Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
5 p, 245.7 KB El papel que desempeñan las teorías en la Biología / Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper tries to emphasize the importance of the term theory interpretation and its misuse in science education. It also discusses the convenience of teaching biology as a hypothetic-deductive science, and the role that conceptual mapping plays on these items.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4648
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 32-36  
2.
12 p, 675.0 KB Qué piensan los profesores de cómo se debe enseñar / Fernández González, José ; Elortegui, N.
Authors propose different types of teacher after working with a group of Primary and Secondary teachers in the Science area. In a structuralistic way, differentiating elements were determinated and abehaviour models in teachingllearning tasks» were established with the intention of expliciting theories behind each practice and, therefore, opening the way to its analysis and evolution.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4209
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 331-342  
3.
21 p, 107.1 KB Anatomia d'una notícia : aspectes lingüístics dels telenotícies / Dolç i Gastaldo, Mavi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Teruel Planas, Ma. Elvira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Les autores ens proposen conceptes i criteris per fer l'anàlisi lingüística de les notícies de la televisió. S'estudia un cas específic amb la intenció de demostrar que és el resultat d'un procés acurat. [...]
The authors set out to provide concepts and criteria for the linguistic analysis of television news programmes. One specific case is analysed with the intention of demonstrating that it is the result of a conscious process. [...]

1998
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 22 (1998) , p. 99-119  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.