Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
18 p, 234.1 KB La formación de palabras en el aula : observar, pensar y reflexionar / Serrano Dolader, David (Universidad de Zaragoza)
En los últimos tiempos, se ha empezado a prestar una merecida atención a la morfología léxica del español desde perspectivas que ponen el foco en un acercamiento pedagógico y didáctico directamente orientado al aula. [...]
En els últims temps, s'ha començat a prestar una merescuda atenció a la morfologia lèxica de l'espanyol des de perspectives que posen el focus en un acostament pedagògic i didàctic directament orientat a l'aula. [...]
In recent times, attention has begun to be paid to the lexical morphology of Spanish from perspectives that focus on a pedagogical and didactic approach directly oriented to the classroom. In all stages of teaching, the enhancement of morphological awareness and metalinguistic reflection must be key on which to base the learning process. [...]
En los últimos tiempos, se ha empezado a prestar una merecida atención a la morfología léxica del español desde perspectivas que ponen el foco en un acercamiento pedagógico y didáctico directamente orientado al aula. [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.61
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 81-98 (Actualización gramatical)  
2.
20 p, 423.2 KB L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples / Ramon Sitjar, Margalida (Universitat de les Illes Balears)
Partint del pressupòsit que cal atorgar un nou enfocament a l'ensenyament de la sintaxi dins l'ESO, aquest article proposa redefinir-ne l'estudi i aplicar-hi la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner. [...]
Operating from the assumption that there needs to be a new approach to the teaching of syntax within secondary education, this article aims to redefine its study and introduce the application of the Multiple Intelligences theory by Howard Gardner. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.45
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 117-136 (Articles)  
3.
42 p, 613.6 KB Lingüística : la ciència del llenguatge / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En aquest article es presenten els diversos aspectes d'una aproximació científica al llenguatge. Una de les principals conseqüències d'adoptar els principis metodològics propis de les ciències és que la lingüística no pot ser una ciència de les llengües, perquè, des d'aquesta perspectiva és impossible donar una definició objectiva de llengua. [...]
In this paper we sketch a number of issues pertaining to a scientific approach to the study of language. One of the main consequences of adopting the methodological principles typical of the sciences is that linguistics cannot be seen as a science of languages, because from this perspective it is impossible to provide an objective definition of language. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.41
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 1-42 (Articles)  
4.
34 p, 1.1 MB Algunas pistas sobre cómo (no) enseñar gramática a los más pequeños / Carrasco Gutiérrez, Ángeles (Universidad de Castilla-La Mancha)
Este artículo constituye una revisión crítica del modo en que se presentan los contenidos gramaticales en los libros de texto de la materia de Lengua de los dos últimos ciclos de Primaria. El objetivo que se persigue es señalar los obstáculos que se derivan de la transposición didáctica realizada por estos manuales escolares para el desarrollo de la conciencia metalingüística de los alumnos. [...]
The paper investigates how grammar contents are presented in the textbooks used by primary students in the Spanish public school system. Our main purpose is to show the issues derived from the didactic transposition of metalinguistic awareness included in schoolbooks. [...]

2018 - 10.5565/rev/regroc.6
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 79-112 (Articles)  
5.
25 p, 217.2 KB La reflexió metalingüística en el treball de grup / Cots, Josep-Maria (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Arnó Macià, Elisabet (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Baiget, Esther (Baiget i Bonany) (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Irún Chavarría, Montserrat (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Llurda, Enric (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Nussbaum, Luci (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)
En aquest article s'analitzen quatre factors que poden incidir en el desenvolupament i el resultats de les tasques de reflexió metalingüística quan es realitzen en grup: tipus de tasca, formes d'interacció del grup, condició de monolingüe o bilingüe dels participants i llengua objecte de reflexió. [...]
The authors of this article analyze four factors which may have an influence on the development and outcomes of group work involving metalinguistic reflection: task type, interactive patterns, participants' monolingualism / bilingualism, and language itself as the object of reflection. [...]

1998
Sintagma, Vol. 10 (1998) , p. 81-105  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.