Resultats globals: 36 registres trobats en 0.02 segons.
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles, 29 registres trobats
Multimèdia, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
282 p, 39.9 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L’alumne —si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d’aquestes assignatures— coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2017
2 documents

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
221 p, 1.2 MB Sobre les estratègies de resolució de problemes d'estimació de magnituds no abastables / Albarracín i Gordo, Lluís ; Gorgorió Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Pendents resums.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
171 p, 4.0 MB Modeling bioreactors for the production of recombinant proteins in high-­‐cell density cultures of Escherichia coli / Calleja Martínez, Daniel ; López Santín, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; Mas i Rocabayera, Carles de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química
Aquest treball està centrat en l'estudi de la producció de proteïnes recombinants en cultius semi-­‐continus d'alta densitat cel·∙lular utilitzant E. coli. Particularment, l'objectiu és el desenvolupament d'un model que sigui capaç de predir l'evolució amb el temps de la producció de l'Aldolasa Ramnulosa-­‐1-­‐Fosfat (RhuA). [...]
The present work is focused on the study of recombinant protein production in high-­‐ cell density fed-­‐batch cultures of E. coli. In particular, the development of a model capable to predict Rhamnulose-­‐1-­‐Phosphate Aldolase (RhuA) production is the objective. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
127 p, 1.6 MB Modeling of enhanced in situ biodenitrification at different scales: Integration of microbiological, hydrogeochemical, and isotope biogeochemical processes / Rodríguez-Escales, Paula F. ; Folch Sancho, Albert, dir. (Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; van Breukelen, Boris M., dir. (VU University Amsterdam. Department of Earth Sciences) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
En aquesta tesi s'ha desenvolupat un model de transport reactiu que integra tots els processos principals i secundaris que afecten la desnitrificació in situ induïda a diferents escales de treball. [...]
In this thesis, an integrated reactive transport model has been developed that takes into account microbiology, geochemistry, and isotope geochemistry. The first section of the thesis (Chapter 2) addresses the development of a biogeochemical model with isotope geochemistry. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
4.
164 p, 3.0 MB Towards granular biomass implementation for urban wastewater treatment / Isanta Monclús, Eduardo ; Carrera, Julian, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; Pérez Cañestro, Julio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química
Una alternativa al tratamiento de aguas residuales urbanas mediante lodos activos son los sistemas de biomasa granular. Las características morfológicas de la biomasa granular le confieren, principalmente, dos ventajas sobre la biomasa floculenta: (i) la habilidad de sedimentar más rápido, y (ii) la posibilidad de realizar simultáneamente procesos aerobios, anóxicos y anaerobios dentro. [...]
Granular biomass has been proposed as an alternative to activated sludge for the sewage treatment. The morphological characteristics of granular biomass, provides granules two main advantages over flocular biomass: (i) the ability of settling faster, and (ii) the possibility of performing aerobic, anoxic and anaerobic processes simultaneously. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
160 p, 12.6 MB Structural analysis of tectonic lozenges in anisotropic rocks: fied analysis and experimental modelling / Ponce Escudero, Carlos ; Carreras, Jordi, dir. ; Druguet, Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Articles 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22 p, 6.6 MB Actividades didácticas para el tono como cualidad del sonido, en cursos de física del nivel básico, mediadas por la tecnología digital / Cuevas Vallejo, Carlos Armando (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic). Centro de Investigación y de Estudios Avanzados) ; Villamizar Araque, Freddy Yesid (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic). Centro de Investigación y de Estudios Avanzados) ; Martínez Uribe, Alfredo (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic). Centro de Investigación y de Estudios Avanzados)
El propósito de este artículo es promover la comprensión del tono como cualidad del sonido y de los conceptos matemáticos asociados a su modelización, mediante el diseño y la aplicación de actividades didácticas. [...]
El propòsit d'aquest article és promoure la comprensió del to com a qualitat del so i dels conceptes matemàtics associats a la seva modelització, mitjançant el disseny i l'aplicació d'activitats didàctiques. [...]
