Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students' learning progressions throughout the implementation of a teaching-learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  
2.
9 p, 936.0 KB Indagació basada en la modelització : un marc per al treball pràctic / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Malgrat la rellevància que la recerca en didàctica de les ciències sembla donar a l'ensenyament de les ciències basat en la indagació, molts autors afirmen que aquest ti-pus de pràctica educativa no ha arribat a uns nivells de qualitat acceptable en la seva im-plementació a l'aula. [...]
Despite the importance that research in science education seems to give to inquiry-based science education, many authors claim that this type of educational practice has not reached acceptable levels of quality in its classroom implementation. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.92
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 35-43  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.