Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
12 p, 724.0 KB La matemática escolar como lenguaje : nuevas perspectivas de investigación y enseñanza / Rojano, Teresa (Cinvestav-IPN (Mèxic). Departamento de Matemática Educativa)
In this article we have made a collection of the focuses and trends in the research on school mathematics considered as a language, which has characterized the research in the 80s and the beginning of the 90s -in contrast with the 70s decade, when the construction of concepts was thought of as the central objective of studying. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4483
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 45-56  
2.
6 p, 329.0 KB Delimitación de "lo que el alumno sabe" a partir de objetivos y modelos de enseñanza / Marín Martínez, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Gómez, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Benarroch Benarroch, Alicia (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
The educational principle proposed by Ausubel: «to find out the knowledge of the pupil and teach him consequently» is assumed by most of the educators; however, this principle does not delimit the sentence: «the knowledge of the pupil». [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4177
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 215-224  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.