The purpose of this paper is to encourage pitch understanding as quality of sound and mathematical concepts associated to its modelling, through the design and application of didactic activities. Sound as a concept and its qualities are part of the studies of second degree physics basic education program in Mexico, and fourth degree of secondary in Colombia (ages between 13 and 15 years). [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2091
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 129-150 (Investigaciones Didácticas)  
2.
22 p, 701.9 KB Modelización, argumentación y transferencia de conocimiento sobre el sistema inmunológico a partir de una controversia sobre vacunación en futuros docentes / Maguregi González, Gurutze (Universidad País Vasco) ; Uskola Ibarluzea, Araitz (Universidad País Vasco) ; Burgoa Etxaburu, Miren Begoñe (Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa ISEI/IVEI)
En este trabajo se analiza la construcción del modelo de sistema inmunológico incluido en el modelo de ser vivo. Se ha utilizado una controversia sociocientífica sobre la vacunación, sobre la que 42 estudiantes del Grado de Educación Primaria han tenido que buscar información y utilizarla para tomar decisiones, construir conocimiento y transferirlo. [...]
En aquest treball s'analitza la construcció del model de sistema immunològic inclòs en el model d'ésser viu. S'ha utilitzat una controvèrsia sociocientífica sobre la vacunació, sobre la qual 42 estudiants del Grau d'Educació Primària han hagut de buscar informació i utilitzar-la per prendre decisions, construir coneixement i transferir-ho. [...]
In this article we analyze the construction of the model of immune system, which is included in the model of living beings. 42 Elementary Preservice teachers took part in a teaching sequence based on a socioscientific controversy about vaccination. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2237
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 29-50 (Investigaciones Didácticas)  
3.
22 p, 370.7 KB Percepciones de estudiantes para maestros de educación primaria sobre los modelos analógicos como recurso didáctico / Jiménez-Tenorio, Natalia (Universidad de Cádiz) ; Aragón Núñez, Lourdes (Universidad de Cádiz) ; Oliva Martínez, José María (Universidad de Cádiz)
En este artículo se investigan las opiniones de 169 alumnos del Grado de Educación Primaria sobre la utilidad de varios modelos analógicos empleados en su formación sobre el fenómeno de las estaciones. [...]
En aquest article s'investiguen les opinions de 169 alumnes del Grau d'Educació Primària sobre la utilitat de diversos models analògics empleats en la seva formació sobre el fenomen de les estacions. [...]
In this paper the opinions of 169 students of the Degree of Primary Education, about the usefulness of various analogic models used in their training in the phenomenon of the seasons, has been investigated. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1943
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 91-112 (Investigaciones Didácticas)  
4.
20 p, 896.6 KB Concepciones y modelos del profesorado de primaria en formación acerca de la tuberculosis / Aznar Cuadrado, Virginia (Universidad de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Puig Mauriz, Blanca (Universidad de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Se pretende investigar cómo son las ideas y los modelos de un grupo de profesorado de primaria en formación (N = 124) acerca de una enfermedad infecciosa de gran incidencia en nuestro contexto y que aparece en ocasiones entre los escolares, la tuberculosis. [...]
Es pretén investigar com són les idees i els models d'un grup de professorat de primària en formació (N = 124) sobre una malaltia infecciosa de gran incidència en el nostre context i que apareix en ocasions entre els escolars, la tuberculosi. [...]
This study explores the ideas and models of a group of pre-service teachers (N = 124) about an infectious disease with a high incidence in our context, sometimes present among students, tuberculosis. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1670
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 33-52 (Investigaciones Didácticas)  
5.
8 p, 397.3 KB La clau de tot plegat : la importància de “què” ensenyar a l’aula de ciències / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
Quan es parla d’innovació a l’ensenyament de les ciències hom es refereix, generalment, a formes noves d’organitzar els “com” ensenyar o a nous “per a què” ensenyar. Generalment, però, la innovació didàctica no es relaciona amb canviar o millorar el “què ensenyar”, es a dir “què” de ciència i “quina” ciència fer viure a l’aula. [...]
When talking about innovation in science teaching, we generally refer to new ways of organizing "how to teach” or "why teaching” science. However, innovation is not usually related to changes into "what to teach”, it is, "which" science and "how" to make students live science in classroom. [...]

