Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 1.4 MB Efecto de la metodología mobile learning en la enseñanza universitaria : meta-análisis de las investigaciones publicadas en WOS y Scopus / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
La implementación de dispositivos móviles en la enseñanza universitaria es una realidad que precisa poner el foco de atención en el efecto que están teniendo en el aprendizaje. Este trabajo tiene por objetivo analizar el efecto de la metodología mobile learning en la enseñanza universitaria a partir de la revisión de la literatura científica en las bases de datos Web of Science y Scopus. [...]
The implementation of mobile devices in university education is a reality that needs to focus on the effect they are having on learning. The purpose of this paper is to analyze the effect of the mobile learning methodology in university teaching from on the review of the scientific literature in Web of Science and Scopus databases. [...]

2018 - 10.17013/risti.30.1-16
RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 30 (2018) , p. 1-16  
2.
9 p, 271.5 KB Q-Coh : a tool to screen the methodological quality of cohort studies in systematic reviews and meta-analyses / Jarde, Alexander (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodrigo Giménez, María F. (Universitat de València)
The evaluation of the methodological quality of primary studies in a systematic review is a key process to enhance the likelihood of achieving valid results. When considering non-randomized designs as cohort studies, this process becomes even more critical, since these designs are more susceptible to bias than randomized controlled trials are. [...]
La valoración de la calidad metodológica de estudios primarios en una revisión sistemática es un proceso clave para mejorar la validez de los resultados. Al considerar diseños no aleatorizados como los estudios de cohortes, este proceso se vuelve aún más crítico, ya que estos diseños son más susceptibles a sesgos que los estudios controlados mediante aleatorización. [...]

2013 - 10.1016/S1697-2600(13)70017-6
International journal of clinical and health psychology, Vol. 13, núm. 2 (2013) , p. 138-146  
3.
16 p, 218.8 KB Responses of terrestrial ecosystems to temperature and precipitation change: a meta-analysis of experimental manipulation / Wu, Zhuoting (Northern Arizona University . Department of Biological Sciences and Merriam-Powell Center for Environmental Research) ; Dijkstra, Paul (Northern Arizona University . Department of Biological Sciences and Merriam-Powell Center for Environmental Research) ; Koch, George (Northern Arizona University . Department of Biological Sciences and Merriam-Powell Center for Environmental Research) ; Peñuelas, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hungate, Bruce A (Northern Arizona University . Department of Biological Sciences and Merriam-Powell Center for Environmental Research)
Global mean temperature is predicted to increase by 2-7 °C and precipitation to change across the globe by the end of this century. To quantify climate effects on ecosystem processes, a number of climate change experiments have been established around the world in various ecosystems. [...]
2011 - 10.1111/j.1365-2486.2010.02302.x
Global change biology, Vol. 17, Núm. 2 (febrer 2011) , p. 927-942  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.