixement acumulat. [...]
El document s'ha de mirar així, com una aproximació general a les millores que es poden fer en les accions estratègiques per acompanyar en el trànsit cap a la professió docent, la construcció de la identitat com a docent i el desenvolupament professional dels i de les mestres, aconsellant aprofundir-hi en els aspectes que interessin a partir de la documentació generada i referenciada al mateix text.

Bellaterra EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2023  
2.
22 p, 131.2 KB Introducció / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Estudi introductori a 'Teatre nu 1990-20920', d'Albert Mestres.
Barcelona: Rema 12, 2022
Teatre nu 1900-2020, 2022, p. 7-22  
3.
72 p, 27.7 MB Apel·les Mestres : la nostra gent / Masferrer i Cantó, Santiago
Biografia de Apel·les Mestres escrita per Santiago Masferrer i publicada dins la col·lecció La nostra gent dels Quaderns blaus. Conté una llista amb les obres completes de l'artista.
Biografía de Apel·les Mestres escrita por Santiago Masferrer y publicada dentro de la colección La nostra gent de los Quaderns blaus. Contiene una lista con las obras completas del artista.
Biography of Apel·les Mestres written by Santiago Masferrer and published in the collection La nostra gent dels Quaderns blaus. Contains a list of the artist's complete works.

Barcelona : Catalònia, [193-?] (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic) (Quaderns blaus)  
4.
12 p, 1.4 MB L'assignatura Cos Humà i Salut en la formació de mestres / Carrió, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Barquinero, Joan Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El motiu pel qual s'ha escollit fer aquest projecte d'innovació docent en la formació dels futurs professionals de l'educació és que són els que treballaran per atendre a les noves realitats en el sector de la població infantil sobre, el qual actuen uns factors determinants de la salut (com els estils de vida i les influències socials), associats al fet que les edats del desenvolupament dels infants són un moment clau per a l'adquisició d'hàbits i actituds. [...]
El motivo por el que se ha decidido desarrollar este proyecto de innovación docenteen el ámbito de la formación del futuro profesional de la educación es que los maestros son los que trabajarán para atender las nuevas realidades en relación con la población infantil, sobre la que actúan una serie de factores determinantes de la salud, como son los estilos de vida y las influencias sociales. [...]
The reason why we decided to conduct this project on teaching innovation in thetraining of future education professionals is because they are the ones who have to tend to the new realities among our children, over which factors that determine health play a role, such as lifestyles and social influences associated with the fact that the childhood development years are a key point for the acquisition of habits and attitudes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 113-124
4 documents
5.
153 p, 49.5 MB Llibre de notas de tots los actes, tan antichs com moderns, rebuts en poder de diferents notaris espectants a Grau y Esteve Jofre y Terrades, pare y fill, señors dels masos anomenats, a saber, Mas Jofre del terme de Calonge, Mas Terrades de la parròquia de Romanyà de la Selva, Mas Ros situat en lo terme y parròquia de Fanals de Aro, com y també hereus dels béns foren de Josep Marturià, sastre de Calonge ... / Mestres, Josep, S. XVIII
Col·lecció de documents notarials de la jurisdicció de Llagostera.
1791
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; Ms. 3081

Aranzel de l'arxiu ahont són continuats tots los cates antichs espectants al patrimoni de Grau i Esteve Jofre i Terrades del castell de Calonge i señors de altres drets, honors i pocessions, com ho trobaràs individuat per part posats de son prncipi a lo que se ha pogut adquirir a la antiguitat i vellura son así posats i continuats per nos i plechs (f. 2-19); Estat de actes moderns rebuts de diferents notaris espectants a Grau Jofre de la Rutlla, pagrˋs del castell de Calonge y señor del Mas Jofre, sí y també hereu universal dels béns de Rosa Marturià, sa mare, que van units i ordenats ab lo abecedari i posats per nos, plechs i foleos (f. 20-89); Seguiran tots los actes moderns de la cas dels dits Jofre (f. 90-175); Títols de actes antichs espectants al mas Terrades de la parròquia de Romanyà de la Selva i vuy Jofra, pagès del castell de Calonge, hereu i successor de dit mas, drets honors y pertinèncias suas (f. 176- 247); Resumen o títols de actes pertanyents al mas Ros de las parròquias y térmens de Calonge, part y part de Fanales de Aro, propri dels hereus del patrimoni dit d'en Jofre de Calonge y de sas pertinèncias. Index o abacedari ahont se encontraran anomenats tots los actes moderns espectants al dit mas Ros de Fanals posats per nos, plechs i foleos (f. 248-270); Documentació annexa: 1. Josep Joaquim Prat, notari de Palamós. Notificació a Grau Jofre, del castell de Palamós, relativa a la lluició d'una propietat del Castell de Calonge. Palamós, 29 de gener de 1761 2. Trasllat d'un ofici del Comte de Ricla, signat per Manuel de Torres. Girona, 21 de gener de 1781 3. Llistat de terres del mas Ros A la portadella, text: "Initium sapientia est timor Domini, el libera me ab omni infortunio. Que la millor politica en un estat es ensenyar als ciutadans a conduir be sa familia y que se apliquen a criar be llurs fills"