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 29-36 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
6.
10 p, 457.0 KB Pràctiques mudes, congressos científics, seminaris de recerca i altres dinàmiques científiques d'oralitat al laboratori i a l'aula / Besson, Isabel (INS Bellula (Canovelles, Catalunya)) ; Goytia, Elisa (Col.legi Sagrat Cor (Vic, Catalunya)) ; Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
L'ensenyament de les ciències demana una atenció explícita als seus gèneres comunicatius i elements lingüístics. En aquest article descrivim diverses iniciatives per a explorar els gèneres comunicatius orals propis de les ciències, aplicades en diversos contextos i centres educatius. [...]
Communication and linguistic aspects are key elements in Science Education. In this article we describe science education activities from several contexts and schools, exploring the oral communication genres of science. [...]

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 15-24 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
7.
20 p, 1.5 MB Desarrollando la competencia de modelización mediante el uso y aplicación de analogías en torno al cambio químico / Aragón, María del Mar (Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Cádiz) ; Oliva-Martínez, José María (Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Cádiz) ; Navarrete, Antonio (Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Cádiz)
En este estudio se analiza el papel del trabajo con analogías en la movilización y desarrollo de capacidades y valores vinculados a la actividad de modelización en ciencias. Concretamente, se estudian aquellos procesos que se relacionan con el uso y aplicación del modelo de cambio químico. [...]
In this paper the role of analogies in the implementation and development of student skills and values that relate to modeling activities, is analyzed. More specifically, the processes that relate to the use and application of the chemical change model were evaluated. [...]
En aquest estudi s'analitza el paper del treball amb analogies en la mobilització i desenvolupament de capacitats i valors vinculats a l'activitat de modelització en ciències. concretament, s'estudien els processos que es relacionen amb l'ús i aplicació del model de canvi químic. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1193
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 337-356  
8.
23 p, 315.1 KB La vulnerabilitat de les zones d'interfase urbana i forestal davant els incendis : estudi de cas de l'incendi de Mont-Roig del Camp (Baix Camp) / Mira i Pou, Núria ; Badia i Perpinyà, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
L'incendi de Mont-roig del Camp (Baix Camp) del juliol del 2007 va posar en evidència la manca de planificació i prevenció de les zones que se situen a la interfase entre l'urbà i el forestal. L'experiència dels darrers incendis en zones urbanes ha mostrat la vulnerabilitat d'aquestes àrees davant una nova tipologia d'incendis que no presenta les mateixes característiques que els incendis forestals que tots coneixem, i que s'han anomenat incendis d'interfase urbana i forestal. [...]
El incendio de Mont-roig del Camp (Baix Camp) de Julio del 2007 puso en evidencia la falta de planificación y prevención de las zonas que se sitúan en la interfase entre lo urbano y lo forestal. La experiencia de los últimos incendios en zonas urbanas ha mostrado la vulnerabilidad de estas áreas delante de una nueva tipología de incendios que no presenta las mismas características que los incendios forestales que todos conocemos, y que se han denominado incendios de interfase urbana y forestal. [...]
Mont-roig del Camp fire (Baix Camp) on july 2007, proved the lack of planning and prevention works in the areas situated between the urban and the forest. The experience of last fires in urban areas has showed the vulnerability of these areas in front of a new fire typology that does not show the same characteristics as the fires we all know, and that are called as wild-land urban interface fires. [...]

2008
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 66 (2008) , p. 29-51  
9.
18 p, 343.7 KB Incidencia del «aplicacionismo» en la integración de la modelización matemática en la enseñanza universitaria de las ciencias experimentales / Barquero Farràs, Berta (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les CCEE i la Matemàtica) ; Bosch, Marianna (Universitat Ramon Llull. Departament d'Estadística Aplicada) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Investigaciones recientes sobre la enseñanza y aprendizaje de la modelización matemática subrayan la existencia de fuertes restricciones institucionales que afectan su integración generalizada y a largo plazo en nuestros sistemas educativos. [...]
Recent research on the teaching and learning of mathematical modelling highlights the existence of strong institutional constraints on the widespread and long-term diffusion of modelling practices into current educational systems. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.933
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 83-100  
10.
6 p, 779.4 KB El Scratch com a eina de modelització computacional / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
La plataforma virtual Scratch, que compta amb un llenguatge de programació senzill i adaptat per alumnes de primària i secundària, té cada vegada més adeptes en els centres educatius, ja que representa una oportunitat com a eina per a que alumnat i professorat puguin construir models científics escolars i avaluar el seu comportament. [...]
Scratch is a virtual platform which uses an easy programming language adapted to primary and secondary school students. It has increasingly recognition and more and more users from educational centres since it allow students and teachers to build school science models and to evaluate their behaviour. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 28-33  

Articles : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Multimèdia 1 registres trobats  
1.
Modelització matemàtica / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Aquesta exposició vol ser una mostra representativa de la diversitat d'àrees de la ciència que poden ser modelades matemàticament, i també de les diverses àrees de la matemàtica que intervenen en aquests models.
2011
   

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.