4 documents
6.
10 p, 3.8 MB Apuntes de composición de edificios de habitación, rurales e industriales : Escuela especial de maestros de obras / Villar i Carmona, Francesc de Paula del, 1860-1927 ; Tipografia Fiol y Bernadàs
Tractat teòric corresponent a les lliçons impartides per Francisco de Paula del Villar Lozano (1828-1901), a la 'Escuela Especial de maestros de obras' durant el curs 1868-69 i sobre les habitacions rurals i indústrials.
Tratado teórico correspondiente a las lecciones impartidas por Francisco de Paula del Villar Lozano (1828-1901), en la 'Escuela Especial de maestros de obras' durante el curso 1868-69 y sobre las habitaciones rurales e industriales.
Theoretical treatise corresponding to the lessons taught by Francisco de Paula del Villar Lozano (1828-1901) in the School of Masters Builders during the course 1868-69 on rural and industrial rooms.

Barcelona : Tip. Fiol y Bernadàs, 1869
41 documents

Research literature 16 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
20.3 MB La formación inicial de maestros en contextos de diversidad cultural : aportaciones desde la didáctica de la Geografía / Barroso Hortas, Maria João ; Santisteban, Antoni, dir.
Aquest estudi està orientat a la formació inicial del professorat de ciències socials i geografia, afrontant els reptes que s'enfronten a les seves classes del segle XXI, que es caracteritzen per la diversitat cultural i que representen una oportunitat per reflexionar, amb l'objectiu d'obrir camins d'acció educativa compromesos amb la democràcia, l'equitat i la justícia social. [...]
Este estudio se orienta hacia la formación inicial de profesores de ciencias sociales y geografía, atendiendo a los desafíos a los que se enfrentan en sus clases del siglo XXI, que se caracterizan por la diversidad cultural y que representan una oportunidad sobre la que conviene reflexionar, con el objetivo de abrir caminos a la acción educativa comprometida con la democracia, la equidad y la justicia social. [...]
This study focuses in the initial teachers training of social sciences - geography, taking into account the challenges faced in their 21st century classes, which are characterized by cultural diversity and which represents an opportunity to reflect, with the aim of opening paths to an educational action committed to democracy, equity and social justice. [...]

2023  
2.
3.7 MB Creencias y Conocimiento de los Futuros Profesores para la Enseñanza de la Lectura Inicial / Pastén Ibáñez, Angelina ; Birello, Marilisa, dir.
Aquest estudi té per objectiu determinar l'impacte que té la formació inicial en les creences i el coneixement dels futurs professors en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la lectura inicial. [...]
Este estudio tiene por objetivo determinar el impacto que tiene la formación inicial en las creencias y el conocimiento de los futuros profesores en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial, para lo cual se ha explorado las creencias y el conocimiento antes y después del curso de formación; además de analizar la influencia que tienen las entrevistas de autoconfrontación en este proceso formativo. [...]
The objective of this study is to determine the impact of initial teacher education (ITE) on pre-service teachers' beliefs and knowledge about the teaching and learning process of initial reading. These beliefs and knowledge were explored before and after the ITE course. [...]

2022  
3.
146 p, 8.7 MB Caracterización del conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria / Manríquez Ubilla, Francisca ; Gorgorió Solà, Núria, dir.
Aquesta tesi té per objectiu caracteritzar el coneixement estadístic d'un grup d'estudiants a l'inici de la seva formació com a mestres de primària. Les recerques existents al voltant del coneixement estadístic dels futurs docents s'han centrat en identificar quins conceptes i procediments estadístics apliquen quan analitzen un conjunt de dades una vegada ja han tingut classes d'estadística en el marc de la seva formació docent. [...]
Esta tesis tiene por objetivo caracterizar el conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria. Las investigaciones existentes sobre el conocimiento estadístico de los futuros docentes se han centrado en identificar qué conceptos y procedimientos estadísticos aplican cuando analizan un conjunto de datos después de haber recibido clases de estadística en el marco del programa de formación. [...]
This thesis aims to characterise the statistical knowledge of a group of students at the beginning of their training as primary school teachers. Existing research on the statistical knowledge of prospective teachers has focused on identifying which statistical concepts and procedures they apply when they analyse a set of data after having received statistics classes as part of the training programme. [...]

2022  
4.
44 p, 614.2 KB El Supervisor educatiu : una figura per a la millora professional del docent / Arnijas Fàbregas, Joan ; Puente, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Com a futur mestre que està acabant la seva formació inicial universitària, em pregunto quines opcions tinc per continuar aprenent i instruint-me. Aquest treball parteix de la pràctica reflexiva, que és una metodologia formativa útil pels docents. [...]
Como futuro maestro que está terminando su formación inicial universitaria, me pregunto qué opciones tengo para seguir aprendiendo e instruyéndome. Este trabajo parte de la práctica reflexiva, que es una metodología formativa útil para los docentes. [...]
As a future teacher who is finishing his initial college education, I wonder which continuous-learning and instructing options I have. This paper is based on reflective practice, which is a useful formative methodology for teachers. [...]

2022
Grau en Educació Primària [1140]  
5.
211 p, 8.7 MB Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo / Arias Arce, Roberto Enrique ; Calafell Subirà, Genina, dir. ; Banqué, Neus, dir.
L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. [...]
Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. [...]
The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. [...]

2021  
6.
98 p, 1.5 MB Musicant a mestres generalistes / Pardo Muñoz, Judith ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La situació de pandèmia mundial, la COVID-19, ha esdevingut un procés de canvi logístic sobtat a totes les escoles que ha portat clarament a una reestructuració de les aules i una nova distribució dels docents, afectant així principalment a les especialitats. [...]
La situación de pandemia mundial, el COVID-19, ha supuesto un proceso de cambio logístico repentino a todas las escuelas que ha conllevado claramente a una reestructuración de las aulas y una nueva distribución de los docentes, afectando así principalmente a las especialidades. [...]
The global pandemic situation, COVID-19, has meant a process of sudden logistical change in all schools that has clearly led to a restructuring of classrooms and a new distribution of teachers, affecting mainly on specialties. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
7.
15.1 MB Apel·les Mestres (1854-1936), artista i col·leccionista polifacètic / Cano i Ció, Meritxell ; Bassegoda i Hugas, Bonaventura, 1954-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
El treball presentat pretén la configuració d'una nova biografia d'Apel·les Mestres a partir de l'estudi d'una de les activitats que va practicar i que va ser el d'arreplegar obres d'art i d'antiguitats. [...]
This dissertation aims to create a new biography of Apel·les Mestres based on the study of one of the activities in which he was engaged: the collection of artwork and antiquities. As will be shown, there was a connection between this activity and his profession as an artist, as well as between these two occupations and his immediate environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
8.
36 p, 1.3 MB Coteaching in Foreign Language Education (FLE). Contexts : perceptions of english student-teachers towards coteaching / Esgleyes Cadanet, Sandra ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This Master's dissertation aims to explore the views of student-teachers towards coteaching. Coteaching is an emergent teaching initiative widely used in the current educational system, as a way to promote collaborative work and more inclusive classrooms. [...]
Aquest treball té com a objectiu explorar la codocència des del punt de vista dels estudiants en pràctiques. La codocència és una iniciativa cada cop més utilitzada en el sistema educatiu actual com a eina per a promoure el treball cooperatiu i la inclusió. [...]

Juny 2020  
9.
40 p, 3.2 MB Com més serem, menys riurem. El paper de la ràtio alumne-professor en el rendiment acadèmic de l'alumnat en una sessió cooperativa / Rodríguez Zarzoso, Marc ; Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball de final de màster explora el possible impacte de la ràtio alumne-professor en el rendiment acadèmic de l'alumnat de 3r d'ESO i en grups de diferent mida. La sessió analitzada, de tipus cooperatiu, forma part d'una unitat didàctica sobre el Sistema Nerviós i els Sentits i el seu principal objectiu ha sigut fomentar la participació de l'alumnat i el treball cooperatiu a través de l'estudi dels diferents sentits seguint el model estímul-resposta. [...]
2019  
10.
79 p, 3.0 MB Creences de professors i alumnes sobre la creativitat literària / Martí Soteras, Montserrat ; Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball d'investigació-acció sorgeix a partir d'una seqüència didàctica basada en una tasca de reescriptura de textos que van dur a terme els alumnes de 2n d'ESO de l'Institut Llobregat de Sallent. [...]
2019  

Research literature : 16 records found   1 - 10next  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
40 p, 5.8 MB Mestres d'educació infantil i infants d'origen immigrat : percepcions, implicacions i pedagogia / Vingut Riggall, Marta Ana
Document de divulgació de la tesi "Els infants d'origen immigrat i l'educació infantil a Catalunya. La percepció dels mestres a partir de l'anàlisi del discurs. Metodologia Video-Cued Multivocal Ethnography". [...]
Disclosure document of the thesis "Children of Immigrant Origins and Early Childhood Education in Catalonia. Teacher perceptions throughout Video-Cued Multivocal Ethnography". Such document is designed to enable teachers and educational professionals to meet the investigation results alongside encouraging pedagogical reflection regarding children of immigrant origins and their education.
Documento de divulgación de la tesis "Los Niños y Niñas de Origen Inmigrado y la Educación Infantil en Cataluña. La percepción de los maestros a partir del análisis del discurso. Metodología Video-cued Multivocal Ethnography". [...]

2015
3 documents

Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
985x1943, 966.5 KB Escola d'Estiu del Vallès Occidental : ... / Cooperativa la Sabadellenca ; Associació de Mestres Alexandre Galí
1980  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.